Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

kristof.allaerts26 apr 2022, 21:22

 364  Uma
Ervan uitgaande dat de mol gebriefd wordt:

Sven heeft 1000€ verdient, dus een mogelijke briefing is daar één groot fiasco. Ik zie ook niet direct iets wat erop kan wijzen dat hij niet moet springen.
Bij Yens zie ik ook niet direct een mogelijke briefing.
Bij Manu eventueel wel: GDC kruist zijn armen, Manu kijkt even naar hem en dan weer naar Anke. Kruisen = niet springen? Maar uiteindelijk is er geen reden om niet te springen, buiten de 250€.

Bij Uma: GDC zegt letterlijk wat er moet gebeuren.
Manu moet je niet geloven, en ga maar naar het platform.

Afbeelding


Ik denk wel dat de makers zich mispakt hebben. Beetje te weinig min-geld vakken op het rad om het interessant te maken.
Gebruikersavatar

Heinz27 apr 2022, 08:45

Forum veteraan  427  Uma
masterveecee schreef: 25 apr 2022, 19:20 Afbeelding
Yens is ook wel zeker ze...
Of Is het om Sven te testen?
Ik kan daar wel een molactie in zien. Want ik vind het raar dat Yens geen pasvragen zou willen waardoor ik zou denken dat hij misschien liegt en het rad wel degelijk op pasvragen voor Yens is gekomen in plaats van 1000 euro voor de pot.
Gebruikersavatar

kristof.allaerts27 apr 2022, 13:12

 364  Uma
Dat lijkt te kloppen.
Geld = geloof je?
Pasvragen = denk je?

Veel conclusies kunnen we er niet uit trekken, buiten het feit dat Sven niet de mol is omdat hij toch geld heeft verdiend.

Mocht Uma de mol zijn, dan is het voor haar wel verwarrend. GDC zegt tegen Manu: Uma gelooft je niet.
Gebruikersavatar

JBB27 apr 2022, 13:33

 439  Uma
We kunnen daar veel over speculeren he. Het zou me niet verbazen dat GDC inderdaad de mol informeert op een of andere manier, maar dat kan op zoveel manieren gebeurd zijn dat we het pas achteraf zeker zullen weten.
Gebruikersavatar

foxhunter27 apr 2022, 17:33

 100  Sven
Deze proef is heel simpel.
Er wordt aan een rad gedraaid
Je krijgt daar informatie over
Je besluit om te springen of niet.
Wie niet springt houdt 250 euro uit de pot.
Als een mol een negatief bedrag draait, die kans is al klein, kan je als mol daar niet voor spelen zonder op te vallen. Maar daar gaat deze proef in wezen niet om.

Kandidaten/mol vooral in spanning vanwege de sprong, daarna de pasvragen en niet bezig met het geld. Anke noemde het persoonlijk verwezenlijking om te springen.
De mooiste verandering zag je bij Sven onder aan het touw. Duidelijk een grens doorbroken en laat alles waar hij mee bezig was even los. Pokerface down, emotioneel, pure mens Sven in beeld. Het spel valt van hem af. Noem het shocktherapie.
En dan bij Anke weer in het spel. Sven is ook de enige die terugkomt na zijn sprong en bij wie we deze jojo rollercoaster kunnen zien.
Krijgen we inkijkje in het mol zijn van Sven? Alles even loslaten en daarna weer de draad oppakken?
Gebruikersavatar

Jay-Lo27 apr 2022, 20:01

 1690  Sven
Yens draait 1000euro, dan kan je nog geheimzinnig doen als Sven je niet gelooft om hem niet te doen springen. Maar Yens zegt dat hij de waarheid spreekt, dat hij ook niet zou liegen als het pasvragen waren, want die heeft hij nu nog niet nodig in het spel.
Als Yens de mol is had hij Sven alleen meer moeten laten twijfelen over de inzet.
Sven springt uiteindelijk, als kandidaat wil je wel voor 1250euro gaan, maar als mol had hij ook gewoon geen optie. Als hij als mol hier niet had gesprongen had hij evengoed een bord met "MOL" rond zijn nek kunnen hangen.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT27 apr 2022, 20:53

 767  Yens
@Jay-Lo
Dat geldt toch evengoed ook voor Yens? Als hij heel geheimzinnig zou gedaan hebben over de € 1000, zou het overduidelijk zijn dat hij de mol is. Sven daarentegen kon als mol ook kiezen om niet te springen en zo te doen alsof hij Yens niet geloofde. Vanuit Svens standpunt kon Yens namelijk gelogen hebben en gezegd hebben dat hij € 1000 gedraaid had terwijl hij eigenlijk pasvragen voor zichzelf had gedraaid.
Gebruikersavatar

Jay-Lo27 apr 2022, 21:30

 1690  Sven
@Mollenjager-DT Ja, dat klopt ook, het geldt voor beide, het was alleen stom dat er 1000 werd gedraaid als 1 van hen de mol is.
Gebruikersavatar

masterveecee27 apr 2022, 23:00

 3547  Sven
Jay-Lo schreef: 27 apr 2022, 20:01 Yens draait 1000euro, dan kan je nog geheimzinnig doen als Sven je niet gelooft om hem niet te doen springen. Maar Yens zegt dat hij de waarheid spreekt, dat hij ook niet zou liegen als het pasvragen waren, want die heeft hij nu nog niet nodig in het spel.
Als Yens de mol is had hij Sven alleen meer moeten laten twijfelen over de inzet.
Sven springt uiteindelijk, als kandidaat wil je wel voor 1250euro gaan, maar als mol had hij ook gewoon geen optie. Als hij als mol hier niet had gesprongen had hij evengoed een bord met "MOL" rond zijn nek kunnen hangen.
Stel dan Yens Sven verdenkt, dat is dat wel een gigantische streek dat ie Sven gelapt heeft 😛
Gebruikersavatar

eric.dethaey28 apr 2022, 01:45

 20
Nadat Sven heeft gesprongen zegt GDC "Yens schuift door naar de springerspositie. De mol koos Uma om voor hem aan het rad te draaien".
Zou het zo duidelijk zijn dat Yens de mol is?
Gebruikersavatar

fluffy8228 apr 2022, 09:35

 35  Yens
Als hij als mol hier niet had gesprongen had hij evengoed een bord met "MOL" rond zijn nek kunnen hangen.
Niet noodzakelijk. Ik zou zelf nooit springen, mol of niet, geld of niet. En al zeker niet als ik na die gebroken arm zou moeten springen. Dan kwam ik zelfs niet op het platform.