Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Loebas03 mei 2021, 07:16

 50
Wat ik wel zeer vreemd vind, is dat zowel Annelotte en Lennart als Sven doorheen de afleveringen meerdere keren tegen hun medekandidaten hebben gezegd dat Philip aan het mollen is, en dat hij niet te vertrouwen is. Ongeacht wie van die 3 nu de mol is, ik vind het echt vreemd dat kandidaten zo openlijk durven te zeggen wie ze verdenken. Ik dacht de hele tijd dat niemand op Philip zat, net omdat hij zo opzichtig aan het (nep)mollen was en klungelde, en dat ze daarom probeerden hun medekandidaten in de val te lokken door hen richting Philip te sturen. Maar niet dus.. En dat allemaal in een groep die er niet voor deinst om pasvragen en vrijstellingen te kiezen in plaats van geld. Zeer vreemd allemaal 🙈
Gebruikersavatar

HanMi03 mei 2021, 07:27

 21
Ergens denk ik dat Sven de mol is, maar anderzijds zat er eerder in de aflevering tijdens de wandeling in het bos een conversatie waar Philip iets zei in de lijn van "we zitten op het goede pad" waarop Sven reageert met "Ik zit op het goede pad, ja".
Dat leek me mosschien een hint van Sven naar 'zijn' mol om aan te geven dat hij Philip op het spoor is. Ook het feit dat hij Philip terugriep toen die iets wou gaan halen tijdens de verstopproef is eerder te verklaren door Sven als kandidaat die Philip niet vertrouwt en veel minder als mol die er net alle baat bij zou hebben dat de anderen ontdekt worden. Zeker als hij als mol zou weten dat iedereen Philip verdenkt, is het voor hem een droomscenario dat uitgerekend hij de proef zou doen mislukken.

Anderzijds vond ik in deze aflevering op zijn geheel erg weinig mollengedrag zitten. Sven vond erg weinig woorden op de goede beschrijving van Annelotte maar die vond Lennart allemaal wel. En dan was de snelle 'euh' van Lennart nog het enige andere, maar kan ook helemaal een natuurlijke reactie zijn wanneer hij even zijn gedachten verzamelt en daarenboven zou ik het jammer vinden als hij het is na zijn 10K actie vorige week. Blijft dan enkel Annelotte over die mijn eerste verdachte was maar de vorige weken vervangen werd door Sven. Zij heeft de voorbije 2 weken zo kandidaats gespeeld dat ik het straf zou vinden als ze het alsnog zou zijn, en dan is ze een geweldige actrice (de waterproef bij het puzzelen, de reactie op de 10K, de reactie na de eliminatie van Philip).

Ik hou het voorlopig dan toch maar nog bij Sven.
Gebruikersavatar

Jansen03 mei 2021, 08:32

 3423  Yens
eva.timmermans schreef: 02 mei 2021, 22:47 Ik vind het verkeerd te denken dat het sowieso Sven is...het kan zijn dat het zowel Lennart als Annelotte zijn. Als de kandidaten telkens het snelst hebben ingevuld (iedereen op de foute mol...en verkeerde antwoorden). Of gewoon ook toevallig telkens een antwoord meer juist. Als Sven de mol was vind ik paar zaken vreemd: bij de vogeltjes dans Philip niet vertrouwen en door blijven dansen; toch zijn best doen bij de bikersproef, een mol met hoogtevrees doet dat dan niet om te vermijden in de lucht te hangen; een mol die allergisch is voor honden maar wel een Isidoor moet aanleren en kiezen voor de hondenproef wetende wat de proef is; met volle glazen en op tijd aankomen bij de oberbrigade...Philip zat op Sven denk ik. Ook met de start van het molsprookje bij de start vandaag werden enkel proeven aangehaald waar zowel afvaller als Lennart in zat...Ik zat in de Sven tunnel maar hij deed teveel zaken die hem tegenspreken als mol
Volmondig mee akkoord 😃. Sven en Philip zijn gewoon de Bart en Christian van vorig jaar. Mekaar verdenkend en beide verkeerd zitten. Nog iets over Sven zijn hoogtevrees. Ik begreep hem gisteren volledig, wegens zelf er aan lijden. Als je op een hoog gebouw staat en dan zelfs maar een seconde naar onder kijkt, begint alles te bewegen met de nodige misselijkheid als gevolg... .
Gebruikersavatar

bart.verhelst03 mei 2021, 08:45

 2
Ik vraag me af wat men over het huisdier van Lennart denkt . Axolotl = MOLsalamander (wikipedia)

Heb het forum nog niet echt gevolgd . Mijn zoon gaf deze tip na de 1st aflevering .

Nu speelt Isidoor ook een rol in de mol .

Ofwel is Annelotte de mol omdat ze Isidoor bij zich geeft .

Ofwel is het dus echt wel Lennart en zat mijn zoon direct op het goede spoor .
Afbeelding
Gebruikersavatar

masterveecee03 mei 2021, 08:46

 3547  Sven
Hmmm, je kan wel nog gelijk hebben Jansen. Ik blijf bij Lennart 😃

bart.verhelst schreef: 03 mei 2021, 08:45 Ik vraag me af wat men over het huisdier van Lennart denkt . Axolotl = MOLsalamander (wikipedia)

Heb het forum nog niet echt gevolgd . Mijn zoon gaf deze tip na de 1st aflevering .
...
Stond hier idd dus al 😉
Gebruikersavatar

thomas.michiels03 mei 2021, 09:45

 1
JBB schreef: 02 mei 2021, 23:40 Nog iets: vond er nog iemand het gek dan Annelotte zo gewoon eventjes zegt tegen die 2 anderen dat ze in shock is en "dat zij dat waarschijnlijk ook zijn"? Beetje vreemd om dat zo vrijuit te zeggen...
Ik vond dit absoluut niet vreemd. Het was meer dan duidelijk dat de andere kandidaten philip verdachten ahv hun gedrag tijdens de proeven en bij de selectie. Ze hint ook eerder al dat ze vermoed dat iedereen op 'de juiste mol' zit (wat natuurlijk voor haar philip is op dat moment.
Gebruikersavatar

Nvdc03 mei 2021, 10:00

 4
De vraag van GDC op het einde aan Philip was ook kunstmatig, een beetje vreemd...
"En wat nu?"
"Naar de kust rijden. Verder werken aan de herwerking van mijn boek."
De aflevering begon met een boek. Een boek waarvan het einde nog niet af is.
Ze zitten nu in Berlijn, op een boogscheut van de kust.
Als de volgende aflevering zich aan de kust afspeelt, dan vermoed ik dat Philip terug zal opduiken op één of andere manier...
Is hij dan mss toch de mol??? Het einde moet herschreven worden. Zitten we toch met 2 mollen?
Daardoor zoveel geld uit de pot?🤷🏻‍♂️
(Zelf dacht ik al de hele tijd aan Lennart, maar wie weet...)
Gebruikersavatar

Social03 mei 2021, 10:07

 353  Uma
Die onzin van "De Mol ligt al uit het spel" gaat hier nu toch ook niet beginnen he? Het is al erg genoeg in die Facebook groep.
Gebruikersavatar

wimpie03 mei 2021, 10:29

 9
Even een samenvatting van wat we mogelijks kunnen besluiten uit deze speciale eliminatie:

Sven als mol:
-Aangezien Sven in veel opdrachten samenwerkte met Philip, konden Lennart en Annelotte in de finale geraken door steeds de vragenlijst op Philip in te vullen.

Lennart als mol:
-Sven die tijdens de wandeling zegt: "Ik zit op het juiste spoor." tegen Philip.
-De reactie van Lennart na de eliminatie leek fake?

Annelotte als mol:
-De vreemde opmerking na de eliminatie. Praatte ze haar mond voorbij als kandidaat, of was het een fake actie van een mol?

Andere opmerkingen:
-Sven en Philip vertrouwden elkaar voor geen meter (in het huis, de vogeltjesdans...). Was Sven de verdachte van Philip? Dan is Sven de mol toch niet, aangezien Philip eruit ligt? Of deed Sven alsof om anderen/de kijkers op een fout spoor te lokken/te bevestigen in hun tunnelvisie? Of om toch maar op een kandidaat te lijken voor Philip?
-Ik zag veel mensen zich afvragen hoe de finalisten zover zijn geraakt terwijl ze op de verkeerde mol zaten. Dit kan verklaard worden door de allereerste opmerking in dit bericht, maar ook dat ze misschien langer gespreid hebben. Maar hoe is Philip er zolang in gebleven? Zette hij niet ook al even all-in op zijn mol? Hoe kan het dan dat hij toch afviel?
Gebruikersavatar

SirVengi03 mei 2021, 11:22

 1  Yens
Het is zeer bizar dat Philip de minste antwoorden juist had, ondanks dat iedereen op de foute mol zat. Philip was dus nog meer fout of heeft die ene pasvraag nu echt dat verschil gemaakt?
Behalve als je gaat nadenken over de vragen die vaak voorkomen bij een eliminatie.
Sven en Philip zaten vaak samen tijdens de opdrachten in de laatste aflevering. Je kan er dus van uitgaan dat de kandidaten vragen moesten beantwoorden zoals: 'Zat de mol bij het wandelen (Annelotte & Lennard) of zat de mol bij het verhaaltje voorlezen (Sven & Philip). Zo kan het zijn dat de 2 finalisten toch nog een aantal vragen juist hebben. In deze theorie moet Philip op Annelotte of Lennard gezeten hebben.
Een mogelijke denkpiste?
Gebruikersavatar

stefan.luyckx03 mei 2021, 11:22

 34  Bert
Ik denk dat Philip op Sven stemde en de mol dus niet Sven is.
De oplossing is volgens mij daarom te vinden door te kijken wie er in de vorige 2 afleveringen het hardst met Sven correleert (Annelotte of Lennart) waardoor Philip het tot nu overleefde.

5.1: videoclip
Sven leider (alleen)
Oefenen voor hoorn: Lennart
Opdracht gefaald: alleen

5.2: puzzel
Waterminigolf: niemand

6.1: verschillen
Kunst zoeken: Annelotte
Tikkertje: Lennart
Geweer: Lennart

6.2: Vliegtuig
Hangar: Annelotte

6.3: dossiers
Niet gekeken: Lennart, Annelotte

Ik kom zo op 3x Annelotte en 4x Lennart met de eenvoudige vragen waar ik zo kan opkomen. Meer correlaties om deze theorie aan te vullen zijn welkom.
Gebruikersavatar

Peterzzzzzz03 mei 2021, 11:48

 30
Volgens deze theorie is Sven de mol dan...

PS: waarom heeft hij deze aflevering wel hoogtevrees, maar op een bedje ligge aan een rotswand is geen probleem
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 12