Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Davy24 apr 2022, 21:05

Site Admin  1167  Uma
Afbeelding
Bij de kustlijn komen de kandidaten per twee bij presentator Gilles. Deze duo's werden die ochtend door de Mol samengesteld. Één kandidaat mag zonder dat zijn partner het ziet aan een rad draaien waarop voor- en nadelen te verdienen zijn. Zo zijn er vakjes op het rad die extra geld voor de pot opleveren, maar er zijn eveneens pasvragen te verdienen voor de raddraaier of klifspringer. Door van een 60 meter hoge klif te springen verdient deze laatste sowieso 250 euro voor de groepspot en daarnaast het voor hem ongekende voordeel dat gedraaid werd op het rad. Wie gelooft wie? En wie durft de sprong te wagen?

https://www.wieisdemol.be/afleveringen/6.php
Gebruikersavatar

masterveecee24 apr 2022, 21:44

 3547  Sven
Ik zou moeten mee doen, ik spring SO-WIE-SO!
Gewoon al voor de kick.
Zonder dan stil te staan met Anke haar arm natuurlijk...

Als Mol zou ik dus ook springen. En hopen dat ze -1000 EUR is gedraaid.
Gebruikersavatar

Donna20024 apr 2022, 21:52

 6  Bert
Enige manier om hier met zekerheid geen geld in de pot te brengen is niet springen, alle andere opties zijn een gok en risico. Hoewel de kans nu natuurlijk groter is dat de mol wel heeft gesprongen, gezien 3 van de 4 hebben gesprongen.
Gebruikersavatar

masterveecee24 apr 2022, 22:13

 3547  Sven
Ja, maar het is MAAR 250 EUR erbij als je springt. Wel kans op 1000 EUR erbij, maar mss dat GDC dan wel iets zou laten weten hebben?

Dus, voor 250 EUR even kicken? Als Mol? Gaan gewoon!
Gebruikersavatar

Donna20024 apr 2022, 22:19

 6  Bert
Inderdaad wel opvallend dat GDC daar zo bij bleef staan, en dan die vragen stellen. Vond die opzet wel apart.
Gebruikersavatar

Jay-Lo24 apr 2022, 22:22

 1690  Sven
De eerste sprong was de belangrijkste, doordat Yens 1000euro draaide. Als mol kan je moeilijk voor minder gaan, wat moet je dan anders zeggen dan de waarheid om je niet verdacht te maken? Beste scenario is dat Sven u niet gelooft en denkt dat het een voordeel is voor jezelf. Pech.
Van Sven zijn kant hetzelfde, wat doe je als mol als ze zeggen dat je voor 1000euro springt? Als kandidaat ben je altijd voor de pot gegaan, en nu ineens iets anders gaan doen?
Al de anderen hebben voordelen gedraaid, daar is minder uit te halen.
Gebruikersavatar

masterveecee24 apr 2022, 22:25

 3547  Sven
Donna200 schreef: 24 apr 2022, 22:19 Inderdaad wel opvallend dat GDC daar zo bij bleef staan, en dan die vragen stellen. Vond die opzet wel apart.
Ja, maar ik heb erop gelet, was bij de rest ook zo ze.
En na 2 weken is de band met GDC ook wel een stuk beter denk ik. Dan kan er wel al eens gechit-chat worden
Gebruikersavatar

DenEddie24 apr 2022, 23:11

 19
De mol kon hier niet veel saboteren. Enkel door de volgorde te sturen. Als er een minbedrag gedraaid was, was het iets anders geweest.

Mij viel het vooral op hoe Uma stond te twijfelen. Ze wist dat Manu dit zou zien en daardoor helemaal niet ging springen. Als je schrik hebt, dan zorgt dit voor meer angst.

Yens is volledig mol af, hoe dom van Uma ook om echt zo veel moeite te moeten doen om te lezen. Je weet tekst, dat is even kijken naar het laatste woord, springer of draaier. Getallen zijn zo simpel, ook grappig dat Anke en Sven hetzelfde trucje toepassen. Het zijn pasvragen. Maar ik zeg niet voor wie.


En hoe erg voor Anke, zo wil je er niet uit gaan, zeker niet als sterke kandidaat.

Ow ja, en hoe knap van Manu om het bord te memoriseren 😎
Gebruikersavatar

Jurgen585724 apr 2022, 23:28

 16
Zou Gilles de mol stiekem gebrieft hebben over wat er gedraaid is voor hem/haar en of de kandidaat de waarheid spreekt? Door bv. zijn armen op een bepaalde manier te houden?

Misschien nog een geluk bij een ongeluk dat Anke niet als eerste sprong of de proef was ook om zeep waarschijnlijk.
Gebruikersavatar

kristof.allaerts24 apr 2022, 23:39

 364  Uma
Kans is groot dat de mol gebriefd werd. Het feit dan Sven springt en 1000€ binnenhaalt is best wel antimol.
Gebruikersavatar

zoekenmaar24 apr 2022, 23:54

 32  Sven
Deze proef was echt vertrouwen/mensenkennis/blufpoker (het rad) versus moed/avontuur/ kick/angst (de sprong).
De mol mag de volgorde bepalen. Sven start en Sven sluit . Mijn al dan niet correcte mol-radar blijft op Sven staan.

Wat een brute pech/pijn/zonde voor Anke.