Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Yana.l19 apr 2021, 01:36

 11
Vermoljoen schreef: 18 apr 2021, 21:51 Dat blijft gewoon doorlopen totdat je de bel affectief hebt kunnen luiden volgens mij.
Ik denk het ook hoor, maar het wordt niet expliciet gezegd door gdc.
Gebruikersavatar

Fermgemold19 apr 2021, 02:19

 45
Onderschat de invloed van techniek, longinhoud en hier rustig onder kunnen blijven niet. Ik ben zelf ab-so-luut niet sportief (was ik ooit wel, in een betere tijd zonder blessures), maar heb van nature een grote longinhoud denk ik (te oordelen naar zeg is aaa, de blazerkes van de politie en mijn vermogen om extreem luid te roepen) en heb ooit in een boek gelezen dat nep-hyperventileren vlak voor het begin en dan compleet zen worden een enorm voordeel heeft. Twee minuten haal ik wel, zonder conditie.

Probeert u het zelf thuis eens, voor de lol: Adem eerst heel rustig normaal, dan in één keer in (en adem niet of een heel klein beetje uit, zoals we Lennart en Jasmien zien doen) en kijk hoelang u het volhoudt. Na recuperatie doet u uw beste imitatie van iemand die hyperventileert. Adem oppervlakkig, en snel, en begin als het ware in te ademen terwijl u nog bezig bent uit te ademen. In uw wezen blijft u echter rustig. De laatste ademteug neemt u zo diep mogelijk, en dan doet u er alles aan om uw hartslag naar beneden te krijgen. Adem om de zoveel seconden een heel klein beetje uit, zodat u tegen het einde van de fantastische tijd die u zult neerzetten amper nog de druk van ingeademde lucht voelt. Wedden dat u het beter doet?

De grote vraag is dan, wie van de kandidaten heeft dat boek ook gelezen? 😎
Gebruikersavatar

bloedhond19 apr 2021, 09:10

 39
Opnieuw een opdracht die bijna gedoemd was om te falen. De mol kon rustig aan zijn puzzel werken terwijl de kandidaten tussen de chaos zaten en de sterke prestatie van de mol bij het inhouden van de adem (de mol kon vooraf waarschijnlijk hierop oefenen) gaf de mol ook zo goed als zeker een voorsprong van maar liefst 30 minuten.

Ik vind dat de kandidaten het hier goed gedaan hebben met 2 van de 3 opdrachten gelukt en ik vind het spijtig dat deze opdracht zo in het voordeel van de mol gemaakt is.
Gebruikersavatar

SiMol19 apr 2021, 09:30

 264
@bloedhond
Was deze opdracht zo in het voordeel van de mol dan?

Over het adem inhouden geef ik je wel gelijk. Daar ging de mol bijna sowieso winnen (andere omstandigheden, juiste technieken, ...).
Dus die 30 minuten had de mol inderdaad als bonus.

Echter konden de kandidaten wel, mochten ze beter gespeeld hebben, altijd met meerderen puzzelen. Want ze hebben ook nooit zonder voorraad puzzelblokjes gezeten, de grote sub kon dus beter wachten op de anderen.
Door dat ze dit niet gedaan hebben (invloed mol?), is er heel wat tijd met slechts 1 man/vrouw gepuzzeld.

En in het begin, toen er nog met meerderen gepuzzeld werd, lagen de kandidaten duidelijk voor op de mol, ondanks de moeilijke puzzelomstandigheden. Pas nadat ze slechts met 1 iemand gingen puzzelen (en 30 min vooruitspoelen van de mol zijn/haar puzzel) zijn ze op achterstand gekomen en niet echt meer ingelopen.

De vraag is dus voornamelijk, heeft de mol ingegrepen of waren de kandidaten gewoon weer te chaotisch? Dat laatste lijkt elk seizoen terug te komen.
Gebruikersavatar

Stupéfet19 apr 2021, 10:00

 1
De puzzelaar lijkt door een glazen tafel van onder naar boven opgenomen, vandaar de egale achterkant van de puzzel. Dan is de mol rechtshandig. Als Lennart de mol is, probeert hij de kijkers misschien in de boot te nemen, door links- én rechtshandig te puzzelen.
Afbeelding
Gebruikersavatar

JBB19 apr 2021, 10:22

 439  Uma
Skaeg schreef: 18 apr 2021, 23:58 Ik zou toch eens de correlatie van adem inhouden met conditie willen weten.

Ik zie dit anders enkel Sven en zeker Lennart doen, beide (ex )-voetballers.
Als conditie van belang is, kan dit een voordeel hebben. Het kan dat je toch sowieso een voorsprong hebt. VO2 max, rode bloedcellen die zuurstof naar de spieren stuurt, .. maar daarover ben ik dus niet zeker.

Indien dit toch klopt , trekt ik de conclusie dat Philip het niet kan zijn, hij lijkt me niet echt de man met de beste fysiek voor zoiets + de leeftijd.

Jasmien is bij dit moeilijk te beoordelen.
Ik redeneer dat iemand die regelmatig aan sport doet bv. een lagere hartslag heeft in rust, inderdaad ook VO2max zeer belangrijk want dat betekent letterlijk hoe goed je lichaam zuurstof kan opnemen. En met zo'n visbokaal op je hoofd moet je ook mentaal tot rust kunnen komen en niet panikeren.

@Stupéfet goh ja, die beelden, ik was ook al enthousiast om dat te gaan ontleden, maar dat kunnen ze bewerken he. Allerlei filters, eventueel zelfs het beeld spiegelen enz. De mol draagt daar precies ook wel een bivakmuts ofzo?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen19 apr 2021, 10:24

 8153
@Stupéfet Daar lijkt het wel op. Maar het zou mij niet verwonderen mochten ze het beeld gespiegeld hebben aangezien dit jaar zoveel "gespiegeld" en "omgekeerd" is (tenzij wij ons dat inbeelden). En dan is de mol dus toch linkshandig.
Gebruikersavatar

brecht.demeulenaere19 apr 2021, 10:51

 16
@Stupéfet Ja, het lijkt mij inderdaad gespiegeld (als het beeld van de mol van onderen is opgenomen - wat het toch wel lijkt op het eerste zicht). Let vooral op de rechter bovenhoek van de puzzel, hier zijn 2 uitstulpingen waarmee we de beide beelden kunnen vergelijken (de andere kant van de puzzel heeft deze 2 uitstulpingen niet, echter zijn de 2 "inhammen" ook niet te herkennen in de foto van de mol):

Afbeelding

vs

Afbeelding

Als we aannemen dat het beeld van de mol langs onderen is opgenomen: dan zouden die 2 uitstulpingen langs de andere kant van de screenshot moeten staan. Ik zou er nu persoonlijk op afgaan dat de mol linkshandig lijkt te zijn.
Gebruikersavatar

Skaeg19 apr 2021, 11:20

 108
Die uitstulpingen komen niet overeen, bij het beeld van de bovenkant gezien zijn de uitstulpingen verder uit elkaar dan bij de mol-puzzel.
Gebruikersavatar

brecht.demeulenaere19 apr 2021, 11:31

 16
@Skaeg Er is op het beeld van de mol ook wel wat nabewerking gedaan, alsof hetzelfde beeld er nog een paar keer naar rechts is overgeschoven. Er zijn ook nog andere plekken om te vergelijken, voorbeeld bij de toren (al kan ik hier niet 100% zeker zeggen of het stuk overeenkomt met de foto bij de kandidaten:

Afbeelding

vs

Afbeelding
Gebruikersavatar

Klaartje19 apr 2021, 11:38

 2245  Uma
51) Als de makers ons niet beliegen met de beelden die ze ons tonen van de "puzzelende mol" en het effectief de echte mol is die daar aan de puzzel aan het werken is en (2) indien ze de mol geen bivakmuts of zo hebben laten aantrekken om eventueel loshangend haar te camoufleren, dan vind ik toch dat je heel goed kan zien wie daar aan het puzzelen is.

De mensen die goed zijn in frama by frame beeldanalyse moeten dat toch ook gezien hebben. Waar het te zien is? Op een bepaald moment krijgt de mol 30 minuten voorsprong (dankzij het falen van de eerste tussenopdracht met dat adem inhouden) en dan zie je dat de beelden van de puzzelende mol versneld afgespeeld worden (ze "spoelen door"). Nu, die beelden moet je eens vertragen. Ik heb dat gisterenavond nog gedaan, met de beperkte middelen die ik heb op mijn tv: zelfs aan 1/4 van de normale snelheid zie je duidelijk wie het is (indien de twee aannames waarmee ik dit bericht begon juist zijn).

Ik ga niet zeggen wie het is, omdat ik niet over de computerskills beschik om een bewijs zwart op wit hier te tonen, want met een printscreenshot van de beelden op de site van goplay ga ik er niet geraken. Het bewijs moet geleverd worden door iemand die het frame per frame kan analyseren en de beelden op zijn computer voldoende kan vertragen. Misschien heeft iemand dat al gedaan, dat heb ik dan gemist, omdat ik nog niet alles gelezen heb op dit forum.

Ik kijk uit naar de resultaten van de techneuten en of die overeenkomen met hetgeen ik heb gezien. Succes, jongens!
Gebruikersavatar

Cadfael19 apr 2021, 11:51

 229  Uma
Er is mij nog nog iets opgevallen tijdens deze proef. We krijgen enkele keren een tussenstand.
1) Bij een eerste tussenstand hebben de kandidaten een kleine voorsprong van 10 stukjes op de mol.
2) Nadat Jasmien, Lennart en Annelotte het duel verliezen wordt de tijd van de mol 30 minuten vooruit gespoeld, waardoor de mol ineens een voorsprong van meer dan 50 stukjes heeft.
3) De tweede proef wordt gewonnen door Sven, Samina en Philip. Terwijl beslissen Annelotte, Jasmien en Lennart om stil te liggen en met 3 aan de puzzel te werken. Dit loont want de kandidaten staan bijna terug gelijk met de mol qua stukjes gelegd te hebben.
4) Als ze dan van het land zijn en we zien de laatste tussenstand als de kandidaten achter de hoek gaan om met 6 voort te werken, heeft de mol een voorsprong van 100 stukjes.
5) Nadat de 6 kandidaten gelopen hebben en Gilles komt melden dat ze die proef gewonnen hebben, blijkt dat ook de mol klaar is met zijn puzzel en hebben de kandidaten nog heel wat stukjes liggen.
Heb ik mij miskeken of wat is er gebeurd in dat stuk tussen proef 2 en dat ze aan land gaan dat ze ineens 100 stukjes achter liggen? Hebben ze zoveel fouten gemaakt of is hier serieus gemold geweest?
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 14