Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

masterveecee01 mei 2022, 23:34

 3547  Sven
julieke.vdw schreef: 01 mei 2022, 23:15 Misschien een domme vraag maar Kristof verschijnt op het filmpje samen met de partner van Sven en zijn dochtertje. Stel dat hij de handlanger is, zou hij dan heen- en weer gevlogen zijn naar België om dat filmpje op te nemen? Lijkt mij onwaarschijnlijk maar ik kan mij vergissen.
Plus, mogelijks is het filmpje ook opgenomen zelfs voor de finale zefl, zodat ze van iedereen beelden hadden.
Gebruikersavatar

Polle de Molle02 mei 2022, 00:32

 135  Bert
Niet zeker wat de regels waren van dit spel, maar als ze na de vragen van Gilles naar het 2de huis gingen, waarom deed iedereen daar zijn blinddoek terug op?

Kijk eerst eens zeer stil stiekem binnen om te zien of er een schutter was of niet. Alé, zo zou ik het gespeeld hebben, en mocht er een schutter zijn (en hij moet al goeie reflexen hebben om net het zichtbare van je voorhoofd mee te hebben als je stil iedere kamer bekijkt, dan is dat toch wat gewonnen tijd. Als je ziet dat er één stond dan kon je daar toch je blinddoek opzetten?
Gebruikersavatar

shrimp02 mei 2022, 01:09

 1
Ik vroeg me hetzelfde af over of de video boodschap van het thuisfront.

De filmpjes lijken recent opgenomen aangezien ze de kandidaten feliciteren met het feit dat ze bij de laatste 4 zijn.
Ik vermoed ook dat de handlanger van de mol sinds aqualand op de canarische eilanden is gebleven?
Aangezien Sven zijn vrouw en dochtertje in beeld komen, is hun filmpje wel degelijk thuis opgenomen. (Idem bij Manu, maar zij is dus sowieso de mol niet meer).

Zou het filmpje van de handlanger van de mol dan niet eerder in een hotelkamer ofzo zijn opgenomen?
Gebruikersavatar

siskamarie02 mei 2022, 03:07

 6
Twee dingen vielen hier op: Ten eerste, de uitleg van Gilles aan Uma over de locatie van de knoppen klonk halverwege helemaal anders, alsof het achteraf was ingesproken. Dat er hier en daar een foutje gecorrigeerd moet worden snap ik, maar dat een lange uitleg achteraf opgenomen moet worden vind ik verdacht. Misschien werd de mol daar gebriefd en gaf de ter plaatste opgenomen uitleg iets weg?
Ten tweede, Uma die als een gravende blinde mol door de kamer bewoog, was echt mooi als zij ook daadwerkelijk de mol blijkt te zijn.

Afbeelding
Gebruikersavatar

Sarahs02 mei 2022, 03:15

 1  Sven
Je ziet duidelijk dat wanneer ze inzoomen op GDC hij blauwe Nike schoenen aanheeft. De broer van Sven had een zwarte Nike trui aan. Voor mij is Sven de mol!
Gebruikersavatar

Fervente mollenjager02 mei 2022, 03:43

 130  Uma
Als laatste gaan is toch ook een gevaar, denk ik persoonlijk als mol. Volgens mij is dat net geen goeie positie.
Ik vraag mij af als de 5 knoppen al ingedrukt waren, moest Sven dan nog gaan ?

Manu doet weinig moeite voor de knoppen, waardoor Sven toch de kans had om te spelen. Als Uma haar blinddoek niet had uitgedaan, dan waren ze misschien met Yens al veel verder en aan 3 of 4 knoppen. Manu zou dan de locatie krijgen van de laatste knop. Het afdoen van de blinddoek bij Uma heeft een hele grote impact in mijn mening.
Gebruikersavatar

Fervente mollenjager02 mei 2022, 04:47

 130  Uma
Ook al zei GDC dat de belletjes hun zou brengen naar interessante plekken, het is wel het dak dus ze kunnen even goed denken dat de belletjes staan voor het dak.

Het is trouwens enkel Manu die extra gewaarschuwd werd voor de knop voor het dak.
Yens keek naar beneden voorbij de knop, dit kan gebeuren maar blijft enigszins opvallend.
Al kreeg zowel Sven, Uma als Yens geen extra waarschuwing waar de laatste knop zat.

Btw, laten we even uitgaan als Uma niet had gekeken. Zij had 2 knoppen, Yens had 2 knoppen (wel dezelfde, maar mits die 2 knoppen van Uma intact bleef, hing hij mss wel al naar de 3de en/of de 4de geraken. Manu kon voor 3 gaan, maar haar onzekerheid nam de bovenhand.
Sven had er 2, dus die € 5.000 kon echt wel binnengehaald worden. Op 3 kansen 5 knoppen vinden in zowel 2 voor Sven als 2 voor Yens, ging het sowieso ook niet lukken. Uma haar blinddoek en Manu haar onzekerheid zorgden dat deze opdracht eigenlijk niet kon lukken. Zonder Manu even erbij te rekenen, hadden de andere 6 knoppen, toch nog genoeg om die € 5.000 te verdienen. Sven heeft degene ingedrukt die hem werden verteld, net als Yens en net als Uma. Zo opvallend dat de laatste knop niet is ingedrukt, vind ik nu ook niet. Enkel een beetje bij Yens. 😃

Ik zou mijn mol op Uma willen zetten, maar weet niet hoe ik dat verander. 😛
Gebruikersavatar

thomas_02 mei 2022, 07:28

 14  Uma
Fervente mollenjager schreef: 02 mei 2022, 03:43 Als laatste gaan is toch ook een gevaar, denk ik persoonlijk als mol. Volgens mij is dat net geen goeie positie.
Als laatste gaan is prima, dan heb je overzicht. Als alle knoppen al ingedrukt zijn dan is de kans groot dat de andere kandidaten dat ook hadden gedaan als de mol eerst was geweest. Als je als mol als laatste gaat dan kan je - zoals Sven gedaan heeft - nog faken dat je je best hebt gedaan. Sven schrijf ik echter af op basis van andere opdrachten.

Wat Yens hier deed zou absoluut waardeloos zijn als mol. Als hij voor 0 knoppen had gezorgd is het eigenlijk over & out voor de proef. Maar twee van de twee vinden en niks persoonlijk voordeel is gewoon een kandidaat die er volledig voor gaat. Op basis van deze proef is het ook de enige van de vier die je zo goed als zeker kon afschrijven als mol. Ik vermoed dan ook dat ze hem in de eerste opdracht van deze aflevering extra slecht in de verf hebben proberen zetten in de montage, net omdát deze proef hem zo extreem onverdacht maakt.

Uma it is then.
Gebruikersavatar

magali.dereu02 mei 2022, 08:03

 184  Sven
Sarahs schreef: 02 mei 2022, 03:15 Je ziet duidelijk dat wanneer ze inzoomen op GDC hij blauwe Nike schoenen aanheeft. De broer van Sven had een zwarte Nike trui aan. Voor mij is Sven de mol!
Whut? Ik denk ook dat Sven de mol is, maar Nike is nu toch een zeer courant merk dat door iedereen gedrag wordt?
Gebruikersavatar

zoekenmaar02 mei 2022, 08:30

 32  Sven
Fervente mollenjager schreef: 02 mei 2022, 04:47 Ook al zei GDC dat de belletjes.......

Ik zou mijn mol op Uma willen zetten, maar weet niet hoe ik dat verander. 😛
Bovenaan rechts op je scherm staat je logo en naam. Klik op het pijltje naast welkom, "naam"' en vervolgens op de groene kader met "controle paneel" erop. Dan kiezen voor het tabblad PROFIEL. in het kader van profiel staat de vraag : Wie is je mol. Succes.
PS met dank aan @Davy die me dat ook eens uitgelegd heeft
Gebruikersavatar

masterveecee02 mei 2022, 08:55

 3547  Sven
Polle de Molle schreef: 02 mei 2022, 00:32 Niet zeker wat de regels waren van dit spel, maar als ze na de vragen van Gilles naar het 2de huis gingen, waarom deed iedereen daar zijn blinddoek terug op?

Kijk eerst eens zeer stil stiekem binnen om te zien of er een schutter was of niet. Alé, zo zou ik het gespeeld hebben, en mocht er een schutter zijn (en hij moet al goeie reflexen hebben om net het zichtbare van je voorhoofd mee te hebben als je stil iedere kamer bekijkt, dan is dat toch wat gewonnen tijd. Als je ziet dat er één stond dan kon je daar toch je blinddoek opzetten?
Mja, tijdens de speluitleg zou er weldegelijk kunnen gezegd zijn: blinddoek af + gezien door aanvaller = dood. Ongeacht of je geraakt kon worden of niet. Het kan bijv. een trigger zijn voor de aanvaller dat hij je mag doorschieten, dus ook dichter komen
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9