Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

chicawah.janssen27 mar 2021, 17:53

8153
@martin.janssen Bedankt voor de uitleg. Ik heb nog nooit gepaintballed (zou ik nochtans heel graag eens doen), dus ik heb er geen verstand van.

P.S. Ik heet niet echt Janssen.
SPOILER

The Walloon27 mar 2021, 21:07

20  Uma
Je hoort effectief 40 schoten, dus het zal 40 kogels samen zijn.

Het gaat als volgt:

11 schoten -> maïs naar gracht
3 schoten (Lennart) -> in de gracht

Gracht naar finish (iets moeilijker door de chaos)

6 schoten -> 5 aanvallers over
5 schoten -> 4 aanvallers over
7 schoten -> 3 aanvallers over
5 schoten -> 2 aanvallers over

Annelotte en Jasmien geen kogels over.

3 schoten (Lennart)

Noah loopt over de finish naar de auto.

martin.janssen28 mar 2021, 01:36

178
Ik hoor 41 kogels en eentje waarvan ik het niet zeker weet. Ik heb ook een tijdlijn gemaakt waarbij elke letter een kandidaat aangeeft die we zien dat dit schot lost. A = Annelotte, J = Jasmien, L = Lennart, X = onbekend
XJALLXXAJXXX ze zitten nu in de gracht
LLL lennart op helm
AAXJJX nog 5 over
AAXXX nog 4 over
JJXXXLX nog 3 over
LXXXX? nog 2 over, Annelotte en Jasmien hebben geen kogels meer
LLL Noah rent naar auto

Wellicht dat we aan de hand van de gekende schoten kunnen achterhalen wie vermoedelijk de schoten X heeft gelost en dus ook wie welke aanvallers heeft afgeschoten. Hierbij zou ook de locatie van de afgeschoten aanvaller een aanwijzing kunnen zijn. Het schootsveld van de schutters is duidelijk uiterst beperkt.

Mollebonkers29 mar 2021, 05:10

43
Korrai schreef: ↑21 mar 2021, 21:39 Als we nu het laatste fragmentje zien kunnen we ervan uitgaan dat de mol in de eerste opdracht ook zijn best gedaan. Want ook de mol kon er uit gaan.

Dus qua mol jagen hebben we hier niet veel aan.
Ik denk dat dit wel kan helpen. Beeld je in dat jij de Mol bent en je weet dat er een tweede is die je plaats kan innemen, wat zou dan je strategie zijn? Ik zou denken: zoveel mogelijk mensen doorlaten, dan is de kans groter dat een ander de auto eerst bereikt, de opdracht mislukt en je bovendien niet naar huis moet. Als je de aanvaller-mol kan identificeren aan de hand van zijn/haar figuur of op een andere manier, dan wil je liefst in de laatste linie staan. Dan hoef je maar te focussen op 1 persoon. Die beschiet je volle bak. Sowieso wil je zoveel mogelijk controle. Dus drone operator word je al niet. In linie 1 heb je geen controle over wie wanneer komt, plus moet de persoon die schiet op dat moment net raak schieten om jouw concurrent tegen te houden. In linie twee kan je sowieso niet veel doen (eentje uitgeschakeld). In linie 3 heb je de meeste controle. Dat maakt van Annelotte, Jasmien en Lennart voor mij de hoofdverdachten. Lennart had ogenschijnlijk ook nog kogels over, dus die is misschien wat selectiever te werk gegaan in zijn spervuur... Als er dan ook nog eens een nummer over valsspelen klinkt in die scène dat origineel van Leonard Cohen is, dan gaat mijn tunneltje al wat vernauwen.

Suspicious29 mar 2021, 08:56

106
Ik blijf toch wat ambetant over de groep van 10 Daft Punkers waarvan slechts één mee kan, indien hij in de wagen geraakt.

Dat ze samenwerken om de sleutel te bemachtigen en de wagen te openen, ok. Ze kunnen moeilijk tegelijk met 6 naar het bovenste platform en naar die sleutel springen.
Maar waarom werken ze zo hard samen eenmaal aan de gracht in linie 3 gekomen? Je zou toch verwachten dat het vanaf daar elk voor zich wordt? Zeker als er maar één van de zes mee kan.
Waren zij niet gewoon kanonnenvlees voor Noah?

120 kogels beschikbaar, dus 20 kogels per DP.
Als je er 24 per DP verspilt, dan heeft de zesde DP vrij spel om over te lopen. Het lijkt me helemaal niet onrealistisch dat er meer dan 24 kogels zijn gebruikt per DP om die te raken.

Ik denk dat deze opdracht niet kon lukken.
Het is in linie 1 dat er bepaald wordt hoeveel kogels in linie 3 beschikbaar zijn per DP, want in linie 1 wordt bepaald hoeveel DP-ers linie 3 halen. Enigste manier waarop de opdracht kon lukken is dus dat er vb. maar twee DP-ers linie 3 halen, en er 60 kogels beschikbaar zijn per DP-er. Maar dat is natuurlijk niet de bedoeling, want dan zou "het gevecht" in linie 3 nog geen halve minuut geduurd hebben. Het was dus denk ik erg belangrijk voor deze opdracht dat er zes DP-ers doorgingen, die ik verdenk samen te werken om ervoor te zorgen dat Noah over kan.

Suspicious29 mar 2021, 12:29

106
Er is nergens een bevestiging met zekerheid of ze elk dan wel samen 40 kogels hadden, dat is een interpretatie van wat GDC in de voice over zegt. Waar staat het sluitend bewijs dat ze er 40 samen hebben, en je mij nu verwijt niet gecheckt te hebben?

Hadden ze er samen 40 kun je dit niet delen door 3 en ga je er vanuit dat de ene meer kogels heeft dan de andere. Het zou me verwonderen dat de kandidaten niet weten hoeveel kogels ze krijgen. Als ze dat weten, weten ze ook wie meer of minder kogels heeft. Geloof je zelf dat de productie dit zal doen?

Annelotte (en Jens) geven bij Lennart zelf aan: "geen kogels verspillen", dat doet mij vermoeden dat ze weten hoeveel kogels ze krijgen. En, mocht ik aan zo'n geweer staan en ik hoor dat ik 13,33333 kogels krijg om 6 man af te schieten, ik begin er zelfs niet aan.

Dat je er vanuit gaat "ik tel in die opdracht in de aflevering 40 schoten" is gewoon nietszeggend, zal ik er straks 300 van maken met de pc hier? Kan hoor. Er wordt massaal geknipt en geplakt met fragmenten, audiofragmenten die op andere beeldfragmenten worden gezet, etc...

Ik vind het nogal jammer dat op het forum de vrijheid verdwijnt om te spreken over iets wat waar deels al over is geredeneerd en getypt, en daar dan een sneer op moet volgen.

Torremolinos29 mar 2021, 15:56

264
Een sneer en beperking van meningsuiting heb ik niet gemerkt. Een tegenwerping en een lichte beschuldiging dat je misschien over wat postst gelezen had, dat wel. Als jij bij de mening wil blijven dat ze 120 kogels hadden, is dat je recht. Alleen vreemd dat ze zeggen 40 kogels en dan ook effectief 40 schoten laten horen.
Wat betreft je punt dat het vreemd is dat de aanvallers zo goed samenwerken, daar vind ik dat je gelijk hebt. Het is voor iedereen in die groep het beste om samen te werken, zo stijgen ieders kansen. Maar in een groep die elkaar totaal niet kent en die geen contact heeft gehad, lijkt het me bijna onmogelijk om op die manier samen te werken en zelfs opofferingen voor elkaar te brengen. Als dit inderdaad allemaal mogelijke kandidaten zijn (en ik wil zeker de programmamakers geloven) dan denk ik dat ze tenminste voor de proef mogelijkheid moeten hebben gehad om te communiceren met elkaar en al een tactiek te bespreken. Misschien hadden ze al een half uurtje voor de proef elkaar kunnen ontmoeten, weliswaar waarschijnlijk met pak aan en helm op? Je zou ook nog kunnen redeneren dat ze afspraken zouden hebben gemaakt terwijl ze vastgeketend zitten, maar ik denk dat je dan al zodanig met je eigen slot bezig bent, dat dat bijna niet mogelijk is.

BeaVer29 mar 2021, 16:23

1293  Uma
Suspicious schreef: ↑29 mar 2021, 12:29 Er is nergens een bevestiging met zekerheid of ze elk dan wel samen 40 kogels hadden, dat is een interpretatie van wat GDC in de voice over zegt. Waar staat het sluitend bewijs dat ze er 40 samen hebben, en je mij nu verwijt niet gecheckt te hebben?

Hadden ze er samen 40 kun je dit niet delen door 3 en ga je er vanuit dat de ene meer kogels heeft dan de andere. Het zou me verwonderen dat de kandidaten niet weten hoeveel kogels ze krijgen. Als ze dat weten, weten ze ook wie meer of minder kogels heeft. Geloof je zelf dat de productie dit zal doen?

Annelotte (en Jens) geven bij Lennart zelf aan: "geen kogels verspillen", dat doet mij vermoeden dat ze weten hoeveel kogels ze krijgen. En, mocht ik aan zo'n geweer staan en ik hoor dat ik 13,33333 kogels krijg om 6 man af te schieten, ik begin er zelfs niet aan.

Dat je er vanuit gaat "ik tel in die opdracht in de aflevering 40 schoten" is gewoon nietszeggend, zal ik er straks 300 van maken met de pc hier? Kan hoor. Er wordt massaal geknipt en geplakt met fragmenten, audiofragmenten die op andere beeldfragmenten worden gezet, etc...

Ik vind het nogal jammer dat op het forum de vrijheid verdwijnt om te spreken over iets wat waar deels al over is geredeneerd en getypt, en daar dan een sneer op moet volgen.
Sorry als ik wat harder overkwam.

De kandidaten worden anders altijd heel goed gebriefd en ze zullen wel weten dat er 40 kogels in totaal zijn.
Daarnaast wil ik zelf m'n argument nog wat meer kracht geven door te verwijzen naar het artikel met de makers van de mol. Daarin geven ze toe dat ze de opdracht 4 keer hebben geoefend om te weten hoeveel kogels ze de kandidaten moesten geven om ervoor te zorgen dat de dp'ers nog een kans maakten om te winnen. Sterker nog, ze geven letterlijk toe dat het hun bedoeling was om iemand in die auto te krijgen.
salb @ De Mol in de pers

Cadfael29 mar 2021, 16:57

229  Uma
Het hing ook af met hoeveel ze uiteindelijk aankwamen bij de laatste linie. Nu hadden ze 40 kogels om 6 mensen af te schieten. Als in de eerste linie bijvoorbeeld 2 boekjes meer werden afgeschoten of in linie 2 kan Dami iemand extra afschieten, en er komen bijvoorbeeld maar 3 of 4 kandidaten aan bij linie 3, dan waren 40 kogels waarschijnlijk wel genoeg. Uiteindelijk hangt het af hoeveel er bij de laatste linie aankomen.

Mollebonkers29 mar 2021, 18:11

43
Ik keer mijn kar. Ik zat op Lennart owv strategische positie en kogels over, maar idd er moeten er voldoende aan de gracht geraken. Uiteindelijk verwacht je dus iemand bij het boogschieten of het spervuur, maar wat als de productie altijd de bedoeling had om de DP mol te laten doorgaan. Je geeft een 'minder tactische' mol (sorry Jens) schijnbaar de kans van zijn leven en rekent erop dat die niet de beste positie kiest; al dan niet aangestuurd. Je brieft de DP mol wel tot in de puntjes en zorgt ervoor dat die zo goed als zeker in de auto raakt. Originele mol gaat eruit en is zichtbaar oprecht aangedaan want denkt dat hij kans van zijn leven mist. Niemand gelooft dat Jens de mol was owv slechte tactische keuze, je echte mol staat voor 95% buiten verdenking en aan het eind heb je een knaller van een scenario om te onthullen. Noah levert voorlopig ook bijzonder weinig op, op een wijnglas van tweehonderd euro na en hij "snapt als eerste" de "in de doos-hint" maar stuurt een ander om dat te verifiëren. Noah is vanaf nu mijn mol. Tot het tunneltje weer eens herboord wordt, of tot het eind, wie weet?! 😂
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 37