Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

nathalie.liekens11 apr 2021, 22:49

 61  Yens
Maar lennart was wel de enige die dan alleen sliep. Als je isidoor niet zou meetellen... Dus kan ook perfect snachts op de hoogte gebracht zijn.
Gebruikersavatar

Vermoljoen11 apr 2021, 22:50

 2354  Uma
ben.vanmassenhove schreef: 11 apr 2021, 22:44 Ik bedenk met net iets.

De mol wordt toch steeds 's nachts geinformeerd over de proeven van de dag erop? Of niet?
Vind het een beetje vreemd dat Philip en Sven om 00u uit de tent worden gehaald.
Was het wel echt zo winderig? Ze kunnen hier een beetje in overdrijven (de makers). Maar dan zal Sven of Phillipe dat dan ook wel vreemd vinden en daar onterecht voordeel uit halen. Niet dat ik hen verdenk maar toch iets om over na te denken.

Ik denk verder: waarschijnlijk kunnen de makers ook verteld hebben dat de mol in het team moet zitten die absoluut niet mag overnachten in de tent --> Bingewatchers. En aangezien Katrien er uit ligt ... --> Annelotte. Dit zou dan wel weer overeenkomen met mijn denkpiste.

Annelotte heeft trouwens voorgesteld om niet te hiken / fietsen wegens verkoudheid ... serieus? Dit is een spel he, wilt die winnen of ... ?
Heeft Alina dit vorig jaar ons ook niet geflikt? Verder deed Annelotte het inderdaad wel naar behoren in deze proef.
De Mol wordt altijd uitgebreid op voorhand (voor de reis) gebriefd over alle opdrachten (m.u.v. seizoen 2019) Het was duidelijk dat het heel slecht weer was en bovendien zouden ze deze opdracht gewoon niet doen als de Mol altijd tijdens de nacht zou worden gebriefd
Gebruikersavatar

Loebas11 apr 2021, 22:54

 50
Deze proef maakt Annelotte totaal onverdacht voor mij. Het is zij die doorheen deze opdracht de leiding heeft genomen en steeds alles heeft kunnen vinden. Ik zou mij persoonlijk als mol niet echt bij deze opdracht hebben geplaatst. Vrij weinig impact..

In de groep van Lennart, Jasmien en Samina liep daarentegen van alles mis. Lennart die de kaart verkeerd leest, de mislukte lange tak die afbrak en waardoor de woorden onmogelijk konden worden gelezen, Samina die verkeerd telt, ... Als ik dan ook teruggrijp naar de follow the money theorie, dan zien we dat Samina veel te veel geld opbrengt dus die sluit ik stilletjes aan uit. Jasmien is vind ik te veel bezig met het spel. En Lennart is de relaxte pleziermaker.. boeken toe Lennart is de mol 😎
Gebruikersavatar

huug.roosjen11 apr 2021, 22:58

 14
joachim.morrens schreef: 11 apr 2021, 22:48 Mijn indruk was dat in een eerste scene
- Annelotte Sven opmerkte maar zag dat Katrien het niet zag, en daarom niets zei
En in een volgende scene
- Annelotte zag dat Katrien Sven had opgemerkt en dan ook maar ineens zei dat ze hem gezien had (en deed alsof ze hem gelijktijdig zagen).

Net daarna vond ik dat Annelotte haar wangen wat rood uitzagen...

Het viel me echt fout - zit niet in een Annelotte-tunnel maar ze is wel 1 van mijn hoofdverdachten
Ja hiermee eens, heb Annelotte er altijd bijgehad met Lennart, dus voor mij wordt het focussen op die twee. Jasmien, Sven, Samina en Philip of niet verdacht voor mij, of ik hoop t gewoon niet (in het geval van Philip dan)
Gebruikersavatar

ben.vanmassenhove11 apr 2021, 23:02

 10
Idem Lennart en Annelotte hier. Sinds alfevering 2 al. Maar ze wisselen elkaar wel af in het meest verdacht zijn.
Gebruikersavatar

IkBenDeMol11 apr 2021, 23:07

 287
1. In welk jaar zijn Alain Vandam zijn amandelen getrokken? - Het Eiland S01E05 (Lente) - 1999

2. Welk drankje bestelt Carrie Bradshaw op de trouw van Madeline en Jeremy? - Sex and the City S02E07 (The Chicken Dance) - Scotch straight up (whisky zonder ijs)

3. Jamie Lannister stak de Mad King een mes in de rug, maar wat deed hij nog om zeker te zijn van zijn dood? - Game of Thrones S03E05 (Kissed by Fire) - Keel oversnijden

4. Spongebob heeft eventjes een huisdier met de naam Druppie, wat is Druppie? - Spongebob Squarepants S12E05 (Storm op Komst) - Een wolk

IkBenDeMol schreef: 11 apr 2021, 21:56 Moet Annelotte daar even heel hard haar best doen om Sven zeker niet op te merken of heb ik mij miskeken? 🤨
Ik heb het dus hierover (eerste keer dat Sven op het scherm verschijnt). Annelotte lijkt gewoon naar Katrien te kijken maar ziet ze ook meer op de achtergrond? 🤨

Afbeelding
Gebruikersavatar

Klaartje12 apr 2021, 00:30

 2245  Uma
Als je zo kijkt naar iemand die naast je zit, net op het moment dat er 'beweging' is op het andere scherm waar Sven te zien is, moet je Sven gewoon hebben opgemerkt of toch gezien hebben dat er daar iets niet pluis was. Dat gedrag van Annelotte hier lijkt me toch veel weg te hebben van "iets bewust niet willen zien, terwijl je het eigenlijk wel ziet". Zoiets zou enkel de Mol doen in deze opdracht. Ik vind het verdacht, maar het komt weer vol in beeld. Ik heb een Aha-Erlebnis: de ogen van GVB in de opdracht 'Praten met de mol' (2016) die duidelijk keken naar de persoon die werd 'aangesproken', terwijl hij dat eigenlijk niet kon horen als hij de mol niet was. Toen dacht ik ook dat het zo duidelijk was dat ze dat zeker niet zouden tonen indien hij de mol was...
Gebruikersavatar

Vermoljoen12 apr 2021, 00:35

 2354  Uma
Nu werd na een tijdje wel duidelijk dat Sven er stond, maar ik had zelf eigenlijk op een snel tempo mijn hand de hele tijd voor de camera gehouden en dan weer weggedaan. Dat werkt volgens mij het meest effectief om de aandacht te trekken, want dat moet toch wel opvallen in je ooghoek?
Gebruikersavatar

Zico12 apr 2021, 00:50

 30
Loebas schreef: 11 apr 2021, 22:54 Deze proef maakt Annelotte totaal onverdacht voor mij. Het is zij die doorheen deze opdracht de leiding heeft genomen en steeds alles heeft kunnen vinden. Ik zou mij persoonlijk als mol niet echt bij deze opdracht hebben geplaatst. Vrij weinig impact..

In de groep van Lennart, Jasmien en Samina liep daarentegen van alles mis. Lennart die de kaart verkeerd leest, de mislukte lange tak die afbrak en waardoor de woorden onmogelijk konden worden gelezen, Samina die verkeerd telt, ... Als ik dan ook teruggrijp naar de follow the money theorie, dan zien we dat Samina veel te veel geld opbrengt dus die sluit ik stilletjes aan uit. Jasmien is vind ik te veel bezig met het spel. En Lennart is de relaxte pleziermaker.. boeken toe Lennart is de mol 😎
Weinig impact? Enkel de bingewatchers kunnen geld verdienen in deze opdracht..

Vermoljoen schreef: 12 apr 2021, 00:35 Nu werd na een tijdje wel duidelijk dat Sven er stond, maar ik had zelf eigenlijk op een snel tempo mijn hand de hele tijd voor de camera gehouden en dan weer weggedaan. Dat werkt volgens mij het meest effectief om de aandacht te trekken, want dat moet toch wel opvallen in je ooghoek?
De hikers en bikers wisten volgens mij niet dat ze moeilijk te zien waren voor de 2 bingewatchers. Sven dacht ook al na 1x vogeltjesdans dat ze het wel gezien zouden hebben.
Gebruikersavatar

WBuckland8812 apr 2021, 06:23

 2
Cadfael schreef: 11 apr 2021, 22:32 Even een kleine opmerking over het begin van deze proef. In het begin liepen de hikers verkeerd met die kaart die Lennart en Jasmien vasthadden, waarna Samina corrigeerde. Ik weet niet of dit per toeval is, of dat dit een mollenstreek zou zijn. Ik weet enkel niet welk nut die mollenstreek zou hebben.

En het waren de hikers die uiteindelijk geen goede tips gaven. De twee tips kwamen van de bikers.
Misschien wilde de mol tijd rekken om zeker niet als eerste aan te komen en dus niet in de tent aan de bergwand te moeten slapen?

Het viel me trouwens op dat iedereen vorige week bezig was over de blauwe trui van jasmijn (want blauw is wauw), maar lennert in deze aflevering een trui droeg het opschrift ´goal getter´ terwijl hij, zover ik me herinner, weinig tot niet heeft gescoord in de opdracht van het bubbelvoetbal.
Gebruikersavatar

magali.dereu12 apr 2021, 07:33

 184  Sven
ben.vanmassenhove schreef: 11 apr 2021, 22:44 Ik bedenk met net iets.

De mol wordt toch steeds 's nachts geinformeerd over de proeven van de dag erop? Of niet?
Vind het een beetje vreemd dat Philip en Sven om 00u uit de tent worden gehaald.
Was het wel echt zo winderig? Ze kunnen hier een beetje in overdrijven (de makers). Maar dan zal Sven of Phillipe dat dan ook wel vreemd vinden en daar onterecht voordeel uit halen. Niet dat ik hen verdenk maar toch iets om over na te denken.

Ik denk verder: waarschijnlijk kunnen de makers ook verteld hebben dat de mol in het team moet zitten die absoluut niet mag overnachten in de tent --> Bingewatchers. En aangezien Katrien er uit ligt ... --> Annelotte. Dit zou dan wel weer overeenkomen met mijn denkpiste.

Annelotte heeft trouwens voorgesteld om niet te hiken / fietsen wegens verkoudheid ... serieus? Dit is een spel he, wilt die winnen of ... ?
Heeft Alina dit vorig jaar ons ook niet geflikt? Verder deed Annelotte het inderdaad wel naar behoren in deze proef.
Grappig dat je dat zegt 😀 , ik vond dat opvallend bij Lennart die alleen sliep (het perfecte moment om gebriefd te worden?)

WBuckland88 schreef: 12 apr 2021, 06:23 Misschien wilde de mol tijd rekken om zeker niet als eerste aan te komen en dus niet in de tent aan de bergwand te moeten slapen?

Het viel me trouwens op dat iedereen vorige week bezig was over de blauwe trui van jasmijn (want blauw is wauw), maar lennert in deze aflevering een trui droeg het opschrift ´goal getter´ terwijl hij, zover ik me herinner, weinig tot niet heeft gescoord in de opdracht van het bubbelvoetbal.
Het was goal digger dat op zijn shirt stond. Digger = mol?
Gebruikersavatar

lowie.cuyvers12 apr 2021, 07:50

 16
Cadfael schreef: 11 apr 2021, 22:32 Even een kleine opmerking over het begin van deze proef. In het begin liepen de hikers verkeerd met die kaart die Lennart en Jasmien vasthadden, waarna Samina corrigeerde. Ik weet niet of dit per toeval is, of dat dit een mollenstreek zou zijn. Ik weet enkel niet welk nut die mollenstreek zou hebben.

En het waren de hikers die uiteindelijk geen goede tips gaven. De twee tips kwamen van de bikers.
Had ik ook gezien.
Maar ik zie dit eigelijk als een antimolactie van Lennart.
Want als je de mol bent wil je in de tent komen te liggen en er daarvoor zorgen dat je uit de tent stapt en zo er niet het dubbelen van de winst van de opdracht.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11