Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Mateo27 mar 2018, 01:15

 870
Mogelijk te ver en wie weet helemaal niet te ver.


Eén van de eerste dingen die mij opvielen, nog vóór de eerste aflevering, was een stukje tekst op de site van VIER waarin een zinnetje stond dat eindigde met het woord 'doel', waarna meteen de zin kwam "Heb je HET gemist" (en dus niet heb je MIJ gemist). Dat wekte bij mij de (simpele, ik geef het toe!) associatie met een doel, maar dan het doel bij voetbal/ of iemand die goed is in voetballen dan wel van voetbal houdt. Vooral ook, omdat alle kandidaten als sportliefhebbers aan bod kwamen bij Decathlon, natuurlijk.
Maar welk 'doel' viel er te missen, vroeg ik me toen af.

Grappig dat juist Steve, die ik op voorhand het meest verdacht vond, DOELman Jean-Marie Pfaff als te raden persoon op zijn hoofd had staan. De doelman is het doelwit. :mrgreen:

Deze door jou gevonden link met BOMA is zo mogelijk nog grappiger.
Gebruikersavatar

pieter.grauwels27 mar 2018, 01:19

 69
Mateo schreef:Mogelijk te ver en wie weet helemaal niet te ver.


Eén van de eerste dingen die mij opvielen, nog vóór de eerste aflevering, was een stukje tekst op de site van VIER waarin een zinnetje stond dat eindigde met het woord 'doel', waarna meteen de zin kwam "Heb je HET gemist" (en dus niet heb je MIJ gemist). Dat wekte bij mij de (simpele, ik geef het toe!) associatie met een doel, maar dan het doel bij voetbal/ of iemand die goed is in voetballen dan wel van voetbal houdt. Vooral ook, omdat alle kandidaten als sportliefhebbers aan bod kwamen bij Decathlon, natuurlijk.
Maar welk 'doel' viel er te missen, vroeg ik me toen af.

Grappig dat juist Steve, die ik op voorhand het meest verdacht vond, DOELman Jean-Marie Pfaff als te raden persoon op zijn hoofd had staan. De doelman is het doelwit. :mrgreen:

Deze door jou gevonden link met BOMA is zo mogelijk nog grappiger.
Nu wordt het heel zot, maar wie was die Mexicaan? Hij kende El Sympatico blijkbaar goed (raar eigenlijk?) - zou hij een Mexicaanse voetballer kunnen zijn die eventueel ooit een penalty gemist heeft tegen Pfaff en zo het DOEL gemist heeft?
Gebruikersavatar

Frolva27 mar 2018, 08:59

 2204
pieter.grauwels schreef:Nu wordt het heel zot, maar wie was die Mexicaan? Hij kende El Sympatico blijkbaar goed (raar eigenlijk?) - zou hij een Mexicaanse voetballer kunnen zijn die eventueel ooit een penalty gemist heeft tegen Pfaff en zo het DOEL gemist heeft?
Zo vreemd is dat nu ook weer niet. De antwoord-Mexicaan zal wel opdracht hebben gekregen van de makers om bij het raden van Pfaff 'El Sympathico' te zeggen.
Hij lijkt met ook nogal jong om tegen Pfaff te hebben gespeeld (in 86). De twee spelers die toen scoorde voor Mexico zijn nu rond de 60.
Gebruikersavatar

Jansen27 mar 2018, 09:21

 3423  Yens
pieter.grauwels schreef:Nu wordt het heel zot, maar wie was die Mexicaan? Hij kende El Sympatico blijkbaar goed (raar eigenlijk?) - zou hij een Mexicaanse voetballer kunnen zijn die eventueel ooit een penalty gemist heeft tegen Pfaff en zo het DOEL gemist heeft?
Vroeg het me al onmiddellijk af tijdens de uitzending, hoe kent die man Jean-Marie Pfaff? Dat hij heel populair en gekend was, dat is zeker. Maar tot in Mexico? Het zou inderdaad wel leuk zijn om te weten wie die man was. Anderzijds kan het perfect zijn dat hij gewoon door de organisatie op de hoogte gebracht is of dat hij de Belgen gevolgd heeft tijdens het WK in 1986 🙂
Gebruikersavatar

chicawah.janssen27 mar 2018, 09:32

 8153
eveline.vanhemel schreef:... Jean-Marie Pfaff? Dat hij heel populair en gekend was, dat is zeker. Maar tot in Mexico? ...
Pfaff was in die tijd wereldberoemd hoor!
Wikipedia: "Twee jaar later was België aanwezig op het WK in Mexico. Pfaff werd op het toernooi één van de uitblinkers. In de kwartfinale werd Spanje uitgeschakeld na strafschoppen. Pfaff kon één penalty tegenhouden en had zo een belangrijk aandeel in de zege. De Rode Duivels stootten door naar de halve finale, maar verloren daarin van latere wereldkampioen Argentinië."
Gebruikersavatar

Jansen27 mar 2018, 09:35

 3423  Yens
chicawah schreef:Pfaff was in die tijd wereldberoemd hoor!
Wikipedia: "Twee jaar later was België aanwezig op het WK in Mexico. Pfaff werd op het toernooi één van de uitblinkers. In de kwartfinale werd Spanje uitgeschakeld na strafschoppen. Pfaff kon één penalty tegenhouden en had zo een belangrijk aandeel in de zege. De Rode Duivels stootten door naar de halve finale, maar verloren daarin van latere wereldkampioen Argentinië."
Ik heb die hype toen wat minder gevolgd, ik woonde toen in Zuid-Afrika en heb het dus maar van op afstand gevolgd.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen27 mar 2018, 09:39

 8153
eveline.vanhemel schreef:Ik heb die hype toen wat minder gevolgd, ik woonde toen in Zuid-Afrika en heb het dus maar van op afstand gevolgd.
De vuvuzela's kwamen inderdaad een hele tijd later 😃
Gebruikersavatar

Mateo27 mar 2018, 19:52

 870
pieter.grauwels schreef:Nu wordt het heel zot, maar wie was die Mexicaan? Hij kende El Sympatico blijkbaar goed (raar eigenlijk?) - zou hij een Mexicaanse voetballer kunnen zijn die eventueel ooit een penalty gemist heeft tegen Pfaff en zo het DOEL gemist heeft?
Dat zou best kunnen, maar wie kan daar écht antwoord op geven?

Of missen WIJ het doel, wanneer we de médico simpático niet in het vizier houden?
Gebruikersavatar

marc.degroote29 mar 2018, 21:13

 26
av.er schreef:
Pamela Anderson is in 1995 getrouwd in Cancun, Mexico (23 jaar geleden)
Jean-Marie Pfaff is bekend geworden in Mexico na de wedstrijd in 1986 (32 jaar geleden)
En de eerste keer dat Trump negatief tweette over Mexico (voor zijn periode als president), is in 2013 (5 jaar geleden)
=> Opgeteld: 60. Steve is 60
is dat niet een beetje heel eenvoudig?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen30 mar 2018, 09:29

 8153
marc.degroote schreef:is dat niet een beetje heel eenvoudig?
Ik denk dat we er weer meer van maken dan het is.
Het enige dat ik uit deze proef zou meenemen is het feit dat de mol niet open en bloot aanwezig is, maar verborgen zit achter de bijnaam Pfaff. De mol werkt altijd stiekem en verborgen...
Dat Pamela, Pfaff en Trump allemaal een link hebben met Mexico, maakt deel uit van de couleur locale die ze altijd in de reeks verwerken.