Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

dino.vanhauwaert27 mar 2018, 14:59

 13
WxW_OléOlé schreef:Ik heb eens even verder gekeken en een paar dingen uitgezocht. Ik las hier ergens op het forum dat je met de basketballetters het woord "doelpuntenmaker(s)" kon vormen. Ik heb even gekeken wanneer er werd gescoord in de (openings)match tussen Belgie en Mexico, daar op het WK in '86.
Er werd gescoord in 23e minuut, 39e minuut en 45e minuut. Als we op deze momenten een screenshot nemen uit de eerste aflevering bekomen we de volgende beelden. Ik weet niet of we hier wat meekunnen, maar het is toch toevallig.

Jeffrey
Afbeelding
Kelly
Afbeelding
Jeffrey die iets zegt
Afbeelding
Het is een zeer leuke redenering om in het oog te houden!

Ik wil geen roet in het eten gooien maar misschien iets om opnieuw op te zoeken.
De openingsmatch was Italie - Bulgarije. Tenzij je natuurlijk bedoelde dat je puur naar de eerste match van België op het WK'86 verwees.

Als ik dan eens opzoek kom ik op een andere site telkens een minuut later alle goals tegen..
24', 40' en 45'+1'...
Zou je eens hetzelfde willen doen maar dan telkens een minuut later?
Bron:http://www.espn.com/soccer/commentary?gameId=197929
Gebruikersavatar

Frolva27 mar 2018, 15:11

 2204
dino.vanhauwaert schreef:Het is een zeer leuke redenering om in het oog te houden!

Ik wil geen roet in het eten gooien maar misschien iets om opnieuw op te zoeken.
De openingsmatch was Italie - Bulgarije. Tenzij je natuurlijk bedoelde dat je puur naar de eerste match van België op het WK'86 verwees.

Als ik dan eens opzoek kom ik op een andere site telkens een minuut later alle goals tegen..
24', 40' en 45'+1'...
Zou je eens hetzelfde willen doen maar dan telkens een minuut later?
Bron:http://www.espn.com/soccer/commentary?gameId=197929
Het gaat 'm hier vooral over de wedstrijd tegen Mexico, natuurlijk.

Jouw opmerking ivm de minuten vind ik interessant. De (bijvoorbeeld) 23e minuut begint op minuut 22.
Gebruikersavatar

WxW_OléOlé27 mar 2018, 15:29

 15
Hier heb ik dan screenshots volgens de gegevens van ESPN en hier zie ik niet echt iets opmerkelijk (behalve die laatste foto dan mss).Bij de eerste sessie ben uitgegaan van de gegevens die ik op Wikpedia vond. Tja ik denk dan dat er hier minder stof inzit voor een goeie theorie dan bij de eerste reeks.

Ik zou zeggen blijven graven want wie weet komen we de mol wel tegen haha.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar

mollig1827 mar 2018, 15:44

 229  Bert
Mogelijks zal er wel iets in zitten met verwijzing naar WK 86 als een of andere tip maar ik denk niet dat je tips moet zoeken in spelers die gescoord hebben ofzo want dat lijkt mij onmogelijk om daar tip van te maken.
Gebruikersavatar

pieter.grauwels27 mar 2018, 15:50

 69
mollig18 schreef:Mogelijks zal er wel iets in zitten met verwijzing naar WK 86 als een of andere tip maar ik denk niet dat je tips moet zoeken in spelers die gescoord hebben ofzo want dat lijkt mij onmogelijk om daar tip van te maken.
Lees even de volledige topic!
- We hebben de link met het WK gevonden via El Sympatico
- "Doelpuntmakers" kwam uit de basketbalproef
- En één van de doelpuntmakers had de bijnaam die gerelateerd kan worden met de gouden dominoproef die scoorde in de 39ste (of 40ste) minuut

Ik denk dat dit toch wel een mogelijke piste is?
Gebruikersavatar

mollig1827 mar 2018, 16:03

 229  Bert
de link tussen nino d'oro en de gouden dominosteen lijkt mij enerzijds te ver gezocht en anderzijds geen verwijzing naar 1 vd kandidaten

tenzij je zegt nino d'oro : blond jongetje : Lloyd

maar dan nog
Gebruikersavatar

pieter.grauwels27 mar 2018, 23:55

 69
Bij deze mijn theorie in het lang en breed uitgelegd (én verbeterd)

De "Wie-is-het-proef" moet zo geïnterpreteerd worden dat daar de kandidaten moesten zoeken wie zij zijn, wij als kijkers moeten zoeken "wie de mol is". Daarom is deze proef relevant om te onderzoeken op verborgen tips. In paMeLa andersOn en dOnaLd truMp kan je net één keer M O L vormen. In Jean-Marie Pfaff kan je dit niet - de onbekende Mexicaan vermeldt zelf wel eL syMpaticO waar je ook éénmaal M O L mee kan vormen. Bij kandidaat Steve zit de "mol" dus verborgen achter de bijnaam.

Deze bijnaam verwijst naar het beroemde WK van 1986 in Mexico waar de Belgen de halve finale uiteindelijk halen. Nu is het belangrijk om te begrijpen dat de "Wie-is-het-proef" deel uitmaakt van de muziekproef waarbij dus ook het dominospel en de basketbalproef aan gelinkt moet worden. Deze worden hieronder onderzocht.

Eerst en vooral leveren alle letters van de basketbalproef "krdnulpsaoetmeoinl" het anagram "DOELPUNTMAKER IS" op (en NIET doelpuntmakerS - hier gingen we de fout in). Als we deze linken met de wedstrijd van BE vs Mexico van 1986 is de enige doelpuntmaker Erwin Vandenberg. Hij scoorde in de 45+1' minuut. De enige link die ik momenteel kan vinden met de dominoproef is dat Erwin Vandenberg een GOUDEN SCHOEN (referentie gouden dominostenen) won.

**OP de dominostenen staat niets. MAAR als je de aflevering stilzet bij de plattegrond van deze proef dan zie je dat de makers de getallen 5 en 3 hebben geschreven op één dominosteen. Ook het feit dat er twee dominostenen zijn kan ik voorlopig nog aan niets linken**

In elk geval werd Erwin Vandenberg gewisseld in de 66e minuut (de 66e minuut kan een dubbele verwijzing zijn naar het "6"de seizoen). Hij werd gewisseld voor STEPHANE DEMOL. Héél toevallig? 😉

Ik denk dat deze theorie juist is OMDAT: De makers van het spel zijn, nadat ze de namen van de kandidaten en de mol hadden vastgelegd, op zoek gegaan naar een manier om enkele tips in het spel te steken die verwijzen naar kandidaat Steve. Ze zijn volgens mij onder andere gaan zoeken in de wedstrijd van 1986 tegen Mexico, daar zullen ze waarschijnlijk hebben gezien, tot hun verbazing, dat er stond STEPHANE DEMOL. Dan hebben ze deze drievoudige proef in elkaar gestoken daarrond.
Gebruikersavatar

JKpowned28 mar 2018, 00:04

 259
Je mag niet vergeten dat hij ook gewoon gekend is in al die landen onder die bijnaam dus dat de persoon dit er zo uitflapte op een natuurlijke wijze is langs één kant ook wel logisch ik betwijfel dan ook dat dit een hint is maar je weet nooit natuurlijk.

https://www.vier.be/tags/el-sympatico
Gebruikersavatar

pieter.grauwels28 mar 2018, 00:10

 69
@JKPOWNED

Dat is ook niet speciaal relevant. Zelfs als dit niet uitgezonden werd kon je dit ofwel zelf weten, ofwel kon je het vinden door naar het profiel van Steve te kijken die als beste eigenschap heeft "Empatisch vermogen" 😉
Gebruikersavatar

JKpowned28 mar 2018, 00:20

 259
pieter.grauwels schreef:@JKPOWNED

Dat is ook niet speciaal relevant. Zelfs als dit niet uitgezonden werd kon je dit ofwel zelf weten, ofwel kon je het vinden door naar het profiel van Steve te kijken die als beste eigenschap heeft "Empatisch vermogen" 😉
In het Spaans is dat toch empático? Google Translate vertaald dat gewoon fout. Correct spaans is het zelfs simpático.

https://en.wiktionary.org/wiki/simpatico#English

Uiteraard kunnen ze dit wel als suggestie doorgestuurd hebben naar google translate waardoor dit zo wordt vertaald.
Laatst gewijzigd door JKpowned op 28 mar 2018, 00:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Mateo28 mar 2018, 00:26

 870
Mooi uitgezocht, Pieter!

Ja, die Steve / Stephan/ Stéphane toch.
Ik ben erg benieuwd naar het vervolg.
Gebruikersavatar

ex-molinator28 mar 2018, 09:24

 3483  Uma
JKpowned schreef:In het Spaans is dat toch empático? Google Translate vertaald dat gewoon fout. Correct spaans is het zelfs simpático.

https://en.wiktionary.org/wiki/simpatico#English

Uiteraard kunnen ze dit wel als suggestie doorgestuurd hebben naar google translate waardoor dit zo wordt vertaald.
Empathie (of empathisch vermogen) in het Spaans = empatía.
Empático bestaat niet (zie http://dle.rae.es/)