Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

BeaVer24 mar 2022, 10:43

 1293  Uma
Dat zou wel heel brutaal zijn.
Gebruikersavatar

Yvo24 mar 2022, 10:47

 1111  Uma
filiep.portugees schreef: 24 mar 2022, 08:43Nu was er nog een kans dat iemand het zou opmerken (die vrouw op de achtergrond, kan niet duidelijk zijn op de foto wie het is).
Ik denk dat het Nele is.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen24 mar 2022, 16:28

 8153
We weten intussen allemaal dat er 3 roosjes verdwenen zijn. En daarmee bedoel ik ook echt verdwenen, dus dat in het bijzijn van de anderen opgegeten roosje dat dan ook nog expliciet door Philippe vermeld wordt, telt hier niet mee.
We weten intussen ook dat die roosjes heel gemakkelijk van de (nep)taart vielen.
Het is dus mogelijk dat de 3 verdwenen roosjes allemaal per ongeluk verloren zijn gegaan. Toch is het zeer waarschijnlijk dat minstens 1 roosje verdonkeremaand werd door de mol (als de mol niet onder de grond lag of aan de ketting hing). Maar waarom zou hij daarmee wachten tot helemaal op het einde en het roosje op de koop toe ergens achterlaten (in de koffer, achter Svens rug...) waar het door de anderen gevonden kon worden?
Als ik de mol zou zijn, zou ik mij al van in het begin ontdoen van een (of voor alle zekerheid 2 of 3) roosje(s). Mogelijkheden genoeg, want de taart werd overal meegezeuld. En geen kans dat iemand die roosje(s) terugvindt.
Nog leuker: je gooit er ergens 2 weg, steekt eentje in je zak en eet eentje op voor de ogen van de anderen. Op het ogenblik dat er geteld moet worden vermeld je mooi dat opgegeten roosje en in de revealaflevering tover je, Lennart-met-de-puzzelstukjes-gewijs een roosje uit je zak.
Gebruikersavatar

filiep.portugees24 mar 2022, 20:59

 407  Uma
Ja, lijkt mij inderdaad logisch dat de Mol hier zou ingrijpen.
De leeftijd van Dolly Parton is publiek gekend, er kan dus wel makkelijk iemand tussen zitten die dit ergens in een van de roddelbladen gelezen heeft.
Het aantal kinderen is raadbaar, afhankelijk van hoeveel kandidaten het tot aan het einde van de proef halen, en ook dat getal is dan gekend.
Het enige dat niet gekend is, is de taart, die is gemaakt door de makers van De Mol, en enkel zij weten hoeveel roosjes erop liggen.
Dat is dus het moeilijkste getal om te raden.
Gebruikersavatar

Kameel24 mar 2022, 22:03

 18  Uma
Fembot schreef: 21 mar 2022, 21:35 - Er zitten negen roosjes op de taart bij de eerste beelden van de taart. Philippe, Sven, Gretel en Toon hebben toegang tot de taart. Een vanboven, op de laag eronder een links van de bom en een rechts van de ketting. Op de onderste laag twee bij de mannetjes met de taart en vier bij de pijlen richting de rode knop. In totaal nog de correcte negen. (zichtbaar rond 5'25)
Ik had een super vergezocht idee dat niet uitkomt maar ik ga het toch posten, al is het maar voor jullie entertainment 🤷🏻‍♂️

Er staan dus 2 roosjes bij de 2 taartdragers (en dit is meteen de oorzaak dat ik met de rest van deze bewering op de proppen kom)
Tussen de botsing en de rode knop heb je er nog eens 4, en met die proeven zijn 2 keer 2 kandidaten te "verdienen".
Dan heb je nog 1 roosje bij de bom waar enkel Jens zit en daardoor leek het me niet toevallig dat het aantal roosjes tot nu toe lijkt overeen te komen met het aantal kandidaten dat bij de proeven zit.
Dat er bij de ketting geen 3 roosjes staan kan je nog wegredeneren met "maar het is de enige deel van de proef waar het aantal roosjes niet met het aantal kandidaten overeenkomt dus kan je nog steeds aannemen dat dit een uiterst vergezochte tip kan zijn dat de mol hier zit", maar zelfs dan zitten we nog steeds met dat ene roosje bovenaan dat niets betekent.

Of zit er hier iemand gekker dan ik die daar iets mee kan doen?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 mar 2022, 08:07

 8153
Heel knap opgemerkt @Kameel! Het is iets dat niet zou misstaan in de rubriek "Verborgen hints".
Maar als de roosjes een aanduiding zijn van het aantal kandidaten per proef, zouden er in totaal eigenlijk 11 roosjes moeten zijn en er waren er maar 9. Als er 11 roosjes zouden zijn en het roosje op de top van de taart stelt de mol voor, dan kijk je bij welke proef een roosje te weinig was (de ketting) en dan weet je bij welke proef de mol zat (de ketting). Maar het probleem is hier dus dat er 10 kandidaten zijn + 1 mol en er in totaal maar 9 roosjes waren.

EDIT
Ik voel dat er ergens een fout zit in mijn redenering. Ik ben dan ook nog niet goed wakker en mijn kop zit vol snot.
Ik ga er nu, bij een kopje thee, eens op broeden.
Gebruikersavatar

masterveecee25 mar 2022, 08:22

 3547  Sven
Kameel schreef: 24 mar 2022, 22:03 Ik had een super vergezocht idee dat niet uitkomt maar ik ga het toch posten, al is het maar voor jullie entertainment 🤷🏻‍♂️

Er staan dus 2 roosjes bij de 2 taartdragers (en dit is meteen de oorzaak dat ik met de rest van deze bewering op de proppen kom)
Tussen de botsing en de rode knop heb je er nog eens 4, en met die proeven zijn 2 keer 2 kandidaten te "verdienen".
Dan heb je nog 1 roosje bij de bom waar enkel Jens zit en daardoor leek het me niet toevallig dat het aantal roosjes tot nu toe lijkt overeen te komen met het aantal kandidaten dat bij de proeven zit.
Dat er bij de ketting geen 3 roosjes staan kan je nog wegredeneren met "maar het is de enige deel van de proef waar het aantal roosjes niet met het aantal kandidaten overeenkomt dus kan je nog steeds aannemen dat dit een uiterst vergezochte tip kan zijn dat de mol hier zit", maar zelfs dan zitten we nog steeds met dat ene roosje bovenaan dat niets betekent.

Of zit er hier iemand gekker dan ik die daar iets mee kan doen?
Deze is totaal niet vergezocht, er zit misschien wel iets in ze!! 👍🏻👍🏻
Alleen inderdaad, waarom maar 9? Tenzij er toch 2 mollen zijn? Efkes over denken...
Tenzij we Jens als eregast nog niet meerekenen met de kandidaten, dan klopt het weer wel 9 + 1 mol
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 mar 2022, 08:44

 8153
Als we Jens niet mee mogen rekenen, waarom staat er dan een roosje bij de bom?
En zelfs als het zou kloppen, dan weten we nog niet wie de mol is maar alleen in welke proef hij/zij/die zat.
Of... Het creepy misbaksel zal zijn geheim elke week een beetje prijsgeven tot we kunnen zien wie de mol is... Misschien krijgen we later nog wel eens iets waaruit we kunnen afleiden bij welke proef de mol zat. En nog later nog eens. En als je dat dan allemaal samen legt... Maar ze kunnen onmogelijk elke week zoiets doen want dan weet iedereen al halfweg de reeks wie de mol is.
Gebruikersavatar

Jurgen585725 mar 2022, 10:03

 16
Was het jullie al opgevallen dat bij het eerste beeld van Jens in de taxi er veel bagage op de achterbank lag (achterruit nauwelijks zichtbaar) en op het moment dat de bom ontploft een heel pak minder (achterruit goed zichtbaar). Die hebben ze dus snel in veiligheid gebracht 🙂
Gebruikersavatar

masterveecee25 mar 2022, 10:20

 3547  Sven
Ca va ze, kan hier ook 😉
Was eerder van "aha! die kan daar ook wel komen" 😉
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 17