Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

anja.mathijs30 apr 2022, 12:38

 391  Uma
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het is hier ook duidelijk te zien wie Anke verdenkt.. 😇
En niet vergeten de bananen tattoo, hier neemt de mol Uma ook gretig gebruik van en zegt:


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding




Afbeelding

En als we dan even erbij bedenken hoeveel vragen er over bananen ging:
Waarom zijn de bananen krom?
De Chiquita bananen ,
Bert en Ernie switch,
Iedereen gaat nog eens op het einde van de bananenproef “bananen proeven”
Hmm.. Moeten er nog bananen zijn?
Gebruikersavatar

anja.mathijs30 apr 2022, 15:30

 391  Uma
Uma is volgens mij de mol!


Soms zeggen foto’s meer dan 1000 woorden.
Anke was volgens mij helemaal juist wie haar mol was, de puzzelstukjes vielen, sterker nog ze wijst haar mol steeds aan.

1.Bij de gele zakspin (bij Anke) mag ze van de groep niet scannen, te opvallend fout gekozen.
Uma kiest deze eruit. Geen mingeld helaas.
2.Uma kent duidelijk de juiste techniek om de banaan juist weg te schieten. (Wel bij een opdracht voor 300 euro)
Direct juist, maar geeft de verkeerde aanwijzingen. (Anke merkt dit op “toch harder”)
Zelf zie ik ze bovendien minder schieten, ze zou als kandidaat meer gedreven geweest zijn om vaker te schieten, en meer tijd te winnen.
3.Bij Bert & Ernie haastte ze zich dan wel om de verkeerde banaan op tijd binnen te brengen, dat was volgens de groep een weggevertje, ze had nochtans zo hard gelopen.
“Chance dat ze niet op tijd binnenkwamen”, anders mingeld!
GDC komt wel even meedelen dat haar keuze verkeerd zou geweest zijn.
4. Uma haar gezichtsuitdrukkingen spreken boekdelen, ze lacht er soms mee en geniet van het spel als mol.
5. Bij de muziekvraag (600 euro , middellange afstand) eist ze ze die vraag op en neemt Manu, niet de snel lopendste mee.
Ze vertraagt enorm bij de vraag, en maar twijfelen, hopende dat ze dan niet op tijd binnen kunnen zijn, soms loopt ze zelfs achter Manu. Ze heeft nochtans genoeg muziekkennis.
Spijtig voor Uma hadden Yens, Sven en Anke wel veel extra tijd kunnen winnen, en stelt Anke weer vast dat als ze geen extra bananen hebben, ze de middellange en lange afstanden niet op tijd kunnen halen.
6. Bij de spontane tattoo, geïnitieerd door Anke, molt ze nog eens in your face, met de vraag “Heeft de mol een tattoo? Anke wijst haar weer eens aan.
Bekijk nu de foto’s opnieuw, met deze zienswijze .
Het woord van de dag was dus inderdaad bananen, zoals GDC zei..
Gebruikersavatar

Klaartje30 apr 2022, 16:35

 2245  Uma
masterveecee schreef: 30 apr 2022, 15:25 Ok, ik mis nog iets... Wat wil je nu zeggen?
Maar allez, MVC! @anja.mathijs maakt haar punt toch duidelijk aan de hand van veelzeggende screenshots en beelden. Anderen op dit forum hebben soms ellenlange neergepende uiteenzettingen nodig om hun standpunt duidelijk te maken, Anja doet dat aan de hand opeenvolgende beelden. Beelden zeggen soms zoveel meer!

En btw, @masterveecee , je weet toch hoe het spreekwoord luidt: "Een goed verstaander heeft maar een half beeld nodig."😉
Gebruikersavatar

The hunter30 apr 2022, 16:39

 282  Uma
En waarom zou Anke ostentatief Uma als mol aanduiden in het bijzijn van de andere kandidaten? Als je zeker van je mol bent wil je toch niet de andere kandidaten op het juiste spoor brengen?
Gebruikersavatar

masterveecee30 apr 2022, 16:44

 3547  Sven
Klaartje schreef: 30 apr 2022, 16:35 En btw, @masterveecee , je weet toch hoe het spreekwoord luidt: "Een goed verstaander heeft maar een half beeld nodig."😉
Ja, maar laat ons zeggen dat ik eerst wou "kijken hoe de hazen lopen" 😉
Gebruikersavatar

Taupe07706 mei 2022, 09:33

 767  Yens
anja.mathijs schreef: 30 apr 2022, 16:28 Uma is volgens mij de mol!


Soms zeggen foto’s meer dan 1000 woorden.
Anke was volgens mij helemaal juist wie haar mol was, de puzzelstukjes vielen, sterker nog ze wijst haar mol steeds aan.

2.Uma kent duidelijk de juiste techniek om de banaan juist weg te schieten. (Wel bij een opdracht voor 300 euro)
Direct juist, maar geeft de verkeerde aanwijzingen. (Anke merkt dit op “toch harder”)
Zelf zie ik ze bovendien minder schieten, ze zou als kandidaat meer gedreven geweest zijn om vaker te schieten, en meer tijd te winnen.

Het woord van de dag was dus inderdaad bananen, zoals GDC zei..
Deze is sterk!
Er is GEEN twijfel meer. Uma is de mol ... en zij heeft kunnen oefenen.
Want midden in de nacht zijn ze haar komen halen en wist ze dus hoe het wel moest en zegt ze dat niet aan de anderen....
sic

Nonsens natuurlijk!
Wanneer zou ze kunnen oefenen? Ze zijn zowat constant samen.
Ga je straks nog zeggen dat ze op voorhand had kunnen oefenen in België?
Gebruikersavatar

Taupe07706 mei 2022, 14:44

 767  Yens
Allé ik herlees dit en zou kunnen verkeerd overkomen bij sommigen of te assertief en dat was niet mijn bedoeling.
Punt is dat sommige aangehaalde zaken niet kloppen.
Dat Uma de mol kan zijn, is perfect mogelijk maar je zit teveel in een tunnel en ziet alles door een blauwe bril.
Gebruikersavatar

suzanne.verkerk06 mei 2022, 18:09

 70  Uma
Gilles: Over de opdracht van morgen...
*neemt de Mol mee het bananenveld in*
De Mol: Eerste banaan raak schieten, daarna lukt het niet meer?
Gilles: 😎🤷🏻‍♂️
Gebruikersavatar

sasha.santens06 mei 2022, 22:24

 1
Allen,

Volgens mij zijn beide antwoorden mogelijk ivm de vraag: Waaeom zijn bananen krom?

Ze willen losgroeien van de tros en zoeken naar het licht.

Wat de makers zeggen: in de ruimte zijn ze plat....volgens mij beide zaken niet aanwezig.

Wat is juist?