Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 mei 2022, 22:47

 8153
Wat mij ook opviel was dat ze, toen ze bijna van het bed schoven, allebei heel de tijd zeiden dat ze stil moesten liggen maar dat net niet deden door dat te zeggen. :mrgreen:
Gebruikersavatar

Yvo01 mei 2022, 23:13

 1111  Uma
Jay-Lo schreef: 01 mei 2022, 22:43@Yvo Maar ge kunt uw imago als bolleboos toch niet naar de knoppen laten gaan door ineens de dommerik te gaan spelen?
Maar hij speelt de dommerik toch niet?
Ik kan je even niet volgen.
Gebruikersavatar

Paraceta01 mei 2022, 23:15

 717  Sven
@Jay-Lo bedoelt dat het wel heel erg zou opvallen als Sven ineens geen enkele opgave had kunnen oplossen (als Mol zijnde dan).
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT01 mei 2022, 23:19

 767  Yens
Mooi hoe meningen en molverdachten in dit programma toch zo verschillend kunnen zijn. Na deze opdracht zie ik Sven absoluut niet meer als mol en in combinatie met vorige afleveringen en opdrachten durf ik hem zelf zo goed als uit te sluiten. Hij vindt (bijna) alle zinnen, is zo goed als foutloos bij de wekkers en als het dan toch nog fout loopt, slaagt hij er toch nog in om de zin alsnog te raden en tenslotte blijft hij ook nog op het bed hangen tot het einde. Bijna alle voorwerpen die in de laatste 5 minuten nog verloren zijn gegaan, waren door de schuld van Manu en hadden niets met Sven te maken. Als Sven nu de mol blijkt te zijn, heeft hij naar mijn mening hier toch serieuze steken laten vallen en mollen alle kandidaten in deze aflevering veel meer dan de mol zelf.
Gebruikersavatar

Yvo01 mei 2022, 23:28

 1111  Uma
Paraceta schreef: 01 mei 2022, 23:15@Jay-Lo bedoelt dat het wel heel erg zou opvallen als Sven ineens geen enkele opgave had kunnen oplossen (als Mol zijnde dan).
Bedankt voor de verheldering.

Maar hij hoeft toch niet alle zinnen te laten mislukken.
De helft was ook al goed geweest.
En ik denk niet dat iemand zich daarbij vragen had gesteld.
Te meer omdat Manu hier weinig doet.
Het doet in mijn ogen zijn imago als bolleboos niet teniet.

Maar goed, ja. Je kan dit, net als zoveel in De Mol, op meerdere manieren interpreteren.
Gebruikersavatar

elke.vl02 mei 2022, 06:11

 14  Sven
Mogelijk heeft Manu door deze opdracht Sven uitgesloten en ligt ze er nu uit?

En als ze werkelijk geen idee had, zou ze kansrekening-gewijs de vragen "waar zat de
Mol bij deze opdracht" beantwoord kunnen hebben met "niet in het bed".

Ik blijf in mijn Sven tunnel 😜
Gebruikersavatar

Piellampe02 mei 2022, 09:09

 12  Yens
chicawah.janssen schreef: 01 mei 2022, 22:13 Ik vond ook dat ze wel erg snel waren met letters kopen.
dat leek me juist een hele goede strategie, systematisch ervoor zorgen dat je door 1 of 2 letters te kopen elke opdracht snel kan oplossen
het kost veel meer wanneer je er een paar mist
Gebruikersavatar

Klaartje02 mei 2022, 10:37

 2245  Uma
Er was in totaal 3000 euro te verdienen, dacht ik, met 10 opgaven, dat is dus 300 euro per zin.

Ze hadden uiteindelijk iets meer dan 1800 euro, als ik me goed herinner. Maar ze hebben ook ALLE zinnen juist geraden (die indruk gaven de beelden toch), allez Sven heeft alle zinnen juist geraden, want de inbreng van Manu bij het raden was quasi nul (zo leek het toch). Ze hebben dus voor bijna 1200 euro aan klinkers gekocht. Dat is redelijk veel, want elke klinker kostte 50 euro. Per opgave hebben ze dus gemiddeld meer dan twee klinkers gekocht. Dat kost geld, maar het bevordert het vinden van de oplossing (binnen de tijd).

Moest Sven, als hij de mol is, alle zinnen oplossen? Onnodig zou ik zo denken. Zelfs als je in een opgave drie klinkers koopt, wat 150 euro kost, de helft van wat er per zin te winnen was, dan hoef je nog altijd niet ALLE opgaves juist te raden. Antwoord fout of weet het gewoon niet te raden, dan levert dat sowieso al geen geld op (300 euro al zeker weg), dat is voor een mol toch beter dan het wel te raden voor 150 à 200 euro, toch? Bovendien vond Sven oplossingen die wij bij het live kijken zelfs niet zo snel zagen. Hij mag zijn best doen 'om de schijn op te houden' tegenover Manu, maar alles oplossen in zijn eentje, dat is er toch een beetje over voor een saboteur.

Je kan argumenteren dat die voorwerpen nadien ook nog van het bed kunnen vallen en dat geld weg is, maar dat is niet zeker, want er ligt ook nog iemand anders in dat bed die de voorwerpen kan tegenhouden. Hoe meer voorwerpen op het bed, zou je kunnen argumenteren, hoe moeilijker het is, maar wat er niet op ligt, kan er ook niet afvallen. Dus waarom niet op zeker spelen en af en toe een opgave 'missen', zodat dat geld al zeker weg is? Bovendien deed Sven het bij het tegenhouden van de objecten veel beter dan Manu, want die liet veel meer vallen, waaronder zichzelf. Sven, 'met zijn zwakke schouders' (waarvoor hij blijkbaar dagelijks Reflex spray moet gebruiken) hield het wel 5 minuten vol en haalde zo al het geld binnen in deze opdracht. Als hij zich van het bed laat glijden, dan kan hij zijn 'zwakke schouders' nog altijd inroepen als excuus. Ze hielden uiteindelijk zo'n 1100 euro over, dus is er zo'n 700 euro van het bed gevallen. Volgens de montage vooral te wijten aan Manu. Sven redt de meubelen in deze opdracht en haalt in zijn uppie eigenlijk dubbel zoveel geld binnen als het andere duo (Uma en Yens) in hun opdracht (het offer aan de goden). Die twee haalden maar 500 euro van de mogelijke 2000 binnen en het scheelde niet veel of het was nul geweest (als ze bij de tweede poging voor de keuze van de 'pot' de witte hadden genomen) (maar dat laatste is hier off-topic).
Gebruikersavatar

foxhunter02 mei 2022, 10:43

 100  Sven
Sven heeft het als mol prima gedaan. Er is namelijk 1900 euro niet verdiend (3000-1100), meer dan bij de wandeling met de geit (dat was 1500).
En hij is niet meer verdacht bij Manu. Als Sven kandidaat zou zijn had hij zich hier wel verdacht gemaakt.
En nog even Manu beschuldigen Mol te zijn omdat ze van het bed af glijdt, een essentiële taak van een mol wat Sven al een paar afleveringen doet richting meerdere kandidaten. En ook weer even vertrouwen gewonnen bij Manu om bij de volgende opdracht als laatste te mogen gaan (geblindeerd in het gebouw) om daar die 5000 euro uit de pot zeker te stellen.
Gebruikersavatar

Yvo02 mei 2022, 10:54

 1111  Uma
Klaartje schreef: 02 mei 2022, 10:37Er was in totaal 3000 euro te verdienen, dacht ik, met 10 opgaven, dat is dus 300 euro per zin.

Ze hadden uiteindelijk iets meer dan 1800 euro, als ik me goed herinner. Maar ze hebben ook ALLE zinnen juist geraden (die indruk gaven de beelden toch), allez Sven heeft alle zinnen juist geraden, want de inbreng van Manu bij het raden was quasi nul (zo leek het toch). Ze hebben dus voor bijna 1200 euro aan klinkers gekocht. Dat is redelijk veel, want elke klinker kostte 50 euro. Per opgave hebben ze dus gemiddeld meer dan twee klinkers gekocht. Dat kost geld, maar het bevordert het vinden van de oplossing (binnen de tijd).

Moest Sven, als hij de mol is, alle zinnen oplossen? Onnodig zou ik zo denken. Zelfs als je in een opgave drie klinkers koopt, wat 150 euro kost, de helft van wat er per zin te winnen was, dan hoef je nog altijd niet ALLE opgaves juist te raden. Antwoord fout of weet het gewoon niet te raden, dan levert dat sowieso al geen geld op (300 euro al zeker weg), dat is voor een mol toch beter dan het wel te raden voor 150 à 200 euro, toch? Bovendien vond Sven oplossingen die wij bij het live kijken zelfs niet zo snel zagen. Hij mag zijn best doen 'om de schijn op te houden' tegenover Manu, maar alles oplossen in zijn eentje, dat is er toch een beetje over voor een saboteur.

Je kan argumenteren dat die voorwerpen nadien ook nog van het bed kunnen vallen en dat geld weg is, maar dat is niet zeker, want er ligt ook nog iemand anders in dat bed die de voorwerpen kan tegenhouden. Hoe meer voorwerpen op het bed, zou je kunnen argumenteren, hoe moeilijker het is, maar wat er niet op ligt, kan er ook niet afvallen. Dus waarom niet op zeker spelen en af en toe een opgave 'missen', zodat dat geld al zeker weg is? Bovendien deed Sven het bij het tegenhouden van de objecten veel beter dan Manu, want die liet veel meer vallen, waaronder zichzelf. Sven, 'met zijn zwakke schouders' (waarvoor hij blijkbaar dagelijks Reflex spray moet gebruiken) hield het wel 5 minuten vol en haalde zo al het geld binnen in deze opdracht. Als hij zich van het bed laat glijden, dan kan hij zijn 'zwakke schouders' nog altijd inroepen als excuus. Ze hielden uiteindelijk zo'n 1100 euro over, dus is er zo'n 700 euro van het bed gevallen. Volgens de montage vooral te wijten aan Manu. Sven redt de meubelen in deze opdracht en haalt in zijn uppie eigenlijk dubbel zoveel geld binnen als het andere duo (Uma en Yens) in hun opdracht (het offer aan de goden). Die twee haalden maar 500 euro van de mogelijke 2000 binnen en het scheelde niet veel of het was nul geweest (als ze bij de tweede poging voor de keuze van de 'pot' de witte hadden genomen) (maar dat laatste is hier off-topic).
Volledig mee eens! En wat kan jij het bij momenten toch zeer goed verwoorden, zeg.
Gebruikersavatar

Klaartje02 mei 2022, 10:54

 2245  Uma
@foxhunter Zo kan je het ook bekijken, daarin heb je ook gelijk, als je zo rekent. Maar in deze opdracht had Sven niet zo goed zijn best hoeven te doen, een beetje minder was als mol ook nog goed genoeg geweest. En als hij zich uiteindelijk toch van dat bed had laten glijden, was er helemaal niks verdiend geweest, maar dat deed Sven niet, de man 'met zijn zwakke schouders'...

Wat de laatste opdracht betreft, waar er 5000 niet verdiend wordt, tja, dat is een ander paar mouwen. Daar wist Sven zich (als mol) in de ideale positie te wringen bij de verdeling van wie wanneer ging. Daar lag het dan weer veel te vingerdik op dat hij de mol is.
Gebruikersavatar

masterveecee02 mei 2022, 10:58

 3547  Sven
En wat is 5000 tov 1800? 😉 (en dan nog minder met de verliezen van het bed)
Genoeg voor verwarring te zaaien.