Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Yvo25 apr 2022, 00:01

 1111  Uma
masterveecee schreef: 24 apr 2022, 21:44Ik zou moeten mee doen, ik spring SO-WIE-SO!
Gewoon al voor de kick.
Idem dito vriend.
Misschien zou ik niet meteen springen gelijk Yens deed, maar gesprongen was ik.
Gebruikersavatar

Fervente mollenjager25 apr 2022, 04:02

 130  Uma
De volgorde:

Yens draait, Sven springt.
Uma draait, Yens springt.
Manu draait, Uma springt.
Anke draait, Manu springt niet.
Sven draait, Anke springt.

Briefing mol:
“Ik zou Sven en Yens samen laten starten, want die twee geloven elkaar niet en daardoor gaat er misschien al direct niet gesprongen worden en dan gaan de anderen misschien ook twijfelen”.

“Yens gaat springen denk ik, maar misschien twijfelt hij als Uma voor hem staat want Uma gaat altijd voor pasvragen”.

“Manu koppel ik het liefst aan Anke want daar zit wel wat wantrouwen tussen die twee”.



Is er hier nog meer op uit te maken ?
Gebruikersavatar

AlleTaupe25 apr 2022, 08:13

 58  Yens
Ik begrijp eigenlijk niet hoe de mol hier kan mollen. Zogezegd door zo weinig mogelijk mensen te laten springen? Er wordt gesuggereerd dat de mol impact heeft door de volgorde te bepalen. Maar dat begrijp ik niet zo goed. Het idee is dat Yens en Sven elkaar niet vertrouwen en daarom gaan ze eerst. Maar dit is juist een extra risico. Er is namelijk het meeste kans dat er een voordeel is voor een kandidaat die springt. Ofwel +1000, +500, 1 pssvraag of 2 pasvragen. Dus als je Yens/Sven overtuigd niet te springen en hij springt niet, dan denkt iedereen die er na komt: damn, ik spring best? Voor mij blijft Yens hier nog meest verdacht. Ik had verwacht dat Sven niet ging springen, wegens "te mooi om waar te zijn".
Gebruikersavatar

Spok25 apr 2022, 08:38

 18
Wat ik me verder nog afvraag: Blijven de pasvragen gelden? Ze hebben ze niet gebruikt, dus ik zou zeggen van wel?
Gebruikersavatar

masterveecee25 apr 2022, 08:53

 3547  Sven
Ik vermoed ook wel van wel.
Gebruikersavatar

ex-molinator25 apr 2022, 09:34

 3483  Uma
Ik heb de indruk dat in De Mol (België dus) pasvragen enkel gelden voor de aflevering (in tegenstelling tot widm (NL) waarin ze opgespaard kunnen worden)
Ik zou het niet goed vinden mocht iemand naar de finale kunnen gaan met 5 pasvragen die opgespaard waren..
Gebruikersavatar

masterveecee25 apr 2022, 09:37

 3547  Sven
Goh, het gaat wel over 1-tje 😉
Jolien is trouwens een paar jaar terug ook gewoon kunnen naar de finale gaan, met een vrijstelling.
Gebruikersavatar

ex-molinator25 apr 2022, 09:41

 3483  Uma
Wat ik bedoel is in de finale zitten en dan nog opgespaarde vrijstellingen hebben (en kunnen gebruiken).
Ik denk dat in De Mol de verworven vrijstellingen automatisch gebruikt worden bij de eerstvolgende eliminatie.
Gebruikersavatar

annebeestje25 apr 2022, 09:46

 88  Sven
Dat klopt inderdaad. Pasvragen zijn meteen toepasbaar op de eerstvolgende test, zonder houdbaarheid.

Over het rad:
In de WIDM versie kon de mol ook zelf de indeling van de kandidaten kiezen. Maar de mol wist zelf ook niet wat er gedraaid werd. Dus ook voor de mol was het een deel geluk en een deel inschatten van de (on)eerlijkheid kandidaat tegenover je.
Gebruikersavatar

suzanne.verkerk25 apr 2022, 18:09

 70  Uma
Het heeft niet uitgepakt zoals de mol dacht, wantrouwen is niet genoeg om niet te springen en daarmee de rest aan het twijfelen zetten. Want ze liegen en bluffen allemaal.
De Mol kon eerder Manu (ze is waarschijnlijk zelf de Mol waardoor dit scenario geen optie was) als eerste laten gaan, waardoor eventueel ook anderen bang worden om te gaan. De Mol heeft wel eerder angst gefaket. In het geval dat Manu zelf de Mol is, denk ik dat het veelal echte angst was. Uma de durfal ging ook niet soepel naar beneden. Dat werkte niet bevorderlijk voor Manu die daarna mocht.
Gebruikersavatar

masterveecee25 apr 2022, 19:20

 3547  Sven
Afbeelding
Yens is ook wel zeker ze...
Of Is het om Sven te testen?
Gebruikersavatar

suzanne.verkerk26 apr 2022, 13:24

 70  Uma
Als de Mol angst heeft gefaket, dan heeft Uma het goed gedaan. ✅