Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

masterveecee04 mei 2022, 09:02

 3547  Sven
Mannekes, ik herinner mij Hugo. Die zat ook in de put, tot wenen toe, toen hij in de lasershoot opdracht de rest neerknalde.
De geschiedenis herhaalt zich....
En is dat zeker!
Gebruikersavatar

chicawah.janssen04 mei 2022, 09:45

 8153
Bij Hugo was dat niet geacteerd. Die mens was er echt kapot van dat hij de anderen had moeten afknallen. Ook met het feit dat het volledig haaks stond op zijn principes en beroepseer had hij het erg moeilijk.
Ik meen mij te herinneren dat hij na die aflevering een heel boos bericht kreeg van een ex-collega (of misschien zelfs hoger geplaatste) dat wat hij gedaan had schandalig was en een echte militair onwaardig. Dat moet voor hem toch wel heel erg geweest zijn.
Gebruikersavatar

masterveecee04 mei 2022, 09:51

 3547  Sven
Ja klopt, was inderdaad zo. Natuurlijk, mogelijks wou Uma wel een link naar Hugo leggen. Of ze was toch ook oprecht droevig?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen04 mei 2022, 09:55

 8153
Een mol die oprecht droevig is omdat een opdracht mislukt: een unicum in de geschiedenis van De Mol (en niet voor herhaling vatbaar). :mrgreen:
Gebruikersavatar

ex-molinator04 mei 2022, 10:03

 3483  Uma
chicawah.janssen schreef: 04 mei 2022, 09:45 Bij Hugo was dat niet geacteerd. Die mens was er echt kapot van dat hij de anderen had moeten afknallen. Ook met het feit dat het volledig haaks stond op zijn principes en beroepseer had hij het erg moeilijk.
Inderdaad: die actie gaf de doorslag voor mij.
Gebruikersavatar

thomas_04 mei 2022, 10:27

 14  Uma
Hoe meer ik er over nadenk hoe absurder ik deze proef vind als keuze van de spelmakers op dit punt in het programma. De mol kan hier toch niks goed doen? Voor zover we kunnen zien kan de mol geen hindernissen ofzo leggen om de kandidaten achter hem of haar het pad moeilijker te maken. Als laatste kan je ook geen punten van de vorige kandidaten ongedaan maken of dergelijke. De punten worden gewoon opgeteld en kunnen niet negatief gaan. Het enige dat je kan doen is slecht scoren, of het bijlgooien wat verprutsen. Eventueel als eerste 0 knoppen indrukken kan je ook zien als mollen om de volgende te proberen overtuigen van voordelen te grijpen en tijd te verliezen omdat de proef al aan het mislukken is, maar dat is heel beperkt qua invloed (net zoals het bijlgooien).

Het enige wat deze proef duidelijk kan maken is wie de mol niet is. In dit geval vind ik dat Yens overduidelijk de mol niet is. No way dat de mol in de 2e positie plots 2 knoppen indrukt. Dan moeten Manu & Sven gemiddeld maar 1,5 knop indrukken ipv gemiddeld 1,67-2,5 (afhankelijk van hoe je telt). No way dat de mol het gemakkelijker maakt voor de anderen, dat is een veel te groot risico voor zo een bedrag. Maar stel je eens voor dat Yens wél die knop aan het dak had opgemerkt en had ingedrukt, en voor de rest er niks was veranderd aan de aflevering. Nouja, boeken dicht en gans Vlaanderen weet toch dat het Uma is, niet? Het bestaat niet dat ze zich daar uit zouden kunnen lullen met wat slim te editen want de mol zou op de 2e positie al zéker niet 3/5 scoren en ook niet 5000 euro binnenrijven door als 4e toch 2 knoppen in te drukken. Ik vermoed zelfs dat ze zouden overwegen die opdracht gewoon niet uit te zenden als dit zich had voorgedaan.

Een paar heel leuke en goeie proeven dit jaar, maar deze alsook de grote sprong laten me wat op mijn honger zitten. Nuja, met alles wat er is misgegaan is er mss improvisatie aan te pas gekomen en had het allemaal wat anders moeten verlopen.
Gebruikersavatar

ex-molinator04 mei 2022, 11:37

 3483  Uma
thomas_ schreef:Een paar heel leuke en goeie proeven dit jaar, maar deze alsook de grote sprong laten me wat op mijn honger zitten.
Initieel vreesde ik daar een beetje voor maar het begin van dit molseizoen sprak me wat minder aan dan de vorige jaargangen, en de (genoodzaakte) wisseling heeft het toch een andere elan gegeven waardoor ik het toch als een zeer geslaagd seizoen beschouw.
Gebruikersavatar

molondope04 mei 2022, 12:23

 48  Uma
zit in een tunnel naar het verleden, heb al gepost over Hugo en Marianne in de autorit. Bij de krijgers had ik met de potten dezelfde indruk.Yens
vepruts het de eerste keer en dan wil hij dit ook nog eens doen, Uma reactie spreekt boekdelen.Bij de blinde tocht gaat Uma eerst en laat zich vangen, Yens doet als enige de blinddoek soms af en op einde ook en loopt voorbij de knop.Reactie Uma de ze het heeft verpruts omdat Yens zijn gang kon gaan.Bij de keuze van de volgorde heeft ze niet gereageerd volgens mij om niet te laten zien wie zij verdenkt. Ook Yens loopt er al van het begin bij als een tourist in de Aveve, rondkijken , dingen missen en foutjes maken.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen04 mei 2022, 12:51

 8153
@molondope
Ik vrees dat ik niet veel begrijp van jouw post omdat je het nogal verwarrend brengt.
Jouw mol is Uma en toch schrijf je dat ze niet wil tonen wie ze verdenkt. Een mol verdenkt toch niemand? En om de aandacht van zichzelf af te leiden kan een mol toch beter maar heel subtiel iemand anders verdacht maken?

molondope schreef: 04 mei 2022, 12:23 Reactie Uma de ze het heeft verpruts omdat Yens zijn gang kon gaan.
?

molondope schreef: 04 mei 2022, 12:23 Bij de keuze van de volgorde heeft ze niet gereageerd volgens mij om niet te laten zien wie zij verdenkt.
🤔
Gebruikersavatar

masterveecee04 mei 2022, 14:21

 3547  Sven
Ja, en dan achter de aanvaller knuffelen zeker? Zoals Alina de minotaurus ??

😛
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9