Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Poirot27 apr 2020, 14:43

 299
Betekent het dan dat Alina de vragen heeft gemaakt op de kaartjes van van ouzo-opdracht?
Gebruikersavatar

astridm27 apr 2020, 14:44

 287
JBB schreef:Ik kijk er naar uit, en ik kijk er tegen op... want na zondag kunnen we weer een jaar op onze kin kloppen (en laat ons echt hopen dat het maar een jaar is i.p.v. twee...)
Wordt het niet altijd pas in het najaar opgenomen? Dan kan de productie (en wij) nog een tijdje hoop hebben. 😉
Gebruikersavatar

Cedric27 apr 2020, 14:48

 2834  Uma
Poirot schreef:Betekent het dan dat Alina de vragen heeft gemaakt op de kaartjes van van ouzo-opdracht?
In mijn ogen was het daar zo dat ze aan de kandidaten 20 vragen hebben gesteld.
Van die 20 hebben ze er dan 12 gekozen om bij de opdracht te gebruiken.
En die 12 zijn als dusdanig gekozen dat de Mol op driekwart van de vragen 'ja' moet antwoorden. (Anderen max de helft.)
Op die manier kan de Mol geld uit de pot halen door zo lang mogelijk te blijven zitten en zo veel mogelijk 'ja' te antwoorden.
Gebruikersavatar

Nonline27 apr 2020, 14:58

Molerator  6547  Uma
Stel dat ze bij de ouzerie van het bankje gevallen was, waren de andere kandidaten volgens mij nog zekerder geweest van haar als mol en dat ze sowieso in aflevering 8 niet op het geld mogen gaan zitten, waar ze voor een €1800 swing gezorgd heeft. Dus netto heeft het wel opgeleverd voor de mol.
Gebruikersavatar

Jansen27 apr 2020, 14:59

 3423  Yens
astridm schreef:Wordt het niet altijd pas in het najaar opgenomen? Dan kan de productie (en wij) nog een tijdje hoop hebben. 😉
Het is niet enkel de opname, er wordt al op voorhand prospectie gedaan. Ik weet nog van 2017 dat in principe de "dierenproef" in een afgedankte dierentuin zou plaatsvinden, maar dat ze tijdens de opnames zijn moeten uitwijken naar een andere locatie en hun "eigen" dierenpark hebben moeten bouwen.
Gebruikersavatar

astridm27 apr 2020, 15:07

 287
Jansen schreef:
Het is niet enkel de opname, er wordt al op voorhand prospectie gedaan.

Dat is werk, daarvoor worden nu ook al uitzonderingen gemaakt en zolang er mensen zijn die dat werk willen doen komt het programma niet in gevaar. Kandidaten die voor hun plezier meedoen aan een tv-spel en daarvoor rondreizen, is van heel andere orde.
Gebruikersavatar

Taupe07727 apr 2020, 15:19

 767  Yens
Cedric schreef:Ik blijf daar dus niet mee akkoord gaan... Het is niet omdat je je als Mol in een perfect molpositie bevindt, dat je ook moet mollen.
Veel mensen halen dit moment aan, Elisabet had het over de sirtaki op de bank na de ouzo. Beide gelijkaardig en ik snap het wel: heel makkelijk om te falen en dus geld uit de pot te halen.
Maar bij beide opdrachten is het wel zo dat de ganse groep op je vingers staat te kijken, dus je valt op. Bovendien, die proef met de bel mag wel doorgaan, dankzij Bart zijn hoge vrijstellingsbod. En in de ouzoproef heeft Alina al op een andere manier veel geld uit de pot gehaald, dus dit nog eens erbovenop zou te veel zijn.
Dat is het leuke aan een forum dat we het niet eens moeten zijn en toch met respect blijven praten.
Tja .. ik heb er wel moeite mee.
Ik blijf erbij dat een mol moet mollen wanneer de opportuniteit zich voordoet en als het kan nog eens recht voor de ogen van de anderen. Niet even roepen ik ben de mol terwijl je aan een parachute hangt ... en het excuus dat er al veel uit de pot was dat dus saboteren daar niet nodig was vind ik ook zeer zwak. Liever mislukken en die pot op -5200 euro houden, ook al ben je dan even verdacht. Laat erna een opdracht voor 500 euro wel lukken door je dubbel te plooien... Blijft nog steeds 3500 euro verloren.
De mol moet voor de tv-kijker spannend blijven en ongekend tot het einde. Maar tijdens het spel en naar de anderen toe hoeft dat echt niet...
Wat als ze dan volgend jaar een mol nemen die elke opdracht doet slagen, zijn stinkende best doet en dan de laatste aflevering er plots met één opdracht 10.200 euro uithaalt?
Zou je dat leuk vinden? Dat is dan net omgekeerde van hier ...
Gebruikersavatar

Jansen27 apr 2020, 15:22

 3423  Yens
astridm schreef:Dat is werk, daarvoor worden nu ook al uitzonderingen gemaakt en zolang er mensen zijn die dat werk willen doen komt het programma niet in gevaar. Kandidaten die voor hun plezier meedoen aan een tv-spel en daarvoor rondreizen, is van heel andere orde.
Ja, maar zelfs als het toegelaten zou zijn, niet elk land kan je bezoeken nu, ook niet als het voor je werk is. Veel landen houden nog steeds hun grenzen gesloten. Als de opnames in oktober / november plaatsvinden dan is de window of opportunity niet zo groot om nog op prospectie te gaan. Het zal er allemaal van afhangen welk land ze voor ogen hebben en of ze een eventueel plan B of C hebben.
Gebruikersavatar

ex-molinator27 apr 2020, 15:33

 3483  Uma
Taupe077 schreef: ... Niet even roepen ik ben de mol terwijl je aan een parachute hangt ...
Maar dat is absoluut geen molactie, zelfs geen verborgen hint, behalve misschien voor mensen die kunnen liplezen (alhoewel de mond wel enige vervorming in die situatie).
Dit is gewoon een leuk gevonden opzet voor de kijker.
Gebruikersavatar

Frolva27 apr 2020, 15:49

 2204
Taupe077 schreef:Tja .. ik heb er wel moeite mee.
Ik blijf erbij dat een mol moet mollen wanneer de opportuniteit zich voordoet en als het kan nog eens recht voor de ogen van de anderen.
Ik volg je grotendeels.

Dat er met een negatief bedrag werd vertrokken, mag voor mij zeker geen excuus zijn voor de mol om niet te mollen.
En ik begrijp ook niet goed dat je een proef niet doet mislukken indien dit 'onverdacht' kan. Het luiden van de klok (4.000 euro) had Alina in dat opzicht beter niet gedaan ... Ze had bijvoorbeeld na enkele pogingen (want het was best wel moeilijk) kunnen voorstellen dat iemand anders op de schouders van Gilles zou gaan staan; waarschijnlijk was de proef dan ook niet gelukt, en Alina niet (alleen) verdacht.
Gebruikersavatar

Poirot27 apr 2020, 15:51

 299
Welk bedrag had Alina ook alweer geboden op de eerste vrijstelling?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen27 apr 2020, 15:52

 8153
Jolien is groter dan Alina. Eigenlijk raar dat ze haar niet de bel lieten luiden.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 12