Annelies is niet De Mol
Gebruikersavatar

chicawah.janssen03 mar 2017, 20:37

 8153
eveline.vanhemel schreef:haar passiviteit begint irritant te worden. Voor degenen die Annelies verdenken: sorry maar als Annelies de Mol zou blijken te zijn dan vind ik dat Vier een verkeerde keuze als mol gemaakt heeft.
Mijn gedacht!
Gebruikersavatar

Laleia04 mar 2017, 12:18

 306
ex-molinator schreef:Dit is toch een perfecte dekmantel waardoor sommige opdrachten al met een handicap afgewerkt moeten worden?
Misschien hebben ze deze keer beslist om het anders te doen, dus het is geen sluitend argument om haar als verdachte te schrappen, maar alle vorige mollen waren fysiek sterk. Dit lijkt me ook een logische keuze omdat ze dan altijd aanwezig kunnen zijn bij doorslaggevende momenten.
Gebruikersavatar

annick.neskens18 mar 2017, 12:10

 128
Z.MOL schreef:Bij de vorige aflevering zei ze dat ze Bertrand heel verdacht vond...maar die ligt eruit?
Toen Bertrand zei dat het sowieso 'good hope' was en dat de vertaling 'goed geluk' was, heeft ze niet gezegd dat zijn vertaling fout was. Ze is toch opgeleid tot regentes Nederlands-Engels-Godsdienst.

Good hope is niet goed GELUK maar goede hoop (Kaap de Goede Hoop ligt daar natuurlijk)
Gebruikersavatar

Frolva18 mar 2017, 14:19

 2204
annick.neskens schreef:heeft ze niet gezegd dat zijn vertaling fout was.
Dat is omdat Annelies de mol is. 😉

Maar velen op het forum weten dat nog niet. :mrgreen:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen18 mar 2017, 14:35

 8153
Frolva schreef:Dat is omdat Annelies de mol is. 😉

Maar velen op het forum weten dat nog niet. :mrgreen:
Ze weet het misschien zelf niet eens 😛
Gebruikersavatar

Frolva18 mar 2017, 14:48

 2204
chicawah schreef:Ze weet het misschien zelf niet eens 😛
Die gaat verschieten, de laatste aflevering!


:mrgreen:
Gebruikersavatar

dennis.pellegrims18 mar 2017, 15:12

 5
Inderdaad, hgoe kan zij er zo lang in blijven?
Wel kijk, ik geloof wel degelijk dat zij de mol is; Ik heb dat gevoel opgedaan in de aflevering dat zij samen met robin het spelletje scrabble speelde tegen Gilles.
Ze zei daar namelijk letterlijk, ik heb mijn bril niet bij ...
Met andere woorden interpreteerde ik dat als een serieuze tip. Zonder bril ziet ze niet goed - letterlijk vertaald, zonder bril ziet ze niets! Dus is ze blind. En wat is er dan nog beter te vergelijken? Een mol is ook blind!
Ik krijg dit niet meer uit mijn gedachten ...
In de duikproef, naar de luchtbel kon ze blijkbaar WEL zonder bril haar code bekomen daarentegen, heel raar. Maar door die 'paniek'aanval zou ze alles kwijt geweest zijn. Enfin, gespeeld of niet, de kans was dus echter 1 op 5 dat ze haar bagage zou pikken en toch had ze de juiste beet. Ook heel bagger me dunt. Ik zou het straf vinden mocht Annelies de mol zijn, maar dan lijkt het mij te eenvoudig geweest te zijn dit seizoen. En iets in mij zegt, dat het anders in elkaar zal zitten.

Ik heb nochtans de overtuiging dat Eline zeker niet de mol is, net zoals ik dat gevoel ook bij Sam had. Waarom niet Eline? Omdat ik vermoed dat zij bij de speciale eliminatie het rode scherm had! Dat lag er bij mij dik op, wegens haar emotionele reactie nadat de voorlaatste dus naar huis moest (marzena), toen reageerde ze emotioneel (tranen). Dat wees er voor mij op dat zij normaal naar huis moest maar door haar was het dus de voorlaatste die haar biezen moest pakken, emotie van dat ze er zelf nog in zat en wss ook omdat door haar schuld de voorlaatste eruit viel. De mol zou geen emoties mogen kennen, toch? Het is mijn gedachte maar. :?
Gebruikersavatar

Frolva18 mar 2017, 15:24

 2204
dennis.pellegrims schreef:Ik heb dat gevoel opgedaan in de aflevering dat zij samen met robin het spelletje scrabble speelde tegen Gilles.
Ze zei daar namelijk letterlijk, ik heb mijn bril niet bij ...
Verwar je niet met de Golf en spaarkas-proef?

Daar zei Annelies dat ze haar (lees)bril niet bij had. Ze had die trouwens enkel nodig om in de bladen van het telefoonboek te kunnen lezen, niet om de opdrachten (in groot lettertype) op de kaartjes te lezen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen18 mar 2017, 15:34

 8153
dennis.pellegrims schreef: ... duikproef ... de kans was dus echter 1 op 5 dat ze haar bagage zou pikken en toch had ze de juiste beet.
De kans was 1 op 6.
Bij aanvang waren er 10 zakken: die van de deelnemers + 5 valse. Ze dook als laatste en dus waren er nog 6: de hare + de 5 valse.
Gebruikersavatar

sherlock18 mar 2017, 15:42

 216
Ik heb het in een ander topic al geplaatst maar hierbij nog eens mijn bedenkingen bij Annelies.

Als blijkt dat Annelies echt de mol is, ga ik enorm verbaasd zijn.

Haar strategie:

- Mandela-run: ik val, het is voorbij.
- Muziek-proef: ik weet niets.
- Museum-proef: ik doe helemaal niets.
- Fietsproef: ik stop na enkele kilometer.
- Duikproef: ik krijg een paniekaanval.

Ik kan me gewoon niet inbeelden dat je als mol zo passief te werk gaat. Je hebt helemaal geen controle meer, je verliest overal de mogelijkheid om te mollen en je gaat er als het ware bij liggen.

Waarom zit Annelies er dan nog in? Ze kent eenvoudigweg de identiteit van de mol.
Gebruikersavatar

dennis.pellegrims18 mar 2017, 15:44

 5
@ chicawa, je hebt gelijk, excuses. D kans was idd 1 op 6. Mi scusi.
Gebruikersavatar

ex-molinator18 mar 2017, 15:44

 3483  Uma
sherlock schreef:...
Waarom zit Annelies er dan nog in? Ze kent eenvoudigweg de identiteit van de mol.
Ik denk dat deze theorie klopt , .... tenzij Davey of Eline de mol blijkt te zijn.