Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

lieselot.devoorde02 mei 2022, 11:01

 4  Uma
Uma gaat wel in tegen het antwoord van de witte pot, maar gaat ook niet meteen de bruine pot halen.
Pas nadat ze terug naar de afbeelding gaan kijken, moet Yens wel instemmen.
Was deze opdracht op tijd, dan is dat wel goed gedaan als mol...
Gebruikersavatar

Klaartje02 mei 2022, 11:18

 2245  Uma
Buiten het melken van de geit (wat eigenlijk bijkomstig is, want er werd geen bepaald volume geitenmelk geëist, dus een paar druppels had ook volstaan) heeft Yens in deze opdracht eigenlijk helemaal niks goeds gedaan. Hij stelt telkens de verkeerde keuze voor (en Uma gaat hier steeds in mee, dat wel): "we pakken die hond, dat is het gemakkelijkste", "rood? of toch bruin? Bij ons eerste gedacht blijven, dus rood", "we pakken dien driehoek, dat lijkt me ook de gemakkelijkst bereikbare grot".

Ik stel ook alleen maar vast dat Uma dikwijls meegaat met die foute voorstellen van Yens, maar bij die tweede poging in de keuze voor de 'pot' gaat Uma tegen Yens in, want die vond dat het die witte pot moest zijn. Dat kan je op twee manieren uitleggen: ofwel is Uma de mol en wil Yens haar ultiem testen, ofwel is hijzelf de mol en probeert hij het 'dutske' Uma er weer in te luizen, zoals dat al twee keer gelukt was (met de hond en bij de eerste poging voor de keuze van de pot). Ik meen ook begrepen te hebben dat het Uma is die uiteindelijk voor de juiste grot kiest.

Dus Yens (als hij de mol is) wil hier all the way mollen, maar Uma belet hem dat. Uma (als zij de mol) gaat makkelijk mee met de foute keuzes van Yens. Je kan enkel stellen dat Yens in deze opdracht geen kneit juist doet, maar Uma twee keer wel.
Gebruikersavatar

JBB02 mei 2022, 11:21

 439  Uma
lieselot.devoorde schreef: 02 mei 2022, 11:01 Uma gaat wel in tegen het antwoord van de witte pot, maar gaat ook niet meteen de bruine pot halen.
Pas nadat ze terug naar de afbeelding gaan kijken, moet Yens wel instemmen.
Was deze opdracht op tijd, dan is dat wel goed gedaan als mol...
Inderdaad, dat is moeilijk te beoordelen.

Als ik in de plaats van Uma was (indien ze de mol is), zou ik daar echter ook sowieso doorhebben dat Yens me aan het testen was. Want het was te obvious. Dus dan zou ik ook proberen te reageren op die manier...
Gebruikersavatar

Délégee02 mei 2022, 11:27

 99
Klaartje schreef: 02 mei 2022, 11:18 Buiten het melken van de geit (wat eigenlijk bijkomstig is, want er werd geen bepaald volume geitenmelk geëist, dus een paar druppels had ook volstaan) heeft Yens in deze opdracht eigenlijk helemaal niks goeds gedaan. Hij stelt telkens de verkeerde keuze voor (en Uma gaat hier steeds in mee, dat wel): "we pakken die hond, dat is het gemakkelijkste", "rood? of toch bruin? Bij ons eerste gedacht blijven, dus rood", "we pakken dien driehoek, dat lijkt me ook de gemakkelijkst bereikbare grot".

Ik stel ook alleen maar vast dat Uma dikwijls meegaat met die foute voorstellen van Yens, maar bij die tweede poging in de keuze voor de 'pot' gaat Uma tegen Yens in, want die vond dat het die witte pot moest zijn. Dat kan je op twee manieren uitleggen: ofwel is Uma de mol en wil Yens haar ultiem testen, ofwel is hijzelf de mol en probeert hij het 'dutske' Uma er weer in te luizen, zoals dat al twee keer gelukt was (met de hond en bij de eerste poging voor de keuze van de pot). Ik meen ook begrepen te hebben dat het Uma is die uiteindelijk voor de juiste grot kiest.

Dus Yens (als hij de mol is) wil hier all the way mollen, maar Uma belet hem dat. Uma (als zij de mol) gaat makkelijk mee met de foute keuzes van Yens. Je kan enkel stellen dat Yens in deze opdracht geen kneit juist doet, maar Uma twee keer wel.

Er werd weldegelijk een bepaald volume geitenmelk gevraagd : ze moesten minstens een halve liter hebben om te offeren.
Gebruikersavatar

Klaartje02 mei 2022, 11:35

 2245  Uma
@Délégee Ah, dat van die halve liter heb ik dan gemist blijkbaar. Dus goed gemolken Yenske!🙂
Gebruikersavatar

chicawah.janssen02 mei 2022, 11:56

 8153
Maar niet speciaal genoeg om haar een naam te geven. 😉

JBB schreef: 02 mei 2022, 10:33 Dit was voor mij tot nu toe de tofste opdracht dit seizoen. Eindelijk eens echt een vleugje unieke cultuur met dat fluiten, gecombineerd met natuur!
Volledig mee eens!
Gebruikersavatar

Jay-Lo02 mei 2022, 13:06

 1690  Sven
Op de hond is Uma niet ingegaan, maar bij al de andere gaf zij als eerste de goede oplossing. Als Yens hierin was meegaan, was er 'maar' 500euro verspeeld.

Volgens de verdenkingen zit Yens al een tijdje op Sven, zo vlak voor de finale wil iedereen door zijn natuurlijk om die finale te spelen.
Ik zie hier een ongelooflijk nepmollende Yens die Uma nog op het verkeerde been wil zetten. Uma, die het maar wat laat begaan in het begin en dan uiteindelijk bij die witte pot barst ze in lachen uit omdat het er gewoon los over is wat Yens aan het doen is.
Het kan wel nog effect hebben gehad op de keuze van Manu bij de eliminatie.
Gebruikersavatar

Polle de Molle02 mei 2022, 13:48

 135  Bert
chicawah.janssen schreef: 02 mei 2022, 09:28 Je werd vermeld in CDM. Gelukkig voor jou niet met deze prachtige quote. :mrgreen:
Kan het jammergenoeg niet online bekijken, die voorbeschouwingen tonen ze niet op de site van Vier. En ga nu ook niet direct streamz aanschaffen voor één fragment omdat ik niet persé een televisiekijker ben. Jammer, had het toch wel eens graag gezien wat ze erover dachten 😂
Gebruikersavatar

masterveecee02 mei 2022, 17:01

 3547  Sven
Celine Van Ouytsel ging erin mee 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen02 mei 2022, 18:47

 8153
Klaartje schreef: 02 mei 2022, 11:35 @Délégee Ah, dat van die halve liter heb ik dan gemist blijkbaar. Dus goed gemolken Yenske!🙂
Heel goed gemolken, dat wel. En de emmer was zo groot dat het moeilijk was onderweg melk te verspillen. Maar bij het overgieten in het verkeerde recipiënt (hoe was de Spaanse naam van die kruik ook alweer?), werd er royaal gesmost en gemorst (en toen zag ik mol Magda bezig 😃). Geen probleem, er is meer dan genoeg! En proef ook maar eens, want er is genoeg. En oei, nu moet de melk overgegoten worden in een andere kruik, dus helaas weer wat gesmos, maar ach, er is toch melk genoeg. 😂
Ik zeg niet dat Yens de mol is (want eerlijk gezegd: ik wéét het niet meer, ik heb écht géén idéé!), maar dat nonchalante overgieten en veel verspillen deed mij aan Magda denken.
In ieder geval vond ik dit een prachtige proef op alle gebieden, écht álle gebieden! Waarvoor mijn oprechte dank, beste makers!
Gebruikersavatar

Jansen02 mei 2022, 21:41

 3423  Yens
Absoluut, geweldige opdracht 😀 En 100% zeker dat Yens de mol is, ben ik ook niet hoor. Ik heb in deze proef ook een aantal keer gedacht - nu overdrijft hij. Maar ik wil gewoon dat hij de mol is 😂. Jongens toch, zo'n losbol als mol, zou ik gewoon geweldig vinden!!