Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Fervente mollenjager28 mar 2022, 16:11

 130  Uma
Bert en Sven zijn er inderdaad, die bij mij 2 hoofdverdachten zijn in beide afleveringen. Wie zegt dat de mol niet weet welke ingrediënten belangrijk ? Die wordt toch soms gebriefd, waarom niet deze bij deze opdracht ? Als mol weet je meestal wel meer, waar je ook zit hé. 😉
Maar bon, ik wacht de 3de aflevering af (kan niet wachten 😒 ) om Anke en Yens minder te gaan verdenken. Op basis van de 2 afleveringen blijven ze in mijn verdenkboekje (Yens in mindere mate).

Mollenjager-DT schreef: 28 mar 2022, 16:07 Het maakt toch niets uit dat er in de naam van het gerecht 'con patatas' voorkwam? Dit kon je enkel weten als je al bij de koks stond. Yens en Anke konden dit dus nooit weten en Bert en Sven waren op het moment dat ze dit konden lezen als uitgeschakeld als kelner...



Dat was mij ook al opgevallen in de aflevering. Philippe laat niet alleen de eieren vallen, hij brengt ook een pakje amandelnoten dat voor een groot deel al leeg is doordat het open is. Het lijkt me raar dat het pakje al open in de put lag, dus dit maakt hem toch verdacht.
Hoe kan hem dat nu verdacht maken ? Hij heeft mogelijks te maken met de taart, laat de eieren vallen en laat de amandelen vallen. Moeten we dit nu niet stilaan zien als iemand die niet heel handig is ?
Gebruikersavatar

masterveecee28 mar 2022, 16:16

 3547  Sven
mjohlan schreef: 28 mar 2022, 14:35
Dus bleef er bij de koks van dienst nog volgende vraag over: "Hoe geraken we aan die 500 gram amandelnoten?"
Afbeelding
Als het aan Philippe lag... in ieder geval niet zo vlotjes. 😎
Misschien wou hij ze zaaien? 😛
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT28 mar 2022, 16:31

 767  Yens
Fervente mollenjager schreef: 28 mar 2022, 16:15 Hoe kan hem dat nu verdacht maken ? Hij heeft mogelijks te maken met de taart, laat de eieren vallen en laat de amandelen vallen. Moeten we dit nu niet stilaan zien als iemand die niet heel handig is ?
De dingen die je hier vermeldt, maken hem net wel heel verdacht. Zo kan je elke actie op de onhandigheid van een kandidaat steken als de theorie niet in jouw verdachtenlijstje past. 😉

Fervente mollenjager schreef: 28 mar 2022, 16:15 Bert en Sven zijn er inderdaad, die bij mij 2 hoofdverdachten zijn in beide afleveringen. Wie zegt dat de mol niet weet welke ingrediënten belangrijk ? Die wordt toch soms gebriefd, waarom niet deze bij deze opdracht ? Als mol weet je meestal wel meer, waar je ook zit hé. 😉
Ja, maar dan doet het er toch niets toe dat het gerecht 'con patatas' heet?
Gebruikersavatar

Fervente mollenjager28 mar 2022, 16:59

 130  Uma
Tja, een onhandige mol hebben we tot nu toe nog niet gehad. Philippe vind ik trouwens een oprechte man, dus ook door persoonlijkheid en tot nu toe slechts 2 mol-posities waar hij zou kunnen zitten..
Zoals ik het zeg, hij is een outsider door die molposities, maar ik zie het echt voorlopig niet. Ik heb nog niemand specifiek. Ik spreid op 3 mensen (en hou 2 in het achterhoofd om niet verrast te worden).

"Con patatas" kan enkel de mol weten (bij de kelners of coördinatie of bij de koks) en bij de koks zelf. De meeste opdrachten gaan ze toch een beetje door met de mol.
Gebruikersavatar

filiep.portugees28 mar 2022, 17:33

 407  Uma
Fervente mollenjager schreef: 28 mar 2022, 15:20 “con patatas” is trouwens vertaald “met aardappalen”.
Maar het gerecht heette toch "con papas" ?
Papas wordt ook gebruikt voor aardappelen (naast patatas), maar vooral in Latijns-Amerika, terwijl patatas gebruikelijker is in Spanje.
Gebruikersavatar

BeaVer28 mar 2022, 21:35

 1293  Uma
Fervente mollenjager schreef: 28 mar 2022, 16:15 Hoe kan hem dat nu verdacht maken ? Hij heeft mogelijks te maken met de taart, laat de eieren vallen en laat de amandelen vallen. Moeten we dit nu niet stilaan zien als iemand die niet heel handig is ?
Het kan ook een tactiek zijn he. Vorig jaar was Philip ook heel lomp en heel verdacht bij mensen. In Zuid-Afrika was Annelies ook heel verdacht om haar lompigheid. De mensen denken nu, maar allé, die is gewoon niet handig, maar wie weet, is hij echt wel de mol.

Ik vond het persoonlijk ook raar dat dat pak amandelen al open was.
Gebruikersavatar

AlleTaupe28 mar 2022, 21:47

 58  Yens
Jay-Lo schreef: 28 mar 2022, 14:54 ✅
Ik zie net dat @mjohlan het recept van het dessert heeft gepost. Er mocht maar een half uur zitten tussen elke gang, als ik de kooktijden bekijk en dan ook nog eens het afkoelen, hadden ze nooit genoeg tijd om🤓 dat dessert te maken, tenzij de eerste ploeg er al mee begon.
🤨
Dat dacht ik ook al van bij het begin. Ook dat vlees kon nooit gaar zijn in 30 minuten... het uiteindelijk doel was of alle recepten direct aanpakken of er eentje kiezen. Alle starten was ingrediëntengewijs niet evident.
Gebruikersavatar

delphine.verkest28 mar 2022, 22:50

 4
Afbeelding

Sven faalt als eerste. Iets wat me een oprechte fout lijkt. Maar van zodra het aan Bert zijn beurt is loopt hij op zijn gemak en geeft hij de indruk 'verward' te zijn. HOE? Lopen, jongen! Bert kan nu ook met gemak het koken saboteren én eventuele de volgende twee koks misleiden.
Gebruikersavatar

Andy Lemmens28 mar 2022, 23:13

 70  Bert
Naast het serieuze speurwerk naar de mol was deze proef toch echt wel lachen.

Bert die munt uitbeeldt, en Sven bij de eieren.
Hunne simultane golfslag.
Bert die tegen Sven zegt "Hier wijn, da's om te kalmeren.Pak ne slok"

En Jens zijn verontwaardigd gezicht wanneer Uma en Philippe de kameel/dromedaris afleveren😂

Het geklungel van Philippe met de eieren en amandelen.

Toon die de kaneelstokjes in repen snijdt en erna tot de conclusie komt dat die er terug uitgehaald moeten worden en dus niet moesten gesneden zijn😃
Gebruikersavatar

Jansen29 mar 2022, 06:00

 3423  Yens
Vooral Jens zijn gezicht toen ze met de kameel afkwamen 😀 Hilarisch 😀

Maar effe serieus, dat hoofdgerecht met "con papas" dat was toch evident dat de aardappelen van groot belang waren. Er zijn ook andere gerechten met "con" bv. chili con carne, daar moet je toch geen grote kennis van het Spaans voor hebben om te weten dat het ingrediënt na de "con" heel belangrijk is. Als je in chili con carne geen vlees gebruikt dan is het chili sin carne. Als ik me niet vergis was het Bert die op een bepaald moment de aardappelen minimaliseerde (maar zou het nog even opnieuw moeten bekijken). Dat is in mijn ogen een mollenstreek die intelligenter is dan bv. Philippe die gewoon alles laat vallen (amandelen, eieren).
Gebruikersavatar

leon.paelinck29 mar 2022, 09:39

 48  Sven
william.morren schreef: 28 mar 2022, 14:52 Ik vond het vreemd dat Philippe al wist wat er in de zak lag alvorens te kijken.🤔
Je ziet hem naar/in de put lopen terwijl hij al roept "Ja. Eieren. Eieren.".
Het kan ook zijn dat ze in de montage het geluid hebben geknipt van een ander stuk, je ziet zijn mond niet echt bewegen.

En waarom zou die zak amandelen al open zijn?


Afbeelding
Waarom zaten die eiren in een open zak? In welk scenario vallen ze niet om als je die op een onstabiele toog moet leggen terwijl je gehaast bent voor die timelapse?

BeaVer schreef: 28 mar 2022, 21:35 Het kan ook een tactiek zijn he. Vorig jaar was Philip ook heel lomp en heel verdacht bij mensen.
Philippe was wel de grootste geldschieter vorig jaar. Als het er op aan kwam was Lennart nog "onhandiger".
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 12