Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

chicawah.janssen03 mei 2021, 19:31

 8153
mjohlan schreef: 03 mei 2021, 19:24 Ik vraag me eigenlijk af voor wat deze discussie nu goed is.
Waarvoor deze discussie goed is?
Niet om de mol te ontdekken, maar we mogen ons toch afvragen wat er zou gebeuren als allebei de finalisten het fout hebben?
Gebruikersavatar

Skaeg03 mei 2021, 19:31

 108
Ik weet niet, Annelotte kan ook nog twijfels krijgen over Lennart?

Het beste wat Annelotte nu zelf ook kan doen, is keihard mollen. Het is de enigste mogelijk om haar tegenstrever nog in de war te brengen. Beetje mindfuck gedoe. Ik ben benieuwd naar zondag.
Gebruikersavatar

AlleTaupe03 mei 2021, 19:40

 58  Yens
In hln zegt Philip dat hij na het kasteel en df bunker zijn mol had. In de bunker zat hij bij Noah, Dami, Kevin en Sven. In het kasteel bij Jasmien, Noah en ... Lennart. Ik zie het precies niet...
Gebruikersavatar

mjohlan03 mei 2021, 19:49

 328  Yens
chicawah.janssen schreef: 03 mei 2021, 19:31 Waarvoor deze discussie goed is?
Niet om de mol te ontdekken, maar we mogen ons toch afvragen wat er zou gebeuren als allebei de finalisten het fout hebben?
Of nu beiden juist of verkeerd, ik heb geen weet van een ex aequo in het verleden. Best aan GDC het wedstrijdreglement eens vragen, niet? 🙂
Als ze beiden juist zitten en ex aequo behalen bij de finale lijkt me een schiftingsproef of -test het meest logische.
Als ze beiden fout zitten... 🙄 Het hele seizoen herbeginnen met alle kandidaten incl. DP-ers? 😂 Zou dan voor ons toch extra tof zijn, niet?
En nu ernstig, als beide finalisten fout zitten heeft voor mij de mol zijn rol meer dan perfect gespeeld. Hij is dan de "winnaar" en waarom hem dan niet de pot gunnen? Ik zou dit zeer fair vinden.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen03 mei 2021, 19:52

 8153
Idd, als beide finalisten het uiteindelijk fout hebben: pot naar de mol! Want die heeft dat dan echt wel verdiend (tenzij hij/zij zwaar geholpen werd door de productie).
Gebruikersavatar

JBB03 mei 2021, 19:56

 439  Uma
@mjohlan bij ex aequo gaat het om de tijd (hoe snel ze de test ingevuld hebben).
Dus als ze allebei 0 vragen goed hebben, wint de snelste. En lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat er qua tijd ook een ex aequo zou zijn 😜
AlleTaupe schreef: 03 mei 2021, 19:40 In hln zegt Philip dat hij na het kasteel en df bunker zijn mol had. In de bunker zat hij bij Noah, Dami, Kevin en Sven. In het kasteel bij Jasmien, Noah en ... Lennart. Ik zie het precies niet...
Na de bunker heeft hij misschien alles ingezet op 1 persoon? (omdat hij het overleefd had, terwijl er 2 vd 5 = 40% kans was om er uit te liggen, of zelfs meer als de mol bij die 5 was).
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT03 mei 2021, 20:01

 767  Yens
Bij een ex aequo in de finale gaat het anders. In de finale speelt tijd voor één keer geen rol. Als er dan toch eenex eaquo is, zoals bij Cathy en Hanne in Argentinië, dan krijgen ze enkele extra vragen die wel op tijd staan.
Gebruikersavatar

molshoopje03 mei 2021, 20:06

 23  Yens
mjohlan schreef: 03 mei 2021, 19:49 Of nu beiden juist of verkeerd, ik heb geen weet van een ex aequo in het verleden. Best aan GDC het wedstrijdreglement eens vragen, niet? 🙂
Als ze beiden juist zitten en ex aequo behalen bij de finale lijkt me een schiftingsproef of -test het meest logische.
Als ze beiden fout zitten... 🙄 Het hele seizoen herbeginnen met alle kandidaten incl. DP-ers? 😂 Zou dan voor ons toch extra tof zijn, niet?
En nu ernstig, als beide finalisten fout zitten heeft voor mij de mol zijn rol meer dan perfect gespeeld. Hij is dan de "winnaar" en waarom hem dan niet de pot gunnen? Ik zou dit zeer fair vinden.
Nee de rol als mol is dat je nooit de groepspot zal winnen maar de troostprijs is dat die wel tot het einde blijft. Hoe zuur het ook is ik vind dat de pot altijd gewonnen moet worden door een kandidaat ookal heeft die 0/20 vragen juist want anders klopt het concept van het programma niet meer 🤷🏻‍♂️
Gebruikersavatar

JBB03 mei 2021, 20:08

 439  Uma
Mollenjager-DT schreef: 03 mei 2021, 20:01 Bij een ex aequo in de finale gaat het anders. In de finale speelt tijd voor één keer geen rol. Als er dan toch eenex eaquo is, zoals bij Cathy en Hanne in Argentinië, dan krijgen ze enkele extra vragen die wel op tijd staan.
Ah excuseer, ge hebt inderdaad gelijk 👍🏻
Gebruikersavatar

mjohlan03 mei 2021, 20:10

 328  Yens
@Mollenjager-DT 👍🏻Bedankt, en nu je het aanhaalde kan ik die zenuwslepende beelden weer ergens voor de geest halen welke in de laatste aflevering werden getoond. 🙂 Niet dat het veel belang heeft, was dit een unicum of heeft het o.a. in Nederland zich ook al voorgedaan?

@molshoopje We vertrekken van een hypothese dat beide finalisten geheel fout zitten en hun test finaal verkeerd invullen. Dus de mol mag ook eens beloond worden of niet.🙂
Gebruikersavatar

jos.jansen03 mei 2021, 20:52

 328  Uma
Ik zit misschien wat hard in mijn mening hierop, maar het feit dat iedereen fout zit vlak voor de finale is in mijn ogen een slecht teken. Het geeft voor mij weer dat de groep niet echt goed samengesteld is of dat er veel pech geweest is bij wat voor persoonlijkheden er afgevallen zijn.

Ik heb het gevoel dat dit ook komt door de (schijnbaar) grotere hoeveelheid van vrijstellingen en pasvragen.

OF we zitten gewoon met een geweldige mol die het spel perfect gespeeld heeft en iedereen bij de neus heeft.
Gebruikersavatar

Jimmy03 mei 2021, 22:30

 197  Anke
chicawah.janssen schreef: 03 mei 2021, 19:52 Idd, als beide finalisten het uiteindelijk fout hebben: pot naar de mol! Want die heeft dat dan echt wel verdiend (tenzij hij/zij zwaar geholpen werd door de productie).
Dat zou eigenlijk zo gek nog niet zijn, dan heeft de mol ook motivatie om onder de radar te blijven!
De kans is inderdaad wel reëel dat dit het eerste jaar wordt dat de "winnaar" op de foute mol zit. (25% kans om precies te zijn, als het een pure gok wordt voor beide kandidaten).
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12