Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

Davy28 feb 2017, 22:48

Site Admin  1167  Uma
De Mol is een afvallingsrace waarbij kandidaten die op een verkeerd spoor zitten vroeg of laat het spel moeten verlaten.
Om De Mol te ontmaskeren kan het dan ook handig zijn om te bekijken wie de deelnemers verdenken gedurende het spel.

Op deze pagina houden we ook dit jaar weer een overzicht bij:
➡️ http://www.wieisdemol.be/theorie/verdenkingen.php

Aanvullingen of analyses kan je kwijt in dit topic
Gebruikersavatar

ex-molinator28 feb 2017, 22:58

 3483  Uma
Goed overzicht (en mooi voorgesteld ook).
Gebruikersavatar

Jansen28 feb 2017, 23:02

 3423  Yens
Wat is de betekenis van de rode cirkels rond sommige gezichten of vraagtekens?
Gebruikersavatar

FlightWolf2394928 feb 2017, 23:04

 183
M8.. Nu dat mijn foto's net geüpload waren.. 😂 Is het erg als ik ze hier terug post? Ik heb blijkbaar dingen opgemerkt die niet op deze afbeelding staan, vandaar..
Compleet overzicht, met alle mogelijke vermeldingen van eventuele verdachten. (& notities die misschien handig kunnen zijn). Heb er ook de volgorde van de eliminaties bij gezet etc; misschien vind iemand hier wel een patroon in ofzo 😃
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
Gebruikersavatar

Davy28 feb 2017, 23:07

Site Admin  1167  Uma
FlightWolf23949 schreef:M8.. Nu dat mijn foto's net geüpload waren.. 😂 Is het erg als ik ze hier terug post?]
Perfect 🙂 Thanks voor de aanvulling!
Gebruikersavatar

Davy28 feb 2017, 23:10

Site Admin  1167  Uma
eveline.vanhemel schreef:Wat is de betekenis van de rode cirkels rond sommige gezichten of vraagtekens?
De rode cirkel is om aan te duiden dat dit de laatste verdenkingen zijn waarna een kandidaat zijn rood scherm heeft gekregen.
Aflevering 3 was wat speciaal omdat we weten dat naast Marzena nog iemand anders een rood scherm heeft gekregen, alleen weten we niet wie precies.

Wat verwarrend misschien, maar voor verduidelijkingen is er dit topic 🙂
Gebruikersavatar

ex-molinator28 feb 2017, 23:18

 3483  Uma
Ik snap niet hoe jullie dat allemaal zo mooi kunnen bijhouden.
Ik kijk naar een aflevering met een paar papiertjes en een stylo bij me.
Doet een kandidaat iets (bvb Davey) Dan schrijf ik snel "D-opzoek ketting", 10 minuten later "H-ok", 5 minuten later "R - same" en dan nog ergens een "A - stopQ en E ?stop?, dan nog een paar andere dingen ivm struisvogeleieren, krokodillen en golfen in Essen. Eens de aflevering gedaan, neem ik die papiertjes, bekijk ze eens, besef dat ik er niets meer van snap en gooi ze weg.
En dat systeem werkt al jaren goed zenne. 😉
Gebruikersavatar

FlightWolf2394928 feb 2017, 23:21

 183
Mijn printscreens zijn het werk van een 21 jarige vrouw die het niet kan uitstaan dat andere mensen meer opmerken dan zij zelf. Daar zit waarschijnlijk het verschil 😉
Gebruikersavatar

Jansen28 feb 2017, 23:27

 3423  Yens
OK, dank je wel voor de uitleg 🙂. Voor mij springen er enkele dingen uit:

1. Davey heeft bij elke aflevering op iemand anders gestemd (of zegt dat hij gestemd heeft) en zit nog in het spel.
2. Eline zit al sinds afl. 1 op Annelies (weliswaar de eerste keer gedeeld met Bertrand) maar daarna consequent op Annelies.
3. Van Sam weten we NIETS

Toch wel opvallend vind ik. Het lijkt dat Davey om het even wie mag kiezen zonder er uit te vallen (verdacht!). Eline stemt dus elke keer op Annelies (of dat zegt ze toch). Van afl. 3 weten we niet wie ze verdenkt maar als ze in de andere afleveringen telkens Annelies verdacht, dan zal dat ook wel zo geweest zijn in afl. 3. Wat ik dan wel vreemd vind, is dat ze tijdens het groepsgesprek in afl. 3 insinueert dat Annelies het eerste rode scherm had. Dan Sam nog: het is toch ook wel vreemd dat hij nooit een naam noemt en dat de organisatie er blijkbaar ook niet in slaagt om een naam aan hem te ontfutselen.
Gebruikersavatar

Jansen01 mar 2017, 00:01

 3423  Yens
En nog vergeten er bij te zetten dat de drie personen uit de vorige post na de 1e aflevering mijn verdachten waren 😉. Maar daarna vol voor Eline gegaan. En neen... ik weiger Annelies in overweging te nemen als mol ook al zijn er ook aanwijzingen in haar richting 😉.
Gebruikersavatar

Bakkieryer01 mar 2017, 00:14

 183  Sven
eveline.vanhemel schreef:
Toch wel opvallend vind ik. Het lijkt dat Davey om het even wie mag kiezen zonder er uit te vallen (verdacht!). Eline stemt dus elke keer op Annelies (of dat zegt ze toch). Van afl. 3 weten we niet wie ze verdenkt maar als ze in de andere afleveringen telkens Annelies verdacht, dan zal dat ook wel zo geweest zijn in afl. 3. Wat ik dan wel vreemd vind, is dat ze tijdens het groepsgesprek in afl. 3 insinueert dat Annelies het eerste rode scherm had. Dan Sam nog: het is toch ook wel vreemd dat hij nooit een naam noemt en dat de organisatie er blijkbaar ook niet in slaagt om een naam aan hem te ontfutselen.
Die naam ontfutselen ze Sam echt wel bij de test, hoor...

En het kan perfect dat Eline heel de tijd op Annelies stemt én dat Davey met een mix er in blijft. Maar hij zal heel goed moeten oppassen of de mol maakt er een remix van...
Gebruikersavatar

frank.troch01 mar 2017, 00:19

 253  Yens
Er wordt eigenlijk nooit duidelijk gezegd dat het verdachten zijn waarover ze praten. Het is dit jaar zo gemonteerd en in beeld gebracht, of zelfs gevraagd tijdens de opname, dat het gewoon fragmentjes zijn waar kandidaten terugblikken op bepaalde gebeurtenissen, maar niet echt praten over hun verdachten of op wie ze gestemd hebben. Vorig jaar was dit veel vaker het geval (ik verdenk x want, ik heb op y gestemd want). Daarom hou ik dit jaar enkel een lijst bij van wat kandidaten zeggen, en ook van wat ze laten zien aan vragen en of de cursor naar een bepaald antwoord gaat. Maar echt conclusies over verdenkingen e.d. kan je hier volgens mij niet uit afleiden, waarschijnlijk zou dit te snel naar de mol leiden dit seizoen.