Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

TDB02 mei 2022, 21:44

 9
Yens schuift Uma hier naar voor om te beginnen. De andere kandidaten gaan hier vrij snel in mee. Waarom? Omdat ze haar misschien niet vertrouwen en haar verdenken als Mol? Als eerste heeft ze veel minder invloed op de uiteindelijke uitkomst en slaagkans van de proef. Als kandidaat zou ik ook proberen om hier de mol niet de kans te geven de laatste te zijn, dus meteen naar voor schuiven is de beste optie dan.
Gebruikersavatar

Jansen02 mei 2022, 22:17

 3423  Yens
Ik vond het absoluut niet normaal dat geen enkele kandidaat die rode knop bij de toegang tot het dak niet vond. Ze waren misschien wel niet op de hoogte waar die knop zich bevond maar er werd wel op voorhand gezegd dat overal waar die windstaafjes hingen er iets "interessant" te vinden was. Op deze plek liepen ze er bij wijze van spreken bijna tegenaan. Dan ga je toch eens aan de muur voelen of er een knop is? Allez, dat zou ik toch doen? Ze zijn hier allemaal verdacht, maar Yens zonder masker toch vooral? Ik hoor geklingel, ik kijk even rond en druk op de knop, maar dat doet hij dus niet... .
Gebruikersavatar

Cedric02 mei 2022, 23:15

 2834  Uma
Was het eigenlijk toegestaan om ook andere drukknoppen in te drukken? Of mocht je enkel die doen waarover je uitleg hebt gekregen?
Want er zijn wel meerdere kandidaten bij meerdere drukknoppen gepasseerd, niet alleen bij die op het einde van de trap..
Gebruikersavatar

foxhunter02 mei 2022, 23:24

 100  Sven
Uma gaat altijd voor pasvragen. Dat weten de kandidaten. Dus Uma als laatste was bij voorbaat een no-go. Als er nog een knop ingedrukt moet gaan worden laat je dat niet aan haar over. In dit geval waren dat er zelfs nog drie.
Uma speelt de eerste ronde goed als mol maar ook als kandidaat zo vlak voor de finale.
Uma heeft allen hetzelfde probleem als Philippe, zij komt niet op de beste posities. Ook hier weer niet.
Gebruikersavatar

Fervente mollenjager02 mei 2022, 23:26

 130  Uma
TDB schreef: 02 mei 2022, 21:44 Yens schuift Uma hier naar voor om te beginnen. De andere kandidaten gaan hier vrij snel in mee. Waarom? Omdat ze haar misschien niet vertrouwen en haar verdenken als Mol? Als eerste heeft ze veel minder invloed op de uiteindelijke uitkomst en slaagkans van de proef. Als kandidaat zou ik ook proberen om hier de mol niet de kans te geven de laatste te zijn, dus meteen naar voor schuiven is de beste optie dan.
Niet mee akkoord, al knoeien van in het begin en de kans dat je de knoppen nog vind is heel wat kleiner, want Yens moet de knoppen terug doen van Uma. Ze beginnen dus helemaal opnieuw. Als mol heb je nét wel heel wat invloed in het begin..

Jansen schreef: 02 mei 2022, 22:17 Ik vond het absoluut niet normaal dat geen enkele kandidaat die rode knop bij de toegang tot het dak niet vond. Ze waren misschien wel niet op de hoogte waar die knop zich bevond maar er werd wel op voorhand gezegd dat overal waar die windstaafjes hingen er iets "interessant" te vinden was. Op deze plek liepen ze er bij wijze van spreken bijna tegenaan. Dan ga je toch eens aan de muur voelen of er een knop is? Allez, dat zou ik toch doen? Ze zijn hier allemaal verdacht, maar Yens zonder masker toch vooral? Ik hoor geklingel, ik kijk even rond en druk op de knop, maar dat doet hij dus niet... .
Hoezo niet normaal ? De exacte locatie is enkel aan Manu doorgegeven geweest én Uma en Sven zijn nog geblinddoekt. De bellen brengen hen tot interessante plaatsen, wat je even goed kan interpreten als het einddoel het dak als interessante plaats.
Gebruikersavatar

foxhunter02 mei 2022, 23:29

 100  Sven
Cedric schreef: 02 mei 2022, 23:15 Was het eigenlijk toegestaan om ook andere drukknoppen in te drukken? Of mocht je enkel die doen waarover je uitleg hebt gekregen?
Want er zijn wel meerdere kandidaten bij meerdere drukknoppen gepasseerd, niet alleen bij die op het einde van de trap..
Welke kandidaat gaat dat doen zo vlak voor de finale? Je bent toch geblindeerd? Maar het mocht wel denk ik, Sven had de laatste voor het dak mogen pakken, anders had hij nooit drie knoppen kunnen drukken. Met een fout antwoord van Sven was de opdracht praktisch gezien voorbij, theoretisch had hij nog een derde knop kunnen zoeken, maar wie doet dat nou?
Gebruikersavatar

Fervente mollenjager02 mei 2022, 23:36

 130  Uma
foxhunter schreef: 02 mei 2022, 23:24 Uma gaat altijd voor pasvragen. Dat weten de kandidaten. Dus Uma als laatste was bij voorbaat een no-go. Als er nog een knop ingedrukt moet gaan worden laat je dat niet aan haar over. In dit geval waren dat er zelfs nog drie.
Uma speelt de eerste ronde goed als mol maar ook als kandidaat zo vlak voor de finale.
Uma heeft allen hetzelfde probleem als Philippe, zij komt niet op de beste posities. Ook hier weer niet.
Gevaarlijke gok. Uma weet dat ook dat haar mede-kandidaten weten dat ze altijd voor pasvragen zal gaan, nu Uma kan daar prima achter schuilen achter deze redenatie en ideaal niemand verdenkt haar. En dat als eerste gaan niet interessant is, vind ik nu ook niet. Je hebt net een hele grote invloed van in het begin al als je je blinddoek afdoet - weer als kandidaat want ze blijft haar zelf natuurlijk - want Yens had er maar 2 en moest die van Uma opnieuw doen. Had Uma haar blinddoek aangehouden, zaten ze misschien al aan 3 of 4 dankzij Yens. Reken Manu dan even niet mee, door haar onzekerheid, en kreeg Sven ook de locatie van de laatste knop, want dat kreeg hij niet net omdat hij er ook maar 2 heeft. Het uiteindelijke doel is 5.000 vermijden en door Uma haar keuze (blinddoek), werd die kans toch wel klein dat die ging lukken om 5.000 binnen te halen.

foxhunter schreef: 02 mei 2022, 23:29 Welke kandidaat gaat dat doen zo vlak voor de finale? Je bent toch geblindeerd? Maar het mocht wel denk ik, Sven had de laatste voor het dak mogen pakken, anders had hij nooit drie knoppen kunnen drukken. Met een fout antwoord van Sven was de opdracht praktisch gezien voorbij, theoretisch had hij nog een derde knop kunnen zoeken, maar wie doet dat nou?
Sven heeft trouwens de exacte locatie van de laatste knop ook niet gehad hé.
Gebruikersavatar

Herbie03 mei 2022, 15:54

 109  Uma
Klaartje schreef: 02 mei 2022, 14:19
...Kristof zegt namelijk dit: "Ik heb gehoord dat je bij de laatste 4 zit. Supergoed gedaan. Maar nu moogt ge voor niks minder gaan. Ofwel zijt ge de mol , ofwel word je de winnaar van De Mol. We staan allemaal achter je en daarom heb ik nog twee special guests meegebracht, namelijk je liefje Lisse en de kleine Féline."

Het feit alleen al dat Kristof die mogelijkheid oppert dat Sven de mol zou zijn, is al opvallend, want niemand van de andere bezoekers/familieleden begon daarover. Zij weten immers dat hun partner niet de mol kan zijn, omwille van het simpele feit dat ze al van tijdens de opdracht in Aqualand op de hoogte zijn van het feit dat de partner van de mol de medesaboteur was. ...
Nog een late reactie. Alles draait om de aanwezigheid van Lisse. Zelf zegt ze het ook "We geloven er samen in dat je de finale gaat halen en winnen. Tenzij je inderdaad de mol bent." Uit de mond van Lisse klinkt dat natuurlijk geloofwaardig, zij weet van niets.
Als eerst Lisse, en daarna Kristof aan het woord zouden gekomen zijn, zouden we begrijpen waarom Kristof begon over "tenzij..."

Mijn reactie was nu ook - Hoe dom. De bezoekers weten toch perfect hoe de vork aan/in de steel zit!
Het is maar dankzij @Klaartje dat ik de link snapte.

Maar dom is Kristof zeker niet. Perfecte 'Brother in Crime' als je het mij vraagt.
Gebruikersavatar

Taupe07703 mei 2022, 16:16

 767  Yens
thomas_ schreef: 02 mei 2022, 17:21 Ik snap niet goed waarom mensen door deze proef Sven zo hard verdenken. Door zijn positie? Een positie waar hij zich voor zover ik me herinner niet echt hard in proberen wringen heeft? Een positie die héél gemakkelijk de mol kan verraden als er toevallig 4/5 knoppen zijn ingedrukt? In dat geval kan je het inderdaad alsnog laten mislukken maar dan trek je alle aandacht volledig naar je toe. Zeker een goeie speler zoals Sven die altijd wel geld binnenhaalt zal niet plots voor een extreem marginaal voordeel €5000 voor de groepspot opgeven, dat bestaat gewoon niet. Als hij dit zou doen valt hij keihard door de mand als mol.

Die laatste positie is als mol absoluut geen geschenk, integendeel, het kan heel hard tegenvallen. Sven lijkt me wel doordacht genoeg om dit vooraf door te hebben. Bovendien ben ik er ook vrij zeker van dat hij de meeste bijlen raak heeft gegooid (al heb ik dat niet exact geteld), zelfs als je zijn eigen poging niet meetelt.
Ik snap totaal je redenering niet.
Ik geloof ook niet dat het Sven is omwille van o.a. het bed.

Maar hier is de laatste positie toch absoluut de beste!
Als je hier als laatste komt en ook al is er maar één knop meer over zoals in je voorbeeld dan laat je die toch schieten als mol.
Ontdekt? Who cares, dat heeft geen belang . Wel dat er geen 5000€ in de pot komt, dat is een enorm bedrag.

Je begrijpt toch dat de mol moet saboteren en de pot zo laag mogelijk houden?
Niet dat hij niet mag ontdekt worden want dan pak je een mol die gewoon alles perfect doet en meer geld in de pot brengt dan alle andere kandidaten samen zoals in een recent verleden. Die kan je niet of moeilijk vinden maar dat is niet echt de bedoeling.

Dus ja Sven had de beste positie en door er 2 van de 3 wel goed te doen kan hij enerzijds de verdachtmakingen weghalen van hem en toch het nodige doen opdat er geen 5000€ in komt.
En als er die éne knop zou zijn dan kan hij die induwen maar een Uma'tje doen en beweren dat hij zich laten verleiden heeft en afgeschoten is.
Niet?
Gebruikersavatar

thomas_03 mei 2022, 16:37

 14  Uma
@Taupe077 zoals iemand in een ander topic aanhaalde: GDC heeft wel degelijk gezegd dat de rol van de mol is om zowel geld uit de pot te houden alsook om onder de radar te blijven. Dus ja, de spelmakers 'care' en het ganse concept staat of valt er mee. 0 knoppen kan je op eender welke positie indrukken, en een negatief aantal indrukken kan niet, dus qua saboteren maakt de positie niet uit. Qua onder de radar blijven is de laatste positie veruit de slechtste.
Gebruikersavatar

Taupe07703 mei 2022, 16:51

 767  Yens
@thomas_
ok maar ik ben het daar niet mee eens en ik denk dat er een nuance is.

De makers willen het niet voor ons als kijker!
Maar stel nu dat Bert toch op Philippe gebleven was en deze niet gekraakt was, hadden we wellicht een topseizoen ook al was de mol al niet meer onder de radar na dag 1. Zelfde is gebeurd met Pieter en dat blijft toch de beste mol.

Bovendien tonen ze constant opdrachten waarin flink aangepast is in volgorde om ons op het verkeerde spoor te zetten.
Het is zoals de oorspronkelijke serie met Magda dat ze niet wilden dat TV-kijken Vlaanderen al voor de finale zeker was van de mol. Als je op die manier bekijkt dan zeker, je wil zeker geen fiasco zoals een aantal jaren geleden in WIDM.

Maar dat een mol moedwillig een opdracht doet slagen om zich minder verdacht te maken dat kan er bij mij niet in en al zeker nu niet op het einde van de rit en voor een groot bedrag!
Gebruikersavatar

masterveecee03 mei 2022, 17:01

 3547  Sven
Maar @Taupe077 , wie weet kan er in de laatste afleveringen of zelfs live in Paleis 12 nog geld UIT de groepspot gaan?? 😉 Dan zou het er allemaal niet toe doen....
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9