Eline is De Mol!
Gebruikersavatar

daniel.bauwens22 mar 2017, 18:27

 63
Klaartje schreef:Klopt.

Maar als ze niet de mol is, dan heeft ze het dus twee keer slecht gedaan: eerst mislukt ze in haar kamerproef en daarna liegt ze niet op een voldoend overtuigende manier. Geen geld, geen pasvragen. En toch nog beter doen dan Robin. Dan moeten we haar haast gaan geloven, toen ze zei: "Ik ben zeker van mijn mol."
Juist. 😉
Gebruikersavatar

BertV23 mar 2017, 15:30

 19
Analyseren we hier niet teveel het gedrag van Eline?
Stel je in haar plaats: je krijgt de uitleg van het spel dat je geld en pasvragen kan verdienen. Daarvoor moet je een proef goed tot een einde brengen, en daarna al dan niet liegen.
Als je goed en wel begrijpt wat de spelregels zijn, moet je die kamer in. Dan verdien je al dan niet geld. Dan kom je buiten en moet je beslissen of je al dan niet gaat liegen. Veel tijd om strategisch te denken is er niet. Dan beslist Eline om te liegen. Dan word je, waarschijnlijk zonder of met weinig voorbereiding, voor je medekandidaten gedropt. Je weet maar half welk verhaal je gaat vertellen. En dan krijg je nog vragen. Na een halve minuut denk je misschien: 'ik heb eigenlijk verkeerd gekozen'.

Om maar te zeggen dat wij al dagen bezig zijn met het analyseren van 'tactische' beslissingen van kandidaten die amper de tijd gehad hebben om zelf tactisch te spelen/denken. Dan kan je lichaamstaal wel eens afwijken...
Gebruikersavatar

bert.verhaegen23 mar 2017, 19:19

 129
Het zal waarschijnlijk aan mij liggen, maar ik geloofde Eline haar verhaal eigenlijk wel. :|
Gebruikersavatar

Jay-Lo23 mar 2017, 22:53

 1690  Sven
bert.verhaegen schreef:Het zal waarschijnlijk aan mij liggen, maar ik geloofde Eline haar verhaal eigenlijk wel. :|
Ikke niet zenne. Ze ging van bij het begin direct in detail, bleef maar bijfantaseren, terwijl degenen die de waarheid spraken kort uitleg gaven en nog deden alsof ze twijfelden.
Gebruikersavatar

sara.pantoja24 mar 2017, 09:20

 100
Jay-Lo schreef:Ikke niet zenne. Ze ging van bij het begin direct in detail, bleef maar bijfantaseren, terwijl degenen die de waarheid spraken kort uitleg gaven en nog deden alsof ze twijfelden.
Ik ook niet. Vond direct dat ze veel te snel praatte en bleef praten aan 1 stuk door.
Gebruikersavatar

matthias.bouquet25 mar 2017, 12:03

 171
Eline zou de meest legendarische mol ooit zijn. Ze zou al prachtige acteerprestaties achter de rug hebben, zoals de vergadering, en zou dus wel wat beter moeten kunnen liegen dan bleek uit deze aflevering.
Als Eline haar versnellende nerveuze spraak gefaket heeft, compleet met subtiliteiten als de trilling van haar hand waar Annelies op het einde van de aflevering naar verwees (01:03:15), dan heeft ze tegelijk geen geld voor de pot opgebracht en mensen als Annelies doen geloven dat ze haar beter doorhebben dan ze in werkelijkheid doen. Een van de meest moeilijke, maar ook een van de geniaalste mollenacties denkbaar.
Gebruikersavatar

Jansen25 mar 2017, 12:22

 3423  Yens
matthias.bouquet schreef:Eline zou de meest legendarische mol ooit zijn. Ze zou al prachtige acteerprestaties achter de rug hebben, zoals de vergadering, en zou dus wel wat beter moeten kunnen liegen dan bleek uit deze aflevering.
Als Eline haar versnellende nerveuze spraak gefaket heeft, compleet met subtiliteiten als de trilling van haar hand waar Annelies op het einde van de aflevering naar verwees (01:03:15), dan heeft ze tegelijk geen geld voor de pot opgebracht en mensen als Annelies doen geloven dat ze haar beter doorhebben dan ze in werkelijkheid doen. Een van de meest moeilijke, maar ook een van de geniaalste mollenacties denkbaar.
Er heeft al eens iemand het Netlog profiel (bestaat ondertussen niet meer) van Eline teruggevonden, en daar stond in dat acteren een van haar hobby's is. Toch vreemd dat dit niet opduikt in haar profiel? Te bezwarende informatie?
Gebruikersavatar

annie.delen26 mar 2017, 16:58

 238  Uma
eveline.vanhemel schreef:Er heeft al eens iemand het Netlog profiel (bestaat ondertussen niet meer) van Eline teruggevonden, en daar stond in dat acteren een van haar hobby's is. Toch vreemd dat dit niet opduikt in haar profiel? Te bezwarende informatie?
klopt inderdaad. Ik had het gevonden. Efkes ook Eline als mol gehad. Nu overtuigd van Annelies
Gebruikersavatar

itchy.tzekrallo26 mar 2017, 17:18

 129
Zou de redactie van de mol de dragende rol in het spel aan iemand toevertrouwen die bij haast alle fysieke proeven moest passen? ( Wat gezien haar leeftijd ook geen verrassing is. ) Zullen ze de mol een hele namiddag naar een spa sturen om wat te chillen?
Ik ben van overtuigd dat Annelies het spel naar haar beste vermogen gespeeld heeft maar de mol is ze voor mij dus niet.
Dat is Eline. Annelies zit er wel al van heel vroeg op de juiste verdachte en dat heeft haar zolang in het spel gehouden, ik had het al vernoemd dat ze zeer waarschijnlijk een uitstekende mensenkennis heeft. Davey heeft nu ook nog eens zijn trukendoos open gedaan omdat hij Annelies wil verlijden om hem te verdenken. Het forum gaat nu zo massaal achter Annelies aan als ze daarvoor Robin verdacht hadden. Ik blijf bij Eline, morgen avond wordt het spannend.
Gebruikersavatar

daniel.bauwens27 mar 2017, 14:03

 63
We zullen het vandaag te weten komen. Wat er ook gebeurt, ik heb veel plezier gehad met hints te zoeken (zelfs al moesten die fout blijken te zijn).

Nog een paar uurtjes en we kunnen weer tot volgend jaar wachten. :cry:

Eline blijft nog altijd mijn mol!
Gebruikersavatar

ex-molinator27 mar 2017, 18:05

 3483  Uma
itchy.tzekrallo schreef:Zou de redactie van de mol de dragende rol in het spel aan iemand toevertrouwen die bij haast alle fysieke proeven moest passen? ( Wat gezien haar leeftijd ook geen verrassing is. ) Zullen ze de mol een hele namiddag naar een spa sturen om wat te chillen? ...
Zou de redactie een mol kiezen die volledig in de lijn der verwachting ligt?

Afl.1 Annelies drukt niet en toen kreeg ik het idee, "Ow, 't is te hopen dat ze goeie reflexen heeft want nu spant het er echt om". Tijdens de "raad het beroep" ronde had ik al het gevoel dat er iets niet klopte, namelijk dat Annelies, gezien haar leeftijd en wellicht tragere reflexen, misschien toch het best al meteen gedrukt zou hebben. En ik heb toen nog een pleidooi gehouden voor de stelling dat de mol absoluut niet noodzakelijk MOET afdrukken, gezien het vangnet (deel 1 van de mindfuck).
Pas later (in Afl 2) had ik een soort visioen dat de echte mindfuck eigenlijk zou komen mocht blijken dat de terugkeerder de mol zou zijn. Dat is uiteindelijk niet gebeurd en ik ben mijn eerste idee over Annelies een beetje kwijtgeraakt (door Robin).
Annelies voldoet perfect aan een mol die a priori niet verdacht zal worden want alles wat mis gaat wordt aanvaard en weggefoefeld onder de mantel des ouderdoms. (getuige hiervan vele reacties op dit forum).

Ik vind het knap van Woestijnvis dat ze het aangedurfd hebben. (in de verondersteling dat A de mol is).
Gebruikersavatar

itchy.tzekrallo27 mar 2017, 18:47

 129
Ex-Molinator:
want alles wat mis gaat wordt aanvaard en weggefoefeld onder de mantel des ouderdoms.

Ik blijf er bij, mollen onder een voorgewend ouderdom vind ik toch maar niets en omdat ik bijna van dezelfde leeftijd ben kan ik mij niet voorstellen dat ze bewust daarvoor zal gekozen hebben om voor altijd op die manier als mol herinnert te worden. En in de volgende editie dan een voorgewend handicap om daarna te zeggen: het was maar om te kunnen mollen?