Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

martin.janssen26 mar 2021, 12:59

178
En misschien ben jij wel heel erg goed en bescheiden. Lennart hoefde ook alleen maar mis te schieten en dat lukt mij zelfs nog.

kristof.allaerts26 mar 2021, 13:26

364  Uma
De enige die de identiteit van de mol kent, is de mol zelf. Het is ook de eerste keer dat hij zelf naar huis gestuurd kan worden.
De kans dat hij op dat moment door de teleurstelling begint te flippen en in volle colère het seizoen verpest, is niet onbestaande.
Ik vraag me af of de productie wel dit risico zou nemen. Alles kan contractueel vastgelegd worden en ze kunnen zware boetes opleggen, maar in the heat of the moment sta je daar ni bij stil.

ex-molinator26 mar 2021, 13:40

3483  Uma
kristof.allaerts schreef:De enige die de identiteit van de mol kent, is de mol zelf.
Het is al lang geweten dat GDC daar enkel voor spek en bonen bij staat.🤡

SiMol26 mar 2021, 13:51

264
kristof.allaerts schreef: ↑26 mar 2021, 13:26 De enige die de identiteit van de mol kent, is de mol zelf. Het is ook de eerste keer dat hij zelf naar huis gestuurd kan worden.
De kans dat hij op dat moment door de teleurstelling begint te flippen en in volle colère het seizoen verpest, is niet onbestaande.
Ik vraag me af of de productie wel dit risico zou nemen. Alles kan contractueel vastgelegd worden en ze kunnen zware boetes opleggen, maar in the heat of the moment sta je daar ni bij stil.
Wat voor verschil maakt dat uit?
Als de mol er nu uit zou gevlogen zijn, kan die toch nog steeds in colère schieten ongeacht of hij/zij de identiteit van de Daft Punk mol wist?

En denk nu net dat de mollen wel een profiel hebben om niet in colère dingen te verraden? 🤔
Want dan kan dithem/haar even goed overkomen bij het mislukken van een sabotage.
Laatst gewijzigd door SiMol op 26 mar 2021, 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.

martin.janssen26 mar 2021, 14:23

178
Ik denk dat hier inderdaad wel wat in zit. Daar hoeft de geselecteerde mol niet eens voor te "flippen". Hij kan ook non verbaal de boel verraden. Over deze opdracht zal vast heel goed zijn nagedacht en zal er a) geen reserve mol zijn geweest of b) de mol geholpen zijn met de aanwijzing van een kandidaat zonder handschoenen die hij liefst door moest laten gaan.
Vergeet ook niet dat als het de bedoeling was geweest dat ook de reserve mol afgeschoten kon worden als gewenst scenario, ze de paintballers wel onbeperkte ammunitie gegeven.

Bij scenario b) moeten ze er dan alleen nog voor zorgen dat alle kandidaten behalve één (die ook niet de mol is) na het openen van het slot niet opnieuw zijn handschoenen aantrekt, dan wel geen handschoenen heeft. Maar ik heb begrepen dat de kandidaten één voor één en geblinddoekt naar het maisveld zijn gebracht, dus dat hoeft geen probleem te zijn.

chicawah.janssen26 mar 2021, 16:04

8153
martin.janssen schreef: ↑26 mar 2021, 14:23 Over deze opdracht zal vast heel goed zijn nagedacht en zal er a) geen reserve mol zijn geweest of b) de mol geholpen zijn met de aanwijzing van een kandidaat zonder handschoenen die hij liefst door moest laten gaan.
Als de makers zeggen dat er bij de Daft Punkers ook een mol zat, dan zát daar ook een mol.
En ik kan mij echt niet voorstellen dat ze tegen de Daft Punkers gezegd hebben: "Jullie 9 doen de proef met handschoenen en jij, Noah, doet hem zonder handschoenen".

Jimmy26 mar 2021, 16:44

197  Anke
Ik bedacht plots: in theorie is er nog een kans dat Jens terug kan komen. Maar dan enkel in de vorm van Jens erin -> Noah eruit. (een soort van wraak nemen). Op die manier kan iedereen nog de mol zijn en is er steeds 1 actieve mol in het spel geweest.

Dat Jens al interviews heeft gegeven kan gebeurd zijn onder goedkeuring van de productie om de latere twist nog onwaarschijnlijker te maken.

Ik denk het zelf ook niet, maar met de mol weet je nooit!

(ik dus wou enkel de theoretische mogelijk even melden 🤓 )

Torremolinos27 mar 2021, 05:25

264
Lowie schreef: ↑25 mar 2021, 19:27 Je hoort iedereen keer wanner ze een kogels schieten ik heb geteld en kom lang niet aan 120 kogel(40 per persoon)
Dus dat zou dan betekenen dat de mol mischien kogels heeft over gehouden .
Maar met de muziek er over heen is dit al zeer moeilijk maar toch.
En ook de posities waren absoluut slecht gekozen.
Je gaat voor een maximaal bereik voor je kogels.
Dat beteken een in elke hoek.
Heb het op een blad nagetekend en dan kun je bijna overal iemand neerschieten!

Jij gaat er vanuit dat ze elk 40 kogels hadden, ik had eerder begrepen dat ze samen 40 kogels hadden. Ik zou het moeten herbekijken want ik ben het niet zeker. Ik denk dat er gezegd werd ‘Ze hebben 40 kogels’. Dat kun je natuurlijk op 2 manieren interpreteren. Maar 120 kogels om 6 kandidaten (of zelfs 10 in het ergste geval) te raken lijkt me nogal overkill.

Het lijkt er ook op dat ze de verdedigingsposten niet konden verzetten. Bovendien zat er bovenop die posten een kader waardoor hun geweer zat, waardoor de radius erg werd verkleind. (Zie mijn post op pagina 17)

Maar dit alles maakt natuurlijk een enorm verschil. 120 kogels, volledig bereik en posten kunnen zetten waar je wil. Of 13 kogels elk, vanop een vervelende plaats schieten en met beperkt bereik?
Als het 2de scenario het geval is, weet ik zelfs niet of een mol met voorkennis nog echt op die plaats zou willen staan.

chicawah.janssen27 mar 2021, 08:12

8153
Ik dacht eerst ook dat ze samen 40 kogels hadden, maar dat is niet deelbaar door 3 en dus toch een beetje raar. Anderzijds is 120 kogels om max. 10 mensen af te knallen wel heel veel zoals @Torremolinos al aangaf.
Hadden Annelotte en Jasmien elk 13 kogels en Lennart 14 omdat hij "alleen" was? Of was de verdeling nog ongelijker? Bv. (ik zeg maar iets) de meisjes elk 12 kogels en Lennart 16? Hij had in ieder geval nog kogels toen de meisjes al door hun voorraad heen waren. Was hij zuiniger omgesprongen met zijn kogels of had hij er gewoon meer? Als Lennart meer kogels had, kan je je daar ook vragen bij stellen. Zien we ergens hoe geregeld wordt wie waar gaat staan?

Paraceta27 mar 2021, 10:32

717  Sven
Daar komt ook nog eens bij dat Lennart in het begin al enkele kogels verschoot (toen hij een helm in de gracht zat), wat het nog vreemder maakt dat hij langer kon doorschieten, moesten ze een gelijk aantal gehad hebben.

martin.janssen27 mar 2021, 17:40

178
40 kogels per persoon is echt niet veel hoor. Je kan het geweer namelijk instellen dat er meerdere kogels per seconde worden afgeschoten. Ik heb ergens gelezen dat het beter werkt als je bijvoorbeeld het geweer instelt op 3 kogels per seconde.
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 37