Berichten rond De Mol 2018 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Vermoljoen29 mar 2018, 11:00

 2354  Uma
Volgens mij kon Joke niet afvallen. Ze hebben haar een 'vrijstelling' gegeven zonder ze het wist, en nu moet ze daar iets voor terugdoen ofzo. Dus het voordeel is dan dat ze niet de eerste afvaller was.
Gebruikersavatar

Jay-Lo29 mar 2018, 11:26

 1690  Sven
robbe.vermesen schreef:Volgens mij kon Joke niet afvallen. Ze hebben haar een 'vrijstelling' gegeven zonder ze het wist, en nu moet ze daar iets voor terugdoen ofzo. Dus het voordeel is dan dat ze niet de eerste afvaller was.
Maar dat wisten ze toch nog niet toen ze de enveloppe gewonnen had, dat was toch voor de vragen over de mol?
Gebruikersavatar

Frolva29 mar 2018, 11:43

 2204
Jay-Lo schreef:Maar dat wisten ze toch nog niet toen ze de enveloppe gewonnen had, dat was toch voor de vragen over de mol?
Ze wisten nog niet wie de eerste afvaller zou zijn, dat klopt.

Maar een vrijstelling wil zeggen dat je niet kan afvallen, los van het resultaat bij het invullen van de vragen.

De enveloppe zou dus een vrijstelling geweest kunnen zijn.
Gebruikersavatar

Margot329 mar 2018, 11:43

 91
robbe.vermesen schreef:Volgens mij kon Joke niet afvallen. Ze hebben haar een 'vrijstelling' gegeven zonder ze het wist, en nu moet ze daar iets voor terugdoen ofzo. Dus het voordeel is dan dat ze niet de eerste afvaller was.

Ik denk niet dat dat op de brief stond. want dan zouden ze gewoon kunnen zeggen, Joke je moet die lijst niet invullen (zoals in voorgaande jaren)
volgens mij kan ze met de opdracht volgende aflevering een heel groot voordeel hebben en was het voordeel nog niet voor aflevering 1
Gebruikersavatar

Frolva29 mar 2018, 11:53

 2204
Margot3 schreef:volgens mij kan ze met de opdracht volgende aflevering een heel groot voordeel hebben en was het voordeel nog niet voor aflevering 1
Maar toch ook een vrijstelling? Want wat heb je aan heel veel voordeel als je meteen afvalt?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen29 mar 2018, 12:31

 8153
Frolva schreef:Maar toch ook een vrijstelling? Want wat heb je aan heel veel voordeel als je meteen afvalt?
Dat voordeel kan van alles zijn, maar of het werkelijk een heel groot voordeel zal zijn voor Joke valt nog af te wachten.
Vorig jaar mochten ze door een bril kijken. Degene die zou afvallen (Bertrand) kreeg rood te zien en wist dus dat hij volledig op het foute spoor zat. Dat zou hem een heel groot voordeel opleveren als hij erin slaagde de anderen te doen geloven dat een ander rood kreeg.
Marzena is toen afgevallen, maar Bertrand viel de week erna af, ondanks het zeer grote voordeel.
Gebruikersavatar

Margot329 mar 2018, 16:30

 91
Frolva schreef:Maar toch ook een vrijstelling? Want wat heb je aan heel veel voordeel als je meteen afvalt?
Dat zullen we pas zondag zien 😉 er is altijd een kans dat je afvalt dus een groot voordeel kan helpen, het zegt niet dat je daarom zeker door gaat.

GDC zei ook het KAN een groot voordeel zijn, en aan de voorfilmpjes voor volgende aflevering te zien, denk ik dat ze er voor zal moeten "vechten" om het te krijgen
Gebruikersavatar

Kobe01 apr 2018, 09:53

 429
Ik hoop toch op iets anders dan een vrijstelling. Een vrijstelling is toch op zich uitstel van eliminatie? Zo ga je ook nooit weten of je op een goed spoor zit of zo. Eens een totale verrassing, iets totaal nieuw...
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 apr 2018, 10:27

 8153
Molloot 2.0 schreef:Het valt mij op uit de vorige seizoenen dat het vaak de mol was die de voordelen kreeg. Ik denk bijvoorbeeld aan Gilles in seizoen 1 met de paintballopdracht en de vraag waarmee hij zeker te weten kon komen wie de mol was.
Dat Gilles diegene was die bij de paintball de anderen moest afknallen was puur toeval/geluk. Hij en zijn moeder hebben daarvoor de tangramproef moeten winnen, maar die proef had net zo goed gewonnen kunnen worden door een gewone kandidaat.
En om het "voordeel" te krijgen, moest hij ook het paintballen zelf goed doen.

Ik denk dat Joke het grote voordeel zal moeten bemachtigen in een proef zij tegen de rest (zoals bij Gilles en de paintball). Ze heeft dat voordeel zeker nog niet op zak.

Wat zou gebeurd zijn in het geval zij de afvaller was geweest? Zoals iemand hier al opmerkte, vermoed ik dat de brief dan naar Lloyd gegaan zou zijn. Wellicht had Joke bij het afscheid niet alleen haar molboekje maar ook de brief aan GDC moeten overhandigen.
De brief moest alleszins naar iemand gaan, want hij speelt een beslissende rol bij de volgende opdracht.
Vanavond zullen we het eindelijk echt weten 😃
Gebruikersavatar

Margot301 apr 2018, 13:48

 91
Kobe schreef:Ik hoop toch op iets anders dan een vrijstelling. Een vrijstelling is toch op zich uitstel van eliminatie? Zo ga je ook nooit weten of je op een goed spoor zit of zo. Eens een totale verrassing, iets totaal nieuw...

klopt, maar je heb wel nog een aantal dagen om extra info over de mol te vinden.
maar ik hoop ook op iets nieuws 😃
Gebruikersavatar

annick.neskens14 apr 2018, 04:08

 128
Joke heeft wel de beste plaats gekozen tijdens de eerste eliminatieronde.
Hier kon ze het snelst wegkomen om de groep te verlaten na het lezen van de brief.


Afbeelding
Gebruikersavatar

chicawah.janssen14 apr 2018, 08:26

 8153
Ik denk dat de makers haar op voorhand gezegd hebben dat ze daar moest gaan zitten opdat niemand dan over haar schouder zou kunnen meelezen.