Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

frank.troch13 feb 2017, 22:27

 253  Yens
Update voor aflevering 2. Vanaf nu ga ik met afbeeldingen werken om het duidelijk te maken. Voor de interpretatie, gelieve de eerste post te lezen 🙂 . Er begint zich toch al een patroon te voltrekken 😂 Wel nog wat vroeg op het seizoen, dus ik denk dat we komende afleveringen nog stevige verrassingen gaan krijgen :!:

[ external image ]

[ external image ]

[ external image ]

[ external image ]
Gebruikersavatar

Jansen13 feb 2017, 22:37

 3423  Yens
Je berekening staaft mijn vermoeden. Dus na vandaag heb ik drie redenen om Eline te verdenken. Mijn andere twee redenen zal ik in haar eigen forum posten.
Gebruikersavatar

ex-molinator13 feb 2017, 22:50

 3483  Uma
Het is wel wreed opvallend hoeveel geld ze kwijtgespeeld/verloren heeft. Ik had Eline al geschrapt als kandidaat mol en de aflevering van vandaag zou daar eigenlijk niets aan veranderen, echter ik haal haar terug uit die niet-mollen tunnel.
Gebruikersavatar

frank.troch13 feb 2017, 23:43

 253  Yens
ex-molinator schreef:Het is wel wreed opvallend hoeveel geld ze kwijtgespeeld/verloren heeft. Ik had Eline al geschrapt als kandidaat mol en de aflevering van vandaag zou daar eigenlijk niets aan veranderen, echter ik haal haar terug uit die niet-mollen tunnel.
Persoonlijk vind ik het té duidelijk... er klopt iets niet naar mijn gevoel. Gilles is vorig jaar nooit zo extreem duidelijk geweest vanaf het begin qua geldverlies (behalve die weenproef). Volgens mij gaan ze ons allemaal weer goed liggen hebben :x
Gebruikersavatar

Kita_V14 feb 2017, 00:21

 37
Het overzicht klopt maar ik heb wel mijn bedenking bij de 'bijdrage' van Hans: in de laatste 5 minuten (dieren - aflevering 2) bedenkt hij plots dat hij ook een geitje kan vasthouden? Voor de rest doet hij tijdens de proef heel erg weinig
Gebruikersavatar

bentxi14 feb 2017, 09:27

 43  Emanuelle
In ieder geval is het een interessant overzicht. Mijn enige bedenking gaat over de drukproef, zoals eerder gezegd, wist de productie dat er zeker één of meerdere kandidaten zouden drukken. De mogelijkheid bestaat ook dat de Mol in haar/zijn auto kon zien of er al of niet werd gedrukt. Dus als je in je tabel die 5000 buiten beschouwing laat, komt Annelies heel sterk als kandidaat-Mol naar voor.
Haar gematigd enthousiasme na de loopproef (waar moet ik nu staan springen en juichen?) en haar gedrag tov de juryleden bij de gospelproef maken haar in mijn ogen ook zeer verdacht...
Gebruikersavatar

molleman6814 feb 2017, 11:21

 5
Eline verdenk ik toch minder dan Davey aangezien zij meer uit de pot had kunnen houden met de dierenproef. Davey daarentegen heeft met de dierenproef niet veel bijgebracht aan de groep : open slot niet opgemerkt - tijd gewonnen - en dan gaat hij in eerste instantie met de sleutel naar de verkeerde deur terwijl er nog maar heel weinig tijd over is om de proef te laten lukken.
Gebruikersavatar

Jansen14 feb 2017, 11:23

 3423  Yens
molleman68 schreef:Eline verdenk ik toch minder dan Davey aangezien zij meer uit de pot had kunnen houden met de dierenproef.
Eline? Dierenproef? Eline zat niet eens in de dierenproef maar in de koorproef...
Gebruikersavatar

Ric14 feb 2017, 11:59

 67  Philippe
Ik gebruik volgend systeem:
Rode knop: Iedereen die gedrukt heeft -833 (5000/6)
Mandela run: mislukt -500, gelukt +500
valproef: iedereen +500
busrit: iedereen -500
dierenproef: gelukt +428 (3000/7)
zangproef: Sam +1500 Eline en Annelies 0 (niks opgebracht maar ook niets verloren)

dan kom ik op:
Annelies -500, Bertrand 928, Davey -905, Eline -1333, Marzena 95, Robin 95, Sam 1167
en Hans 428 (omdat hij nog maar 1 proef meedeed)
Gebruikersavatar

Mke14 feb 2017, 12:34

 112
eveline.vanhemel schreef:Eline? Dierenproef? Eline zat niet eens in de dierenproef maar in de koorproef...
Ik denk dat hier bedoeld wordt dat de mol ('Eline') zou kiezen voor de dierenproef omdat daar meer geld te verdienen valt... dus ook meer te verliezen. Doordat ze voor het koor gekozen heeft, zou dat haar volgens die redenering minder verdacht maken.
Gebruikersavatar

molleman6814 feb 2017, 12:49

 5
eveline.vanhemel schreef:Eline? Dierenproef? Eline zat niet eens in de dierenproef maar in de koorproef...
Dat bedoelde ik net. Eline heeft de koorproef gedaan met slechts een inzet van 500 euro. Ze had bij de dierenproef meer schade kunnen aanrichten.
Gebruikersavatar

jan-willem.carpentier14 feb 2017, 13:47

 35
Correct, maar daarmee zou ik Eline nog niet uitsluiten.

Het lijkt mij namelijk te makkelijk om ontmaskerd te worden als Mol als je steeds op de "belangrijkste" plaatsen van de proeven belandt. Soms moet je gewoon eens een onnozele proef doen om de verdenking ook eens naar iemand anders te laten gaan. En grote complexe proeven zoals de dierenproef hebben een grotere kans op een slechte afloop, zodat er zelfs zonder aanwezige Mol een goede kans is op 0 EUR in de pot.

Trouwens, Eline heeft zichzelf niet als zangeres opgegeven. Het was Annelies die haar aanduidde en de groep ging er in mee. In de hypothese dat Eline de mol is, zal ze haar dan niet willen verzetten tegen de hele groep om toch maar in de dierenproef te zitten. Conclusie: ook als Mol moet je de "flow" en beslissingen van de groep volgen, om je niet verdacht te maken.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12