Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

chicawah.janssen23 mar 2021, 17:59

8153
Ik denk dat ze hooguit elkaars contouren gezien hebben en of ze elkaars stem gehoord hebben is ook nog de vraag.

JBB23 mar 2021, 18:05

439  Uma
@chicawah.janssen ok, we hebben het nog niet concreet gezien, dat klopt. Maar ik versta onder "elkaar ontmoeten" wel iets meer dan "elkaars contouren zien" 😂

Nu ja, als ik op date ga ben ik daar misschien ook al tevreden mee 😏

Ik heb hier trouwens een apart topic voor aangemaakt (onder Algemeen --> De mollen ontmoeten elkaar)

ex-molinator23 mar 2021, 18:07

3483  Uma
tja, wellicht bepalen de contouren of er een vervolgontmoeting is 😍

Jay-Lo23 mar 2021, 19:05

1690  Sven
Zeker in deze omstandigheden is het niet vreemd om een reserveteam klaar te hebben mocht onverwachts corona binnensluipen bij 1 of meerdere kandidaten. Erger nog, bij de mol.
Aangezien er dan toch een tweede team was, met voorbereide mol, kon er een opdracht rond gemaakt worden en toch nog 1 reserve de kans geven om mee te gaan. Ook de mol krijgt die kans.
De mol en de reservemol ontmoeten elkaar 3 weken voor vertrek. Vanwege lekken en de kans voor de reserveploeg om zich opnieuw in te schrijven kan ik mij niet voorstellen dat ze elkaar echt gezien hebben.
Ik denk ook niet dat Dami, indien ze de mol is, de reservemol zou hebben afgeschoten. Dat was nr 5 en duidelijk een man. Mocht Dami door omstandigheden vervangen worden klopt het evenwicht in de groep niet meer, nl 5 mannen en 5 vrouwen.
De 10 Daft Punkers waren al aanwezig in het veld. GDC heeft eerst hen gebrieft over de toedracht van de opdracht. Zij wisten dus al te goed waar en hoeveel schutters er waren.
Zij hadden ook een duidelijke tactiek en werden door 1 iemand aangestuurd. Was het die vrouw die de rookbommen gaf aan linie 2 en zei dat ze bij 3 gingen beginnen toen ze daar op het platform zat? Was dit dezelfde persoon die, toen ze in de gracht zaten de aanwijzingen gaf? De persoon het dichtst bij Annelotte en Jasmien was de aanvoerder. Als dit de reservemol was, kunnen we dan achterhalen wat het rugnummer was en of het een man of vrouw betreft, Ik heb het geprobeerd maar kom helaas niet ver.
Door al de rookbommen lijkt het mij onmogelijk om iemand te herkennen bij linie 3, dat is gewoon schieten op alles wat beweegt. Daar dan ook nog eens rugnummers onderscheiden is niet mogelijk. De enige plaats waar de kandidaten de anderen konden zien was bij linie 1.

masterveecee23 mar 2021, 19:15

3547  Sven
Jamoja, wil je nu zeggen dat omdat Noah als man erbij gekomen is, dat er sowieso een man ging afvallen? 😐

Jay-Lo23 mar 2021, 19:26

1690  Sven
Jamoneeje, alleen als de mol erin kwam, zou de overeenstemmende mol hetzelfde geslacht hebben. Als er een reservemol is voor wanneer er iets gebeurt waardoor de mol niet mee kan, moet die wel hetzelfde geslacht hebben.
Als een kandidaat in de auto terecht kwam, ging gewoon degene die de test het slechtst maakte naar huis, vrouw of man.

Bakkieryer23 mar 2021, 20:12

183  Sven
ex-molinator schreef: ↑23 mar 2021, 16:48 BAKKIERYER's analyse is zeer verdedigbaar ...
Beter dan die 2 BMW’s lijkt me...🙂
Ik heb een probleem met de veronderstelling dat de (hoofd)mol de (reserve)mol zomaar kan herkennen.
Ik denk van wel. Ze kennen elkaar en tijdens de openingsceremonie heeft de Mol ruim de tijd om de overzijde grondig te observeren. 5 mensen met bepaalde contouren analyseren is niet echt moeilijk, daarna is het kwestie van het rugnummer op te pikken en dat aan Linie 3 te stoppen... Het lijkt me realistisch en haalbaar...

Ervan uitgaande dat indien de "reserve" mol in de auto geraakt, de oorspronkelijke mol meteen uitgeschakeld is, dan zijn de 2 mogelijke conclusies:
1) Jens was de oorspronkelijke mol en de jongste van de bende is nu de nieuwe en enige mol.
2) Jens was niet de oorspronkelijke mol: ergo onze jongste is niet de reserve mol.
Dit is iets waar ik nog niet uit ben, want WV neemt hier een aanzienlijk risico. Ik ga dit nog eens bekijken uit de verschillende invalshoeken maar er is iets louche mee...
Ik zag in Jens absoluut geen mol (gut feeling): de conclusie die ik dan daaruit moet trekken is dat onze jongste niet De Mol is.
Volledig mee eens, Noah is totaal geen moltype en WV gaat na Alina vorig jaar ( die werd overpowered door Bart & Jolien) niet opnieuw een youngster opzadelen met die zware verantwoordelijkheid
In beide gevallen is mijn conclusie dus dat de oorspronkelijke mol nog steeds aanwezig is en er al 1 deelnemer afgeschreven kan worden als mol.
Absoluut...

DenEddie23 mar 2021, 20:33

19
Er vanuit gaande dat de opdracht op voorhand aan de mollen gebriefd was, zijn de meeste er van overtuigd dat de mol in de 3e zone positie moet nemen als schutter.

De DF mol zou nooit de leiding nemen en als een zot naar voor oprukken maar temperen en zorgen dat hij/zij niet als eerste uit het maisveld en later de gracht komt in zone 3.

Dan is het zeer belangrijk als mol dat je probeert om kogels over te houden tot je zeker bent dat de DF mol er aan is en wie heeft het langste nog kogels? Probeert zelfs om toch maar een helm te raken voor de gracht uitgekropen wordt?

Als kandidaat ga je toch sowieso proberen om zo veel mogelijk volk uit te schakelen, als mol slechts 1 iemand, de DF mol. Op 1 of andere manier ga ik er dan vanuit dat Lennart het meest op molwijze gespeeld heeft. In elk geval ga ik de 3 schutters wat meer in het oog houden.

En aangezien Jens de slechtste positie had als mol, -wat waren ze eigenlijk echt met die drone? - ga ik er vanuit dat de DF mol de auto niet gehaald heeft en verdwijnt Noah voorlopig wat uit mijn vizier...

JBB23 mar 2021, 21:02

439  Uma
Die rugnummers, dat is nog zo iets.

Waarom moeten die daft punkertjes allemaal een nummer hebben op hun pak?
De enige die daar iets aan zou kunnen hebben, is toch de mol, indien deze zou weten welk nummer de reservemol heeft...

chicawah.janssen23 mar 2021, 21:43

8153
DenEddie schreef: ↑23 mar 2021, 20:33 De DF mol zou nooit de leiding nemen en als een zot naar voor oprukken maar temperen en zorgen dat hij/zij niet als eerste uit het maisveld en later de gracht komt in zone 3.
DF???

masterveecee23 mar 2021, 21:46

3547  Sven
Daft Punk 😉
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 37