Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

magali.dereu02 mei 2022, 15:38

 184  Sven
Klaartje schreef: 02 mei 2022, 15:05 @magali.dereu Ik probeer je ook niet te overtuigen hoor Magali! Ik geef gewoon mee wat ik vreemd of verdacht vind. Ik weet zelf niet wie de mol is, ik denk dat ik maar eens een bord ga ophangen en 'vogelenpik' ga spelen om te bepalen of het 1.Sven 2.Yens of 3.Uma is. Met een bijl naar mijn deur gooien ga ik achterwege laten.🙂

Blijf gerust bij je mol. Dat is misschien het beste. Je zat er tot nog toe maar één keer naast, maar zoals ze elders ook zeggen: "Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst." Over mijn eigen 'track record' ga ik niet beginnen, al had ik het de laatste 3 seizoenen wel juist. Maar de fun van de zoektocht primeert op het uiteindelijke resultaat. En als je het dan mis had, so what?😉
Sowieso, was ook totaal geen kritiek hoor! Had je Philippe door? 😃
Gebruikersavatar

Jay-Lo02 mei 2022, 15:45

 1690  Sven
Ik blijf ook bij Sven. Als laatste gaan in deze opdracht heeft natuurlijk het gevaar dat alle knoppen al zijn ingedrukt, maar ook als eerste of tweede gaan heeft het risico dat die achter jou het beter doen.
Het voordeel is dat je, naargelang hoeveel knoppen er nog moeten gedaan worden, de items wel of niet kunt raden, zodat de laatste knop nooit ingedrukt wordt.

Dat Yens dat daar aanhaalt dat hij zonder blinddoek voorbij die knop is gelopen beschouw ik als een poging om zich toch nog verdacht te maken. Waarom zou je dat zeggen als mol, en waarom zou je die blinddoek afdoen als mol?
Onderaan de trap hem uitdoen, naar die knop wijzen: "Ah, daar staat nog een knop", de blinddoek weer aandoen: "maar daar ga ik niet op duwen hoor", dat zou de mol doen.
Gebruikersavatar

Klaartje02 mei 2022, 15:52

 2245  Uma
@magali.dereu Nu je het vraagt, ga ik eerlijk zijn: ik verdacht Philippe inderdaad. Ik meende zelfs een verborgen tip ontdekt te hebben naar hem in de eerste afleveringen. Ik had hem in mijn molschriftje staan, maar hij heeft 'de publicatie' niet gehaald, want het zouden toch maar vijgen na Pasen zijn. Maar het had iets met het concept 'omkering' te maken.
Ook vond ik de eerste briefings van de Mol helemaal 'de sfeer Philippe' uitademen. Je denkt misschien: "Dat kan je nu wel beweren, achteraf is dat makkelijk", maar ik ben op dit moment echt eerlijk, het is de waarheid. (Een zeldzame gebeurtenis, want misschien ken je mijn reputatie een beetje van bij een ander topic op dit forum.😉)
Maar dat ik hem op het spoor was, daar was ik dus niks mee na vier afleveringen. We konden helemaal opnieuw beginnen.
Gebruikersavatar

magali.dereu02 mei 2022, 17:03

 184  Sven
Ik geloof je hoor, @Klaartje ! Idem hier, dat wij verdomd goeie jagers zijn!
Gebruikersavatar

masterveecee02 mei 2022, 17:06

 3547  Sven
@Klaartje : misschien niet opgenomen voor de reis, maar mss wel bijv. aflevering 2 periode. Net voor het afreizen van het bezoek? En dat de broer van Sven het daarom zo zegt? Als je er moet van uitgaan dat je broer in de finale zit, dan is hij ofwel de mol, ofwel de mol op het spoor.
Alhoewel dat bij vorig jaar ook wel niet het geval was 😀
Gebruikersavatar

Klaartje02 mei 2022, 17:14

 2245  Uma
@masterveecee Mja, zou kunnen. Maar ik blijf het vreemd vinden dat Kristof dat zegt.
Gebruikersavatar

masterveecee02 mei 2022, 17:18

 3547  Sven
Ja wie weet hé 😉
Van mij mag het vreemd zijn EN iets zijn. Dan zit ik juist met mijn Mol 😛
Gebruikersavatar

thomas_02 mei 2022, 17:21

 14  Uma
Ik snap niet goed waarom mensen door deze proef Sven zo hard verdenken. Door zijn positie? Een positie waar hij zich voor zover ik me herinner niet echt hard in proberen wringen heeft? Een positie die héél gemakkelijk de mol kan verraden als er toevallig 4/5 knoppen zijn ingedrukt? In dat geval kan je het inderdaad alsnog laten mislukken maar dan trek je alle aandacht volledig naar je toe. Zeker een goeie speler zoals Sven die altijd wel geld binnenhaalt zal niet plots voor een extreem marginaal voordeel €5000 voor de groepspot opgeven, dat bestaat gewoon niet. Als hij dit zou doen valt hij keihard door de mand als mol.

Want laten we duidelijk zijn: het zijn geen pasvragen of vrijstellingen, enkel een molboekje en een klein aantal vragen die tijdens de eliminatie gesteld gaan worden. Een heel minimaal voordeel, en vaak gewoon niks waard denk ik. Molboekjes worden wel vaker in proeven gebruikt dus kandidaten die een beetje ver geraken vullen daar volgens mij al jaren niks meer in als "OMG HET IS ZEKER MANU" of dergelijke. Het feit dat Uma haar blinddoek afdeed is een pak verdachter in dit opzicht: alle andere kandidaten hadden door dat ze gewoon 50-50 konden gokken door iets willekeurig mee te graaien.

Die laatste positie is als mol absoluut geen geschenk, integendeel, het kan heel hard tegenvallen. Sven lijkt me wel doordacht genoeg om dit vooraf door te hebben. Bovendien ben ik er ook vrij zeker van dat hij de meeste bijlen raak heeft gegooid (al heb ik dat niet exact geteld), zelfs als je zijn eigen poging niet meetelt.
Gebruikersavatar

Fervente mollenjager02 mei 2022, 17:45

 130  Uma
Klaartje schreef: 02 mei 2022, 14:19 Ik heb die 'boodschappen' van de familieleden nog eens herbekeken om te checken wat ik gisterenavond in eerste instantie zo vreemd vond. Na herbekijken vind ik het nog altijd vreemd wat Svens broer zegt. Gisteren bij het live kijken was mijn eerste reactie: "Heuh??? Is die Kristof nu een domme kloot of wat? Of heeft hij gewoon een heel slecht (kortetermijn)geheugen? Waarom zegt hij dat?"

Kristof zegt namelijk dit: "Ik heb gehoord dat je bij de laatste 4 zit. Supergoed gedaan. Maar nu moogt ge voor niks minder gaan. Ofwel zijt ge de mol , ofwel word je de winnaar van De Mol. We staan allemaal achter je en daarom heb ik nog twee special guests meegebracht, namelijk je liefje Lisse en de kleine Féline."

Het feit alleen al dat Kristof die mogelijkheid oppert dat Sven de mol zou zijn, is al opvallend, want niemand van de andere bezoekers/familieleden begon daarover. Zij weten immers dat hun partner niet de mol kan zijn, omwille van het simpele feit dat ze al van tijdens de opdracht in Aqualand op de hoogte zijn van het feit dat de partner van de mol de medesaboteur was. De bezoekers weten van zichzelf dat zij niet de medesaboteur waren als ze niet ingelicht waren door de Mol zelf of de produktie. Op het diner wordt er zelfs geklonken "op de twee mollen", want er waren er twee die dag, de echte Mol en zijn bezoeker. De mogelijkheid opperen "ofwel zijt ge de mol, ofwel win je het spel" is in dat opzicht gewoon verdacht. Ik vind het zelfs dom om erover te beginnen. Kristof probeert zich hier precies dommer voor te doen dan hij is. Een bezoeker die van zichzelf weet dat hij of zij niet de medesaboteur was, gaat toch niet beginnen over de mogelijkheid dat zijn partner "ofwel de mol is ofwel het spel gaat winnen"? Die houdt het logischerwijs bij wat Davy, Clemens en Marie-Sophie zegden.

Tenzij Kristof het zo moest zeggen, omdat Svens vriendin (en kleine spruit) ook hoorden wat hij zei. Waarschijnlijk moest Lisse in het ongewisse blijven en mocht zij niet weten of Sven de mol is. Alleen in dat kader kan ik de woorden van Kristof enigszins plaatsen. Maar dan nog blijf ik het zeer verdacht vinden dat hij erover begint en het zo formuleert.

Ofwel is Kristof iemand met een heel kort geheugen en is hij al vergeten hoe de vork in de steel zat bij die opdracht in Aqualand. Dat zou op zich gewoon al redelijk erg zijn voor iemand van zijn leeftijd. En zou het contrast met het fenomenale geheugen waarover zijn broer blijkt te beschikken (cfr. opdracht met de raketlancering) niet groter kunnen zijn. Is het verstand/intelligentie binnen de familie dan zo ongelijk verdeeld? Hoe meer ik erover nadenk, hoe bizarder ik die uitspraken van Kristof vind.
Lijkt me eerder gewoon een inside joke tss beide, plus waarom zou hij dit zeggen ? Een saboteur tussen de bezoekers zou dit nooit zeggen...
Gebruikersavatar

Klaartje02 mei 2022, 17:57

 2245  Uma
@thomas_ Inderdaad, dat Sven zo goed met die bijl smeet, was me ook opgevallen. Dat hielp toch bij het mogelijk slagen van de opdracht. En hij deed het niet alleen voor zichzelf, ook toen de anderen in het gebouw waren, gooide hij verscheidene keren raak. Dat zou de mol ook niet doen, denk ik. Ook vindt Sven gewoon de twee knoppen waarover hij info had gekregen van GDC, hij had één van de twee ook niet kunnen vinden. Het zijn twee zaken die mij ook sterk doen twijfelen of Sven hier wel de saboteur was. Daarvoor deed hij in heel de aflevering eigenlijk te goed zijn best.

Maar als ik mol was, dan verkoos ik toch als laatste te gaan. Als je eerder gaat, moet je erop rekenen dat de rest het niet te goed doet. Als laatste moet je inderdaad ook erop rekenen dat je voorgangers het niet te goed hebben gedaan, maar zelfs als er al vier knoppen zouden zijn ingedrukt en jij bent als laatste aan de beurt, kan je er alsnog een draai aangeven en de proef laten mislukken, dat valt dan misschien op dat je die laatste knop niet kan vinden. Maar Manu wist de locatie van drie knoppen en die heeft er geen enkele gevonden. Elke positie is een gok voor de mol, maar als laatste kan je echt het definitieve resultaat bepalen en de opdracht het nekschot geven.

Voor alles valt wat te zeggen.

Fervente mollenjager schreef: 02 mei 2022, 17:45 Lijkt me eerder gewoon een inside joke tss beide, plus waarom zou hij dit zeggen ? Een saboteur tussen de bezoekers zou dit nooit zeggen...
Dat is juist mijn punt: de saboteur onder de bezoekers zou dat nooit zeggen. Het is ook gewoon dom om het te zeggen, het valt zodanig op, dat het verdacht is. Vandaar ook dat ik gisterenavond, toen ik het live zag, dacht van: "Dommerik, wat zeg je nu?"
Als het een "inside joke tussen beiden" is, zoals jij zegt, dan is het toch duidelijk wie de mol is? Anders kan het geen joke zijn.
Gebruikersavatar

thomas_02 mei 2022, 19:17

 14  Uma
@Klaartje "maar als laatste kan je echt het definitieve resultaat bepalen en de opdracht het nekschot geven."

Tja je kan sowieso gewoon 0 knoppen indrukken. Dan is er geen nekschot te geven dat kan opvallen. Als de rest het goed doet achter jou en uiteindelijk toch 4/5 haalt, dan valt het minder op dat je er 0 haalt omdat je gestart hebt. Als de rest 3/5 of minder had dan was het over het algemeen pover en valt het ook niet op dat je minder dan 1 knop hebt ingedrukt.
Gebruikersavatar

Klaartje02 mei 2022, 19:28

 2245  Uma
We moeten inderdaad ook rekening houden met het gegeven dat we eigenlijk nog te doen hebben met een redelijk onvoorbereide mol. Dan is het misschien niet zo gek om gewoon als eerste te gaan, twee knoppen in te drukken en je dan te laten afschieten, omdat je de verleiding om te kijken zogezegd niet kan weerstaan. Mja, hoe meer je erover zit na te denken, uit hoe meer verschillende invalshoeken je de zaak kan bekijken. Om uiteindelijk vast te stellen dat je er helemaal niet meer uitkomt.🙂
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9