Eline is De Mol!
Gebruikersavatar

ex-molinator14 mar 2017, 12:14

 3483  Uma
FlightWolf23949 schreef:Ik moet toegeven dat als ik een kandidaat was, ik nog een dommer antwoord had gegeven aangezien ik de provincies zelfs helemaal niet ken. Wist jij dat de Oost-Kantons in Luik liggen? Zelfs als ze Oost-Vlaanderen gezegd had, zou het nog fout geweest zijn.. dus waarom zou ze zichzelf niet een beetje verdachter maken als ze de mol niet is?
Eline's antwoord kwam er zo snel uit dat ze er volgens mij niet over nagedacht had. Tevens kan ik mij niet inbeelden dat ze in dit stadium van het spel (1e terreinopdracht) zichzelf verdacht zou willen maken (niet als mol, niet als kandidaat).
Gebruikersavatar

annick.neskens14 mar 2017, 16:10

 128
FlightWolf23949 schreef:Ik moet toegeven dat als ik een kandidaat was, ik nog een dommer antwoord had gegeven aangezien ik de provincies zelfs helemaal niet ken. Wist jij dat de Oost-Kantons in Luik liggen? Zelfs als ze Oost-Vlaanderen gezegd had, zou het nog fout geweest zijn.. dus waarom zou ze zichzelf niet een beetje verdachter maken als ze de mol niet is?
Ze zitten in een spel en dit was waarschijnlijk gewoon een IMPULSIEF antwoord van Eline. Ze reageert nogal eens impulsief. Ik vond het wel goed van haar dat ze vroeg wat de andere vraag geweest zou zijn.
Komt dan Annelies niet meer verdacht naar voor als saboteur?
Gebruikersavatar

ex-molinator14 mar 2017, 16:19

 3483  Uma
annick.neskens schreef:Ze zitten in een spel en dit was waarschijnlijk gewoon een IMPULSIEF antwoord van Eline. Ze reageert nogal eens impulsief. Ik vond het wel goed van haar dat ze vroeg wat de andere vraag geweest zou zijn.
Komt dan Annelies niet meer verdacht naar voor als saboteur?
nee, voor mij niet. (> volgt opsomming van mijn veronderstellingen)
a) Annelies is niet van de Google generatie
b) De generatie van Annelies weet waarvan de naam teddybeer afkomstig is.
c) De Annelies generatie verwacht wat meer "historische" kennis van haar compagnons
Gebruikersavatar

annick.neskens14 mar 2017, 17:11

 128
ex-molinator schreef:nee, voor mij niet. (> volgt opsomming van mijn veronderstellingen)
a) Annelies is niet van de Google generatie
b) De generatie van Annelies weet waarvan de naam teddybeer afkomstig is.
c) De Annelies generatie verwacht wat meer "historische" kennis van haar compagnons
Oké ... misschien heb je gelijk. Toch komt voor mijn gevoel Annelies het minst 'echt' over.
Gebruikersavatar

ex-molinator14 mar 2017, 17:29

 3483  Uma
annick.neskens schreef:Oké ... misschien heb je gelijk. Toch komt voor mijn gevoel Annelies het minst 'echt' over.
Dat gevoel begrijp ik maar al te goed - het komt bij mij ook niet altijd "natuurlijk" over.
Gebruikersavatar

annick.neskens14 mar 2017, 23:13

 128
ex-molinator schreef:nee, voor mij niet. (> volgt opsomming van mijn veronderstellingen)
a) Annelies is niet van de Google generatie
b) De generatie van Annelies weet waarvan de naam teddybeer afkomstig is.
c) De Annelies generatie verwacht wat meer "historische" kennis van haar compagnons

Mogelijk ... maar ik snap de keuze van de programmamakers niet zo goed als ze haar niet als mol kiezen.
Waar draagt Annelies een 'enthousiaste' bijdrage aan de groep? (Behalve dan opgesloten in de donkere kamer wil ze geen geld verliezen ... geen nieuwsgierigheid bij haar te bespeuren ...)
Er is geen levendigheid bij Annelies te vinden, des te meer dingen (mimiek, gebeurtenissen, paniek, ...) die naar 'beneden' trekken (down, down, down) ... misschien wel tot onder de grond 🙂

En bij Eline heb ik het gevoel dat er iets schort aan de combinatie Eline - mol - vertrouwen - politie - toekomst.
Gebruikersavatar

ex-molinator14 mar 2017, 23:22

 3483  Uma
annick.neskens schreef:Mogelijk ... maar ik snap de keuze van de programmamakers niet zo goed als ze haar niet als mol kiezen.
Waar draagt Annelies een 'enthousiaste' bijdrage aan de groep? (Behalve dan opgesloten in de donkere kamer wil ze geen geld verliezen ... geen nieuwsgierigheid bij haar te bespeuren ...)
Er is geen levendigheid bij Annelies te vinden, des te meer dingen (mimiek, gebeurtenissen, paniek, ...) die naar 'beneden' trekken (down, down, down) ... misschien wel tot onder de grond 🙂

En bij Eline heb ik het gevoel dat er iets schort aan de combinatie Eline - mol - vertrouwen - politie - toekomst.
De keuze van Eline vind ik op zich niet verkeerd. Haar temperament heeft toch wel leuke beelden gebracht.
En Annelies .. er is al altijd een iets oudere persoon in De Mol geweest. Die hebben wat meer levenservaring en een andere kijk op het leven, en kunnen ook een rustgevende factor zijn: een soort tegengewicht tegen de overdaad aan impulsen door Robin (en Marzena).
Ik heb het wel graag gevarieerd. Uiteindelijk kiest Woestijnvis wel voor een heterogeen gezelschap waarvan ze veronderstellen dat het beelden zal opleveren die een grote massa zal plezieren, zonder dat het tot conflicten zal leiden (voor zover ik het correct gelezen heb is er in de eerste reeks wel een zwaar conflict geweest)..
Gebruikersavatar

Jansen14 mar 2017, 23:33

 3423  Yens
ex-molinator schreef:nee, voor mij niet. (> volgt opsomming van mijn veronderstellingen)
a) Annelies is niet van de Google generatie
b) De generatie van Annelies weet waarvan de naam teddybeer afkomstig is.
c) De Annelies generatie verwacht wat meer "historische" kennis van haar compagnons
Euh... ik hoor het hier tot in Keulen donderen? Annelies is niet van de Google generatie? Annelies is 58 als ik me niet vergis. Zelf wordt ik dit jaar 52 en mijn man wordt er 57. Ik kan je verzekeren dat we beiden zeer volwaardige leden van de Google generatie zijn en ik zelfs een professionele ict job heb. Over Annelies zelf kan ik niet oordelen maar zomaar een generatie markeren als geen deel te zijn van de Google generatie vind ik er toch wel over en redelijk stigmatiserend. Wat betreft de andere punten: ik weet inderdaad waar de naam teddybeer vandaar komt en ik vind geschiedenis inderdaad ook belangrijk.

Misschien is de 50+ generatie juist een generatie die graag een open vizier houdt op alles wat er reilt en zeilt in de wereld? En in staat is om zowel vooruit te kijken maar ook achteruit en het belang van geschiedenis begrijpen als leidraad voor de toekomst?

P.S. Mijn vader wordt dit jaar 79 jaar en hij heeft een PC en tablet, leest elke dag zijn krant online, mailt regelmatig, en zoekt zeer regelmatig informatie op internet op over zijn interesses.
Gebruikersavatar

annick.neskens14 mar 2017, 23:40

 128
ex-molinator schreef:De keuze van Eline vind ik op zich niet verkeerd. Haar temperament heeft toch wel leuke beelden gebracht.
En Annelies .. er is al altijd een iets oudere persoon in De Mol geweest. Die hebben wat meer levenservaring en een andere kijk op het leven, en kunnen ook een rustgevende factor zijn: een soort tegengewicht tegen de overdaad aan impulsen door Robin (en Marzena).
Ik heb het wel graag gevarieerd. Uiteindelijk kiest Woestijnvis wel voor een heterogeen gezelschap waarvan ze veronderstellen dat het beelden zal opleveren die een grote massa zal plezieren, zonder dat het tot conflicten zal leiden (voor zover ik het correct gelezen heb is er in de eerste reeks wel een zwaar conflict geweest)..
Ho ho ... Ik vind niets verkeerd aan de keuze voor Eline als kandidaat ... zeker niet ...
maar ik zie haar niet passen in het plaatje van 'de mol' (ik bedoel dan Eline als mol) voor wat betreft de verenigbaarheid met haar leven NA de mol.
De variatie is ook goed ... niets op aan te merken ... maar ik dacht dat het op dit forum gaat om uit te vissen wie de mol is ... toch? 🙂
Gebruikersavatar

annick.neskens14 mar 2017, 23:41

 128
eveline.vanhemel schreef:Euh... ik hoor het hier tot in Keulen donderen? Annelies is niet van de Google generatie? Annelies is 58 als ik me niet vergis. Zelf wordt ik dit jaar 52 en mijn man wordt er 57. Ik kan je verzekeren dat we beiden zeer volwaardige leden van de Google generatie zijn en ik zelfs een professionele ict job heb. Over Annelies zelf kan ik niet oordelen maar zomaar een generatie markeren als geen deel te zijn van de Google generatie vind ik er toch wel over en redelijk stigmatiserend. Wat betreft de andere punten: ik weet inderdaad waar de naam teddybeer vandaar komt en ik vind geschiedenis inderdaad ook belangrijk.

Misschien is de 50+ generatie juist een generatie die graag een open vizier houdt op alles wat er reilt en zeilt in de wereld? En in staat is om zowel vooruit te kijken maar ook achteruit en het belang van geschiedenis begrijpen als leidraad voor de toekomst?

P.S. Mijn vader wordt dit jaar 79 jaar en hij heeft een PC en tablet, leest elke dag zijn krant online, mailt regelmati...
Pssssst!!!!! Ik word volgende maand ook 53 🙂
Gebruikersavatar

ex-molinator15 mar 2017, 00:58

 3483  Uma
eveline.vanhemel schreef:Euh... ik hoor het hier tot in Keulen donderen? Annelies is niet van de Google generatie? Annelies is 58 als ik me niet vergis. Zelf wordt ik dit jaar 52 en mijn man wordt er 57. Ik kan je verzekeren dat we beiden zeer volwaardige leden van de Google generatie zijn en ik zelfs een professionele ict job heb. Over Annelies zelf kan ik niet oordelen maar zomaar een generatie markeren als geen deel te zijn van de Google generatie vind ik er toch wel over en redelijk stigmatiserend. Wat betreft de andere punten: ik weet inderdaad waar de naam teddybeer vandaar komt en ik vind geschiedenis inderdaad ook belangrijk.
Eveline. Ik maakte een veralgemening op basis van statistieken en ervaring. Ik ken uiteraard ook 50+ers (ben er zelf ook één) die vlot overweg kunnen met PCs maar eens je richting 60 gaat dan is het een groep die er niet mee opgeroeid is (zelfs wij niet). Wat ik wou zeggen is dat de 50+ generatie niet opgegroeid is met Google in de papfles als middel om snel aan informatie te geraken. Tot eind jaren '80 waren boeken mijn bron van informatie. Ik heb zelf eind jaren '80 de eerste PCs (nog ingepakt) ontvangen op de dienst waar ik toen werkzaam was, met als opdracht : "doe hier iets mee". DOS 3.1 SS floppies, en je had er 2 nodig, 1 met het OS, en dan wisselen om data te kunnen opslaan. (en dan begin jaren '90 hetzelfde in Afrika) Tijden zijn veranderd en voor de jongere generatie is een smartphone onontbeerlijk geworden (zelf heb ik er geen) en de overvloed aan vluchtige informatie die steeds beschikbaar is, wordt een limiterende factor (ik veralgemeen): de stimulus om allerlei feiten op te slaan en associaties te maken is er niet meer want je informatie is beschikbaar met een paar drukjes op de knoppen.
eveline.vanhemel schreef:Misschien is de 50+ generatie juist een generatie die graag een open vizier houdt op alles wat er reilt en zeilt in de wereld? En in staat is om zowel vooruit te kijken maar ook achteruit en het belang van geschiedenis begrijpen als leidraad voor de toekomst?
De 50+ generatie is een generatie die de ontwikkelingen meegemaakt heeft op het moment dat ze nog mee moesten gaan (bvb professionele verplichtingen) maar heeft dus ook de periode voor de informatisering meegemaakt en heeft heel andere prioriteiten gehad.
eveline.vanhemel schreef:P.S. Mijn vader wordt dit jaar 79 jaar en hij heeft een PC en tablet, leest elke dag zijn krant online, mailt regelmatig, en zoekt zeer regelmatig informatie op internet op over zijn interesses.
Jouw vader is een uitzondering hoor, en is waarschijnlijk gestimuleerd door zijn kinderen (wat trouwens een goede zaak is). Dat is mij niet gelukt. :oops:

Ik vind het spijtig dat je mijn bericht als negatief ervaren hebt: mijn bedoeling was voornamelijk een verklaring te geven waarom het niet zo onverwacht is dat Eline niet zomaar die kleine feitjes kent die Annelies wel kent (bvb de teddybeer), maar dat Annelies misschien van Eline te veel verwacht (in termen van die feitenkennis)

Ik hoop dan ook dat je mijn bericht nu in een andere context kunt bekijken.
Gebruikersavatar

Jansen15 mar 2017, 08:37

 3423  Yens
ex-molinator schreef:Ik hoop dan ook dat je mijn bericht nu in een andere context kunt bekijken.
OK, point taken 🙂. We hebben het inderdaad niet met de paplepel binnen gekregen, maar bij mij thuis ging het initiatief toch van mijn ouders uit: zij hebben me gestimuleerd om al van in mijn middelbare opleiding informatica op te nemen in mijn vakkenpakket. Ik ben hen daar eeuwig dankbaar voor dat ze dat gedaan hebben. In die periode (begin jaren '80) was dat zeker geen evidente keuze. Dit was trouwens ook de periode dat we naar Zuid-Afrika geëmigreerd zijn. Mijn vader werkte toen al in zijn bedrijf met computers (Apple trouwens en dat waren nog toestellen zonder harde schijf en enkel met een floppy drive). Ik denk dus dat opvoeding een grote rol hierin speelt en misschien komt het ook daardoor dat in mijn vriendenkring er veel mensen zijn die wel meegaan op de digitale snelweg. Zelf heb ik mezelf voor mijn 50e verjaardag een smartphone cadeau gedaan en daar heb ik nog geen spijt van 🙂.