Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

The hunter28 apr 2022, 09:54

 282  Uma
Na een gebroken arm (of eender welk ander incident) was het gewoon gedaan geweest met de proef. Ze zouden niemand meer hebben laten springen.
Gebruikersavatar

brittc28 apr 2022, 12:58

 6
eric.dethaey schreef: 28 apr 2022, 01:45 Nadat Sven heeft gesprongen zegt GDC "Yens schuift door naar de springerspositie. De mol koos Uma om voor hem aan het rad te draaien".
Zou het zo duidelijk zijn dat Yens de mol is?
Zo had ik het inderdaad ook begrepen
Gebruikersavatar

Taupe07706 mei 2022, 09:42

 767  Yens
Ik ben bezig alle afleveringen aan het herbekijken met extra aandacht voor de 3 finalisten.
Toen ik deze opdracht de eerste keer zag vond ik Uma in de fout gaan en nu nog steeds.
Sven vond ik ook een apart antwoord geven.
Yens vond ik dan wel weer een goede reactie naar de andere toe (Sven). Dus beweren dat het geld is want lijkt onwaarschijnlijk.
Uiteindelijk springt Sven en komt het geld in de pot en heeft de mol gefaald.

Maar - sorry mocht dit hier al staan maar niet direct teruggevonden! - waarom zou de mol daar geen simpele sabotage doen?
Degene die springt is weg, de andere kijkt ...maar éénmaal gesprongen dan kan de mol toch gewoon weer terug naar rad en aanpassen?
Zou flauwe molactie zijn maar is niet gezegd dat dit niet mag.
Dus als Yens de mol is en hij draait geld dat zegt hij geld of wat dan ook en terwijl Sven aan het "zwieren" is, kan hij rustig het rad ééntje verzetten naar bijvoorbeeld een min bedrag of desnoods één pasvraag voor zichzelf.
Mogen we dan ook Yens uitsluiten als mol op basis hiervan???
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT06 mei 2022, 09:47

 767  Yens
@Taupe077 Ik ben niet zo'n fan van dat soort sabotage dat jij voorstelt. Als de mol dat mag doen, dan hebben de kandidaten geen schijn van kans meer.
Gebruikersavatar

masterveecee06 mei 2022, 09:48

 3547  Sven
Zou dat niet er zwaar over zijn?
Trouwens, met de hele crew erbij, waarvan er zelfs zijn die niet weten wie de Mol is
Gebruikersavatar

Taupe07706 mei 2022, 10:11

 767  Yens
Mollenjager-DT schreef: 06 mei 2022, 09:47 @Taupe077 Ik ben niet zo'n fan van dat soort sabotage dat jij voorstelt. Als de mol dat mag doen, dan hebben de kandidaten geen schijn van kans meer.
Ik ook niet maar is genre sabotage wat we zien in WIDM en het is niet gezegd dat het niet mag dus Yens uitsluiten?
En hebben we niet eens een zekere Alina hetzelfde zien doen in bed ... het geld verkeerd tellen terwijl ze alleen is en dus doet wat ze wil want geen controle!

masterveecee schreef: 06 mei 2022, 09:48 Zou dat niet er zwaar over zijn?
Trouwens, met de hele crew erbij, waarvan er zelfs zijn die niet weten wie de Mol is
Erover? Misschien maar is een vorm van saboteren
En de hele crew? Paar camera mensen die zich dan verplaatsen om Sven te filmen en er blijft er denk ik maar 1 bij GDC en de draaier dus perfect mogelijk dat ze de cameraman die het weet bij zich houden, niet?
Gebruikersavatar

kristof.allaerts06 mei 2022, 10:26

 364  Uma
Dan kunnen ze ook Yens alle 5 de knoppen laten indrukken en achteraf kijken van: Uma 0, Manu 0, Sven 2. Ok, we zenden uit dat Yens er 2 heeft ingedrukt... oooh, net niet gelukt.

Ik vrees dat ze dan geen kijkers meer gaan hebben.

Langs de andere kant, Magda heeft ook opnieuw met de dobbelstenen mogen gooien.
Gebruikersavatar

Taupe07706 mei 2022, 10:42

 767  Yens
@kristof.allaerts
Dan kunnen ze ook Yens alle 5 de knoppen laten indrukken en achteraf kijken van: Uma 0, Manu 0, Sven 2. Ok, we zenden uit dat Yens er 2 heeft ingedrukt... oooh, net niet gelukt.

Lijkt me totaal niet hetzelfde. Soms gaat de mol eerste of vroeg binnen en verlegt bepaalde zaken.
Uma is nu als eerste binnengegaan in opdracht met handlanger. Het kon nu niet door de handlanger want anders is zijn functie zinloos en er was geen extra geld of pasvragen te winnen.
Ze had bijvoorbeeld pasvragen kunnen pakken of geld doen verdwijnen.

Uiteindelijk is dat ook wat er gebeurt met de kokers.
De handlanger van de mol heeft die verplaatst of omgeruild. Hier wordt gewoon het rad verplaatst.

Maar blijft dus de vraag, mogen we Yens hierdoor afstrepen als mol?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen06 mei 2022, 11:57

 8153
De kokers werden verplaatst tijdens de opdracht - en met het risico op betrapt worden. Het rad achteraf verzetten is toch iets totaal anders (en zou echt bijzonder flauw zijn).
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT06 mei 2022, 15:01

 767  Yens
Taupe077 schreef: 06 mei 2022, 10:13 Ik ook niet maar is genre sabotage wat we zien in WIDM en het is niet gezegd dat het niet mag dus Yens uitsluiten?
En hebben we niet eens een zekere Alina hetzelfde zien doen in bed ... het geld verkeerd tellen terwijl ze alleen is en dus doet wat ze wil want geen controle!
Dit is De Mol en niet WIDM, die 2 zou ik dus niet vergelijken in dit opzicht. Ik veronderstel dat je bedoelt toen Alina geld uit de hele groepspot moest tellen in Griekse drachme, terwijl Bart en Jolien die dan mochten uitgeven. Dat is totaal niet hetzelfde... Het zijn daar kandidaten Bart en Jolien, die op dat moment zelfs al wisten dan Alina de mol was, die Alina als mol vrijspel gegeven hebben. Zij heeft toen verkeerd geteld, iets wat een kandidaat ook perfect had kunnen doen en wat net de opdracht was. Bij het rad zou een kandidaat ook niet plots het rad mogen verdraaien naar een andere uitkomst terwijl de andere kandidaat gaat springen. Dus waarom zou de mol dat dan wel mogen doen?
Gebruikersavatar

Taupe07706 mei 2022, 16:39

 767  Yens
chicawah.janssen schreef: 06 mei 2022, 11:57 De kokers werden verplaatst tijdens de opdracht - en met het risico op betrapt worden. Het rad achteraf verzetten is toch iets totaal anders (en zou echt bijzonder flauw zijn).
Absoluut eens dat het zeer flauw zou zijn maar het kon dus wel dat de mol het mocht doen?
En ja de kokers is anders maar toch ...

Mollenjager-DT schreef: 06 mei 2022, 15:01 Dit is De Mol en niet WIDM, die 2 zou ik dus niet vergelijken in dit opzicht. Ik veronderstel dat je bedoelt toen Alina geld uit de hele groepspot moest tellen in Griekse drachme, terwijl Bart en Jolien die dan mochten uitgeven. Dat is totaal niet hetzelfde... Het zijn daar kandidaten Bart en Jolien, die op dat moment zelfs al wisten dan Alina de mol was, die Alina als mol vrijspel gegeven hebben. Zij heeft toen verkeerd geteld, iets wat een kandidaat ook perfect had kunnen doen en wat net de opdracht was. Bij het rad zou een kandidaat ook niet plots het rad mogen verdraaien naar een andere uitkomst terwijl de andere kandidaat gaat springen. Dus waarom zou de mol dat dan wel mogen doen?
Nee, klopt. De Mol en WIDM zijn verschillend maar ze hadden dit jaar imo een betere mol! (tenzij ik straks nog verrast word?)
Bart wou absoluut bij Jolien zijn om haar te overtuigen dat hij mogelijk de mol was en derhalve gaf hij Alina vrijspel. Maar daar mollen is toch ook gratuit.... het zou pas iets geweest zijn mocht er ook een risico zijn geweeest om betrapt te worden wat hier nihil was in tegenstelling tot de kokers (zie supra).
Hoe dan ook zowel bij dat geld als bij rad zou ik het twee flauwe molacties vinden.

En nu terug on topic 😎
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT06 mei 2022, 17:22

 767  Yens
Taupe077 schreef: 06 mei 2022, 16:42 Nee, klopt. De Mol en WIDM zijn verschillend maar ze hadden dit jaar imo een betere mol! (tenzij ik straks nog verrast word?)
Dat heeft toch niets met deze discussie te maken? Hoe kan je trouwens al uitspraken doen over de mol van dit jaar als je nog niet eens weet wie het is?
Taupe077 schreef: 06 mei 2022, 16:42 Bart wou absoluut bij Jolien zijn om haar te overtuigen dat hij mogelijk de mol was en derhalve gaf hij Alina vrijspel. Maar daar mollen is toch ook gratuit.... het zou pas iets geweest zijn mocht er ook een risico zijn geweeest om betrapt te worden wat hier nihil was in tegenstelling tot de kokers (zie supra).
Alina kon wel betrapt worden, want er stond continu een camera op de tafel waar ze het geld op telde gericht waar Bart en Jolien naar konden kijken. Als er achteraf vermeld wordt dat er verkeerd geteld is, hoef je zelfs toch niet eens betrapt te worden. Ik vind het in ieder geval niet met elkaar te vergelijken.