Berichten rond De Mol 2018 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Mateo13 mar 2018, 21:35

 870
Het ziet er buitengewoon spannend uit.
Gebruikersavatar

Mateo13 mar 2018, 22:10

 870
Kobe schreef:Waarschijnlijk wel!
Wat me ook opviel is dat er soms gezegd werd: 'Heb je ME gemist' en soms 'heb je HET gemist'
een beetje muggenzifterij maar toch, als molloot moet je op alles letten he!
Ik heb de tekst "heb je het gemist" ook gezien. Op de Facebook site van VIER. Zie onderstaand citaat.

"VIER
10 maart om 12:04 ·

Het verraad is terug. Een ander gezicht. Een andere plaats. Hetzelfde doel. Heb je het gemist? De Mol, vanaf zondag 25 maart op VIER ".

Omdat de zin 'Heb je het gemist' vlak na 'Hetzelfde doel ' komt, gaat mijn eerste verdenking nu uit naar de deelnemer(-s) die volgens de brochure van Decathlon voetbal als belangrijkste hobby heeft/hebben. :mrgreen:
Gebruikersavatar

karel.poucke14 mar 2018, 09:49

 23
Vandaag kan je in tijdschriften, o.a. Humo, de advertentie zien voor De Mol. Je ziet er gescrambelde beelden van 'Heb je mij gemist', wie weet kan je deze afbeelding ook gebruiken in één van de afleveringen. Vorig seizoen was er ook zo'n hint in een aflevering waarbij je het spelbord van het doolhof kon verschuiven om zo de mol op het spoor te komen...
Afbeelding
Gebruikersavatar

masterveecee14 mar 2018, 10:08

 3547  Sven
Bij dat nieuw filmke waar ze "iedere" kandidaat tonen onder de grond. Amai, zou toch niks voor mij zijn ze
Gebruikersavatar

Klaartje14 mar 2018, 12:56

 2245  Uma
Mollenjager-DT schreef:Weer nieuwe beelden van 'De Mol'. Dit maakt mij opnieuw heel benieuwd!
https://www.vier.be/video/de-mol/ik-ga- ... m=FB_DEMOL
Ik zie tien graven met een christelijk kruis, dus dat moet uit de eerste aflevering komen. Misschien is het wel de allereerste proef, dat zou een sterke beginscène zijn, net als vorig seizoen de eerste proef met de drukknoppen in de auto's, toen de kandidaten elkaar ook nog niet gezien hadden. Stel je voor: je komt als kandidaten één voor één aan daar in de Mexicaanse woestenij en je wordt meteen onder de grond gestopt, levend begraven, zonder dat je de anderen hebt gezien!

Een "Texas funeral", ik moet meteen spontaan denken aan Uma Thurman in Kill Bill. Wie weet volgen er in de reeks nog wel verwijzingen naar Tarantino-films. Misschien iets om in het oog te houden?
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT14 mar 2018, 13:17

 767  Yens
Mij lijkt het inderdaad de allereerste opdracht te zijn (op Mexicaanse bodem). In het andere gelijkaardige filmpje zegt Gilles De Coster namelijk: "Welkom in het prachtige Mexico." En op dat moment liggen alle kandidaten onder de grond begraven. Er zijn ook telkens 2 grafstenen met dezelfde kleur en een foto erop. Ook in het graf, bij de kandidaten zelf, staat er een foto. Ik vermoed dan dat dat een foto zal zijn van de kandidaat die in het graf met dezelfde kleur als dat van hen naast hen ligt. Dus aan het begin van de eerste opdracht kennen de kandidaten elkaar nog niet en hebben ze elkaar nog niet gezien. Het moet in ieder geval wel in de eerste aflevering zijn, aangezien er inderdaad juist 10 grafstenen te zien zijn in het nieuwste filmpje.
Gebruikersavatar

Mateo14 mar 2018, 16:22

 870
Ik had vorig jaar de gedachte, en ik heb die ook hier beschreven, dat de makers misschien het boek van Tim Krabbé "Het gouden ei' als inspiratiebron hadden gebruikt.
Maar toen dacht ik daar alleen aan vanwege de titel ( jullie herinneren je vast nog wel de vondst van het gouden ei in de doolhof, door Hans!), en niet vanwege de inhoud.

In dat boek wordt een meisje levend begraven. En later ook haar vriend, die wil weten waar ze gebleven is...
Eén van de akeligste boeken die ik ooit gelezen heb.

Grappig dat dit jaar écht een gelijkenis te vinden is met dit boek. De inspiratie hoeft natuurlijk niet per se daar vandaan te zijn gekomen, maar ik vind het wel een mooi toeval.

Ik hoop en verwacht trouwens dat de deelnemers aan De Mol wél de uitweg vinden!
Gebruikersavatar

masterveecee14 mar 2018, 16:48

 3547  Sven
Mateo schreef:Ik hoop en verwacht trouwens dat de deelnemers aan De Mol wél de uitweg vinden!
😂

Ik zie het al voor mij in de 2e aflevering, Gilles DC: "Vorige week waren ze nog met 10. Nu blijven er slechts 4 over... <ijzige pauze> Welkom bij, De Mol."
Gebruikersavatar

Mateo14 mar 2018, 17:09

 870
😂
Gebruikersavatar

koen.willen14 mar 2018, 18:57

 187  Uma
Een klinkende confrontatie tussen VIER en VTM werd echter wel vermeden. Want de boeren in het buitenland starten om 20u en zouden Gilles De Coster en zijn Mol-kandidaten (20u40) nét vooraf gaan. Kobe Ilsen en Gilles De Coster staan wel lijnrecht tegenover elkaar.
Het lijkt erop dat we De Mol vanaf 20.40 s'avonds mogen verwachten op ons scherm, althans volgens HLN.be.
De tv-gids van zondag 25 maart is helaas nog niet beschikbaar, maar het lijkt me dat dat voor morgen is, zodra ik deze info met zekerheid heb laat ik het hier weten natuurlijk.
Gebruikersavatar

ex-molinator15 mar 2018, 16:05

 3483  Uma
masterveecee schreef:😂

Ik zie het al voor mij in de 2e aflevering, Gilles DC: "Vorige week waren ze nog met 10. Nu blijven er slechts 4 over... <ijzige pauze> Welkom bij, De Mol."
Een tequila pesadilla gehad, masterveecee ? 😉
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 15