Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

Davy17 feb 2016, 22:56

Site Admin  1167  Uma
De Mol is een afvallingsrace waarbij kandidaten die op een verkeerd spoor zitten vroeg of laat het spel moeten verlaten.
Om De Mol te ontmaskeren kan het dan ook handig zijn om te bekijken wie de deelnemers verdenken gedurende het spel.

Op deze pagina houden we een overzicht bij:
➡️ http://www.wieisdemol.be/theorie/verdenkingen.php
Gebruikersavatar

LodeD18 feb 2016, 09:56

 117
bij stijn mag je bij test 3 nog een extra bolletje met een vraagteken zetten.
in de extra filmpjes op de site zegt hij in 1 ervan, dat hij voorlopig nog op 2 personen verspreid.

Van Thibaud weten we ook dat hij de eerste aflevering zijn zinnen op Ruth gezet had, zie ook extra filmpjes op de site, waarin hij ergens zegt dat hij zich blijkbaar toch vergist had, maar het nu wel echt zeker weet (ofziets)

Ik weet niet of Gilles Cathy haar verdachte is, maar ze vertrouwt hem voor geen haar laat ze al 2 afleveringen vrij duidelijk blijken. (maar dat kan natuurlijk ook zijn omdat ze in hem een bedreiging ziet voor een eindoverwinning)
Gebruikersavatar

Davy18 feb 2016, 20:20

Site Admin  1167  Uma
Thanks LodeD 🙂
Aanvullingen steeds welkom! Vandaar dit forumtopic.
LodeD schreef:bij stijn mag je bij test 3 nog een extra bolletje met een vraagteken zetten.
in de extra filmpjes op de site zegt hij in 1 ervan, dat hij voorlopig nog op 2 personen verspreid.
Ik denk dat we er van kunnen uitgaan dat de meeste kandidaten nog bijkomende/andere verdachten hebben dan degene die ze uitgesproken hebben in de montage. Een :?: wil dus eigenlijk zeggen dat er geen enkele informatie is vrijgegeven over die kandidaat/test.
LodeD schreef:Van Thibaud weten we ook dat hij de eerste aflevering zijn zinnen op Ruth gezet had, zie ook extra filmpjes op de site, waarin hij ergens zegt dat hij zich blijkbaar toch vergist had, maar het nu wel echt zeker weet (ofziets)
Filmpje teruggevonden bij de extra's https://youtu.be/J1dlNIalpUU
Inmiddels aangepast in het overzicht, want die info was me inderdaad ontgaan.
LodeD schreef:Ik weet niet of Gilles Cathy haar verdachte is, maar ze vertrouwt hem voor geen haar laat ze al 2 afleveringen vrij duidelijk blijken. (maar dat kan natuurlijk ook zijn omdat ze in hem een bedreiging ziet voor een eindoverwinning)
Geef gerust door als je ergens kan terugvinden dat ze effectief zegt hem te verdenken in de afl of extra's.
Gebruikersavatar

LodeD19 feb 2016, 08:30

 117
Davy schreef:Thanks LodeD 🙂
Ik denk dat we er van kunnen uitgaan dat de meeste kandidaten nog bijkomende/andere verdachten hebben dan degene die ze uitgesproken hebben in de montage.
Daar durf ik aan twijfelen. In de bijkomende filmpjes van aflevering 3 interviewen ze de kandidaten terwijl ze op weg zijn naar de vragenronde. Daar ergens in zegt Stijn: "bijna iedereen heeft nu 1 verdachte, maar ik ga voorlopig toch nog spreiden op 2. Als zij allemaal op de juiste zitten heb ik pech natuurlijk." Daaruit kunnen we opmaken dat op stijn na bijna iedereen nog maar 1 verdachte heeft na aflevering 3. Anyway, dat komt wel overeen met hoe je de bolletjes momenteel verdeeld hebt in je schema 🙂
Gebruikersavatar

weyns196019 feb 2016, 12:52

 426
Wat een mooi overzicht, knap gedaan!
Ik hou dit voor mezelf ook bij, maar neem telkens alle commentaren uit de hele afleveringen mee. Daarmee kom ik op iets uitgebreidere resultaten dan het overzicht in deze post. Ik kan uiteraard langs vele kanten volledig de mist in gaan :-(
Tot hiertoe levert mijn lijstje mij alvast nog niet veel bruikbaars op - ik ben waarschijnlijk zo blind als een mol 😛

Bruno - afl 1: Ruth / afl 2 : Marc, Stijn, Cathy / afl 3 : Stijn
Cathy - afl 1: Ruth? / afl 2 : Bruno / afl 3 : ??
Gilles - afl 1 : Ruth, Issa, Marc, Cathy / afl 2 : Bruno / afl 3 : ??
Hanne - afl 1: Thibaud, Marc, Cathy, Manuella / afl 2 : Bruno / afl 3 : ??
Issa - afl 1 : Cathy, Thibaud, Ruth / afl 2 : Cathy? / afl 3 : Bruno, Gilles, Cathy?
Manuel - afl 1 : Gilles / afl 2 : Cathy, Gilles / afl 3 : ??
Marc - afl 1 : Thibaud, Ruth, Bruno, Cathy, Gilles / afl 2 : ?? / afl 3 : uitgeschakeld
Ruth - afl 1 : Cathy, Hanne, Manuella, Bruno? / afl 2 : uitgeschakeld / afl 3: uitgeschakeld
Stijn - afl 1: Cathy, Bruno / afl 2 : ?? / afl 3 : ??
Thibaud - afl 1 : Bruno, Ruth, Cathy / afl 2 : Stijn? /afl 3 : Bruno, Cathy, Issa

Wat opvalt is dat Thibaud, voor iemand die al van in aflevering 1 zegt heel zeker te zijn van "zijn" mol, toch al 5 mogelijkheden heeft opgenoemd. Hij is ook al enkele keren van "mol" veranderd, en op 't laatst in het hotel was hij dan weer niet helemaal zeker. Als hij natuurlijk zelf de mol is (wat ik (nog) niet geloof), dan is hij inderdaad wel zeker en kan hij opnoemen wie hij wil, brengt ons alleen maar verder in de war.
Verder "versprak" Gilles zich over zijn mol als een "zij" maar herpakte zich dan met "hij of zij"; in een eerder interview met Gilles de Coster sprak hij over "ene" als hij over de mol had, wat overeen zou komen met een mannelijke mol.
Nu is het niet totaal ondenkbaar dat de TV-makers deze forums en FB-groepen minutieus in de gaten houden en als ze vinden dat er onbedoelde hints werden weggegeven, ze dat in een volgende aflevering "terug draaien" door een andere uitspraak te laten doen en de montage aan te passen!

Body language bij de vraag "ben jij de mol?": de enigen die niet met hun ogen knipperden, hun lichaam bijna onbeweeglijk stil hielden en hun stemvolume laag: Gilles en Stijn. Is ofwel perfecte lichaamscontrole ofwel een teken van liegen.

Op basis van wat ik tot hiertoe heb gezien en genoteerd, heb ik (voorlopig toch) volgende spelers "uitgeschakeld" als mol: Bruno, Thibaud (en ook uiteraard Manuella, Marc en Ruth).
Blijven over als mol, althans voor mij: Cathy, Gilles, Hanne, Issa en Stijn. Stijn houdt zich meestal gedeisd en een beetje op de achtergrond; Thibaud zit dikwijls monkelend te lachen terwijl hij het allemaal maar laat gebeuren en bekijkt. Zoveel mogelijkheden nog... leve maandag voor nieuwe aanwijzingen!
Gebruikersavatar

Wouterc19 feb 2016, 13:41

 147
Als je het over lichaamstaal hebt, moet je toch maar eens heel goed op Hanne letten (mijn verdachte nr. 1) in alle afleveringen.
Gebruikersavatar

weyns196019 feb 2016, 13:44

 426
Wouterc schreef:Als je het over lichaamstaal hebt, moet je toch maar eens heel goed op Hanne letten (mijn verdachte nr. 1) in alle afleveringen.
Of ik zie het niet (perfect mogelijk) of ze speelt haar rol supergoed (eveneens mogelijk).
Gebruikersavatar

jasper.verfaillie23 feb 2016, 00:37

 10
Iets dat me wel opviel als je oplet op wie wie verdenkt:

aflevering 2 Manuella spreidt tussen Cathy en Gilles
aflevering 3 Manuella valt af
aflevering 3 Issabel verdenkt Bruno, Gilles en in mindere mate Cathy
aflevering 4 Issabel valt af

Daar concludeer ik uit dat Gilles en Cathy niet de mol zijn...
+ voor aflevering 4 verdacht niemand Hanne, dus ofwel zat iedereen op een verkeerd spoor, ofwel is Hanne simpelweg de mol niet.
+ ik vermoed dat GIlles Issabel of Cathy verdacht. Zijn slip of the tongue in aflevering 3 verraadde dat hij een vrouw verdacht en hij was heel aangeslagen bij het vertrek van Issa in aflevering 4. Dus Gilles moet wellicht eens gaan herbronnen of hij ligt er de volgende aflevering ook uit.
Gebruikersavatar

weyns196023 feb 2016, 22:22

 426
jasper.verfaillie schreef:Iets dat me wel opviel als je oplet op wie wie verdenkt:

aflevering 2 Manuella spreidt tussen Cathy en Gilles
aflevering 3 Manuella valt af
aflevering 3 Issabel verdenkt Bruno, Gilles en in mindere mate Cathy
aflevering 4 Issabel valt af

Daar concludeer ik uit dat Gilles en Cathy niet de mol zijn...
+ voor aflevering 4 verdacht niemand Hanne, dus ofwel zat iedereen op een verkeerd spoor, ofwel is Hanne simpelweg de mol niet.
+ ik vermoed dat GIlles Issabel of Cathy verdacht. Zijn slip of the tongue in aflevering 3 verraadde dat hij een vrouw verdacht en hij was heel aangeslagen bij het vertrek van Issa in aflevering 4. Dus Gilles moet wellicht eens gaan herbronnen of hij ligt er de volgende aflevering ook uit.
Geen gekke theorie, dit.
Gebruikersavatar

astridm26 feb 2016, 15:24

 287
jasper.verfaillie schreef:Iets dat me wel opviel als je oplet op wie wie verdenkt:

Daar concludeer ik uit dat Gilles en Cathy niet de mol zijn...
Je kunt ook gewoon geluk hebben met de vragen. Stel je verdenkt A en vult daar de test op in, maar A heeft in de opdrachten samengewerkt met B. Als B de mol is, zijn dan wel je antwoorden goed, maar is A toch niet de mol.
Gebruikersavatar

Wouterc28 feb 2016, 19:02

 147
Issabel verdacht ook Bruno in aflevering 1. Daar zie je iemand die zijn lijstje aan het invullen is voor de brug proef. Als je dat vergroot zie je dat dit het lijstje van Isabelle is. Sommige namen kan je niet goed lezen, maar bij 'wie is mijn mol' meen ik toch vaag 'Bruno' te herkennen.
Gebruikersavatar

eva.timmermans29 feb 2016, 22:31

 21
Aangezien Thibaud een man verdacht...En zeker niet Stijn...vermoedelijk kunt ge ofwel Bruno of Gilles schrappen van het lijstje als mogelijke mol.Toch een vrouw?