Annelies is niet De Mol
Gebruikersavatar

johan.maes23 mar 2017, 16:22

 153  Sven
oldgrumpy schreef:Ik hoop echt dat annelies niet de mol is.
Niet dat ik iets tegen haar heb, ze mag gerust de finale winnen bvb.
Dan zou ik zelfs zeggen proficiat dat heb je knap gedaan.

Maar als mol zou ik het me echt heel erg tegenvallen.
Neem dan volgend jaar een 100 jarige uit het rusthuis die de helft van de proeven niets doet en
op belachelijke flauwe wijze saboteert.
Als Woestijnvis Annelies als mol zou hebben gekozen, dan hadden ze beter andere proeven weggelaten (zoals fietsproef,loopproef en duikproef) en vervangen door andere proeven waar ze meer actief kon aan deelnemen.
Dat klinkt misschien cru maar zoals gezegd het is niet persoonlijk tegen annelies maar Annelies in de rol van mol.
Sorry maar ik moet hier toch weer tegen in gaan. Annelies past misschien niet in jouw beeld van ideale mol maar dat wil niet zeggen dat ze het niet goed gedaan heeft, of dat ze niet goed gekozen is. Moeten we dan op voorhand altijd de oudere dame (Manuela vorig jaar) uitsluiten als mol? Er zullen altijd fysiek zwakkere kandidaten meedoen en er zullen altijd fysieke proeven zijn. De proeven worden niet aangepast aan de kwaliteiten van de mol.

Annelies heeft haar zwakheden uitgebuit en haar sterke punten weggemoffeld, zoals elke mol doet. En net omdat iedereen het zo onwaarschijnlijk vindt heeft ze dat minder subtiel kunnen doen. Er is tot hiertoe nooit een mol geweest met haar profiel en daar hebben de makers ongetwijfeld bewust op ingespeeld.

Als ze de mol is natuurlijk 😛
Gebruikersavatar

Frolva23 mar 2017, 16:27

 2204
oldgrumpy schreef:Ik hoop echt dat annelies niet de mol is.
Niet dat ik iets tegen haar heb, ze mag gerust de finale winnen bvb.
Dan zou ik zelfs zeggen proficiat dat heb je knap gedaan.

Maar als mol zou ik het me echt heel erg tegenvallen.
Neem dan volgend jaar een 100 jarige uit het rusthuis die de helft van de proeven niets doet en
op belachelijke flauwe wijze saboteert.
Als Woestijnvis Annelies als mol zou hebben gekozen, dan hadden ze beter andere proeven weggelaten (zoals fietsproef,loopproef en duikproef) en vervangen door andere proeven waar ze meer actief kon aan deelnemen.
Dat klinkt misschien cru maar zoals gezegd het is niet persoonlijk tegen annelies maar Annelies in de rol van mol.
Sorry maar ik moet hier toch weer tegen in gaan. Annelies past misschien niet in jouw beeld van ideale mol maar dat wil niet zeggen dat ze het niet goed gedaan heeft, of dat ze niet goed gekozen is. Moeten we dan op voorhand altijd de oudere dame (Manuela vorig jaar) uitsluiten als mol? Er zullen altijd fysiek zwakkere kandidaten meedoen en er zullen altijd fysieke proeven zijn. De proeven worden niet aangepast aan de kwaliteiten van de mol.

Annelies heeft haar zwakheden uitgebuit en haar sterke punten weggemoffeld, zoals elke mol doet. En net omdat iedereen het zo onwaarschijnlijk vindt heeft ze dat minder subtiel kunnen doen. Er is tot hiertoe nooit een mol geweest met haar profiel en daar hebben de makers ongetwijfeld bewust op ingespeeld.

Als ze de mol is natuurlijk 😛




(copyright johan.maes :mrgreen: )
Gebruikersavatar

bert.verhaegen23 mar 2017, 19:04

 129
oldgrumpy schreef:Als Woestijnvis Annelies als mol zou hebben gekozen, dan hadden ze beter andere proeven weggelaten (zoals fietsproef,loopproef en duikproef) en vervangen door andere proeven waar ze meer actief kon aan deelnemen.
Dat klinkt misschien cru maar zoals gezegd het is niet persoonlijk tegen annelies maar Annelies in de rol van mol.
Ja een wedstrijdje petanque, een bingo-avond en een bridge-namiddag in de plaats. Topkijkcijfers gegarandeerd! :roll:
Gebruikersavatar

johan.maes23 mar 2017, 19:39

 153  Sven
bert.verhaegen schreef:Ja een wedstrijdje petanque, een bingo-avond en een bridge-namiddag in de plaats. Topkijkcijfers gegarandeerd! :roll:
Wie heeft de pillekes van Jos en Marie-Louise omgewisseld?

De mol slaat weer toe...
Gebruikersavatar

tom.bastijns23 mar 2017, 22:35

 26
Ik zou graag de verwijzing zien naar het wetboek waarin vermeld wordt "hoe een mol moet zijn". Altijd dat stereotiepe idee over hoe een mol moet zijn, of mensen die beweren dat ze "ontgoocheld zullen zijn als Annelies de mol is". Dat zijn vaak toch kijkers die zich toch wel makkelijk laten beetnemen door de regie ook.

Waarom zou Annelies geen goede mol zijn? Ze heeft verschillende proeven doen mislukken door ervoor te zorgen dat de verkeerde spelers op de verkeerde plaats zaten, door spelers op het verkeerde been te zetten, door verwarring te zaaien en ja af en toe ook door zeer passief gedrag.

"Het ligt er te dik op bij haar", klinkt het dan weer. Ja, het lag er voor de deelnemers blijkbaar zo dik op dat ze toch dachten dat Annelies het rood scherm had. Onterecht, zo bleek. Het ligt er zo dik op dat in alle polls Annelies zelden als meest verdachte wordt aangeduid.

De mol hoeft toch niet ieder seizoen een Gilles kloon te zijn? En ondanks alles heeft Annelies nog steeds meer geld verdiend dan Eline. Zou Eline dan bijvoorbeeld zo'n genialere mol zijn? Uw knie te hoog heffen bij een proef, een raadseltje niet oplossen, vals zingen in het koor, iets later dan Annelies afhaken bij de fietsproef, de Oostkantons in West-Vlaanderen, passief bij Scrabble wezen ... Is dat dan zo subtiel?

De regie heeft het "typetje" rond Annelies gewoon sterk uitgespeeld. Maar het zou wat te simpel zijn om je daar zo makkelijk in mee te laten gaan. Dan zal de verrassing niet zozeer in de finale, maar wel wanneer de sabotage wordt getoond, des te groter zijn.

Moest Annelies niet de mol zijn (wat perfect kan), verdient enkel en alleen al respect dat ze het niet enkel schopt tot bij de deelnemers van een dergelijk spel, maar bovendien ook nog eens de finale haalt. Het is best een straffe madam, hoe je het ook draait of keert. En als ze fysiek niet in orde was voor het programma, dan hadden de programmamakers haar vast niet geselecteerd uit duizenden kandidaten.
Gebruikersavatar

ex-molinator24 mar 2017, 08:57

 3483  Uma
tom.bastijns schreef:...
"Het ligt er te dik op bij haar", klinkt het dan weer. Ja, het lag er voor de deelnemers blijkbaar zo dik op dat ze toch dachten dat Annelies het rood scherm had. Onterecht, zo bleek. Het ligt er zo dik op dat in alle polls Annelies zelden als meest verdachte wordt aangeduid.
Ik denk dat Annelies perfect in orde is (fysiek) en dat zij gebruik gemaakt heeft van cliché's om fysieke zwakheid op een geloofwaardige wijze te simuleren.Iedereen heeft wel een voorkeur voor een bepaald iemand als mol (ik zou Robin graag als mol gezien hebben maar wellicht is hij daar toch te competitief ingesteld voor) maar laten we pas na de compilatie-uitzending oordelen of de mol het al dan niet goed gedaan heeft.
Trouwens, over Hugo waren er in het begin ook opmerkingen over (het nadeel) van zijn leeftijd: maar voor mij was Hugo een schitterende mol (die trouwens een diepgewortelde regel heeft moeten breken om zijn molschap tot een goed einde te brengen - chapeau want dat moet mentaal echt pijn gedaan hebben - en dat was zichtbaar ook).
Gebruikersavatar

oldgrumpy24 mar 2017, 10:42

 88
tom.bastijns schreef:Ik zou graag de verwijzing zien naar het wetboek waarin vermeld wordt "hoe een mol moet zijn". Altijd dat stereotiepe idee over hoe een mol moet zijn, of mensen die beweren dat ze "ontgoocheld zullen zijn als Annelies de mol is". Dat zijn vaak toch kijkers die zich toch wel makkelijk laten beetnemen door de regie ook.

Waarom zou Annelies geen goede mol zijn? Ze heeft verschillende proeven doen mislukken door ervoor te zorgen dat de verkeerde spelers op de verkeerde plaats zaten, door spelers op het verkeerde been te zetten, door verwarring te zaaien en ja af en toe ook door zeer passief gedrag.

"Het ligt er te dik op bij haar", klinkt het dan weer. Ja, het lag er voor de deelnemers blijkbaar zo dik op dat ze toch dachten dat Annelies het rood scherm had. Onterecht, zo bleek. Het ligt er zo dik op dat in alle polls Annelies zelden als meest verdachte wordt aangeduid.

De mol hoeft toch niet ieder seizoen een Gilles kloon te zijn? En ondanks alles hee...

Tja, als Annelies de mol is en haar manier van saboteren erin bestond om bij de museumproef niets te doen dan vind ik dat wel heel zwak , das mijn mening. Je kan dat gerust een andere manier van mollen noemen, maar voor mij is dat niet mollen. Mollen zou zijn als je ziet dat Marzena het echt goed aan het doen is, proberen de boel in de war te sturen.

en ja ik heb het gezegd moest Annelies de mol niet zijn, een dikke chapeau voor haar finaleplaats en ze mag gerust winnen ook. Daar zou ik absoluut geen probleem mee hebben. Ik heb dus absoluut niets tegen Annelies als persoon.
Gebruikersavatar

ex-molinator24 mar 2017, 10:58

 3483  Uma
oldgrumpy schreef:Tja, als Annelies de mol is en haar manier van saboteren erin bestond om bij de museumproef niets te doen dan vind ik dat wel heel zwak , das mijn mening. Je kan dat gerust een andere manier van mollen noemen, maar voor mij is dat niet mollen. Mollen zou zijn als je ziet dat Marzena het echt goed aan het doen is, proberen de boel in de war te sturen.
Er is niks verkeerd met jouw mening, maar je moet beseffen dat De Mol een spel is waarbij 10 (of 11) kandidaten trachten de pot te spijzen en dat er 1 iemand is dat dat zo onopvallend mogelijk probeert te saboteren. Zo onopvallend betekent wel dat er sosm niet gesaboteerd kan worden omdat het te duidelijk zou worden - en bij die museumproef deed Marzena het zo goed dat een sabotage onmiddellijk een belletje hebben doen rinkelen.
Annelies was zelf een van mijn verdachten in het begin maar ik heb me toch ook wat laten verblinden door het cliché dat de wat ouderen meer kwaaltjes hebben waardoor ze inactiever zouden zijn. In dat opzicht was de exit van Robin een openbaring voor mij - ik heb mij laten ringeloren door zaken die leken alsof Robin de aanzetter of uitvoerder van de sabotage was.
Er zijn uiteraard ook zaken die wijzen in de richting van Eline of Davey maar er zijn evenveel waarbij Annelies vrij spel heeft (juist omwille van het cliché van haar leeftijd). Persoonlijk heb ik ook liever een mol die wat meer op de voorgrond treedt (Gilles, Hugo) maar als Annelies de mol is dan toch knap van Woestijnvis om dat cliché uit te buiten en zowel de deelnemers als de kijkers bij hun pietje te hebben.
Gebruikersavatar

oldgrumpy24 mar 2017, 11:11

 88
ex-molinator schreef:Er is niks verkeerd met jouw mening, maar je moet beseffen dat De Mol een spel is waarbij 10 (of 11) kandidaten trachten de pot te spijzen en dat er 1 iemand is dat dat zo onopvallend mogelijk probeert te saboteren. Zo onopvallend betekent wel dat er sosm niet gesaboteerd kan worden omdat het te duidelijk zou worden - en bij die museumproef deed Marzena het zo goed dat een sabotage onmiddellijk een belletje hebben doen rinkelen.
Annelies was zelf een van mijn verdachten in het begin maar ik heb me toch ook wat laten verblinden door het cliché dat de wat ouderen meer kwaaltjes hebben waardoor ze inactiever zouden zijn. In dat opzicht was de exit van Robin een openbaring voor mij - ik heb mij laten ringeloren door zaken die leken alsof Robin de aanzetter of uitvoerder van de sabotage was.
Er zijn uiteraard ook zaken die wijzen in de richting van Eline of Davey maar er zijn evenveel waarbij Annelies vrij spel heeft (juist omwille van het cliché van haar leeftijd). Persoonlijk heb ik oo...

hmmm, moest Annelies daar wat geklungeld hebben zou dat zeker niet opvallender geweest zijn dan wat ze deed bij de proef met bom die ontplofte voor de bezoekers. Als ze daar molt is het toch moeilijk subtiel te noemen he 🙂
Maar goed, ik begrijp wel wat je bedoelt. Denk dat het voor de mol ook niet altijd makkelijk is om alles op voorhand goed in te schatten en wat te doen bvb.
Gebruikersavatar

sherlock24 mar 2017, 16:27

 216
Heel eerlijk: als Annelies de mol blijkt te zijn, ga ik ook teleurgesteld zijn.

Het is een ding om niet actief te zijn, wat an sich een mooie strategie kan zijn, maar het is een heel ander ding om echt elke proef af te haken:

- Ai, ik ben gevallen.
- O nee, ik ben te moe.
- Pfff, ik kan niet meer fietsen.
- Ja, zonder bril gaat het niet.
- Ik krijg een paniekaanval! (Wat niet aangenaam is uiteraard.)
- Verdorie, een pees geblesseerd.

Met alle respect, maar die opeenstapeling is gewoon heel erg mak en flauw. Want zoals ik, heel erg tongue in cheek, plaatste in het andere topic: het overzicht van de sabotages zal een heel mager beestje zijn dan.

Voor alle duidelijkheid: ik vind Annelies een toffe dame, maar als je als mol niet verder raakt dan de handen in de lucht te steken en op te geven, dan is het een inspiratieloos boeltje.
Gebruikersavatar

Frolva24 mar 2017, 16:44

 2204
sherlock schreef: - Ai, ik ben gevallen.
- O nee, ik ben te moe.
- Pfff, ik kan niet meer fietsen.
- Ja, zonder bril gaat het niet.
- Ik krijg een paniekaanval! (Wat niet aangenaam is uiteraard.)
- Verdorie, een pees geblesseerd.
Even relativeren (poging tot :mrgreen: ):

- zelfs zonder de val zou de quiz-proef niet geslaagd zijn (toch?); trouwens, als ze de mol is had ze beter megelopen 😉
- te moe. Tijdens de museumopdracht? Akkoord daar zou actiever molgedrag getoond mogen worden (krijgen we nog te zien?).
- fietsen: Annelies en Eline haakte af voor ze aan de eerste opdracht kwamen; één van hen is NIET de mol
- met de bril wordt vaak gelachen (en terecht), maar had maar betrekking op een héél klein deeltje van de proef; was niet bepalend; proef is geslaagd
- paniekaanval: proef is geslaagd
- pees (spier verrokken 😃): had geen invloed op het resultaat
Gebruikersavatar

sherlock24 mar 2017, 17:57

 216
Frolva schreef:Even relativeren (poging tot :mrgreen: ):

- zelfs zonder de val zou de quiz-proef niet geslaagd zijn (toch?); trouwens, als ze de mol is had ze beter megelopen 😉
- te moe. Tijdens de museumopdracht? Akkoord daar zou actiever molgedrag getoond mogen worden (krijgen we nog te zien?).
- fietsen: Annelies en Eline haakte af voor ze aan de eerste opdracht kwamen; één van hen is NIET de mol
- met de bril wordt vaak gelachen (en terecht), maar had maar betrekking op een héél klein deeltje van de proef; was niet bepalend; proef is geslaagd
- paniekaanval: proef is geslaagd
- pees (spier verrokken 😃): had geen invloed op het resultaat
Fair enough! 🙂

Het is trouwens maar de vraag hoezeer de makers die fragmenten hebben uitvergroot.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14