Zeker in deze omstandigheden is het niet vreemd om een reserveteam klaar te hebben mocht onverwachts corona binnensluipen bij 1 of meerdere kandidaten. Erger nog, bij de mol.
Aangezien er dan toch een tweede team was, met voorbereide mol, kon er een opdracht rond gemaakt worden en toch nog 1 reserve de kans geven om mee te gaan. Ook de mol krijgt die kans.
De mol en de reservemol ontmoeten elkaar 3 weken voor vertrek. Vanwege lekken en de kans voor de reserveploeg om zich opnieuw in te schrijven kan ik mij niet voorstellen dat ze elkaar echt gezien hebben.
Ik denk ook niet dat Dami, indien ze de mol is, de reservemol zou hebben afgeschoten. Dat was nr 5 en duidelijk een man. Mocht Dami door omstandigheden vervangen worden klopt het evenwicht in de groep niet meer, nl 5 mannen en 5 vrouwen.
De 10 Daft Punkers waren al aanwezig in het veld. GDC heeft eerst hen gebrieft over de toedracht van de opdracht. Zij wisten dus al te goed waar en hoeveel schutters er waren.
Zij hadden ook een duidelijke tactiek en werden door 1 iemand aangestuurd. Was het die vrouw die de rookbommen gaf aan linie 2 en zei dat ze bij 3 gingen beginnen toen ze daar op het platform zat? Was dit dezelfde persoon die, toen ze in de gracht zaten de aanwijzingen gaf? De persoon het dichtst bij Annelotte en Jasmien was de aanvoerder. Als dit de reservemol was, kunnen we dan achterhalen wat het rugnummer was en of het een man of vrouw betreft, Ik heb het geprobeerd maar kom helaas niet ver.
Door al de rookbommen lijkt het mij onmogelijk om iemand te herkennen bij linie 3, dat is gewoon schieten op alles wat beweegt. Daar dan ook nog eens rugnummers onderscheiden is niet mogelijk. De enige plaats waar de kandidaten de anderen konden zien was bij linie 1.