Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Frolva29 mar 2022, 20:55

 2204
Yvo schreef: 29 mar 2022, 12:18 Ik vind hier Bert toch ook verdacht hoor.
Veel moeite heeft hij niet gedaan om die ringen te bemachtigen.
Laat het werk maar aan Jens over.
In die kookproef vond ik hem ook verdacht.
Hij komt meer en meer in mijn vizier hoewel ik op dit ogenblik onmogelijk met zekerheid durf zeggen wie de mol is.
Voorlopig spreidt mijn verdenking zich uit over een aantal kandidaten en Bert is daar nu één van.
Maar het wordt bij Bert ook wel heel opzichtig in beeld gebracht.
Een mol zou toch wel veel moeite doen en duiken tot net niet bij de ringen, en bij de kookproef niet gewoon blijven staan bij het afgaan van de camera, maar net te laat in een put duiken? Of misschien ook niet. :mrgreen:
Gebruikersavatar

Yvo29 mar 2022, 20:57

 1111  Uma
Frolva schreef: 29 mar 2022, 20:55Een mol zou toch wel veel moeite doen en duiken tot net niet bij de ringen,
Dat heeft hij toch een paar keer ofzo gedaan. Voor de rest gaf hij het op.
Maar ik begrijp wat je bedoelt. Een mol zou iets meer moeite doen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen29 mar 2022, 21:12

 8153
We zien ook niet alles. Misschien heeft hij wel veel mislukte duiken gedaan maar tonen ze ons vooral de momenten dat hij doelloos ronddobbert, wachtend op Jens (en in dat geval ben ik geneigd hem af te schrijven als mol).
Gebruikersavatar

julieke.vdw29 mar 2022, 22:14

 106  Uma
Is het iemand al opgevallend dat Jens op een bepaald ogenblik tegen Bert zegt "Kom, laat die andere. Kom, we hebben geen tijd!" (0:57:28) ?
Jens koos er zelf voor om te blijven duiken nadat hij erin geslaagd was de eerste ring te nemen, maar die uitspraak doet mij vermoeden dat Bert er toch ook mee op aandrong om die tweede ring alsnog te pakken. Het doet mij ook vermoeden dat Bert wel pogingen zal gedaan hebben, alleen worden die niet duidelijk in beeld gebracht.
Gebruikersavatar

pedro.deveirman29 mar 2022, 23:29

 18
Het is hier al gemeld maar blijf het toch enorm opvallend vinden, de manier waarop Sven op die balk gaat staan...😂 die kan onmogelijk winnen aangezien het zo bijna onmogelijk is om die piraat aan te vallen met uw zwaard in de verste hand.🙈🙈
Gebruikersavatar

Fervente mollenjager30 mar 2022, 00:25

 130  Uma
Er wordt hier zo over het duiken gesproken, maar ook bij de reus van Lanzarotte is er zeer cruciale info. Het is nog nutteloos om al te proberen graven met maar 1 aanwijzing.
Er wordt veel te weinig gesproken over Anke en Yens hun rol in het te laat komen in hun opdracht. Bert zit daar ook interessant als mogelijke mol.

Yvo schreef: 29 mar 2022, 12:18 Ik vind hier Bert toch ook verdacht hoor.
Veel moeite heeft hij niet gedaan om die ringen te bemachtigen.
Laat het werk maar aan Jens over.
In die kookproef vond ik hem ook verdacht.
Hij komt meer en meer in mijn vizier hoewel ik op dit ogenblik onmogelijk met zekerheid durf zeggen wie de mol is.
Voorlopig spreidt mijn verdenking zich uit over een aantal kandidaten en Bert is daar nu één van.
Idem hier, ik hou Bert, Anke en Sven extra in het oog zondag. Door die 2de aflevering zit Yens als outsider bij mij.
Gebruikersavatar

kristof.claes30 mar 2022, 09:29

 2  Uma
Inderdaad, zeker het team bij de Reus niet vergeten. Ik moet het nog eens opnieuw bekijken, maar was het niet Yens die meteen drie of vier kansen in één keer verkwistte door te zeggen dat het wel een afrondingsfout zou zijn?

Ik vond Yens in elk geval heel verdacht bij die proef. Voorstellen dat de ladder de Reus is. Zeggen dat je wel zal rekenen omdat je dat goed kan en dan na een kwartier zeggen dat je eigenlijk echt niet kan hoofdrekenen. Een paar kansen in een keer erdoor jagen na de eerste meting. Toch maar raar allemaal.
Gebruikersavatar

foxhunter31 mar 2022, 11:31

 100  Sven
Het centrum van dit spel is de tijd. Tijd winnen tegen de piraat. Zolang er tijd is gaat het spel.
Opvallend hoe slecht ze alle vier dat gevecht in gaan.
Muziek speelt, de piraat gaat klaar staan en de kandidaat die gaat vechten komt nog aan rennen.
Ga klaar staan! zou ik zeggen; alvorens het muziekje speelt. Je weet toch ongeveer wanneer dat gaat komen?

Manu heeft in ieder geval Uma en Sven hier niet op gewezen.
En dat is volgens mij de grootste molactie in deze hele opdracht.

Dat bij Bert het duiken niet lukt is hem vergeven, het was diep, dat het opmeten van de reus bepaald niet vlekkeloos is verlopen en er mogelijk wat genepmold is, het is ze vergeven en het kwam ook uitgebreid in beeld. Maar zo slecht voorbereid een gevecht in gaan om de essentie van het spel? Daar is gemold.

En dan nog even een sneer geven aan Bert/Jens: Jullie hadden een ring, waarom kwamen jullie niet terug?

En met El Leon, dat zullen de kandidaten ook wel zien als nepmolactie van een kandidaat. Slim gespeeld voor een mol.
Gebruikersavatar

leon.paelinck31 mar 2022, 11:40

 48  Sven
En dan nog even een sneer geven aan Bert/Jens: Jullie hadden een ring, waarom kwamen jullie niet terug?
Ook, die twee lijken meer geschikt voor het duel. Als één van hen was terug gezwommen met de ring dan hadden zij het duel misschien beter gekund.

Niet dat dat duel moeilijk kon zijn. Die piraat leek niet zijn best te doen en hij had geen dieptezicht.
Gebruikersavatar

kristof.allaerts31 mar 2022, 12:12

 364  Uma
Afbeelding

Ik ga terug naar mijn eerste gedacht. De vlaggenmast (beginpunt) en alle afstanden staan op de schatkaart.
Zodra het materiaal werd gevonden was het dus perfect mogelijk om de schat te vinden, zonder bijkomende info. Ze moesten het gewoon beseffen.

Zonder bijkomende info zijn er 24 mogelijkheden. Ze hebben uiteindelijk 40 minuten gekregen. Moeilijk, maar het had gekund. Als je geluk hebt, heb je natuurlijk geen 24 pogingen nodig.
Het niet vinden van de leeuw heeft dus effectief kostbare tijd verloren doen gaan.
Als mol wil je natuurlijk het gevecht met de piraat verliezen. Waarom wou Manu per sé als eerste? Lijkt toch een onlogische keuze, en dat blijkt later wanneer Toon wel kan winnen.

Nadat de papegaaien hun info hadden gebracht, bleven er nog maar 6 !!! mogelijkheden over.

Daar stonden ze dan op het strand, een beetje te koekeloeren.

In ieder geval: de positie van Manu/Toon is helemaal niet zo waardeloos. Als mol is het best handig om op het strand aanwezig te zijn voor het geval er toch beslist wordt om te gaan meten.

Of was dit een steek onder water... van de mol?
Afbeelding
Gebruikersavatar

Delirivm31 mar 2022, 13:19

 101  Sven
Zouden de kandidaten slechts 1 keer hebben mogen graven? Indien daar geen limiet op stond is het een beetje vreemd dat er niet op z'n minst 1 poging werd ondernomen.
Gebruikersavatar

Margot331 mar 2022, 13:43

 91
@kristof.allaerts

Dus jij zou aan de vlag begonnen zijn? want op zich wisten ze niet waar te beginnen.
ze konden evengoed aan de muurtekening van de leeuw beginnen.
Het startpunt lijkt mij het meest cruciale om nog maar aan pogingen te denken.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10