Annelies is niet De Mol
Gebruikersavatar

BBStijn21 mar 2017, 13:33

 6
Collega hier merkte op dat er op de kaart van de kamer van Annelies (voor ze met pannenkoeken begon te gooien) 195? stond geschreven. De andere hun kaarten worden wit in beeld gebracht of hebben een getypte tekst.
Na wat freeze framing is dit het resultaat. Denk dat het gewoon een deel van het kamernummer is, maar toch vreemd dat dit zo in beeld wordt gebracht. Zeker omdat er volgens mij onder de geschreven tekst ook de kamer naam en nummer getypt staan. Aangezien het laatste nummer niet zichtbaar is, zou het misschien haar geboortejaar (1958) kunnen zijn?
Bij Eline lijkt er dan weer wat met typex gecorrigeerd.

Davey:
1986 - 1996
CATWALK CUSTOMS
[ external image ]

Annelies:
1956 - 1966
MAIN STREET CONSTELLATIONS
[ external image ]

Eline:
1886 - 1896
VISION: MAIN STREET LIFE
[ external image ]

Robin:
1935 - 1946
???
[ external image ]
Gebruikersavatar

marc.hendrickx21 mar 2017, 13:49

 1
Goed opgemerkt ! Het onderste deel van de "8" is zichtbaar, dus het zal vermoedelijk 1958 zijn.
Allicht kunnen de kaart recto verso gebruikt worden, en is er een blanco achterzijde.
Gebruikersavatar

sara.pantoja21 mar 2017, 13:55

 100
marc.hendrickx schreef:Goed opgemerkt ! Het onderste deel van de "8" is zichtbaar, dus het zal vermoedelijk 1958 zijn.
Allicht kunnen de kaart recto verso gebruikt worden, en is er een blanco achterzijde.
De onderkant van een 6 lijkt op de onderkant van een 8...

Volgens mij staat hier idd gewoon het kamernummer op en heeft de kaart idd een blanco zijde, die ze gebruikt hebben bij Robin.
Gebruikersavatar

BBStijn21 mar 2017, 14:05

 6
Maar waarom staat het kamernummer hier dan tweemaal op?
Een keer geschreven, en nog een keer getypt eronder.
Gebruikersavatar

sara.pantoja21 mar 2017, 14:12

 100
BBStijn schreef:Maar waarom staat het kamernummer hier dan tweemaal op?
Een keer geschreven, en nog een keer getypt eronder.
Hmmm...daar heb je wel een punt.
Gebruikersavatar

glashelder21 mar 2017, 14:48

 53
Aangezien de beelden zijn opgenomen in een hotel (de website van het hotel staat hier ergens al op het forum), lijkt het me logisch dat ze gewoon de kaarten horend bij het hotel gebruiken en daar niet op gaan zitten tipp-ex'en 😉 De kamers zullen wel niet helemaal willekeurig gekozen zijn en de kans bestaat dat er hints zitten in de kamernummers/namen, maar die hotelkaartjes zijn gewoon van het hotel zelf, daar gaan ze toch niet aan lopen prutsen, plezant voor die mensen van het hotel, "hier heb je je kaartjes terug, we hebben er wel wat tipp-ex op gesmeerd" 😛
Gebruikersavatar

sara.pantoja21 mar 2017, 14:51

 100
glashelder schreef:Aangezien de beelden zijn opgenomen in een hotel (de website van het hotel staat hier ergens al op het forum), lijkt het me logisch dat ze gewoon de kaarten horend bij het hotel gebruiken en daar niet op gaan zitten tipp-ex'en 😉 De kamers zullen wel niet helemaal willekeurig gekozen zijn en de kans bestaat dat er hints zitten in de kamernummers/namen, maar die hotelkaartjes zijn gewoon van het hotel zelf, daar gaan ze toch niet aan lopen prutsen, plezant voor die mensen van het hotel, "hier heb je je kaartjes terug, we hebben er wel wat tipp-ex op gesmeerd" 😛
Nee, mss niet met tippex, maar het is wel duidelijk zichtbaar dat enkel op Annelies haar kaartje een nummer handgeschreven is (kaart van Robin kunnen we niet zien, daar is de blanco zijde gebruikt om te scannen). Ze kunnen dit bv gedaan hebben door een etiket te plakken en daar iets op te schrijven. Zo beschadigen ze de hotelkaart ook niet.
Gebruikersavatar

glashelder21 mar 2017, 14:55

 53
sara.pantoja schreef:Nee, mss niet met tippex, maar het is wel duidelijk zichtbaar dat enkel op Annelies haar kaartje een nummer handgeschreven is (kaart van Robin kunnen we niet zien, daar is de blanco zijde gebruikt om te scannen). Ze kunnen dit bv gedaan hebben door een etiket te plakken en daar iets op te schrijven. Zo beschadigen ze de hotelkaart ook niet.
Ja, dat klopt ook (al zie ik dat handgeschrevene niet meteen op de screenshots).

Dat ze de hotelkaarten als hint zouden gebruiken zou best kunnen: het zijn telkens aparte shots met een voice-over ("dan wens ik je heel veel succes" oid), dus geen garantie dat die effectief opgenomen zijn op het moment dat ze de kandidaat binnenlaten. Ze kunnen dus nog vanalles gedaan hebben met die kaarten (lijkt me ook makkelijker om te filmen met Gilles apart).
Gebruikersavatar

sara.pantoja21 mar 2017, 14:57

 100
BBStijn schreef:
Annelies:
1956 - 1966
MAIN STREET CONSTELLATIONS
[ external image ]
Hier zie je het wel duidelijk hoor, alleen ff vergroten 🙂
Gebruikersavatar

BBStijn21 mar 2017, 15:32

 6
glashelder schreef:Ja, dat klopt ook (al zie ik dat handgeschrevene niet meteen op de screenshots).
Beetje vergroot en verscherpt:
[ external image ]
Gebruikersavatar

glashelder21 mar 2017, 17:02

 53
Oh, ik dacht dat het een bepaald lettertype was 🙂
Gebruikersavatar

Taupe07722 mar 2017, 10:10

 767  Yens
Raar had dit al gemeld tijdens de uitzending zelf en ik merk dat mijn topic verwijderd is .... te duidelijke hint of toch andere reden?