Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

chicawah.janssen26 apr 2021, 11:00

 8153
mol_ecule schreef: 26 apr 2021, 10:18 Niet waar, denk maar aan de aflevering in Zuid-Afrika tijdens het etentje waarbij in het decor voorwerpen veranderd worden; Eline krijgt daar informatie in het toilet
Idem in Mexico voor de proef met de geitjes. Ze moesten één voor één bij GDC komen en die vertelde aan Pieter hoe het zat met de anderen.

gwen schreef: 26 apr 2021, 10:31 ... Lennart ...
ging ook als eerste binnen en kon niet geïnformeerd worden over de acties van anderen. Lijkt mij dat hij zich oprecht in 't zak gezet voelde daar.

Of hij is de mol, maar dan vind ik het een gekke positie om als eerste binnen te gaan én achteraf 10k wegnemen terwijl 7,6k zonder jezelf verdacht te maken toch een betere optie is. Ik weet dat er hier veel richting Lennart wijst, maar dit doet mij hem toch afschrijven.
Dat is wat ze ons getoond hebben, maar het zou niet de eerste keer zijn dat de volgorde in werkelijkheid anders was. Denk maar aan Vietnam toen de kandidaten na het zien van hun scherm één voor één bij GDC moesten komen en Griekenland toen ze 2 volksvertegenwoordigers moesten kiezen.
Gebruikersavatar

JBB26 apr 2021, 11:08

 439  Uma
Ik vind het toch een keihard mol-seizoen, hoor. Een opeenvolging van dilemma's met extreem hoge inzet, naar mijn gevoel toch veel ingrijpender dan andere jaren...
Ik wou bijna dat 1 van de kandidaten de productie hier had proberen dwarsbomen:
- Een ridicuul hoog bedrag bieden.
- Vragen om de beelden te bekijken van iemand van wie je denkt dat hij/zij zeker niet in de dossiers heeft gekeken (bv. Annelotte)
- Indien juist: niemand krijgt een vrijstelling, en er gaat 0 euro uit de groepspot
- Indien fout: dan is het nog niet uw eigen schuld, maar de schuld van bv. Annelotte

anton.smets schreef: 26 apr 2021, 00:00 @Jansen
Ik zou denken dat er wel gemonteerd is (of het komt toevallig uit): we krijgen te horen van Gilles dat er een zéér hoog bod is gedaan, dan begint het met Annelotte die 2000 euro opschrijft, wat niet zo verbazingwekkend is. Cue Sven, die 7600 euro inzet, wat op die moment een ontzettend hoog bedrag lijkt. Maar dan even later, wanneer Gilles het aankondigt is er de shock factor: LENNART ZET 10000 EURO IN, GROEPSPOT WEG! Het kan zijn dat het in deze volgorde gebeurd is, maar het lijkt me nu echt wel perfect gemonteerd om ons te verrassen niet?
Absoluut, de volgorde waarin ze hebben mogen bieden, dat hebben we niet kunnen zien. En mogelijks wisten de kandidaten dat zelfs niet (zou niet de eerste keer zijn dat ze in aparte kamers worden gezet en dan 1 voor 1 naar GDC mogen gaan, zodat ze niet van elkaar weten wie er als eerste of laatste mocht gaan.

(ik vermoed trouwens wel dat de mol geïnformeerd werd over het hoogste bod, maar we weten dit uiteraard niet met zekerheid)
Gebruikersavatar

Cadfael26 apr 2021, 11:25

 229  Uma
elena.cogotti schreef: 26 apr 2021, 08:27 Ik geloof niet dat de mol zomaar €10000 uit de groepspot heeft gehaald.
Sven had ook al €7600 geboden, dus dat was al mooi. Dus ik geloof echt niet dat de mol €10000 biedt en zo alle ogen op hem worden gericht

Op dit punt weet de mol dat iedereen weet dat hij of zij de mol is. Dan is zijn enige doel nog geld uit de pot en niet onder radar blijven
Ik zou er niet van uitgaan dat iedereen weet dat hij of zij de mol is. Jasmien zat ook fout en misschien is er nog minstens 1 persoon die fout zit
Gebruikersavatar

chicawah.janssen26 apr 2021, 11:27

 8153
@Cadfael Niet zeker dat Jasmien fout zat. Zij heeft gewoon de test het slechtste ingevuld.
Gebruikersavatar

SiMol26 apr 2021, 11:30

 264
@chicawah.janssen, in de video met Gilles Van Bouwel zegt ze letterlijk dat ze fout gegokt heeft.

Daarbij zegt ze ook dan 5 a 6 vragen gelinkt waren aan het dossier.

Ik hoop dus dat de volgende eliminaties dit voordeel weg is en er geen vragen meer opgelost kunnen worden via de dossierkennis.
Gebruikersavatar

stijn.bonte26 apr 2021, 11:34

 12
Ik denk dat de Mol hier perfect als laatste kan binnen zijn geweest. In dit geval Philip.
De productie kan hem gebrieft hebben dat er toch iemand heeft gekeken. Dan maakt het niet uit wat hij doet want de 4000€ is toch al verloren.
Iemand als Philip zie ik niet als kandidaat maar eerder als Mol.
Hij is ook nog niet genoemd tijdens de eliminaties.
Gebruikersavatar

anja.mathijs26 apr 2021, 11:36

 391  Uma
@SiMol
Ik hoop ook dat het wegvalt, anders heeft Philip wel echt een serieus voordeel !
Annelotte vraagt nog aan Philip : En heeft het geholpen ?
Waarop Philip duidelijk iets in de trend van : eigenlijk wel ja, als antwoord geeft.
Gebruikersavatar

Cadfael26 apr 2021, 11:37

 229  Uma
chicawah.janssen schreef: 26 apr 2021, 11:27 @Cadfael Niet zeker dat Jasmien fout zat. Zij heeft gewoon de test het slechtste ingevuld.
Ik ga hier wel vanuit, want als ze de juiste mol had, dan had ze daarbij nog eens eens een serieus voordeel op Annelotte en Sven. Ik ga er dus vanuit dat ze op de foute mol heeft ingezet. Anders zou ze de test wel beter hebben ingevuld dan Sven of Annelotte, denk ik.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen26 apr 2021, 11:40

 8153
Ze kan het even goed gedaan hebben maar net iets trager zijn geweest.
Nu ja, het doet er eigenlijk niet toe.
Gebruikersavatar

Cedric26 apr 2021, 11:50

 2834  Uma
gwen schreef: 26 apr 2021, 10:31 Ik vind Lennart z'n motieven hier toch wel gek.

- Hij krijgt de kans om in de dossiers te kijken maar doet het niet. Dat zou "slechts" 4000 euro wegnemen maar hij zou er toch veel voordeel mee kunnen doen.
- Wanneer hij een bod moet doen is het extreem hoog. Is hij dan plots zo kwaad geworden op de andere kandidaten dat hij op wraak uit is?

Ik vind die plotse shift van mindset zo gek. Of hij wist dat er nog een veelbelovend staartje kwam, of hij is echt héél kwaad geworden op de anderen. Zijn manier van formuleren op het einde duwt mij naar de laatste optie. Voelde echt als iemand die vanbinnen ferm in de knoop lag. Hij ging ook als eerste binnen en kon niet geïnformeerd worden over de acties van anderen. Lijkt mij dat hij zich oprecht in 't zak gezet voelde daar.

Of hij is de mol, maar dan vind ik het een gekke positie om als eerste binnen te gaan én achteraf 10k wegnemen terwijl 7,6k zonder jezelf verdacht te maken toch een betere optie is. Ik weet dat er hier veel richting Lennart wijst, maar dit doet mij hem toch afschrijven.
Die plots shift in zijn mindset kan verklaard worden doordat Gilles aan de kandidaten zei dat er in de dossiers was gekeken.

In een eerste fase krijgt iedereen individueel de kans in de boekjes te kijken, maar we weten niet wie dat wel/niet gedaan heeft.
In een tweede fase gaat iedereen individueel langs bij Gilles De Coster. Daar zegt Gilles dat er in de dossiers is gekeken. Pas later zegt hij dat diegene die er níet in gekeken hebben een bod mogen doen op een vrijstelling.

Het is dus mogelijk dat Lennart voor de groep speelde, maar dat hij geswitcht is op het moment dat hij van Gilles hoorde dat iemand anders wél in de dossiers had gekeken.

Het doet wat denken aan Jolien vorig jaar die ook vol voor de groep speelde, maar na het skydive-verhoor (en Bart's pasvragen) ook geswitcht is en egoïstischer is gaan spelen, met haar geniale spel met de koffertjes op de trein naar Diakofto tot gevolg.
Gebruikersavatar

Lodewijk26 apr 2021, 11:57

 146
stijn.bonte schreef:Ik denk dat de Mol hier perfect als laatste kan binnen zijn geweest. In dit geval Philip.
De productie kan hem gebrieft hebben dat er toch iemand heeft gekeken. Dan maakt het niet uit wat hij doet want de 4000€ is toch al verloren.
Iemand als Philip zie ik niet als kandidaat maar eerder als Mol.
Hij is ook nog niet genoemd tijdens de eliminaties.
Ik denk persoonlijk niet dat de mol gebrieft is geweest tijdens het inkijken van de dossiers. Alles hangt af van hoe de beelden getoond zijn aan de kandidaten: was dit ongecensureerd, geen cuts, niets, gewoon ruw beeld of hebben ze wel een kleine montage gemaakt met verschillende standpunten? De enige manier hoe de mol gebrieft zou kunnen worden dan (stel dat Philip dan de mol is), is door het misschien uit te typen op de typmachine: "ER IS GEKEKEN" ofzo?
Los daarvan denk ik ook dat de mol zelf volgens mij de vrijheid kreeg om zelf te bieden als hij/zij dat wilde, zonder voorkennis van wie er effectief gekeken heeft en wie er hoger geboden heeft
Gebruikersavatar

marc.koenen26 apr 2021, 11:59

 122
Zijn nu niet alle vorige theorieen verloren gegaan? De mol zal ongetwijfeld weten dat deze opdracht eraan kwam en zodoende de vorige afleveringen lekker geld in het bakje kon brengen.Er zou in ieder geval geboden worden,al was het maar een minimaal bedrag,maar de spelers willen ook zekerheid hebben.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 18