Annelies is niet De Mol
Gebruikersavatar

chicawah.janssen18 mar 2017, 17:59

 8153
commisaris Witse schreef:In beide gevallen is ze al vastgeketend hoor...
Dat is het nou net.
Gebruikersavatar

Jay-Lo18 mar 2017, 18:21

 1690  Sven
commisaris Witse schreef:Deze heb ik van de NL site geplukt... bizar, of zijn de foto's op een verschillend ogenblik opgenomen ? Zou ik mijn mol moeten herzien ????

[ external image ]

Kijk uit naar commentaar 💡 💡 💡
Ik weet het niet, vreemd.
Gebruikersavatar

sherlock18 mar 2017, 18:56

 216
Dit is toch wel heel bizar.

Ten eerste was het al wat vreemd dat ze die bril meehad. Tenzij ze natuurlijk niet wist wat de proef ging inhouden. Als je niet weet dat het in het donker zal zijn dan neem je gewoon sowieso je bril mee. Maar hoe kan ze nu tussen het eerste shot en de nachtbeelden die bril hebben gedraaid als ze was vastgeketend?

Hier weet ik even geen raad mee...
Gebruikersavatar

Curio18 mar 2017, 19:16

 53
Inderdaad heel vreemd, het is gewoon iets raar met die brillen :? Annelies zelf heeft op haar facebookprofiel ook een foto van een hoop brillen gepost en tijdens het spel heb ik haar ook al met verschillende brillen zien rondlopen (wanneer ze er één meeheeft dan toch 😛 ). Hoeveel brillen pakt zij mee op reis? 😲
Gebruikersavatar

ex-molinator18 mar 2017, 19:28

 3483  Uma
sherlock schreef:Dit is toch wel heel bizar.

Ten eerste was het al wat vreemd dat ze die bril meehad. Tenzij ze natuurlijk niet wist wat de proef ging inhouden. Als je niet weet dat het in het donker zal zijn dan neem je gewoon sowieso je bril mee. Maar hoe kan ze nu tussen het eerste shot en de nachtbeelden die bril hebben gedraaid als ze was vastgeketend?

Hier weet ik even geen raad mee...
Dat ze de bril mee had vind ik normaal.
Het is (voor mij) wel zeer raar dat die bril omgedraaid is, immers, er is totaal geen reden om Annelies in die situatie even los te maken en dan opnieuw vast te maken. Zij moet daar maar 1x vastzitten (en als ze de mol is, loopt ze vrij rond, met pak aan) .
Ik denk dat de meest plausibele verklaring is dat Gilles of een cameraman of de (echte) mol even die bril verlegd heeft, misschien als afleiding voorde kijker.
Ik vind het verdacht maar vind dit onvoldoende om haar als mol te beschouwen. Maar ik hoop dat hier wel een uitleg over komt.
Gebruikersavatar

sherlock18 mar 2017, 19:43

 216
ex-molinator schreef:Dat ze de bril mee had vind ik normaal.
Het is (voor mij) wel zeer raar dat die bril omgedraaid is, immers, er is totaal geen reden om Annelies in die situatie even los te maken en dan opnieuw vast te maken. Zij moet daar maar 1x vastzitten (en als ze de mol is, loopt ze vrij rond, met pak aan) .
Ik denk dat de meest plausibele verklaring is dat Gilles of een cameraman of de (echte) mol even die bril verlegd heeft, misschien als afleiding voorde kijker.
Ik vind het verdacht maar vind dit onvoldoende om haar als mol te beschouwen. Maar ik hoop dat hier wel een uitleg over komt.
Klopt. Of de scènes licht-donker zijn niet chronologisch opgenomen maar dat kan ik me nauwelijks inbeelden.

Een heel vreemde zaak dit.

Daarnaast zien we Annelies niet in de boeien worden geslagen én zien we Gilles de kaarsen niet uitblazen bij haar...
Gebruikersavatar

nele.degrande18 mar 2017, 22:07

 5
ruben.vanrusselt schreef:Is de uitdrukking niet: ... als de uil niet zienen wil? Of ben ik nu zo mis?
je hebt gelijk 😃
Gebruikersavatar

Kobe18 mar 2017, 22:20

 429
[quote="ex-molinator"]Dat ze de bril mee had vind ik normaal.
Het is (voor mij) wel zeer raar dat die bril omgedraaid is, immers, er is totaal geen reden om Annelies in die situatie even los te maken en dan opnieuw vast te maken. Zij moet daar maar 1x vastzitten (en als ze de mol is, loopt ze vrij rond, met pak aan) .
Ik denk dat de meest plausibele verklaring is dat Gilles of een cameraman of de (echte) mol even die bril verlegd heeft, misschien als afleiding voorde kijker.
Ik vind het verdacht maar vind dit onvoldoende om haar als mol te beschouwen. Maar ik hoop dat hier wel een uitleg over komt.[/quote]


Mee eens!! Mijn mening: de mol en makers zeggen tegen Annelies: 'neemt u bril deze keer wel mee he!' Braafjes neemt ze hem mee, niet wetend dat de mol de bril zal komen verleggen. Zo maken de mol en makers een kandidaat extra verdacht voor de kijkers (met echter kleine moeite!) en kunnen ze nog eens goed lachen met ons. 😂

Het énigste wat ook zou kunnen volgens mij is dat Gilles (als Annelies dan de mol is) haar bril verlegt om zo een hint te geven naar de mollenzoekers, namelijk: zoek iets met (haar) brillen.

Voor mij is het toch (hopelijk) het eerste dat meer kans heeft om waar te zijn.
Gebruikersavatar

steven.vandorsselaer19 mar 2017, 13:12

 21
Ik denk dat de bril inderdaad wel met een bedoeling is meegenomen..
Een mol voelt zich op zijn gemak en in zijn sas in het donker, zoals een echte mol. Ik dacht ook direct nog voor de proef begon dat de mol hier zijn hartslag onder controle zou gaan houden ipv te saboteren. Daarom dat ik Annelies eens grondig herbekeken heb of er iets verdachts te zien was en zo kwam ik dan ook op het verschil met de positie vd bril.

In combinatie spreekwoord "wat baten kaars en bril als de uil niet zien of lezen wil..."
- ander duidelijker verschil is het niet uitblazen kaars bij annelies (wat baat een kaars / uitblazen zien we niet)
- de andere positie leesbril in het donker, iets wat een uil die in het donker kan zien zeker zou opmerken als hij het wil zien.

Ik ben overtuigd v Annelies als mol
Gebruikersavatar

sherlock19 mar 2017, 16:51

 216
steven.vandorsselaer schreef:Ik denk dat de bril inderdaad wel met een bedoeling is meegenomen..
Een mol voelt zich op zijn gemak en in zijn sas in het donker, zoals een echte mol. Ik dacht ook direct nog voor de proef begon dat de mol hier zijn hartslag onder controle zou gaan houden ipv te saboteren. Daarom dat ik Annelies eens grondig herbekeken heb of er iets verdachts te zien was en zo kwam ik dan ook op het verschil met de positie vd bril.

In combinatie spreekwoord "wat baten kaars en bril als de uil niet zien of lezen wil..."
- ander duidelijker verschil is het niet uitblazen kaars bij annelies (wat baat een kaars / uitblazen zien we niet)
- de andere positie leesbril in het donker, iets wat een uil die in het donker kan zien zeker zou opmerken als hij het wil zien.

Ik ben overtuigd v Annelies als mol
Het is sowieso enorm verrassend en reden tot grote twijfel wat mij betreft.

Maar Annelies als mol: ik zou het zo bizar vinden.

Dan presenteer ik alvast in avant-première: DE SABOTAGES VAN ANNELIES.

[ external image ]
Gebruikersavatar

steven.vandorsselaer19 mar 2017, 21:13

 21
Haha... Bwa..
Monet-manet/ de klokken/ scrabble /... zouden duidelijke molacties v annelies kunnen zijn. Maar zo kan je voor alle kandidaten wel genoeg "molacties" vinden. En de mol werkt ook veel achter de schermen en die zien we niet altijd.
Ik ben niet volledig zeker maar bril en kaars zou wel een clue kunnen zijn die de makers er hebben ingestoken. En daar probeer ik naar te kijken
Gebruikersavatar

ex-molinator19 mar 2017, 21:21

 3483  Uma
steven.vandorsselaer schreef:...
Ik ben niet volledig zeker maar bril en kaars zou wel een clue kunnen zijn die de makers er hebben ingestoken. En daar probeer ik naar te kijken
Dat "bril en kaars" vind ik goed gevonden, en als het echt een hint door de makers is, dan is het een fijne.
BTW ik vind niet wie die bril en kaars hint voor het eerst vermeld heeft op dit forum (de combinatie dus). Ik zou graag een like geven (ere aan wie ere toekomt) dus aub kan er mij iemand de weg tonen naar het onhullende topic.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7