Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Vermoljoen14 mar 2021, 23:16

 2354  Uma
Ik denk dat het niet 10vs10 zal zijn, maar wel in duels ofzo. Sowieso zullen de 10 kandidaten van de oorspronkelijke groep wel een serieus voordeel krijgen en zullen die andere 10 wel écht hun best moeten gaan doen om een plaats te veroveren.

Ik ben benieuwd naar hoe ze het hebben gedaan!
Gebruikersavatar

Klaartje14 mar 2021, 23:29

 2245  Uma
@Vermoljoen Volgens mij gaat het wel tien tegen tien zijn: de gehelmden moeten proberen om ergens een finish te halen (het gedeelte in de driehoek?) zonder afgeschoten te worden door de groep van tien waarmee we al kennis hebben gemaakt. Dus de ene groep speelt tegen de andere als geheel. Uit de weinige beelden die ik heb gezien meen ik toch op te maken dat dat zo zal zijn: je ziet Philip en ik denk Dami samen achter een geschutstoestel, je ziet Annelotte met een paintballgeweer, Samina zei iets in een walkietalkie van 'ze zijn daar he', ik zag van alles 'ontploffen' (projectielen die afgeschoten worden door die groep). Dus de ene groep zijn de "aanvallers" (de gehelmden) en de andere de "verdedigers" (de tien kandidaten die ze ons hebben voorgesteld vanavond).
Gebruikersavatar

molsels14 mar 2021, 23:39

 8
De finish is inderdaad in de driehoek. Daar vooraan (aan de rechte zijde, onderkant van de driehoek) is precies een greppel gemaakt waar de gehelmden kunnen in schuilen. Het lijkt dat ze vanaf daar nog een paar meter moeten lopen om over een draad te springen die hangt tussen de opgestelde zwarte stokken wat verder. Om daar te kunnen geraken hebben ze rookbommen die ze gooien om zo door die rook ongeraakt over het touw te kunnen springen. In de punt van de driehoek zitten de geselecteerden met wapens om de gehelmden op tijd te kunnen afschieten.

Er is ook nog een soort uitkijktoren in de derde cirkel (vlak voor de driehoek). Daar moeten de gehelmden ook naar boven en dat is waar Dami naar mikt met haar airgun volgens mij (omdat ze zo schuin naar boven ligt te mikken).
Gebruikersavatar

masterveecee15 mar 2021, 08:41

 3547  Sven
Als ik de beelden zou eens bekijk, heb ik het gevoel dat het zo'n proef is waar de "echt" 10 kandidaten in het voordeel zijn. Maw waar de "niet echte" een heel stuk minder kans hebben om te winnen. Ze moeten er natuurlijk ook voor vechten, maar hun kansen lijken mij niet zo groot....
Gebruikersavatar

Jansen15 mar 2021, 08:53

 3423  Yens
@masterveecee
Exact het gevoel dat ik ook had 😃 .
Ik kan me verder totaal niet inbeelden, nu ze de kandidaten met naam en gegevens hebben bekend gemaakt, dat er nog zullen van afvallen. Iedereen kent ze nu, stel je maar eens voor hoe hun omgeving zou reageren als ze uiteindelijk toch niet mee mogen. Kandidaten moeten ook regelingen op hun werk treffen enz. Ik denk dus dat de kans heel klein, zo niet onbestaande is dat een andere kandidaat nog kan doorstoten.
Gebruikersavatar

lorenzo.dejongh15 mar 2021, 09:06

 344  Sven
JBB schreef: 14 mar 2021, 22:28 Ik vind de piste "die 10 reserve kandidaten zijn eigenlijk gewoon bv's" nog altijd een optie.

Zoals de ex-kandidaten van vorig jaar aanhalen: je kan het toch niet maken om tegen mensen te zeggen 'je bent erbij', om dan nog in België eerst een proef te doen waarbij ze alsnog kunnen afvallen... Ofwel gaan die 10 uiteindelijk sowieso mee, maar kan het zijn dat er nog enkelen bijkomen?
Als ze niet onthuld worden dan is de groep van volgend jaar ook al klaar 😛
Gebruikersavatar

Jansen15 mar 2021, 09:09

 3423  Yens
@lorenzo.dejongh
Of degene die in de opdracht slagen, krijgen automatisch een plek in de volgende reeks 😉 .
Zou tof zijn, dan weten we al zeker dat er volgend jaar een nieuwe reeks komt 😃 .
Gebruikersavatar

lorenzo.dejongh15 mar 2021, 09:14

 344  Sven
Dat denk ik ook, pure mindfuck en misschien wel sollicitatie voor volgend jaar? 😛
Gebruikersavatar

Thibaud Dedier15 mar 2021, 09:27

Deelnemer  46
Davy schreef: 14 mar 2021, 20:43 De eerste beelden van de openingsproef
Denk aan het basisprincipe bij De Mol : je gaat er pas uit als je een rood scherm hebt gekregen (remember Hans in Zuid Afrika?)!
Gebruikersavatar

Paraceta15 mar 2021, 09:31

 717  Sven
Klaartje schreef:ook de tien mensen met de helmen, die zogezegd de selectie net niet gehaald hebben, gaan er waarschijnlijk vanuit dat zij de tien geselecteerden zijn en worden geconfronteerd met een tiental dat hetzelfde denkt.
Dit denk ik eigenlijk niet: als beide groepen dachten dat ze geselecteerd waren, zouden beide groepen toch ofwel allemaal gemaskerd (in een verschillend gekleurd pak) ofwel allemaal ongemaskerd moeten zijn? Het zou, volgens mij alleszins, spelgewijs niet logisch zijn om de helft in een pak te steken en de andere helft niet. Ik denk ook dat in de nieuwe trailer een stukje zat waarin Gilles tegen de 10 'echte' kandidaten zei dat er "10 net-niet-geselecteerden" zouden meedoen, waarop de 10 gemaskerden de kring instappen. Dit zou dus wel degelijk impliceren dat die laatste 10 weten dat ze er nog niet bij zijn. (Caveat: ik moet de trailer nog eens herbekijken, misschien heb ik dit allemaal in mijn hoofd zo ingevuld 😅)
Gebruikersavatar

zakke langs zijkant15 mar 2021, 10:02

 45  Uma
Thibaud Dedier schreef: 15 mar 2021, 09:27 Denk aan het basisprincipe bij De Mol : je gaat er pas uit als je een rood scherm hebt gekregen (remember Hans in Zuid Afrika?)!
Het verschil is dat deze mensen nog niet eens kandidaten zijn. Dus ik denk dat het dan wel kan hoor 😃
Gebruikersavatar

Loekas2015 mar 2021, 10:07

 2  Sven
Zou de opdracht verschillende uitkomsten kunnen hebben? Ik ga uit van een 10 vs 10 strijd waarbij team groen verdedigd en team oranje aanvalt:
- Als 5 oranje teamleden erin slagen de finishlijn te halen: het volledige oranje team gaat naar Duitsland
- Als minder dan 5 oranje teamleden de finishlijn halen: - €2000 voor de groepspot per oranje teamlid dat de finishlijn haalt (starten met een negatieve groepspot is al meerdere jaren voorgekomen dacht ik)

Stel dat het team oranje bestaat uit medewerkers van de mol, dan heb je een paar win-win situaties:
- Je hebt volledig controle dat team groen effectief naar Duitsland gaat. De medewerkers weten dat ze niet met > 5 mogen finishen
- Zo ben je ook zeker dat de mol volledig ingelicht kan zijn vooraf en niet riskeert om zijn plaats te verliezen. Hij/zij kan er ook voor zorgen dat oranje teamleden de finish halen
- Je geeft een mooie cadeau aan je medewerkers om deel te nemen aan het programma waarvoor ze werken
- Je creëert meteen een groepsgevoel bij team groen voor de samen gewonnen strijd
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10