Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

masterveecee28 apr 2020, 07:25

 3547  Sven
Mateo schreef:Ik hoop dat jullie mijn - vandaag gemaakte- schilderij van Alina kunnen waarderen.
Afbeelding
zot man!
terug machtig gedaan
Gebruikersavatar

Jansen28 apr 2020, 08:17

 3423  Yens
Beste Mateo,
Wat - een - talent. Wat je doet is echt prachtig :!: :!:
Gebruikersavatar

SiMol29 apr 2020, 08:48

 264
Taupe077 schreef:Dat is het leuke aan een forum dat we het niet eens moeten zijn en toch met respect blijven praten.
Tja .. ik heb er wel moeite mee.
Ik blijf erbij dat een mol moet mollen wanneer de opportuniteit zich voordoet en als het kan nog eens recht voor de ogen van de anderen. Niet even roepen ik ben de mol terwijl je aan een parachute hangt ... en het excuus dat er al veel uit de pot was dat dus saboteren daar niet nodig was vind ik ook zeer zwak. Liever mislukken en die pot op -5200 euro houden, ook al ben je dan even verdacht. Laat erna een opdracht voor 500 euro wel lukken door je dubbel te plooien... Blijft nog steeds 3500 euro verloren.
De mol moet voor de tv-kijker spannend blijven en ongekend tot het einde. Maar tijdens het spel en naar de anderen toe hoeft dat echt niet...
Wat als ze dan volgend jaar een mol nemen die elke opdracht doet slagen, zijn stinkende best doet en dan de laatste aflevering er plots met één opdracht 10.200 euro uithaalt?
Zou je dat leuk vinden? Dat is dan ...
De opdracht van de mol is in mijn ogen zoveel mogelijk geld uit de pot te houden.
Als je altijd molt, ook voor kleine bedragen, zal de rest je heel snel op het spoor zijn.
Dan is de follow the money theorie al voor de deelnemende kandidaten duidelijk na 5 proeven of zo, ook al saboteer je subtiel.
Hierna zal de mol extra in het oog gehouden worden of uit de sleutelposities worden geweerd en is de fun van de mol zoeken ook al snel weg.
Dus in mijn ogen moet je soms als mol ook eens wat geld opbrengen, zeker in proeven waar iedereen op je staat te kijken.
Enkel zo kan je volgens mij op lange termijn het meeste geld uit de pot halen.

De enige voorwaarde hiervoor is een evenwicht in de proeven qua geldverdeling doorheen alle afleveringen.
Dus niet dat er in de laatste aflevering nog heel makkelijk €10000 uit de pot kan gehaald worden door de mol.
Maar hierin heb ik alle vertrouwen in de productie.

Alina stond al vanaf aflevering 2 op mijn lijst met verdachten, pas later mijn hoofdverdachte geworden.
Dit omdat ze heel vaak in sleutelposities zat en subtiel leek te sturen.
In mijn ogen was ze, zeker in het begin, de persoon die het meeste in zulke posities kwam.
Toch heb ik tot op het laatste Jolien of anderen niet volledig uitgesloten.
Moest de mol altijd moeten saboteren, was ik waarschijnlijk al na 3 afleveringen 100%, waar is de fun in dat?
Nu ben ik tot de finale nooit 100% zeker geweest en zat ik op het puntje van mijn stoel in de hoop Alina als mol te zien.

Om af te sluiten, bij deze dus nogmaals complimenten naar heel het productieteam voor het maken van de Mol!
Blijft me telkens verbazen hoe origineel de proeven wel niet zijn en hoe mooi alles in evenwicht is.
Top prestatie, net zoals Alina!
Gebruikersavatar

ex-molinator29 apr 2020, 09:32

 3483  Uma
SiMol schreef:...
Om af te sluiten, bij deze dus nogmaals complimenten naar heel het productieteam voor het maken van de Mol!
Blijft me telkens verbazen hoe origineel de proeven wel niet zijn en hoe mooi alles in evenwicht is.
Top prestatie, net zoals Alina!
Ik zou het nog beter willen verwoorden maar kan het niet. 😉
Gebruikersavatar

Taupe07729 apr 2020, 10:55

 767  Yens
SiMol schreef:De opdracht van de mol is in mijn ogen zoveel mogelijk geld uit de pot te houden.
Als je altijd molt, ook voor kleine bedragen, zal de rest je heel snel op het spoor zijn.
Dan is de follow the money theorie al voor de deelnemende kandidaten duidelijk na 5 proeven of zo, ook al saboteer je subtiel.
Hierna zal de mol extra in het oog gehouden worden of uit de sleutelposities worden geweerd en is de fun van de mol zoeken ook al snel weg.
Dus in mijn ogen moet je soms als mol ook eens wat geld opbrengen, zeker in proeven waar iedereen op je staat te kijken.
Enkel zo kan je volgens mij op lange termijn het meeste geld uit de pot halen.
Ik sluit me aan bij je stelling dat een mol niet overal en altijd kan mollen. Maar bij een opdracht waar bijvoorbeeld max. 5000 euro te winnen valt ervoor zorgen dat er 4000 euro weg is en dan zelf als mol 500 euro binnenhalen is perfect.
die andere 500 is dan maar voor een andere kandidaat.
Maar ik kan er mij gewoon niet bij neerleggen dat een mol, of er nu al 1000, 5000 of zelf 10200 euro uit de pot is gehaald, een opdracht doet lukken die veel opbrengt. Voorbeeld is al meermaals aangehaald van de boot vorig jaar met Joeri. Hij doet alles om dat geld binnen te halen en haalt laatste beetje kracht uit zijn armen om op tijd te zijn. Top als kandidaat.
Mocht hij de mol zijn en het net niet gehaald hebben, zouden de anderen hem dan verdenken? Totaal geen belang, hij heeft er dan voor gezorgd dat het niet gelukt is en is zijn taak als mol.
Nu zie je eigenlijk net hetzelfde in opdracht 2. Als ze Alina aanduiden en zij aanvaardt die taak dan heeft ze 3 mogelijkheden: toevallig, onbewust de bel te vroeg laten gaan als nog niet iedereen op het eiland is ... dedjuu de wind. Of de bel niet laten rinkelen want ze kan er net niet aan door de wind. Of desnoods zeggen, het lukt me echt niet, wil iemand anders snel proberen.
Maar goed dat is mijn opinie en heb ik hier al tot vervelens toe gemeld. Ik zwijg er nu over 😎

De fun voor ons als kijker? Ik denk wel dat ze het zo zullen monteren dat we het pas laat of zeer laat door hebben. En dat de mol niet meer op sleutelposities zou staan als ze hem door hebben? Tja dat hebben we nochtans niet gezien dit jaar, enkel Bart die Alina weert bij loopopdracht.
Gebruikersavatar

SiMol29 apr 2020, 11:22

 264
@TAUPPE077

Denk nu dat de montage ook niet alles heeft laten zien.

Ik vermoed dat er misschien wel nog tijd genoeg was (2 minuten of zo) om nog een andere kandidaat in de lucht te steken of anders één van onderstaande scenario's.

1)
Alina kan zelf (als eerste) aangegeven, er op aangedrongen hebben om de bel te willen luiden omdat ze reeds zag dat de proef ging lukken, kwestie van enkel nog maar iemand in de lucht te steken en de proef is geslaagd.
Salim was namelijk al met de oplossing gekomen om een toren te bouwen, iemand in de nek te steken.
In zo een situatie zou ik als mol mij misschien ook profileren om die bel te willen laten rinkelen en zo uiteindelijk de proef te laten slagen, maakt je direct een stuk minde verdachter als mol.
Anders geeft er toch iemand anders zich op en slaagt de proef ook.
Indien dat je er zelf (als mol) op zou aandringt de bel te doen rinkelen, zou het dan ook super verdacht zijn moest het dan niet lukken.
Dus lijkt me een perfect scenario om als mol credits in de groep te kopen in een proef die anders toch zou slagen.

2)
Moest Alina door aangeven van de groep, zonder dus zichzelf op te geven, aangeduid geweest zijn om de bel te luiden, zou ze in mijn ogen de proef wel kunnen doen mislukken, met risico van u verdacht te maken als mol.
Ze zou dus heel geloofwaardig moeten falen.
Mij lijkt het ook onwaarschijnlijk dat ze in een proef met veel tijdsdruk (lang) zouden overleggen wie er in de lucht gestoken moet worden, sowieso zal er volgens mij eerder iemand zichzelf snel opgeven.
Dus lijkt me dit scenario onwaarschijnlijker dan het eerste .

Zoals ik het zie, scenario 1, heeft Alina hier geen kans gemist om te mollen maar eerder zelf een kans gecreëerd om haarzelf credits te kopen in een proef die sowieso zou slagen.

Moet wel zeggen dat deze proef mij ook enige twijfel over Alina als mol had bezorgt, maar dat er dus wel een mogelijke verklaring was/is.

Maar ik ben blij dat er zoveel meningen zijn, andere meningen/redeneringen zijn vaak ook een hulp geweest in mijn speurtocht naar de mol 💡
Gebruikersavatar

Poirot29 apr 2020, 11:34

 299
Mateo schreef:Ik hoop dat jullie mijn - vandaag gemaakte- schilderij van Alina kunnen waarderen.
Afbeelding
Je post heeft al bijna 30 likes, dus dat zegt ook hoe prachtig dat is gemaakt. Ik hoop ook echt dat Alina dit te zien krijgt. Ik weet zeker dat ze het tof gaat vinden.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen29 apr 2020, 16:19

 8153
Afbeelding

Afbeelding

Haha, zie haar monkelen! En wij hadden dat dus niet door. :mrgreen:
Gebruikersavatar

Frolva29 apr 2020, 16:39

 2204
Wat zei ze daarna? "... Artis-punten"?

:mrgreen:
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12