Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

AltijdFout25 apr 2022, 09:18

 10  Uma
Uma is heel snel met het voorstellen van Bert en laat geen kans aan Anke om haar te verbeteren. Bij het aankomen aan de kooi (na de tijd) verspreekt ze zich en zegt ze "wat zeg je, BERT?" Ze verbetert zich direct nadien met "Wat zeg je, Ernie?" maar ik denk dat ze het juiste antwoord wel kende.
En dat Anke dat ook wist maar er niet tegenin kan gaan omwille van de tijdsdruk. En dat Anke daar haar bevestiging kreeg. Jammer dat ze er nadien dan op zo'n manier uitging.

Maar dit fragment duwt mij dus helemaal in de Uma-tunnel.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar

Paraceta25 apr 2022, 09:19

 717  Sven
masterveecee schreef: 25 apr 2022, 07:53 Ik heb het mij ook afgevraagd. Ik denk hier een daar kleine dingetjes. Maar dus inderdaad bananen ernaast schieten, verkeerd antwoord, te laat zijn.
En anderen verkeerde antwoorden toch laten inscannen zodat het geld verloren werd.
Gebruikersavatar

masterveecee25 apr 2022, 09:30

 3547  Sven
AltijdFout schreef: 25 apr 2022, 09:18 Uma is heel snel met het voorstellen van Bert en laat geen kans aan Anke om haar te verbeteren. Bij het aankomen aan de kooi (na de tijd) verspreekt ze zich en zegt ze "wat zeg je, BERT?" Ze verbetert zich direct nadien met "Wat zeg je, Ernie?" maar ik denk dat ze het juiste antwoord wel kende.
En dat Anke dat ook wist maar er niet tegenin kan gaan omwille van de tijdsdruk. En dat Anke daar haar bevestiging kreeg. Jammer dat ze er nadien dan op zo'n manier uitging.

Maar dit fragment duwt mij dus helemaal in de Uma-tunnel.

Afbeelding

Afbeelding
Mja, het kan alle richtingen uit. Ze kan ook gewoon denken van "ahnee, het is omgekeerd".

Nu, vanmorgen gevraagd aan mijn kids hoe het zit, die wisten het wel direct juist. Dusja, mss toch opzettelijk mollen? Want zo is het wel heeeeeeeeeel opvallend e

Paraceta schreef: 25 apr 2022, 09:19 En anderen verkeerde antwoorden toch laten inscannen zodat het geld verloren werd.
Dat was Yens die verkeerde scande zeker?
Gebruikersavatar

Paraceta25 apr 2022, 09:51

 717  Sven
masterveecee schreef: 25 apr 2022, 09:30 Dat was Yens die verkeerde scande zeker?
Inderdaad, bij de wetenschapsvraag*. Ik herinner me ook dat de spinnenvraag niet gescand werd, maar ik moet dat fragment nog eens herbekijken om te zien wie daarin het voortouw nam (want dat is anti-Mollerig natuurlijk).

*Vanuit mijn tunnel is het opvallend hoe snel Sven daar zegt: "Ah ja nee, het is fout he", maar bon, dat ligt waarschijnlijk aan mijn focus op hem en is ook verklaarbaar als hij een gewone kandidaat is.
Gebruikersavatar

Polle de Molle25 apr 2022, 09:58

 135  Bert
Je ziet toch het bedrag verminderen van 1800 naar 1400 euro toen het gescand werd en pas nadien zag Sven dit en zei hij deze "Ah ja nee, het is fout he" uitspraak. Ik zie gewoon iemand die keek naar het bedrag op het scherm en hem er direct bij neerlegde dat het fout was zodra het bedrag verminderde.
Gebruikersavatar

Paraceta25 apr 2022, 10:21

 717  Sven
Ja klopt, het is misschien niet alleen de snelheid maar ook de manier waarop (het kwam nogal gelaten over, met afwending van de anderen door naar de kooi te wandelen). Maar opnieuw: dit past natuurlijk in mijn tunnel en is gebaseerd op 1 keer kijken, ik ga het sowieso nog eens herbekijken. Het is met andere woorden meer dan waarschijnlijk dat ik hier meer achter zoek dan nodig.
Gebruikersavatar

Cedric25 apr 2022, 10:31

 2834  Uma
Ik vond het trouwens raar dat dit keer - voor het eerst ooit - niet het volledige bedrag van de banaan werd afgetrokken van het gewonnen geld maar slechts een derde.. Enfin, niet dat daar een tip in zat of zo, gewoon opvallend.

AltijdFout schreef: 25 apr 2022, 09:18 Uma is heel snel met het voorstellen van Bert en laat geen kans aan Anke om haar te verbeteren.
Dit kun je over Sven ook zeggen, maar die zijn antwoorden waren wel juist..
Gebruikersavatar

HanMi25 apr 2022, 10:33

 21
masterveecee schreef: 25 apr 2022, 09:30 Mja, het kan alle richtingen uit. Ze kan ook gewoon denken van "ahnee, het is omgekeerd".

Nu, vanmorgen gevraagd aan mijn kids hoe het zit, die wisten het wel direct juist. Dusja, mss toch opzettelijk mollen? Want zo is het wel heeeeeeeeeel opvallend e
Misschien gemold, maar ik dacht ook direct aan Bert en niet Ernie dus misschien zit het bij veel mensen gewoon verkeerd in hun hoofd? Als je het weet is het superonlogisch om Bert te nemen maar ik zie toch ook veel reacties van mensen die dachten dat het Bert was dus ik durf er geen oordeel over vellen.
Gebruikersavatar

masterveecee25 apr 2022, 10:40

 3547  Sven
Paraceta schreef: 25 apr 2022, 09:51 Inderdaad, bij de wetenschapsvraag*. Ik herinner me ook dat de spinnenvraag niet gescand werd, maar ik moet dat fragment nog eens herbekijken om te zien wie daarin het voortouw nam (want dat is anti-Mollerig natuurlijk).
Ik vroeg mij af of je ook onder 0 kon gaan. Anders zou ik sowieso die spin gescand hebben.

HanMi schreef: 25 apr 2022, 10:33 Misschien gemold, maar ik dacht ook direct aan Bert en niet Ernie dus misschien zit het bij veel mensen gewoon verkeerd in hun hoofd? Als je het weet is het superonlogisch om Bert te nemen maar ik zie toch ook veel reacties van mensen die dachten dat het Bert was dus ik durf er geen oordeel over vellen.
Ja, idd onlogisch. De kids zeiden van "Ja, niet Bert e, die is al geel, en de banaan ook" 😀
Gebruikersavatar

anja.mathijs25 apr 2022, 11:00

 391  Uma
Bij mij viel Bert & Ernie switch dadelijk op, trouwens als ze geen banaan juist toen geschoten hadden, was het hoogste bedrag eruit gegaan. ( Anke was hierbij, vielen de puzzelstukjes toen, nadat ze ook als beiden laatsten overbleven vorige aflevering en Uma heel veel tijd pakte bij haar opdracht van 1500 euro.
Ik denk dat Anke op Uma zat.
Uma deed heel hard haar best om snel terug te raken.
Bij de spin keuze koos Uma echt de meest onlogische keuze, ze mocht het zelfs niet scannen.
Volgens mij schiet ze ook duidelijk snel een 1ste banaan juist, en daarna neemt ze weinig initiatief om verder zelf terug zelf te mikken.
Dit is niet hoe ze in de eerste afleveringen haar opstelde.
Gebruikersavatar

Yvo25 apr 2022, 13:02

 1111  Uma
Sven vind ik toch een slimmerik. Dat raadsel was toch niet al te simpel.
En veel tijd hadden ze niet. Hij brengt met het raadsel geld in de pot.
Voor mij is hij niet de mol, maar ik kan me vergissen.