Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

chicawah.janssen17 apr 2022, 22:38

 8153
Manu kon het inderdaad niet weten.
Gebruikersavatar

koen.deboeck17 apr 2022, 22:39

 1
Wat als de mol op de hoogte was van wie wat in het koffertje heeft...
Gebruikersavatar

BeaVer17 apr 2022, 22:39

 1293  Uma
Ik stelde mij ook net de vraag. Stel dat Manu de mol zou zijn, zou zij dan weten wie welk koffertje heeft? Waarom dan het geld laten doorgaan? Je schiet toch gewoon iedereen af?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen17 apr 2022, 22:41

 8153
koen.deboeck schreef: 17 apr 2022, 22:39 Wat als de mol op de hoogte was van wie wat in het koffertje heeft...
Dan doe je het tegenovergestelde van wat Manu deed 😉
Gebruikersavatar

masterveecee17 apr 2022, 22:52

 3547  Sven
Denk ik ook 😛
Gebruikersavatar

The hunter17 apr 2022, 23:00

 282  Uma
De beste opdracht van het seizoen voor mij. Zowel de kandidaten als de mol staan voor een dilemma. Wat zou de mol doen op welke positie?

Manu: vooral de laatste twee kandidaten niet laten passeren, want daar zit mogelijk het meeste geld. Dat er ergens 500 of 1000 euro wordt verdiend, so be it. Maar zeker geen 2000.
Sven: Als eerste ga je hier als mol zeker voor de pasvragen. Het maakt niet uit of Manu je al dan niet afschiet, maar door pasvragen te nemen, wakker je bij Manu al zeker haar goesting aan om nog meer kandidaten af te schieten en meer pasvragen te hebben.
Yens: In principe ook voor de pasvragen gaan, zodat je zeker bent dat Manu op nog meer andere kandidaten gaat schieten. Maar Yens weet wel door de uitleg van Sven dat deze al zeker voor de pasvragen gegaan is. De kans dat Manu je dus afschiet is bijzonder groot. En Yens is eerlijk naar de andere kandidaten toe en motiveert hen om ook voor het geld te gaan. Dat dan waarschijnlijk door Manu uit de pot gehouden kan worden.
Bert: Voor de pasvragen gaan. Yens gaat mogelijk voor het geld en je wilt dat Manu zeker de twee laatste kandidaten uitschakelt waar het meeste geld zit.
Uma: Meer voor het geld gaan dan voor de pasvragen. Al is het een risico dat als Yens en Bert ook voor het geld zijn gegaan, Manu je doorlaat. En je wilt zeker dat de laatste kandidaat afgeschoten wordt. Temeer omdat Anke zich al op elk moment in het spel als kandidate heeft gemanifesteerd en voor de groep gegaan is.
Anke: Meer voor het geld gaan dan voor de pasvragen. Je kan er van uit gaan dat er al kandidaten voor de pasvragen zijn gegaan en dat Manu schietgraag geworden is.

Cedric schreef: 17 apr 2022, 22:36 Hierbij hangt het dan ook wel af van in hoeverre Manu kon weten wie welk koffertje had.
Anders gezegd: de kandidaten zijn de barakken in oplopende volgorde afgegaan, maar dat moest zelfs niet per se volgens mij..
Dus tenzij het vooraf afgesproken was dat ze in die volgorde de koffertjes moesten ophalen, kon Manu niet zeker zijn wie welke koffer had.
Misschien niet, maar als mol schiet je zeker de laatste twee kandidaten af no matter what.
Gebruikersavatar

molondope17 apr 2022, 23:06

 48  Uma
Denk dat Manu weet of een vermoeden heeft wie de mol is. De mol kan hier geld doen verliezen, door 1 of 2 pasvragen (geen geld verdiend) of
door geld te nemen en zorgen dat je afgeschoten word en dus geld uit de pot.Ik denkt dat ze min of meer bewust geschoten heeft om geld te verdienen en met de pasvragen af te schieten ging er niets uit de pot, dus Anke of Yens is de mol
Gebruikersavatar

Polmol17 apr 2022, 23:09

 3
Ik denk dat Manu, bij deze afvalt als potentiële mol. Het pure genot was van het gezicht af te lezen per pasvraag die ze kon inpikken. Heerlijk om te zien. Straf gedaan!
Als mol lijkt het mij het meest gunstig om geld binnen te brengen en je vervolgens te laten afknallen door Manu.
Hierdoor komt de spotlight onmiddellijk op Yens en Anke terecht. Anke leek ontzettend veel risico te nemen en Manu heel erg onder druk te zetten door brutaal op te lopen, maar dit kan ook editingmanipulatie zijn.
Onze vriend Yens vertelde aan iedereen dat ze voor geld moesten gaan in de wetenschap dat het geld net zo makkelijk de pot uit kan als erin komt. Dit lijkt me een mooie mollenstreek. In dit stadium van het spel, waarin iedereen op zoek moet naar een nieuwe mol zijn pasvragen bijzonder gegeerd. Ik ken er wel een paar die ijskoud iedereen zouden afknallen om hun kansen om door te stoten te maximaliseren.

Verdacht: Jens en Anke
Neutraal: Uma en Sven
Niet verdacht: Manu
Gebruikersavatar

Jansen17 apr 2022, 23:20

 3423  Yens
Ik zou als mol toch niet voor de 2000 € gaan denk ik, de 1000 € van Yens was veiliger. Ik zou geredeneerd hebben, als ik 1000 € neem en Manu laat me passeren, dan heb ik toch maar 1000 € opgebracht. Met 2000 € loop je toch het risico dat je als mol als "winnaar" van het spel aanzien wordt.
Gebruikersavatar

leon.paelinck17 apr 2022, 23:21

 48  Sven
Yens gooide Sven onder de bus; lijkt me een slechte mollenzet. Als mol wil je dat de mensen met de pasvragen niet afgeschoten worden. Anke daarentegen zweeg over het feit dat Uma opvallend lang in het kot bleef.
Gebruikersavatar

Paraceta17 apr 2022, 23:24

 717  Sven
leon.paelinck schreef: 17 apr 2022, 23:21 Als mol wil je dat de mensen met de pasvragen niet afgeschoten worden.
Als Mol wil je toch juist wél dat de mensen met pasvragen (zeker als dit de eerste persoon is)afgeschoten worden? Dat vergroot de kans alleen maar dat Manu ook de anderen zou afschieten, ook als die geld bij zouden hebben.
Gebruikersavatar

Heinz17 apr 2022, 23:28

Forum veteraan  427  Uma
Ik heb door deze opdracht een instant tunnelvisie op Anke ontwikkeld. Hopelijk kom ik daar nog vanaf want tunnelvisie is een rode vlag natuurlijk. Maar wat kon Anke hier als Mol de ideale en emotionele kandidaat uithangen door het hoogste bedrag te pakken (iets dat ze direct regelde) en zich zo gehaast en onrustig (en wat mij betreft onbetrouwbaar) te gedragen om zo afgeschoten te worden en 2000 euro uit de pot te halen. Dat dit niet gebeurde moet voor haar als Mol een teleurstelling geweest zijn maar ook hier kon ze dan weer slim de kaart spelen van fanatieke kandidaat die teleurgesteld was in de "egoïstische" kandidaten, waarbij ze ook nog eens letterlijk benoemt teleurgesteld te zijn.

Natuurlijk hebben we Anke vaker fel en gepassioneerd gezien waarbij ze voor het groepsbelang ging maar dan voor of na opdrachten. Tijdens opdrachten pakt ze het meestal een stuk rustiger en rationeler aan.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9