Annelies is niet De Mol
Gebruikersavatar

ONBEKEND14 mar 2017, 00:27

 
Alles is mogelijk, but I don't but it 😉
Gebruikersavatar

FlightWolf2394914 mar 2017, 09:01

 183
Ik denk eigelijk dat de 'paniekaanval' fake was. Er was maar voor 10 minuten zuurstof in die bubbel. 10 minuten NORMAAL ademen maw. Een paniekaanval zorgt ervoor dat je sneller gaat ademen, en zo meer zuurstof verbruikt. Hoe meer zuurstof zij verbruikt / hoe langer ze in de bubbel blijft door haar 'aanval', hoe minder tijd alle anderen hebben.
Gebruikersavatar

kristien.leys14 mar 2017, 09:48

 46
Ja , ik had de voorspelling al gemaakt VOORAF bij het duiken. Annelies zal weer zeggen: ik durf dat niet of ik zie dat niet! En inderdaad! Hup ze kreeg een paniekaanval! Zo verliest ze kostbare tijd.
Verleden jaar was er ook iem die van de brug moest springen en werd echt niet goed, ze hebben hem dan niet meegeteld voor het slagen van de proef!
Nu uiteindelijk was de proef nu wel geslaagd, maar voor mij was het een molactie!
En als Robin dan aan het slapen is, gaat ze hem constant ambeteren. Zo kan je niet slapen , als je weet dat er voortdurend iem rond je draait!
En geldwegname is er niet gebeurd bij Annelies in de donkere kamer, gewoon omdat zij zelf de mol is!
Gebruikersavatar

nite14 mar 2017, 10:26

 110
FlightWolf23949 schreef:Ik denk eigelijk dat de 'paniekaanval' fake was. Er was maar voor 10 minuten zuurstof in die bubbel. 10 minuten NORMAAL ademen maw. Een paniekaanval zorgt ervoor dat je sneller gaat ademen, en zo meer zuurstof verbruikt. Hoe meer zuurstof zij verbruikt / hoe langer ze in de bubbel blijft door haar 'aanval', hoe minder tijd alle anderen hebben.
Er was voor minstens 10min lucht in de bel. Daarna moesten ze eruit. Maar om te vermijden dat iemand echt in de problemen komt als die een paniekaanval krijgt op minuut 10 en dus zonder lucht komt te zitten, zal er wel voor heel wat langer lucht in de bel zitten. Zodat duikers nog wat tijd hebben om die persoon lucht te geven en eruit te laten.
Molliarty schreef:Voor iemand die regelmatig paniekaanvallen heeft, vind ik het enorm straf dat ze zich die vlag nog kon herinneren. Ik vergeet alles rondom mij, laat staan dat ik onderwater en met dubbele kleuren (blauwe kleur als rood geschreven) nog iets zou weten. En DAT voor iemand die de nummer van haar ventje niet eens kende he...... :')
Zou ook kunnen dat de andere spelers haar geholpen hebben met haar vlag. Sam had blijkbaar wel extra tijd genomen om andere vlaggen te bestuderen. Dus misschien heeft hij Annelies kunnen vertellen hoe haar vlag eruit zag. In de montage werd dat niet getoond, maar dat wil niet zeggen dat het niet kon gebeurd zijn.
Gebruikersavatar

Jansen14 mar 2017, 11:22

 3423  Yens
nite schreef:Zou ook kunnen dat de andere spelers haar geholpen hebben met haar vlag. Sam had blijkbaar wel extra tijd genomen om andere vlaggen te bestuderen. Dus misschien heeft hij Annelies kunnen vertellen hoe haar vlag eruit zag. In de montage werd dat niet getoond, maar dat wil niet zeggen dat het niet kon gebeurd zijn.
Heb ik ook overwogen en het lijkt inderdaad dat Sam dan de kandidaat was die haar dan gebrieft heeft... aan de andere kant ben ik er vrij zeker van dat Sam Annelies verdacht de mol te zijn en dan lijkt het weer niet logisch... In elk geval is er weer veel stof tot nadenken... Ik kan me echt niet van de indruk ontdoen dat de paniekaanval van Annelies echt was.
Gebruikersavatar

Mola Lisa14 mar 2017, 11:38

 328  Uma
Nooit iets doen ... waardoor ik denk dat Annelies vrij snel op de juiste mol zat vermits ze de meeste proeven niet van dichtbij meemaakt (mensenkennis na vele jaren in het onderwijs ?) en toch nog in het spel zit.

Maar dan redeneer ik verder (via de robintunnel) dat Robin ook weet dat zij op de juiste mol zit (op hem dus). Vandaar dat zij in aflevering 4 en 6 een koppel vormen.

Robin kiest om met Annelies te scrabblen en kan dan rustig mollen omdat hij weet dat Annelies hem verdenkt en het dus niet veel meer uitmaakt of zij al zijn molstreken ziet.

Annelies kiest ervoor om bij de caravanproef weer dicht bij Robin te zitten (is wel niet duidelijk of zij zich opdringt om Robin te vergezellen). Als zij dan ook nog “neen” zou geantwoord op de vraag of de mol in de caravan slaapt kan zij hem wakker houden en heeft zij nog een extra vraag juist die eigenlijk een gokvraag was. Annelies zit er, door ervoor te kiezen om met haar mol de proef te doen, overal met haar neus op en laat dat nu erg handig zijn om de vragen van de eliminatieronde, die uiteraard over de mol gaan, juist te beantwoorden ….

Natuurlijk véél veronderstellingen maar toch …
Gebruikersavatar

nite14 mar 2017, 13:25

 110
eveline.vanhemel schreef:Heb ik ook overwogen en het lijkt inderdaad dat Sam dan de kandidaat was die haar dan gebrieft heeft... aan de andere kant ben ik er vrij zeker van dat Sam Annelies verdacht de mol te zijn en dan lijkt het weer niet logisch...
Das toch niet onlogisch. Zelfs al verdenkt Sam dat Annelies de mol is, dan zou hij haar toch nog steeds willen helpen om de proef te laten slagen?
In elk geval is er weer veel stof tot nadenken... Ik kan me echt niet van de indruk ontdoen dat de paniekaanval van Annelies echt was.
Ik denk dat in ieder geval ook. Indien het niet echt zou geweest zijn zou het toch wel een moeilijk stukje acteerwerk geweest zijn dat helemaal niets heeft opgeleverd want de proef slaagde uiteindelijk toch wel.
Gebruikersavatar

johan.maes14 mar 2017, 14:40

 153  Sven
Ik denk dat de mol in het begin van de reis zijn identiteit heeft onthuld aan Annelies zodat ze er lang in blijft en de mol weinig of niets meer moet saboteren omdat Annelies toch alle proeven doet mislukken 😎

Los daarvan: een paniekaanval veinzen lijkt me echt geen mogelijke mollenstreek. Bovendien had ze uiteindelijk wel de juiste zak...
Gebruikersavatar

tom.bastijns14 mar 2017, 15:05

 26
johan.maes schreef:Ik denk dat de mol in het begin van de reis zijn identiteit heeft onthuld aan Annelies zodat ze er lang in blijft en de mol weinig of niets meer moet saboteren omdat Annelies toch alle proeven doet mislukken 😎

Los daarvan: een paniekaanval veinzen lijkt me echt geen mogelijke mollenstreek. Bovendien had ze uiteindelijk wel de juiste zak...
Zelfs als mol wil je daar toch ook gewoon je eigen zak terug, lijkt me. 🙂 Volgens mij is het vooral bij de vlag van Zuid-Afrika dat er eventueel gemold kan worden, niet bij het opvissen van de juiste zak.
Gebruikersavatar

Jansen14 mar 2017, 17:58

 3423  Yens
tom.bastijns schreef:Zelfs als mol wil je daar toch ook gewoon je eigen zak terug, lijkt me. 🙂 Volgens mij is het vooral bij de vlag van Zuid-Afrika dat er eventueel gemold kan worden, niet bij het opvissen van de juiste zak.
Inderdaad, het lijkt me ook evident dat de mol zijn eigen zak wel terug wil en dat de kans om te mollen lag in het herkennen van de Zuid-Afrikaanse vlag... of net niet: Robin en Davey beginnen onmiddellijk onder mekaar uit te maken hoe de vlag er uit ziet, de andere kandidaten Eline en Annelies (ik laat Sam buiten beschouwing omdat we nu weten dat hij zeker niet de mol is) geven veel minder input, alleen Eline zegt even iets in de zin "volgens mij klopt dat niet". Uiteindelijk is het resultaat negatief en de opbrengst wordt dus niet verdubbeld. Volgens mij zijn er twee scenario's mogelijk:
1. Robin en Davey voeren het hoogste woord, een van hen is de mol en zet met opzet een kleur verkeerd.
2. Als mol kan je hier ook passief mollen: als twee kandidaten deze proef naar zich toetrekken en als mol merk je dat ze er naast zitten, dan kan je ook gewoon niets zeggen, jezelf niet verdacht maken en de proef mislukt toch.

Na afloop van de volledige proef, zegt een van de twee dames (ik weet wel niet meer wie) dat ze niet kan geloven dat Robin of Davey de vlag nu nog niet kennen... Toch vreemd he, waarom alleen Robin en Davey en niet Sam (die er nog bij was toen) en zijzelf?
Gebruikersavatar

Mola Lisa15 mar 2017, 13:43

 328  Uma
In een filmpje op vier zegt Annelies in aflevering 7 : "ik heb een spier verrokken , ik kan niet meer lopen" :roll: ....
Gebruikersavatar

Frolva15 mar 2017, 14:10

 2204
tsjoep schreef:In een filmpje op vier zegt Annelies in aflevering 7 : "ik heb een spier verrokken , ik kan niet meer lopen" :roll: ....

Ocharme. :mrgreen:
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14