@Vermoljoen , kan me wel vinden in jouw redenering.
Zeker als je eraan toevoegt dat de kandidaten ook misschien wel door hebben dat linie 3 de beste is om mensen uit te schakelen en zo hun positie veilig stellen, wel geen idee of ze daar voldoende voor gebrieft waren.
Maar indien dit duidelijk zou zijn voor de kandidaten, zal er wel 'gediscussieerd' zijn geweest om daar te mogen staan.
Dat is het als mol makkelijk om te zeggen dat jij wel op positie 2 wil plaats nemen.
Degene die samen met jou op deze positie terecht komt, zal waarschijnlijk ook de voorkeur hebben om de schutter te zijn.
Dus zonder naar de voorgrond te moeten treden, raak je makkelijk in deze positie.
Moest ik de mol zijn zou ik wel niet het risico van 1/10 nemen voor EUR 5000

Belangen zijn toch wel groot, namelijk mee mogen.
Ik blijf wel vermoeden dat beide mollen gebrieft zijn geweest toen ze elkaar ontmoeten en dus soort van opdracht binnen de opdracht spelen.
De Daft-punk mol weet bijvoorbeeld op voorhand dat hij/zij best de sleutel laat nemen door iemand anders, maar misschien wel bij de rookbommen proberen raken en tot slot vrij laat linie 3 moet oversteken (slechts 40 kogels per geweer). Als er dan een manier is om de Daft-punk mol te herkennen door de 'echte' mol, kan hij/zij dit proberen vermijden. Zo kan de mol ook mollen (een niet mol Daft-punker doorlaten) zonder zijn eigen kansen te moeten verkleinen.