Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

lorenzo.dejongh28 mar 2022, 10:33

 344  Sven
Ik zou als ik de mol was, beginnen in het veld dan zo snel mogelijk kok worden en dan heel snel te gaan koken, zodat de kans op een goed gerecht verkeken is. Als je dat bij alle gerechten of de laatste twee kunt doen. Dan komt er gegarandeerd geen geld in de pot. Ik verdenk Bert hier enorm van. Die liet zich wel heel makkelijk vastleggen en ging toen als een gek koken.
Gebruikersavatar

masterveecee28 mar 2022, 10:42

 3547  Sven
Jurgen5857 schreef: 27 mar 2022, 22:52 Als de kelners iets kwamen afgeven bij de koks, dan konden ze die toch gewoon even afluisteren als ze over de ingrediënten bezig waren? Ze bleven daar soms ook even hangen om te schuilen. Die waren toch echt meerdere keren luid over die patatten bezig? Komen ze nog met gehakt af...

Maar inderdaad, proef die niet gemold moest worden.
Heb ik mij ook afgevraagd...

Fervente mollenjager schreef: 28 mar 2022, 04:27 In deze opdracht ga ik niet zomaar akkoord dat de coördinatie geen mol kan zitten. De koks beelden uit, die kan je even goed interpreteren (verliezen tijd door kameel, herkennen een goed uitgebeelde ‘patat’). Ook het verkeerde ingrediënt kan verstuurd worden door die spelers. Dat gebeurde ook met ‘gehakt’. Daar kan je dus “verkeerd” interpreteren van de koks en deze info gebruiken bij de kelners.
Plus, de coördinatoren zijn ook de enigste die op hun plaats mogen blijven...
Gebruikersavatar

Yvo28 mar 2022, 11:08

 1111  Uma
Ik ga akkoord dat je als kelner, die later als kok fungeert, de beste molpositie hebt.
Maar dat wil toch niet zeggen dat je als coördinator een slechte molpositie hebt.
Zij konden het ook sturen. Desalniettemin denk ik niet dat de mol een coördinator was.
Gebruikersavatar

Fervente mollenjager28 mar 2022, 11:26

 130  Uma
Ik vind het toch raar dat de coördinatie zomaar wordt gezien als slechte molpositie. Ook al sta je stil, als kok sta je uiteindelijk ook stil, je kan "verkeerd" interpreteren bij de koks. De verbeelding moet gedaan worden, maar ook de interpretatie. Even belangrijk en zeker als die verbeelding net goed gedaan is. Je hebt invloed op de kelners om ze een verkeerd ingrediënt te laten geven en tijd laten verliezen. Je hebt dus ook hier een actieve en centrale rol, ook al sta je stil.
Degene die ik verdenk zijn de 2 koks Bert en Sven, maar ook Anke en in mindere mate Yens.
Gebruikersavatar

jelle.hamerlinck28 mar 2022, 12:49

 3  Philippe
Ik denk ook dat het coördineren de minst makkelijke positie is voor de mol (zoals hier eerder gezegd: je hebt steeds iemand die in je nek staat te hijgen). Maar veel belangrijker vind ik de manier waarop Yens en Anke de proef spelen. Slechts één fout ingrediënt doorgeven terwijl er zoveel op het terrein liggen.. Toch wel goed gespeeld. Het is natuurlijk wel verdacht als er een aantal kelners op deze manier eruit vallen, maar dan nog kun je naar je partner/de koks wijzen, of bij twijfelgevallen meegaan in een fout idee van je partner ("slagroom" van Anke bvb).

Moest blijken dat Anke of Yens de mol is, zou dit toch geen sabotage te zijn om op hun conto te schrijven.
Gebruikersavatar

filiep.portugees28 mar 2022, 12:59

 407  Uma
Piellampe schreef: 28 mar 2022, 00:02 Of je kan een zak eieren tegen de grond laten kletsen
Dat van die zak eieren (Philippe) was wel de meest destructieve actie, als het een mol actie was.
Die anderen kunnen nog doen wat ze willen, maar ze kunnen nooit die 10 van de 12 ontbrekende eieren compenseren.
Het is dan ook makkelijk om te doen alsof het per ongeluk gebeurde.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen28 mar 2022, 13:04

 8153
Ik denk eigenlijk dat het echt per ongeluk gebeurde.
Die "slagroom" van Anke vond ik eigenlijk best wel goed gevonden, vooral omdat ze wist dat er ook een dessert gemaakt moest worden.
Gebruikersavatar

Fervente mollenjager28 mar 2022, 13:10

 130  Uma
Tja, 1 fout is ook al genoeg (hangt er ook vanaf welk ingrediënt). Aardappelen worden vermist die een cruciale rol hebben in het hoofdgerecht. Je kan net inspelen op de snelheid en emoties van de kelders, wat net cruciaal is om rustig te blijven bij het leveren van het ingrediënt. Door de coördinatoren verlies je ook tijd. Het uitbeelden is vooral goed gedaan.

Net op een cruciaal moment gaan ze achter de kameel/dromedaris aan. Aardappelen worden gemist…
Het is al een opdracht dat gedoemd is om te mislukken, 1 klein foutje vanuit een comfortabele zetel maakt het onmogelijk. ‘Slagroom’ was ook niet de eerste fout van Anke, hé. Ze verstonden kameel (kan je tijd door verliezen), terwijl ze kaneel zeiden. Kan je even goed steken op verkeerd horen, maar er is wel degelijk tijd verloren gegaan en zo moeten de koks toch even doorbijten.

Maar bon, ik volg mijn pad en blijf dus op Bert en Anke. Sinds gisteren is Yens een outsider geworden.
Ik volg ook het andere pad waar de mol ook kan zitten (taart, prikkel, kelners) volgens een bepaalde theorie en dat komt er voor mij maar 1 verdacht en dat is Sven.
Gebruikersavatar

Yvo28 mar 2022, 13:27

 1111  Uma
chicawah.janssen schreef: 27 mar 2022, 22:05OMG! We zijn vertrokken voor een toer kameel/dromedaris. Mijn ritjes op/ervaringen met "kamelen" in Marokko, Tunesië, Jordanië en Egypte waren allemaal ritjes op een "kameel", maar in Tunesië spraken de bedoeïenen over "un chameau dromadaire" als ze een kameel met 1 bult bedoelden.
Op de wikipedia-pagina ➡️ https://nl.wikipedia.org/wiki/Dromedaris staat letterlijk 'De Dromedaris of éénbultige kameel'.
Ik heb het hier nog eens opgezocht in pa zijn Vandale.
Dromedaris ➡️ 1 eenbultige loop- of rijkameel (Camelus dromedarius). 2 grove, zware kerel

Voor mij is het dan duidelijk. Een dromedaris is een soort kameel.
Ik begrijp niet dat er dan nog twijfel over is.
Uit welke bron zou je de informatie dan halen dat een dromedaris geen kameel is?
Het is niet dat ik het niet wil geloven, ik wil het gewoon weten.
Gebruikersavatar

Margot328 mar 2022, 13:52

 91
Uit welke bron zou je de informatie dan halen dat een dromedaris geen kameel is?
Het is niet dat ik het niet wil geloven, ik wil het gewoon weten.
Persoonlijk heb ik altijd geleerd dat een kameel 2 bulten heeft en een dromedaris 1. Dus zou ik er van uitgaan dat een dromedaris geen kameel is.
Net als een konijn een haasachtige is, maar voor mij is een konijn niet hetzelfde als een haas.

Maar dit is mijn persoonlijke mening natuurlijk.
Gebruikersavatar

Fervente mollenjager28 mar 2022, 13:57

 130  Uma
Opvallend trouwens dat Bert met het idee komt lijn per lijn te positioneren. Dit idee komt niet van Yens en Anke.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12