Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Davy01 mei 2022, 20:41

Site Admin  1167  Uma
Afbeelding
In een verlaten wooncomplex van een visbewerkingsbedrijf in La Rajita mogen de kandidaten één voor één op zoek gaan naar rode drukknoppen. Als ze alle vijf de knoppen weten in te drukken, zal er 5000 euro verdiend worden. Iedere speler krijgt 15 minuten de tijd om met een blinddoek om op zoek te gaan. Het domein wordt echter beschermd door boogschutters. Als iemand in hun zicht betrapt wordt op het afnemen van de blinddoek, mogen zij die persoon afschieten. Wie graakt wordt of niet binnen de tijd het eindpunt op het dak weet te bereiken is uitgeschakeld. Elke knop die op dat moment is ingedrukt zal gereset worden. Om te weten waar de schutters zich bevinden, krijgt iedere speler in het veld de hulp van zijn of haar medekandidaten die verderop gaan bijlwerpen. Elke bijl die in een cirkel terechtkomt zorgt voor een fluittoon bij de boogschutter die diens postie zal verraden. Een duidelijk doel; alleen fungeert de bezoeker van de Mol opnieuw als handlanger. Deze zal met een een vervormde stem via een oortje de kandidaten proberen te verleiden met voordelen die wel eens bepalend kunnen zijn voor een plekje in de finale.

https://www.wieisdemol.be/afleveringen/7.php
Gebruikersavatar

magali.dereu01 mei 2022, 21:18

 184  Sven
Slim gespeeld van Sven: twee knoppen indrukken, maar toch ook eliminatievragen grabbelen. Als de mol bij de briefing de handlanger ziet, dan zegt hij "moh, gij hier?" - dat zegt ge toch niet als de handlanger uw partner is? Zeker weten dat het zijn broer was!
Gebruikersavatar

HanMi01 mei 2022, 21:27

 21
Goed gemold als het gemold is, anderzijds had hij als kandidaat niet de locatie van de laatste knop dus ook begrijpelijk te missen.

De reactie zou ik ook geven als het mijn partner is. "Moh, wat doe jij hier?". Daar durf ik niets aan toekennen eerlijk gezegd.
Gebruikersavatar

anja.mathijs01 mei 2022, 21:35

 391  Uma
De handlanger van Uma heeft echt goed zijn best gedaan, en op alle emoties van de kandidaten ingespeeld.
Goed gedaan!

In CDM merkte het ook op, het stopwoordje/scheldwoordje van Uma: Putain!
Werd in CDM enkel het woord gezegd, niet naar wie dat gebruikte.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Joee01 mei 2022, 22:04

 4  Yens
De kam in deze proef was niet van Uma. Mijn theorie is dat dit een hint is naar de bezoeker van de mol. Dit zou willen zeggen dat het de kam is van de vriendin van Yens. (Bezoeker van Sven was zijn broer, dus het is niet van hem)
Gebruikersavatar

Jay-Lo01 mei 2022, 22:16

 1690  Sven
Hetgeen daar stond dat niet van een kandidaat was, was toch gewoon van niemand? Maar kan best zijn dat er een item van de bezoeker bij zat.
Gebruikersavatar

zoekenmaar01 mei 2022, 23:01

 32  Sven
Zonder de bezoeker van de Mol was deze proef op zich al interessant genoeg. Yens, Uma, Manu en Sven spelen al genoeg molleken onder elkaar. Ik zie in de rol van de bezoeker geen enkele meerwaarde voor het spel (behalve een morele boost voor de Mol)
Gebruikersavatar

julieke.vdw01 mei 2022, 23:15

 106  Uma
Misschien een domme vraag maar Kristof verschijnt op het filmpje samen met de partner van Sven en zijn dochtertje. Stel dat hij de handlanger is, zou hij dan heen- en weer gevlogen zijn naar België om dat filmpje op te nemen? Lijkt mij onwaarschijnlijk maar ik kan mij vergissen.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT01 mei 2022, 23:21

 767  Yens
@julieke.vdw
Ik ben niet zeker, maar vermoed dat de bezoeker sowieso heen en weer gevlogen is tussen de 5de aflevering en deze aflevering. Volgens mij zag ik dat Bert in een interview zijn dat hij samen met de bezoekers terug naar huis is gekeerd na de 5de aflevering. Als er een bezoeker niet meegegaan was, zou dat anders toch veel te hard opvallen voor Bert en de andere bezoekers.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9