Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Davy01 mei 2022, 20:00

Site Admin  1167  Uma
Afbeelding
Op La Gomera, het laatste eiland waar het gezelschap naar toe reist, gaan twee kandidaten als krijgers een pittige wandeling door een bergzaam gebied maken. Ze worden vooraf getraind om een aantal woorden in een fluittaal te herkennen en leren ook een speciale techniek aan om via een staf langs de rotsen af te dalen. Dit zullen ze nodig hebben om hun missie te volbrengen. Als het duo erin slaagt om een ritueel offer te brengen in de grot op het einde van hun tocht, kunnen ze 2000 euro verdienen. Onderweg moeten ze drie keuzes maken; namelijk het juiste dier, rituele kruik en ingang van de grot bepalen. Om hen te helpen kunnen de twee krijgers een beroep doen op het fluittaaltje van de locals. Bij elke foute keuze gaat er echter 500 euro van het te winnen bedrag af.

https://www.wieisdemol.be/afleveringen/7.php
Gebruikersavatar

fluffy8201 mei 2022, 21:13

 35  Yens
Wat mij opviel is dat toen er aan tafel krijgers gevraagd werden, Yens een pijl en boog uitbeelde... Toeval? Of wist hij wat er in de andere proef stond te gebeuren?
Gebruikersavatar

Jay-Lo01 mei 2022, 22:47

 1690  Sven
anja.mathijs schreef: 01 mei 2022, 21:42 Uma vertraagt enorm en gaat mee met foute beslissingen Yens.
Uma geeft de juiste antwoorden aan, Yens zegt dan iets anders en dan pas gaat Uma mee. Of er wordt hier weer met de montage gefoefeld.
Als Yens mee was gegaan in Uma's antwoorden hadden ze veel meer verdiend.
Gebruikersavatar

Paraceta01 mei 2022, 22:56

 717  Sven
masterveecee schreef: 01 mei 2022, 22:48 Mss om Uma te testen?
Ik denk juist om Uma op het verkeerde spoor te brengen (in dezelfde trant als hoe Bart Jolien van de wijs probeerde te brengen tijdens hun gelijkaardige Spartaanse wandel-/looptocht*) zodat hij alleen op Sven zit. (Er vanuit gaande dat Sven de Mol is en Yens hem op het spoor is; dat gevoel krijg ik wel eerlijk gezegd.)

*Dit doet me eraan denken: waren de pijl en boog van de laatste opdracht van deze aflevering recyclage van die uit Griekenland?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 mei 2022, 23:00

 8153
@Paraceta ik had dezelfde indruk, maar ik weet toch niet of het hem gelukt is. Uma is geen kieken hé.

Ik dacht bij die pijlen ook meteen aan Sparta. 😁
Gebruikersavatar

julieke.vdw01 mei 2022, 23:28

 106  Uma
Bij de geit die ze moesten melken moest ik meteen terugdenken aan de proef met de kooien en de dieren in Zuid-Afrika, waarin Marzena de geit "Lindsey" gedoopt had! 😂 Ook aapje Pieletjies wilde toen niet meewerken.