Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

ex-molinator09 mei 2022, 09:31

 3483  Uma
AltijdFout schreef:Ik denk dat de keuze voor pasvragen alleen een gevolg had op hun trainingstijd en natuurlijk ook op het extra voordeel indien ze in de proef slaagden. Maar ik denk dat dat geen invloed had op het mingeld als ze mislukten.
Tenzij ik zat te slapen: Kiezen voor pasvragen betekende hoe dan ook geen 2000 opbrengst, wel 2 pasvragen indien geslaagd, en ingeval niet slagen in de opdracht: 2000 uit de pot (hetgeen dus gebeurd is met Yens).
Gebruikersavatar

Delirivm09 mei 2022, 09:38

 101  Sven
AltijdFout schreef: 09 mei 2022, 09:21 Vijgen na Pasen 😉 maar was een stem voor Uma of Yens in dit geval niet hetzelfde?
Ik denk : proef geslaagd = +2.000 of pasvragen; proef niet geslaagd = -2.000. Alleen als je buitenspel stond was het 0, ongeacht de uitslag.
Als Yens uitgeschakeld zou geweest zijn, was Uma verantwoordelijk voor de -2.000, zelfs al had zij 5 weken geoefend. Anders zou ze toch 100% zeker voor de pasvragen gaan, alleen zo kon ze dan geld uit de pot halen.

Ik denk dat de keuze voor pasvragen alleen een gevolg had op hun trainingstijd en natuurlijk ook op het extra voordeel indien ze in de proef slaagden. Maar ik denk dat dat geen invloed had op het mingeld als ze mislukten.

Jawel hoor. Het was 5 weken oefenen, 2000 verdienen bij een geslaagde proef en niets verliezen bij mislukking OF 1 week oefenen, 2 pasvragen bij succes en 2000 uit de pot bij mislukking.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen09 mei 2022, 09:42

 8153
Wat vinden jullie van die goochelact? Wat Yens moest doen vind ik eigenlijk niet goochelen. Bij goochelen denk ik aan konijnen uit een hoed, duiven uit een kistje, kaartentrucs, mensen doormidden zagen, sjaaltjes kotsen...
Gebruikersavatar

masterveecee09 mei 2022, 10:01

 3547  Sven
Goh, ja, Houdini was ook een goochelaar:
Harry Houdini

Harry Houdini, geboren als Ehrich Weiss (Boedapest, 24 maart 1874 – Detroit, 31 oktober 1926), was een Hongaars-Amerikaans goochelaar en boeienkoning.
(cfr. Wikipedia)
Gebruikersavatar

chicawah.janssen09 mei 2022, 10:03

 8153
Goochelaar én boeienkoning. Dat is niet hetzelfde. Houdini was het allebei.
Gebruikersavatar

masterveecee09 mei 2022, 10:04

 3547  Sven
Ohja, was als opdracht zoals Houdini 😉

Afbeelding

Heb hier wel het gevoel dat Uma haar volledig aan't spijten is met de opdracht. 😛
Gebruikersavatar

chicawah.janssen09 mei 2022, 10:12

 8153
Uma genoot duidelijk van haar drumsessie en het optreden voor een vol Paleis 12!
Gebruikersavatar

Fervente mollenjager09 mei 2022, 12:16

 130  Uma
ex-molinator schreef: 09 mei 2022, 09:31 Tenzij ik zat te slapen: Kiezen voor pasvragen betekende hoe dan ook geen 2000 opbrengst, wel 2 pasvragen indien geslaagd, en ingeval niet slagen in de opdracht: 2000 uit de pot (hetgeen dus gebeurd is met Yens).
Als mol zou ik net op het einde eens een inspanning doen, speciaal voor de winnaar. Je hebt al zodanig gemold doorheen de weken. 😃 Als mol zou ik voor de 5 weken kiezen, omdat het ook té opvallend is, niet dat het nog iets uitmaakt. 😃
Gebruikersavatar

Cedric09 mei 2022, 12:24

 2834  Uma
masterveecee schreef: 09 mei 2022, 10:11 Ohja, was als opdracht zoals Houdini 😉

Afbeelding

Heb hier wel het gevoel dat Uma haar volledig aan't spijten is met de opdracht. 😛
De tweede song (Een Queen-song dan nog!) smeet ze zich inderdaad vrijwel volledig.
In de eerste was ze te gefocust op het maken van wat foutjes (uit de maat drummen en zo).
Gebruikersavatar

chicawah.janssen09 mei 2022, 13:58

 8153
Fervente mollenjager schreef: 09 mei 2022, 12:16 Als mol zou ik net op het einde eens een inspanning doen, speciaal voor de winnaar. Je hebt al zodanig gemold doorheen de weken. 😃 Als mol zou ik voor de 5 weken kiezen, omdat het ook té opvallend is, niet dat het nog iets uitmaakt. 😃
Dat heeft Uma dan ook gedaan. 🙂
En die foutjes waren misschien niet opzettelijk. Hopelijk komen we dat nog te weten.
Gebruikersavatar

Délégee09 mei 2022, 15:46

 99
AltijdFout schreef: 09 mei 2022, 09:21 Vijgen na Pasen 😉 maar was een stem voor Uma of Yens in dit geval niet hetzelfde?
Ik denk : proef geslaagd = +2.000 of pasvragen; proef niet geslaagd = -2.000. Alleen als je buitenspel stond was het 0, ongeacht de uitslag.
Als Yens uitgeschakeld zou geweest zijn, was Uma verantwoordelijk voor de -2.000, zelfs al had zij 5 weken geoefend. Anders zou ze toch 100% zeker voor de pasvragen gaan, alleen zo kon ze dan geld uit de pot halen.

Ik denk dat de keuze voor pasvragen alleen een gevolg had op hun trainingstijd en natuurlijk ook op het extra voordeel indien ze in de proef slaagden. Maar ik denk dat dat geen invloed had op het mingeld als ze mislukten.
Neen, er kon alleen geld uit de pot gaan indien de kandidaat voor 1 week oefenen (en dus ook pasvragen) had gekozen.

Uma en Sven konden dus geld opbrengen bij het slagen in hun proef, maar er ging geen geld uit bij mislukking.

Yens had pasvragen bij een gelukte proef (en sowieso geen geld voor de pot), maar bij mislukking ging er 2.000 uit de pot.

Voor de pot was het dus beter geweest als Yens buitenspel was gezet.
Gebruikersavatar

Taupe07709 mei 2022, 16:04

 767  Yens
chicawah.janssen schreef: 09 mei 2022, 09:42 Wat vinden jullie van die goochelact? Wat Yens moest doen vind ik eigenlijk niet goochelen. Bij goochelen denk ik aan konijnen uit een hoed, duiven uit een kistje, kaartentrucs, mensen doormidden zagen, sjaaltjes kotsen...
Klopt. Verwachtte ook eerder een goochelact en niet dit. Niks mis mee maar vind ik ook geen goochelen.
Wat beter zou zijn geweest imo is dat de mol dit gekozen had als "act". Dat er geen extra 5 vragen komen die uiteindelijk wellicht toch niks hebben uitgemaakt om te zien wie won en dat ze elk hun act deden om beurt met deze als laatste.
En dat dan de mol er niet in slaagt om binnen de tijd uit die dwangbuis te geraken maar net te laat en jawel op binnenkant dwangbuis staat "Ja, ik ben de mol"