Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

chicawah.janssen18 apr 2022, 09:02

 8153
@nathalie.liekens
2000 in de pot en 4500 eruit => 2500 uit de pot.
Gebruikersavatar

leon.paelinck18 apr 2022, 09:08

 48  Sven
Paraceta schreef: 17 apr 2022, 23:24 Als Mol wil je toch juist wél dat de mensen met pasvragen (zeker als dit de eerste persoon is)afgeschoten worden? Dat vergroot de kans alleen maar dat Manu ook de anderen zou afschieten, ook als die geld bij zouden hebben.
Neen, want hoe meer pasvragen Manu had hoe minder kans ze op de mensen met geld schiet. De reden dat ze niet op Anke schoot was omdat ze al meer als genoeg pasvragen had.
Gebruikersavatar

Holmes18 apr 2022, 09:36

 395
Sven had enkel gezegd : "mijn opdracht is een kaartenhuis bouwen van drie verdiepingen".
Hoe wist Yens zo zeker dat iedereen dezelfde opdracht met exact dezelfde voordelen zou krijgen ?

Was het 'open kaart' of 'doorgestoken kaart' ?
Gebruikersavatar

Paraceta18 apr 2022, 09:44

 717  Sven
leon.paelinck schreef: 18 apr 2022, 09:08 Neen, want hoe meer pasvragen Manu had hoe minder kans ze op de mensen met geld schiet. De reden dat ze niet op Anke schoot was omdat ze al meer als genoeg pasvragen had.
Oneens, het voedt haar algemene paranoia en in dat stadium van het spel wil je het verschil in pasvragen voor anderen vs jezelf zo groot mogelijk maken.
Gebruikersavatar

leon.paelinck18 apr 2022, 09:46

 48  Sven
Als iemand pasvragen neemt en ze schiet die niet af, dat zou haar paranoia juist nog meer voeden. Als je weet dat andere kandidaten al pasvragen hebben wil je er zelf nog meer.
Gebruikersavatar

AlleTaupe18 apr 2022, 09:48

 58  Yens
Ik ben akkoord met de analyse van @The hunter . Wat moet een mol hier doen in het spel? Zorgen dat er zoveel mogelijk kandidaten geld nemen en dan laten afknallen door Manu. Dat is exact wat Yens geprobeerd heeft. Op zich gokt hij er op dat Manu vanzelf veel mensen zal neerschieten, maar wanneer hij de kans ziet om tussen te komen in gesprek met Sven/Manu stookt hij nog. Voor mij heeft Yens de opdracht volledig molwaardig gespeeld. Uiteraard was het de bedoeling zelf ook neergeschoten te worden. Alle andere kandidaten beïnvloeden hun medespelers amper.
Gebruikersavatar

leon.paelinck18 apr 2022, 10:00

 48  Sven
Als mol heeft Yens het slecht gespeeld door Sven onder de bus te gooien. Als Manu Sven had doorgelaten dan had ze hoogstwaarschijnlijk Yens afgeschoten uit frustratie.
Anderzijds had Sven zelf al heel slecht gelogen...
Gebruikersavatar

chicawah.janssen18 apr 2022, 10:05

 8153
@AlleTaupe
Hij had er alleen niet op gerekend dat Manu hem zou wegwuiven als was hij een vervelende vlieg, met een hooghartig "Yens, ik ben nu met Sven bezig". :mrgreen:
Schitterend vond ik dat!
Gebruikersavatar

Paraceta18 apr 2022, 12:17

 717  Sven
leon.paelinck schreef: 18 apr 2022, 09:46 Als iemand pasvragen neemt en ze schiet die niet af, dat zou haar paranoia juist nog meer voeden. Als je weet dat andere kandidaten al pasvragen hebben wil je er zelf nog meer.
Hm, dat is inderdaad ook een manier om het te bekijken.

Eigenlijk is het in beide verhalen voornamelijk van belang (voor de Mol) dat er in het begin pasvragen gekozen worden. Of deze persoon al dan niet wordt afgeschoten, is van ondergeschikt belang; Manu moet gewoon onmiddellijk het gevoel krijgen dat de anderen voor eigenbelang gaan, wat de kans vergroot dat ze mensen afschiet. Dit maakt Sven natuurlijk verdacht.
Ook Yens is verdacht in de zin dat hij aan de anderen meldt dat er pasvragen te verdienen zijn (waardoor de anderen doorhebben dat Sven loog) en Sven verraadde ten overstaan van Manu. Twee nuances zijn hierbij echter van belang: (1) Yens kon niet weten dat Sven nog niet doorgelaten was door Manu; (2) Yens gebruikte de juiste tactiek om niet afgeschoten te worden en het geld veilig te stellen, als Mol had hij makkelijk Manu's wantrouwen kunnen misbruiken.
Uma handelt het meest als kandidaat in deze: een Mol in haar positie was gewoon voor geld gegaan om zich daarna te laten afschieten, als een-na-laatste nog pasvragen nemen heeft geen enkel nut voor de Mol.
Het feit dat Anke voor geld kiest, sluit ook sterk aan bij wat een Mol zou doen in die situatie. Ik vraag me wel af of ze dan niet meer geprobeerd zou hebben om afgeschoten te worden.
Manu heeft het spel zo perfect gespeeld dat ik definitief een rode streep door haar naam als potentiële Mol heb getrokken. Als ze de Mol was geweest en niet zeker wist wie wat had gekozen, had ze gewoon gemakkelijk iedereen kunnen afschieten. Ze maakte echter perfecte inschattingen, zeker een speelster om rekening mee te houden!
Conclusie: Manu en Uma handelen het meest als kandidaat, Sven en Anke het meest als Mol, Yens zweeft er wat tussenin. (Caveat: ik heb de opdracht nog niet herbekeken dus ik schrijf dit allemaal vanuit mijn - mogelijk vertekende - herinnering.)
Gebruikersavatar

fffffffffff18 apr 2022, 12:53

 5
Manu sluit ik eigenlijk volledig uit hier, de mol zou gewoon iedereen schieten. Meer nog: zelfs de andere kandidaten zouden iedereen schieten.
Gebruikersavatar

Social18 apr 2022, 14:15

 353  Uma
Laten we hier wel niet vergeten dat de mol op dit moment nog zeer hard moet proberen om niet te veel "anders " te gaan doen. Dus uitsluiten zou ik nog niet doen.
Gebruikersavatar

masterveecee18 apr 2022, 18:37

 3547  Sven
Peggy schreef: 18 apr 2022, 06:21 Iemand opgevallen dat Anke een rode band draagt? Ik dacht Uma een witte.
Zou dat iets betekenen ?
Denk dat dat gewoon voor het herkennen was. Bijv. als ze geschoten zijn, ze hun arm moeten opsteken zodat de crew de tijd van die persoon zouden kunnen afdoen. Er was tenslotte niemand bij hen om dat te regelen, dus moest het van op afstand gebeuren
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9