Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Hippe Vogel03 apr 2022, 23:43

 2
Helemaal mee eens dat Manu onnodig tijd rekt. Met het vragen stellen, het tekenen en het duiken. Helemaal niet dapper om de kostbare tijd van het spel voor je eigen frustraties te gebruiken. Dat is een goed gecteerde mollenstreek. En dat ze dat kan bevestigt die acteur in de film bij de eliminatie.
Manu kan heel goed de Mol zijn. De groep geeft haar in de raketopdracht geen ruimte meer voor haar getreuzel en haalt de koppels uit elkaar. Daar klaagt ze dan weer in de briefing over.
Maar nu moet ik oppassen om niet in een tunnel te geraken 😎
Gebruikersavatar

DenEddie04 apr 2022, 00:16

 19
De hotelgangers kwamen hier het minst verdacht uit. Het is Bert die op het idee met het heet water komt. Hij wil ook Nele constant in de gaten houden, ik vermoed dat hij haar gewoon verdenkt.

Het meeste mollenwerk werd hier bij de duikers gedaan naar mijn mening. Uma en Manu komen er het slechtste uit. Slechte vragen, die in eerste zin logisch lijken, net te laat de tekening naar beneden. Allemaal geweldig om toch meewerkend te lijken en niets te doen.

Het pannikeren lijkt mollenwerk evenals het beneden blijven tijdens de paniek. Als Manu niet de mol is dan is dat pech voor Uma als mol, zij had vorige aflevering al laten vallen dat ze kan duiken. Nu moet ze dus alles in haar eentje doen en kan ze de proef niet verder laten mislukken door Manu. Als ze met 2 afdalen had ze veel beter twijfel kunnen zaaien. Het verklaart ook de briefing van de mol dan.

Philip en Anke komen hier niet verdacht uit naar mijn mening, zij brengen ook bijna het volledige bedrag binnen dat ze kunnen binnen halen.

Hier op aanvullend, Uma en Bert zijn vorige week Russische roulette gegaan. Als Bert inderdaad dacht dat Nele de mol was, dan heeft hij nu een koude douche gekregen en zou het wel eens kunnen dat Uma hem gered heeft omdat ze de mol is. Ik begin een tunnel te zien 🤓
Gebruikersavatar

nathalie.liekens04 apr 2022, 01:15

 61  Yens
Wat ik niet goed begrijp....

Ze konden per juiste foto bovengronds 1000 euro verdienen. Per vertaling ging er 100 af. Per juiste foto ondergrond 1500 verdienen en per vraagstelling 100 af.

Ze hebben 3 juiste fotos genomen.
2 bovengronds en 1 ondergronds. Zou 3500 zijn. ...
We hebben gehoord dat de ondergrondse met 4 vraagstellingen geraden is. Dus deze zou dan 1100 hebben opgeleverd... Nogthans hadden ze maar ... Hoeveel was het 2400 ofzo verdient.

Dus uit het heel stuk wordt niet duidelijk gemaakt hoeveel vertalingen de spaanse vertalers gebruikt hebben. Maar dan blijft dit toch ook redelikk veel te zijn.... Zou dit mollenwerk zijn dat niet in beeld komt?
Gebruikersavatar

Polle de Molle04 apr 2022, 01:31

 135  Bert
Het was € 1.000 voor bovengrondse foto's die juist waren en € 1.500 voor die foto's onder water

Dus 1000 + 1000 + 1500 = 3500
maximaal bedrag was = 5000

Per vraag via walkie talkie ging 100 euro weg per beeld (niet over het maximale bedrag) + per vertaling ging er 200 euro weg.
3500 - 400 (4 vragen) - 250 (1 vertaling) = 2850

Dit was ook de pot die ze voor deze opdracht wonnen, dus het klopt.

De andere vragen op de andere foto sloegen enkel op de prijs die ze konden winnen bij dat beeld, ze konden 1.500 - het aantal vragen bij dat beeld winnen. Dus of ze nu 11 of 2 vragen stelden, dat beeld was niet geraden dus had het geen invloed op de algemene prijs die je kon winnen.
Gebruikersavatar

kristof.allaerts04 apr 2022, 01:34

 364  Uma
Ze hebben 2850 verdiend.

1500 - 400 (4 vragen)
1000
1000 - 250 (1 vertaling)
= 2850

Edit: ze waren me voor 😃
Gebruikersavatar

nathalie.liekens04 apr 2022, 02:00

 61  Yens
kristof.allaerts schreef: 04 apr 2022, 01:34 Ze hebben 2850 verdiend.

1500 - 400 (4 vragen)
1000
1000 - 250 (1 vertaling)
= 2850

Edit: ze waren me voor 😃
Hadden ze niet beide fotos bovengronds juist? Dan zou het toch 2000 zijn
Gebruikersavatar

kristof.allaerts04 apr 2022, 02:08

 364  Uma
Ja, ik heb toch 2 keer 1000 geteld? Één keer 250 eraf.
Gebruikersavatar

Polle de Molle04 apr 2022, 02:10

 135  Bert
Hoewel ik Bert toch als één van mijn verdachten heb, speelde hij het wel zeer kandidaats op een belangrijke molpositie.
- Hij kwam op het idee dat er mss tekst in een spiegel stond. Denk wel dat er hier mensen op gekomen zouden zijn, maar mits we weten dat Nele als kandidaat hier niet op inging of iets over zei, dan zou je dat als mol ook niet direct doen.
- Ook wou hij continu weten wanneer Nele ging met de vlag signalen doorgaf en zich daar in stresseerde. Mss verdacht hij Nele wel een beetje? Ook wanneer zij te lang weg bleef begon hij zich te stressseren.
- 2 drankjes herkennen en daar het alcohol percentage van weten, ook sterk.
- Mistellen in haast kan altijd gebeuren omdat hij zo vlug mogelijk andere opdrachten wou doen (want hij ging direct naar Nele om te helpen met de fles). + ze hadden nog tijd om te hertellen wat het meest logische was om eens te doen voor je jouw finaal antwoord doorstuurde
- Nele kreeg de fles wijn niet open met de schoen en Bert kwam dan van het snoeptellen om dat te fixen
- Ook vond hij als eerste het raadsel met de schoenen, wat imo toch wat vaag is. Als kijker weten we dit inderdaad gemakkelijker doordat er veel nuttige voorwerpen eens in beeld kwamen, dus we wisten als kijker dat er met de schoenen iets aan de hand was. Als speler was dit waarschijnlijk ietwat moeilijker.

Bert heeft hier ongelooflijk veel zaken in de goeie richting laten lopen terwijl Nele eigenlijk meer de signalen doorgaf. De keuze om te vertalen heeft hij geen speel op, dat hing af van Anke en Philippe, en zo een lange zin laten vertalen hielp erbij om het model te vinden.

Door deze proef is Bert voor mij helemaal afgeschreven als Mol. Hij liet Nele communiceren met de duikers en vond zowat alles voor de zoekers, op een positie waar je beide groepen op het verkeerde pad kunt brengen. Door deze opdracht is hij voor mij volledig afgeschreven als mol en staat hij nu gewoon als kandidaat in mijn lijstje.

Voor mij zat de mol hier bij de duikers, niet zozeker de molpositie, maar wel de 2de plaats om vlugger geld te doen verliezen per beeld + had ook het meeste waarde + je had als duiker of wachtende duiker ook nog steeds invloed op de opdracht. Laat dit nu niet de plaats zijn waar mijn groep (buiten Uma) met de meeste verdachten net zat 😀
Gebruikersavatar

Fervente mollenjager04 apr 2022, 03:07

 130  Uma
chicawah.janssen schreef: 03 apr 2022, 22:00 Er zijn 3 mensen die Spaans kunnen en de opdracht wordt gedaan door 2 die het niet kunnen...
Ze zeiden ook bij de verdeling 'wie wil Spaans leren (!)'
Bij de kunst wisten ze ook niet (allez de mol wel natuurlijk) dat ze in de oceaan gingen.

Hier lijkt me niet veel in op te nemen...
Gebruikersavatar

zoekenmaar04 apr 2022, 09:09

 32  Sven
Manu rekt opzettelijk de tijd door amper te duiken. Ik geloof niet dat ze echt bang is, eerder doen alsof. Manu wil molletje spelen maar is niet de mol.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8