Eline is De Mol!
Gebruikersavatar

marc.degroote12 mar 2017, 19:18

 26
Taupie02 schreef:Ja, ok, maar waarom dringt ze dan eerst aan om geen tijd verloren te laten gaan ? Louter om zich niet verdacht te maken ? Dat kan niet het geval zijn, want dan doet ze dat effect weer teniet door te dralen bij het drukken ....
omdat zij wist dat een pinguïn moest gemaakt worden om te herkennen. zij probeert te laten drukken omdat ze weet dat het nooit kan klaar zijn. omdat ze zo lang wachten moet ze het over een andere boeg gooien. want nu zal de pinguïn wel geboetseerd zijn en geraden worden. dus probeert ze plan B. talmen om af te drukken.
Gebruikersavatar

bert.verhaegen25 mar 2017, 12:46

 129
The hunter schreef:Elk jaar elimineer ik een paar personen die niet de mol kunnen zijn om de eenvoudige reden dat ze dingen doen die een mol NOOIT zou doen.

In het geval van Eline is dit in aflevering 2 bij de John Pearson proef. Aan het begin van de proef beginnen Davey en Marzena te discussiëren over of ze voor het geld of de pasvragen moeten gaan, waarop Eline al snel tussenkomt: "He he, we verliezen hier wel veel tijd hé". Een mol heeft niets liever dan dat er tijd verloren wordt en nog liever dat anderen dat doen zonder dat hij daar zelf iets voor moet doen.

Eline valt voor mij dus af als mol.
Ik ben het hier volledig mee eens en sluit Eline hierdoor ook volledig uit als mol. Het is zeker niet op zo'n moment dat de Mol zoiets gaat zeggen om zich minder verdacht te maken. Het is namelijk een cruciaal moment, namelijk een discussie over het kiezen tussen geld en pasvragen. Op het moment dat Marzena twijfelt om toch voor de pasvragen te gaan, zou de Mol hier volgens mij automatisch op ingaan en zich aansluiten bij Marzena, zodat zeker de pasvragen (en niet het geld) worden gekozen. Nu geeft Eline zelfs haar mening niet waardoor Davey zijn mening kan doordrukken (voor geld gaan). Als Mol weet je nooit 100 % zeker of de opdracht daarna toch gaat slagen dankzij de andere kandidaten, dus je moet proberen toe te slaan op de momenten dat het kan. Dit was overduidelijk zo'n moment.
Gebruikersavatar

Laleia26 mar 2017, 13:20

 306
bert.verhaegen schreef:Als Mol weet je nooit 100 % zeker of de opdracht daarna toch gaat slagen dankzij de andere kandidaten, dus je moet proberen toe te slaan op de momenten dat het kan. Dit was overduidelijk zo'n moment.
Klopt. Afgaande op dat moment kun je Davey ook uitsluiten, die keihard voor het geld kiest. Dus mijn mol is Annelies.
Gebruikersavatar

The hunter27 mar 2017, 12:37

 282  Uma
Heb nog eens alle afleveringen herbekeken en het valt mij op dat Eline in deze proef toch echt wel haar uiterste best doet om hem te laten slagen en dat terwijl er op dat moment al veel geld in de pot zit door de loopproef en de valproef. Ze spoort niet alleen Marzena en Davey aan om haast te maken, maar ook volgende elementen springen in het oog (chronologisch):

* Marzena vindt Prison, onmiddellijk gevolg door reactie Eline: "We zoeken Pearson hé, P-E-A-R-S-O-N"
* Vindt zelf Pearson
* Stelt London voor, Marzena maakt er Ondon van
* Als Marzena en Davey ergens anders beginnen te zoeken, roept ze hen terug tot de orde: "Het is hier te doen hé"
* Vindt als eerste Swallow of London

Dit vind ik persoonlijk allemaal nogal veel voor een mol. Proeven laten lukken of niet saboteren ok, maar zo een voortrekkersrol opnemen om een proef te laten slagen als mol lijkt mij toch wel sterk.

Wat ook opvalt is hoe Davey zich afzijdig lijkt te houden in deze proef en maar wat zit rond te lummelen.
Gebruikersavatar

oldgrumpy27 mar 2017, 12:43

 88
The hunter schreef:Heb nog eens alle afleveringen herbekeken en het valt mij op dat Eline in deze proef toch echt wel haar uiterste best doet om hem te laten slagen en dat terwijl er op dat moment al veel geld in de pot zit door de loopproef en de valproef. Ze spoort niet alleen Marzena en Davey aan om haast te maken, maar ook volgende elementen springen in het oog (chronologisch):

* Marzena vindt Prison, onmiddellijk gevolg door reactie Eline: "We zoeken Pearson hé, P-E-A-R-S-O-N"
* Vindt zelf Pearson
* Stelt London voor, Marzena maakt er Ondon van
* Als Marzena en Davey ergens anders beginnen te zoeken, roept ze hen terug tot de orde: "Het is hier te doen hé"
* Vindt als eerste Swallow of London

Dit vind ik persoonlijk allemaal nogal veel voor een mol. Proeven laten lukken of niet saboteren ok, maar zo een voortrekkersrol opnemen om een proef te laten slagen als mol lijkt mij toch wel sterk.

Wat ook opvalt is hoe Davey zich afzijdig lijkt te houden in deze proef en maar wat zit...
Ja maar Davey corrigeert Eline wel als ze plots de verkeerde weg inslaat.
Dat zou voor mij een mooie mollenactie zijn van Eline. Goed meehelpen met de proef en dan op het einde verkeerd lopen in de hoop dat iedereen volgt. Moest Davey de mol zijn was hij toch gewoon eline gevolgd ?
Gebruikersavatar

The hunter27 mar 2017, 12:52

 282  Uma
oldgrumpy schreef:Ja maar Davey corrigeert Eline wel als ze plots de verkeerde weg inslaat.
Dat zou voor mij een mooie mollenactie zijn van Eline. Goed meehelpen met de proef en dan op het einde verkeerd lopen in de hoop dat iedereen volgt. Moest Davey de mol zijn was hij toch gewoon eline gevolgd ?
Ook waar. Davey is al vanaf aflevering 2 mijn verdachte, maar ik twijfel ondertussen nogal sterk of hij de mol is. Alleen is er voor mij onvoldoende reden om over te schakelen naar Eline of Annelies.
Gebruikersavatar

Klaartje27 mar 2017, 12:56

 2245  Uma
oldgrumpy schreef:Ja maar Davey corrigeert Eline wel als ze plots de verkeerde weg inslaat.
Dat zou voor mij een mooie mollenactie zijn van Eline. Goed meehelpen met de proef en dan op het einde verkeerd lopen in de hoop dat iedereen volgt. Moest Davey de mol zijn was hij toch gewoon eline gevolgd ?
Daar heb je een punt, maar bekijk het ook eens zo: Eline loopt in al haar enthousiasme naar buiten, Davey roept "naar rechts, naar rechts" en wat doet Eline? Ze gehoorzaamt onmiddellijk en maakt rechtsomkeer. Winst voor Eline als dat verkeerd lopen een molactie was? Welgeteld exact 2 seconden en 34 honderdsten extra tijdverlies. Die maakten uiteindelijk niks meer uit, want zo nipt hebben ze de bus niet gemist. In mijn ogen was Davey daar inderdaad, zoals The Hunter opmerkte, gewoon wat aan het rondlummelen en spoorde hij Marzena aan om Ondon te gaan antwoorden, waarvan hij wist dat het sowieso fout was en er dus weer een gokkans en tijd weg was?
Gebruikersavatar

daniel.bauwens27 mar 2017, 13:40

 63
The hunter schreef:...
* Vindt als eerste Swallow of London

Wat ook opvalt is hoe Davey zich afzijdig lijkt te houden in deze proef en maar wat zit...
Zo veel mensen die denken dat Eline "The Swallow Of London" gevonden heeft, maaar dit is niet correct. Davey vindt als eerste Swallow of London, en Eline probeert het pas op het allerlaatste moment, wanneer tijd net zo belangrijk is. Verkeerd lopen heeft nog enkele seconden verkwist.
Gebruikersavatar

Moldedju27 mar 2017, 13:43

 507  Yens
Klaartje schreef:Daar heb je een punt, maar bekijk het ook eens zo: Eline loopt in al haar enthousiasme naar buiten, Davey roept "naar rechts, naar rechts" en wat doet Eline? Ze gehoorzaamt onmiddellijk en maakt rechtsomkeer. Winst voor Eline als dat verkeerd lopen een molactie was? Welgeteld exact 2 seconden en 34 honderdsten extra tijdverlies. Die maakten uiteindelijk niks meer uit, want zo nipt hebben ze de bus niet gemist. In mijn ogen was Davey daar inderdaad, zoals The Hunter opmerkte, gewoon wat aan het rondlummelen en spoorde hij Marzena aan om Ondon te gaan antwoorden, waarvan hij wist dat het sowieso fout was en er dus weer een gokkans en tijd weg was?
Tja, als die proef nu geslaagd zou geweest zijn maar dat is ze dus niet. Geld in de pot: 0€.
Dat Eline hen een beetje leidt naar daar waar het te gebeuren staat dat klopt en is niet onlogisch als mol. Anders zitten ze 10 minuten te zoeken in wat kribbels zonder iets te vinden. Leuke televisie ? NOT !! (een beetje zoals Gilles ook meehielp om iedereen in de taxi te krijgen bij de muziekproef)
Want eigenlijk, het is toch vooral een wonder dat ze dat vinden, dat woord!
Maar net te laat dus! Ohh, hoe toevallig .... 😃

Ah ja, en Davey? Die vond het geen goed idee om voor de pasvragen te spelen en wilde voor het geld gaan .... Neen toch?
Gebruikersavatar

oldgrumpy27 mar 2017, 13:57

 88
Klaartje schreef:Daar heb je een punt, maar bekijk het ook eens zo: Eline loopt in al haar enthousiasme naar buiten, Davey roept "naar rechts, naar rechts" en wat doet Eline? Ze gehoorzaamt onmiddellijk en maakt rechtsomkeer. Winst voor Eline als dat verkeerd lopen een molactie was? Welgeteld exact 2 seconden en 34 honderdsten extra tijdverlies. Die maakten uiteindelijk niks meer uit, want zo nipt hebben ze de bus niet gemist. In mijn ogen was Davey daar inderdaad, zoals The Hunter opmerkte, gewoon wat aan het rondlummelen en spoorde hij Marzena aan om Ondon te gaan antwoorden, waarvan hij wist dat het sowieso fout was en er dus weer een gokkans en tijd weg was?
ja ze waren te laat maar kon Eline dat weten op dat ogenblik?
en als Davey niet direct had ingezien dat ze verkeerd was, waren ze haar allicht alledrie gevolgd en was het verschil evt bepalend geweest. Nu bon, nog even geduld en we zullen het weten 🙂
Gebruikersavatar

Klaartje27 mar 2017, 14:04

 2245  Uma
Moldedju schreef:Tja, als die proef nu geslaagd zou geweest zijn maar dat is ze dus niet. Geld in de pot: 0€.
Dat Eline hen een beetje leidt naar daar waar het te gebeuren staat dat klopt en is niet onlogisch als mol. Anders zitten ze 10 minuten te zoeken in wat kribbels zonder iets te vinden. Leuke televisie ? NOT !! (een beetje zoals Gilles ook meehielp om iedereen in de taxi te krijgen bij de muziekproef)
Want eigenlijk, het is toch vooral een wonder dat ze dat vinden, dat woord!
Maar net te laat dus! Ohh, hoe toevallig .... 😃

Ah ja, en Davey? Die vond het geen goed idee om voor de pasvragen te spelen en wilde voor het geld gaan .... Neen toch?
Ik bekijk die keuze voor geld of pasvragen in dit specifieke geval toch anders. Als ze voor de pasvragen kiezen, dan hoeft de mol die proef al niet meer te saboteren, er wordt toch geen geld verdiend. Wat kan het de mol schelen of hij een pasvraag krijgt? Bij zo'n keuzemogelijkheid zou ik als mol altijd voor het geld kiezen. Dan heb je als mol toch nog iets te doen en dat levert dan ook leuke televisie op, al was het maar om in de laatste aflevering de mol te horen zeggen tegen de cameracrew (op een moment dat hij zogezegd ergens anders in die gevangenis aan het zoeken was): "Ziet die twee vrouwen daar nu eens zitten te trempen. Dan geef ik ze nog de voorzet, maar neen, ze gaan er niet op in. Ik zal ze eens gaan bijlichten met mijn pillamp, dan zien ze het misschien wel. Maar nog efkens wachten, time is money." :mrgreen:
Gebruikersavatar

Moldedju27 mar 2017, 14:16

 507  Yens
Klaartje schreef:Ik bekijk die keuze voor geld of pasvragen in dit specifieke geval toch anders. Als ze voor de pasvragen kiezen, dan hoeft de mol die proef al niet meer te saboteren, er wordt toch geen geld verdiend.
En wat was de bedoeling van het spel ook al weer? 😃