Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

kaat.bleeckx01 mei 2022, 23:36

 1  Sven
Ik denk hier zeker dat Uma Yens aan het testen was. Wat ik dan wel raar vind is dat ze altijd meegaat in zijn foute antwoorden, als ze later beweert altijd het juiste antwoord geweten te hebben.
Ander verdacht puntje is natuurlijk dat Yens hier wel heel hard ‘molt’ - iets te hard vind ik. Misschien had hij Uma door en wou hij haar op het foute spoor zetten of wou hij Uma wederzijds testen.. OF Yens is de mol 😉
Gebruikersavatar

masterveecee01 mei 2022, 23:50

 3547  Sven
Ok, mekaar testen? Wel ja, dan zal de Mol daar niet gezeten hebben 😛
Gebruikersavatar

gido.verheijen02 mei 2022, 00:20

 27  Uma
Nog even een korte opsomming van wat er gebeurde:

Yens en Uma krijgen uitleg over fluitsignalen, hierbij leren ze voornamelijk dieren, kleuren en vormen.
Tevens krijgen ze les in een techniek om met stok naar beneden te kunnen voortbewegen, vooral Uma blijkt hier erg goed in.
Inzet opdracht €2000

Keuze van het dier.
Yens kiest voor Hond, Uma gaat hierin mee. (-€500)
Kiezen nadat ze weten dat er gemolken moet gaan worden voor de geit.

Uma gaat geit melken omdat ze ervaring heeft met melken bij een koe, wat mislukt.
Yens gebruikt wat meer tederheid wat wel melk oplevert.

Keuze van de kleur karaf
Yens zegt voor rood te willen gaan, Uma stemt in. (-€500)
Uma gaat met de stok naar beneden voor de rode karaf, blijkt verkeerd.
Yens wilt als tweede poging voor de bruine karaf gaan, dit is juist.
Uma zegt nog voor de witte te willen gaan die achteraf ook fout bleek.

Keuze van de grot (symbool)
Yens wilt voor de cirkel-grot gaan, dit is fout. (-€500)
Uma benoemt de driehoek-grot, dit is juist, er wordt €500 verdiend.
Gebruikersavatar

Fervente mollenjager02 mei 2022, 04:54

 130  Uma
gido.verheijen schreef: 02 mei 2022, 00:20 Nog even een korte opsomming van wat er gebeurde:

Yens en Uma krijgen uitleg over fluitsignalen, hierbij leren ze voornamelijk dieren, kleuren en vormen.
Tevens krijgen ze les in een techniek om met stok naar beneden te kunnen voortbewegen, vooral Uma blijkt hier erg goed in.
Inzet opdracht €2000

Keuze van het dier.
Yens kiest voor Hond, Uma gaat hierin mee. (-€500)
Kiezen nadat ze weten dat er gemolken moet gaan worden voor de geit.

Uma gaat geit melken omdat ze ervaring heeft met melken bij een koe, wat mislukt.
Yens gebruikt wat meer tederheid wat wel melk oplevert.

Keuze van de kleur karaf
Yens zegt voor rood te willen gaan, Uma stemt in. (-€500)
Uma gaat met de stok naar beneden voor de rode karaf, blijkt verkeerd.
Yens wilt als tweede poging voor de bruine karaf gaan, dit is juist.
Uma zegt nog voor de witte te willen gaan die achteraf ook fout bleek.

Keuze van de grot (symbool)
Yens wilt voor de cirkel-grot gaan, dit is fout. (-€500)
Uma benoemt de driehoek-grot, dit is juist, er wordt €500 verdiend.
Het is Yens die voor de witte wil gaan, niet Uma. En het is Uma die als tweede poging voor de bruine karaf wil gaan.
Het is trouwens opvallend dat Uma steeds goed hoorde, maar nooit het juiste antwoord doordrukte. Wat net haar meer opvallend maakt dan Yens.
Gebruikersavatar

Piellampe02 mei 2022, 09:04

 12  Yens
klein beetje logica kon hier geen kwaad, de makers gaan hun echt geen hond of konijn laten slachten
Gebruikersavatar

masterveecee02 mei 2022, 09:05

 3547  Sven
Het waren niet de maker die zouden gaan slachten e 😉
(en het was fictief trouwens)
Gebruikersavatar

chicawah.janssen02 mei 2022, 09:26

 8153
Piellampe schreef: 02 mei 2022, 09:04 klein beetje logica kon hier geen kwaad, de makers gaan hun echt geen hond of konijn laten slachten
😂
Inderdaad. Maar het ging om offeren, niet om slachten. Nergens werd aangegeven dat ze het dier zouden moeten doden. 😉

Polle de Molle schreef: 02 mei 2022, 00:23 "moh vint, checkt diene geit zijn dikken balzak zeg"
🤣
Je werd vermeld in CDM. Gelukkig voor jou niet met deze prachtige quote. :mrgreen:
Gebruikersavatar

zoekenmaar02 mei 2022, 09:50

 32  Sven
kaat.bleeckx schreef: 01 mei 2022, 23:36 Ik denk hier zeker dat Uma Yens aan het testen was. Wat ik dan wel raar vind is dat ze altijd meegaat in zijn foute antwoorden, als ze later beweert altijd het juiste antwoord geweten te hebben.
Ander verdacht puntje is natuurlijk dat Yens hier wel heel hard ‘molt’ - iets te hard vind ik. Misschien had hij Uma door en wou hij haar op het foute spoor zetten of wou hij Uma wederzijds testen.. OF Yens is de mol 😉
In deze proef is me vooral dat wederzijds testen opgevallen. Ik vermoed dat Uma en Yens weten dat Sven de mol is maar dat ze onderling twijfel willen zaaien .
Gebruikersavatar

JBB02 mei 2022, 10:29

 439  Uma
Dit was voor mij tot nu toe de tofste opdracht dit seizoen. Eindelijk eens echt een vleugje unieke cultuur met dat fluiten, gecombineerd met natuur!

Initieel dacht ik: Yens komt hier mega verdacht uit.
Maar na een nachtje slapen is het toch Uma die naar voor komt als grote verdachte.
- Ze wil onmiddellijk bij de 'krijgers' zitten in deze opdracht --> positie kiezen als mol
- Ze gaat keer op keer mee in Yens zijn foute antwoorden (terwijl ze blijkbaar toch het juiste antwoord telkens voorstelt). Dju toch 🤡

Het lijkt echt alsof Yens hier een laatste testje houdt voor Uma om haar als mol te bevestigen. (want Yens zijn fouten zijn te opvallend, en ook te duidelijk getoond in de montage).


Trouwens, met die bruine vs witte pot: wat uiteraard opvalt is dat Uma daar plots echt hard tegen Yens ingaat.
Je kan op basis daarvan Yens bijna gaan uitsluiten, want zo opvallend zal de mol niet mollen.
Als Uma de mol is, kan dat een moment zijn waarop ze begrijpt dat Yens haar echt aan het testen is, en bijgevolg moet ze tegen Yens ingaan (anders is het bijna zwart op wit bevestiging voor Yens dat ze de mol is).

Sven kan inderdaad ook nog (zeker op basis van deze aflevering), maar ik vond dat die in de vorige afleveringen te vaak de opdrachten in de goede richting stuurde (marktplein, bananenproef enz)

edit: en ik stel voor dat niemand Yens ooit alleen bij huisdieren achterlaat, want met die geit werd het een klein beetje freaky 🤨